Reg. datum: 26 december 2003
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw TopicReg. datum: 26 december 2003
Reg. datum: 20 oktober 2005
Ik heb er nog wel een paar welke ik graag erin gezien had voor Twente/Achterhoekquote:Bigfoot87 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:27:
[...]
Ok, die kende ik nog niet, zet ik er in
Bedankt! Heb vakantie dus tijd genoeg
Voor Twente / Achterhoek:
Radio Rosita
Omroep Gelderland
Het Gelders geluid
Optimaal FM (www.optimaalfm.nl)
www.achterhoekfm.nl
Kijk anders eens hier voor alles radiostations in NL:
http://www.rtvstations.co...=coun&cid=124&c=1
ALGEMENE RADIOSTATIONS:
Arrow Classic Rock
grox wijzigde dit bericht 31-07-2007 22:16 (14%)
Oh, ik geloof dat ik niet duidelijk was.quote:Wanneer je xbox op het internet aangesloten is zou de RSS feed het moeten doen.
Krijgt je Xbox gewoon een IP adres?
krijg wel een RSS feed, maar niet de nu.nl
If it ain't broken......... fix it anyway.
Reg. datum: 27 juli 2005
Dat maakt het veel duidelijker inderdaad.quote:mistered schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:10:
[...]
Oh, ik geloof dat ik niet duidelijk was.
krijg wel een RSS feed, maar niet de nu.nl
Als je mijn built gebruikt dien je RssFeeds.xml in de map UserData te kopieeren naar je Xbox.
Wanneer je een andere built gebruikt kun je het beste RssFeeds.xml openen met kladblok en de feed aanpassen naar die van Nu.nl.
Suc6!
Komt voor elkaarquote:grox schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:07:
[...]
Ik heb er nog wel een paar welke ik graag erin gezien had voor Twente/Achterhoek
Voor Twente / Achterhoek:
Radio Rosita
Omroep Gelderland
Het Gelders geluid
Optimaal FM (www.optimaalfm.nl)
ALGEMENE RADIOSTATIONS:
Arrow Classic Rock
Omroep Gelderland en Optimaal FM had ik al maar de rest nog niet.
Bedankt voor het meedenken!
Bigfoot87 wijzigde dit bericht 31-07-2007 22:13 (33%)
Reg. datum: 17 juni 2006
Ja dat zou idd leuk zijn maar dat zit er (nog) niet in denk ik.quote:JvdS schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:06:
Het zou pas echt leuk worden als we Silverlight applicaties konden draaien in XBMC.
Geen commentaar
Erg mooi ...alleen heb ik het probleem dat ik geen tekst zie. (ontbrekent font ?)quote:
i7 920 @ 3.25Ghz | P6T Dlx | Sapp. 4870X2 | Corsair 6* 2GB DDR3-1600 | VEL.RAPTOR 150GB | RAPTOR 150GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs
Te gek, werkt nu perfect. Bedankt voor de tip..quote:Bigfoot87 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:10:
[...]
Dat maakt het veel duidelijker inderdaad.
Als je mijn built gebruikt dien je RssFeeds.xml in de map UserData te kopieeren naar je Xbox.
Wanneer je een andere built gebruikt kun je het beste RssFeeds.xml openen met kladblok en de feed aanpassen naar die van Nu.nl.
Suc6!
If it ain't broken......... fix it anyway.
Reg. datum: 27 april 2005
is 75 euro een goeie prijs voor een xbox met 1 controler 8 GB HD en xbmc erop?
Waterstad FM heb ik er al tussen staan, maar toch bedankt voor het meedenken.quote:engelbertus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:11:
Sneek: waterstad FM
is 75 euro een goeie prijs voor een xbox met 1 controler 8 GB HD en xbmc erop?
75 euro is een heel redelijke prijs.
Vooral voor een omgebouwde aangezien je wanneer je dat niet zelf kunt doen alsnog 40 euro moet betalen.
he das dichtbijquote:Henri schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:20:
Kan goedkoper maar zeker ook duurder, dus redelijk
i7 920 @ 3.25Ghz | P6T Dlx | Sapp. 4870X2 | Corsair 6* 2GB DDR3-1600 | VEL.RAPTOR 150GB | RAPTOR 150GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs
http://vulhierxboxipin/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=Notification(Bigfoot87,Loves%20his%20XBMC)
Ik probeer een leuke toepassing te bedenken waar je dit voor zou kunnen gebruiken.

Het MsntoXbmc script maakt er gebruik van maar verder zie je het heel weinig. Iemand geniale ideeen?
op xbmcscripts staan een aantal call notifiers. modem in een pc met tooltje welke info geeft over binnenkomende gesprekken.quote:Bigfoot87 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:56:
Iemand al bekend met deze grappige functie?
http://vulhierxboxipin/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=Notification(Bigfoot87,Loves%20his%20XBMC)
Ik probeer een leuke toepassing te bedenken waar je dit voor zou kunnen gebruiken.
[afbeelding]
Het MsntoXbmc script maakt er gebruik van maar verder zie je het heel weinig. Iemand geniale ideeen?
Had het wel gezien in een caller id app, maar ik wist niet dat je het zo makkelijk kon besturen. Misschien ga ik er wel even mee aan de slag om er een uTorrent status reporter mee te bouwen zodat je kan zien als files klaar zijn met downloaden.quote:Bigfoot87 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:56:
Iemand al bekend met deze grappige functie?
[afbeelding]
Ik heb het hier ook, misschien een te oude build van XBMC?quote:Tranzy schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:31:
Erg mooi ...alleen heb ik het probleem dat ik geen tekst zie. (ontbrekent font ?)
Edit: Heb nu een build van gisteren draaien en dan zie ik wel tekst.
CodeIT wijzigde dit bericht 01-08-2007 21:02 (16%)
Ja ik kende dat Caller ID ook, maar heb er nooit gebruik van gemaakt. Ik heb het voor elkaar gekregen om een berichtje te laten zien wanneer ik mijn computer of laptop opstart dmv een batch file. Maar Panic! van het XBMC forum kon het nog mooier. (klik) Nu zie je er helemaal niets van op de pc wanneer er een berichtje gestuurd wordt bij het opstarten. Echt geweldigquote:CodeIT schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
Had het wel gezien in een caller id app, maar ik wist niet dat je het zo makkelijk kon besturen. Misschien ga ik er wel even mee aan de slag om er een uTorrent status reporter mee te bouwen zodat je kan zien als files klaar zijn met downloaden.
[...]
Ik heb het hier ook, misschien een te oude build van XBMC?
Wat die fonts betreft... in de laatste build is er flink aan de fonts gesleuteld, dus daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben
een chip erin solderen is aan mij niet besteed, en een softmod, zal ook wel geld kosten?
in iedergeval was ik op zoek naar een xbox met minimaal 1 controler en een ruime hd.
nu heb ik begrepen dat voor films in pricipe 8 GB wel voldoet ( ik ben toch geen spelletjes freak ) maar dat een afstandsbediening wel makkelijk is, heb je dan dat dvd-pack nodig?
verder begreep ik dat niet elke dvd speler alle dvdś slikt. kun je daarvoor dan niet makkelijkst de dvd-spelervervangen? ik las op marktplaats zelfs dat iemand dat had gedaan, en dat ie zijn modchip uit kon zetten etc. zodat ie xbox live kon gebruiken etc. heb ook een bod gedaan, maar er zal wel meer op geboden worden ;P
In de TS lees je meer over de DVDspeler kwestie. Ik zelf heb een Xbox met een Samsung DVD speler (met 2 gaten er in dus) die alles afspeelt, nergens last van. En een Xbox met een Phillips DVD speler die geen CD-R's leest. Maakt dus inderdaad uit welk merk je hebt. Een DVD-speler vervangen is appeltje-eitje, maar om er aan te komen is veel lastiger. En ze zijn nog duur ook. Voor muziek en DVD's kun je ook de DVD speler van je computer gebruiken via het netwerk.quote:engelbertus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:11:
ehm tja ik was natuurlijk op zoek naar een xbox die al gemod is he, want een xbox modden is verboden (a) eehm of bedoel ik dat ik niet weet hoe dat moetmaar ja dat mag ik hier ook weer niet vragen
een chip erin solderen is aan mij niet besteed, en een softmod, zal ook wel geld kosten?
in iedergeval was ik op zoek naar een xbox met minimaal 1 controler en een ruime hd.
nu heb ik begrepen dat voor films in pricipe 8 GB wel voldoet ( ik ben toch geen spelletjes freak ) maar dat een afstandsbediening wel makkelijk is, heb je dan dat dvd-pack nodig?
verder begreep ik dat niet elke dvd speler alle dvdś slikt. kun je daarvoor dan niet makkelijkst de dvd-spelervervangen? ik las op marktplaats zelfs dat iemand dat had gedaan, en dat ie zijn modchip uit kon zetten etc. zodat ie xbox live kon gebruiken etc. heb ook een bod gedaan, maar er zal wel meer op geboden worden ;P
Verder is 8 GB inderdaad ruim voldoende als je geen spelletjesfreak bent en de Xbox in je netwerk plaatst. Ik zelf gebruik de afstandsbediening zelden maar gebruik een draadloze controller van Logitech. Vind ik zelf helemaal geweldig, maar een afstandsbediening doet eigenlijk precies het zelfde. Je kunt volgens mij geen andere afstandsbedieningen gebruiken icm de Xbox, dus dan heb je inderdaad dat DVD pack nodig.
Het uitzetten van de modchip om via Xbox Live te gamen heb je niet nodig wanneer je online speelt via Xlink Kai. De kwaliteit van dit online netwerk is echter wel een heel stuk lager dan Xbox Live.
Het is wel mogelijk om een andere afstandsbediening te gebruiken overigens. Bijvoorbeeld die van Logitech. Je hebt dan echter nog steeds het DVD playback pack nodig omdat je in ieder geval de IR connector nodig hebt.quote:Bigfoot87 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:53:
[...]
In de TS lees je meer over de DVDspeler kwestie. Ik zelf heb een Xbox met een Samsung DVD speler (met 2 gaten er in dus) die alles afspeelt, nergens last van. En een Xbox met een Phillips DVD speler die geen CD-R's leest. Maakt dus inderdaad uit welk merk je hebt. Een DVD-speler vervangen is appeltje-eitje, maar om er aan te komen is veel lastiger. En ze zijn nog duur ook. Voor muziek en DVD's kun je ook de DVD speler van je computer gebruiken via het netwerk.
Verder is 8 GB inderdaad ruim voldoende als je geen spelletjesfreak bent en de Xbox in je netwerk plaatst. Ik zelf gebruik de afstandsbediening zelden maar gebruik een draadloze controller van Logitech. Vind ik zelf helemaal geweldig, maar een afstandsbediening doet eigenlijk precies het zelfde. Je kunt volgens mij geen andere afstandsbedieningen gebruiken icm de Xbox, dus dan heb je inderdaad dat DVD pack nodig.
Het uitzetten van de modchip om via Xbox Live te gamen heb je niet nodig wanneer je online speelt via Xlink Kai. De kwaliteit van dit online netwerk is echter wel een heel stuk lager dan Xbox Live.
robbydw wijzigde dit bericht 01-08-2007 20:46 (5%)
Geen commentaar
Reg. datum: 08 november 2005
Je hebt de connector nodig en dan kan je ook Logitech afstandsbedieningen gebruiken. Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 525 en die werkt fantastisch (zelfs mijn vriendin vind het handig)quote:robbydw schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:46:
[...]
Het is wel mogelijk om een andere afstandsbediening te gebruiken overigens. Bijvoorbeeld die van Logitech. Je hebt dan echter nog steeds het DVD playback pack nodig omdat je in ieder geval de IR connector nodig hebt.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
quote:GroteBozewolf schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:24:
[...]
Je hebt de connector nodig en dan kan je ook Logitech afstandsbedieningen gebruiken. Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 525 en die werkt fantastisch (zelfs mijn vriendin vind het handig)
Reg. datum: 08 november 2005
Nee, hoor. Via de software van de remote kan ik gewoon een profiel Xbox Remote of Xbox Media Extender remote kiezen en dan werkt het meteen. De IR signalen zijn dan identiek aan die van de Xbox remote. Dus de nr 0-9 gaan goed, je hebt de 4 kleurtoesten, info, ok, select, etc. Ik heb dan nog wel mijn keymap.xml aangepast, maar dat had ik ook al met de originele AB.quote:Bigfoot87 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:25:
[...]
mooi apparaatje. Moet je alleen wel de keymap helemaal aanpassen of niet?
Ik heb de logitech zelfs zo ingesteld dat onder het profiel XBMC de volume UP/Down naar mijn DTS versterker gaat, terwijl de rest van de toetsen naar de xbox gaat.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
degene die ik bedoelde, met een andere dvd speler kan ik niet meer vinden, maar ik had de indruk dat ie echt een heel andere dan een van die 4 genoemd in TS in zijn xbox had gebouwd.
is het ook mogelijk een externe HD of DVD aan te sluiten btw?
heb nu ook iemand gevonden met een 80 gb en 25 spellen op de harddisk en 2 controlers, voor 120 euro. dan kan ik eventueel zelfs met nog iemand spelletjes doen en een hele berg muziek en video op de hardeschijf zetten. is dat wat ? als je het vergelijkt met 8GB en 1 controler en geen spellen voor 75 euro? hmm en ik ws toch weinig spellen ga doen....
engelbertus wijzigde dit bericht 01-08-2007 22:43 (42%)
Weet niet of er andere IR ontvangers zijn aan te sluiten. Voor zover ik weet moet deze aangesloten worden op 1 van de 4 controller poorten, of er moet wat te solderen zijn op het moederbord maar dat weet ik niet.quote:engelbertus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:38:
die logitech heeft denk ik de xbox wel in de database staan.. kan ik niet een andere ir ontvanger gebruiken?
degene die ik bedoelde, met een andere dvd speler kan ik niet meer vinden, maar ik had de indruk dat ie echt een heel andere dan een van die 4 genoemd in TS in zijn xbox had gebouwd.
is het ook mogelijk een externe HD of DVD aan te sluiten btw?
Er zijn enkele USB disks die aan te sluiten zijn, maar de XBOX is erg selectief. Je hebt hier verder een stekkertje nodig dat de controller aansluiting omzet naar USB. Een externe DVD speler is niet aan te sluiten.
Zelf heb ik een oud Pc'tje met daaraan 2 USB disks die geshared zijn en zo dus te benaderen op de XBOX.
Geen commentaar
kun je eigenlijk met elk soort mod ( chip of softmod of whatever) alle functyies van xbmc gebruiken? of is alleen van belang dat je software van derden kunt starten?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.