Hoofdcategorieën
Topicacties

Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 23

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
per aspera ad astra

Introductie

Dit topic is bedoeld voor het melden van spel- en tikfouten in nieuwsposts, meukposts, reviews, .plans en andere content die is gepubliceerd op de frontpage van Tweakers.net. Ondanks de aandacht die wij aan ons werk besteden, kan het wel eens gebeuren dat een crewlid de greep op zijn toetsenbord verliest en het is natuurlijk niet de bedoeling dat die fout tot in lengte der dagen op de FP blijft staan ;)

Hoe we de meldingen graag zien

• Plaats waar de fout staat (inclusief volledige URL).
  • Citaat van de fout in zijn context.
  • Korte toelichting of suggestie voor verbetering.
Een voorbeeld:
quote:
http://www.tweakers.net/nieuws/40392

... de nieuwe Pentium 6 word volgende maand ...

Moet 'wordt' zijn :) .
Meld zoveel mogelijk fouten in één post, maar ga geen dingen toevoegen als iemand van de crew al langs is geweest, want dan wordt je wijziging hoogstwaarschijnlijk over het hoofd gezien. Zorg er verder voor dat je zeker weet dat hetgeen je wil melden echt een fout is en geen kwestie van persoonlijke voorkeur of regel die niet klopt. Deze zaken worden regelmatig gemeld maar zijn niet per definitie fout:
  • komma + en (zie hier en hier);
  • meervoudsvorm bij 'een aantal ...', 'een x-tal ...' (zie hier en hier);
  • een / één: accenttekens worden alleen geschreven als er duidelijke verwarring kan ontstaan of als speciale nadruk nodig is.
Ben je niet helemaal zeker over de spelling van een woord, zoek het dan eerst op in de Woordenlijst (het 'Groene Boekje'). Voor informatie over stijl- en grammaticale zaken kan je bijvoorbeeld terecht op Taalunieversum, Taaladvies of Taaldatabanken.

Wat we niet in dit topic willen zien

• Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
  • Opmerkingen over plaatjes;
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de pricewatch, et cetera).
Open voor dit soort dingen dus een apart topic! Ook discussies, zelfs als ze over spelling gaan, zijn in dit topic *niet* gewenst. Hou het overzichtelijk, voor ons én voor jezelf :)

Alvast bedankt!

moederbord
Reg. datum: 03 januari 2005

nieuws: Review: VIA Epia-htpc neemt het op tegen AMD 690G-oplossing

Hierin staat de volgende zin:
Op het mini-atx moederbord troffen de reviewers de CX700M2-'media processor' aan.

Het gaat hier over een VIA Epia EX 15000G moederbord, dit bord is gen minin ATX, maar mini ITX (17 bij 17 cm)

De theorie is het idealisme van de praktijk.

WhatPulse:

Zelfde link, andere typo:
quote:
..., terwijl het MSI/AMD-systeem op 75W uitkwam Toch ...
uitkwam. Toch
Reg. datum: 14 mei 2002

Check again 8) .

God Bless America | Change We Can Believe In

Reg. datum: 13 september 2000

nieuws: Gemengde reacties op gokverbod Second Life
quote:
Het bedrijf stelt in zijn aangescherpte voorwaarden dat het, indien een overtreding geconstateert wordt,
korfschip?
t->d *O*

nieuws: Apple sluit beste derde kwartaal ooit af
quote:
en dat het verschil tussen verkoopcijfers en activitieaantallen veroorzaakt wordt
activatieaantallen?

nieuws: Onderzoekers claimen iPhone-hack
quote:
Apple werd al eerder bekritiseert dat deze beveiligingsfeature
forkschaap?
t->d *O*

dinges wijzigde dit bericht 28-07-2007 11:50 (9%)

dat je me lekker vindt snap ik, maar is een tvp net zoiets als een mierenneuker? :+

Reg. datum: 10 augustus 2001

tvp = terugvindpost, iets wat mensen doen op andere fora (zoals Fok bijvoorbeeld) om een topic in hun posthistory te krijgen.

You never end up where you thought you were going to be.

Nu snap ik het nog steeds niet :P
Het was geen tvp van mij, en vast ook niet van rataplan, want dat is de topicstartert... WHELP!

per aspera ad astra

Ik had al op je aanwezigheid gerekend, en omdat je ook een paar oudere fouten aandraagt dacht ik: 'Die heeft even wat bijmekaar geschooid om een fijne tvp te bakken.' Niet dus, ook goed :) En nou weer ontopic, folks, de fouten/posts-verhouding moet niet te laag worden :+

edit:
't Is trouwens het 'kofschip', niet het 'korfschip' Voltooide deelwoorden van werkwoorden met een stam die op een R eindigt, krijgen een D op het eind 8)

edit:
Ok dan 8)7

Rataplan wijzigde dit bericht 28-07-2007 14:28 (25%)

quote:
Rataplan schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:44:
Ik had al op je aanwezigheid gerekend, en omdat je ook een paar oudere fouten aandraagt dacht ik: 'Die heeft even wat bijmekaar geschooid om een fijne tvp te bakken.' Niet dus, ook goed :) En nou weer ontopic, folks, de fouten/posts-verhouding moet niet te laag worden :+
Maandag t/m vrijdag zit ik zonder PC. Alleen in het weekend kan ik dus op t.net zitten, dus dan lees ik de interessant achtige berichten van de afgelopen week door, en dat valt perfect te combineren met mierenneuken ;)
quote:
edit:
't Is trouwens het 'kofschip', niet het 'korfschip' Voltooide deelwoorden van werkwoorden met een stam die op een R eindigt, krijgen een D op het eind 8)
Dat was dus precies mijn punt :+

Reg. datum: 15 februari 2003

http://img521.imageshack.us/img521/7741/whqlyw1.jpg
Moet 'Labs' zijn, lijkt wat op het Engels van de Britse spion die zich al Franse agent voordoet in Allo Allo:
"Good moaning!". Despite his almost incomprehensible speech, the Germans never seem to suspect him. To quote a notable example: "I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding in your hind a smoking goon. You are clearly the guilty potty!" Another, during an air raid, is: "They have had a direct hot on the pimps!" "The pimps?" "The pimps! The pimps in the pimping station! No water is being pimped through the poops!" After the introduction of Crabtree into the show, Yvette would frequently announce him as "That British Officer who thinks he can speak French".
:P

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

Reg. datum: 15 februari 2003

Hoe bedoel je?

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

per aspera ad astra

Dat er een probleem was met onze a en onze i, more specifically: dat er wel een i, en niet een a stond.

...flauwe grappen uitleggen is nooit leuk :N :P
WhatPulse:

nieuws: Sony introduceert hd-Walkman
quote:
... kan weergeven . Een ...
Daar mag best een spatie minder tussen weergeven en die punt.
...has a Kirika fetish
Reg. datum: 30 maart 2003

Laatste alinea van BBC lanceert bèta controversiële iPlayer:
Een online petitie die de Britse overheid aanspoort om ervoor te zorgen dat de omroep de speler geschikt maakt voor meer besturingssystemen is inmiddels ondertekentondertekend door 13.000 Britten.

Ipsa Scientia Potestas Est
Touching is Good! | Younha \o/

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

Tijden afspelen van materiaal

Dat moet denk ik Tijdens zijn :)

Error -48621: Signature expired

Reg. datum: 09 december 2002

nieuws: BBC lanceert bèta controversiële iPlayer

Laatste zin: "ondertekend" i.p.v. "ondertekent".

Reg. datum: 10 augustus 2001

Beide foutjes verbeterd (ondertekend/t was dus twee keer gemeld ;))

You never end up where you thought you were going to be.

Hail the scriptsausage!

Laatste frontpage-nieuws

d-t fout in de laatste zin van het nieuwbericht - verleent dient uiteraard met een 'd' te worden geschreven als voltooid deelwoord :).

Dikke zoen!

ssj3gohan wijzigde dit bericht 29-07-2007 23:56 (38%)

Wat? Taboe?

quote:
ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:55:
Laatste frontpage-nieuws

d-t fout in de laatste zin van het nieuwbericht - verleent dient uiteraard met een 'd' te worden geschreven als voltooid deelwoord :).

Dikke zoen!
"Microsoft (hij) ... verleent" is gewoon goed hoor :). Het is geen voltooid deelwoord.

Wouter Tinus wijzigde dit bericht 30-07-2007 00:15 (3%)

Professioneel Hyves-weigeraar

Hail the scriptsausage!

quote:
Wouter Tinus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:14:
[...]

"Microsoft (hij) ... verleent" is gewoon goed hoor :). Het is geen voltooid deelwoord.
8)7 wtf... tis echt te merken dat het net na middernacht was he? Sorry daarvoor...

Wat? Taboe?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: