Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Requiem19 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:08:
Wat zijn volgens jullie zo'n beetje de belangrijkste stats waarop je je coureur moet trainen?
Te veel om op te noemen :P Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen starting/pole/overtaking/blocking niet zo belangrijk.

Joss wijzigde dit bericht 26-07-2007 12:05 (33%)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Doet weer iets met vezels...

Joss: Vorig jaar durfde je niet naar C2, dit jaar weer niet. Faalangst ofzo? :P Gewoon niet miepen inderdaad en naar C2 promoveren. Als je er nu niet klaar voor bent, zul je dat nooit zijn, denk ik :o

Wanneer loopt dat contract met je coureur af trouwens? Dan kun je hem 's opzij zetten voor wat beters.
quote:
Joss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:04:
[...]

Te veel om op te noemen :P Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen starting/pole/overtaking/blocking niet zo belangrijk.
Agreed en dat zijn juist de dingen waar mijn coureur goed in is :P Die starting en pole zijn alleen aan het begin handig, daarna val je als een baksteen terug als de rest niet goed is. Overtaking/blocking heb je IMO ook weinig aan, want je haalt iemand toch wel in als je sneller bent, ik merk iig weinig effect van een hoge overtaking/blocking bij mijn rijder.

Dingen als stamina en concentration vind ik nu belangrijk, want die bepalen het aantal foutjes dat je coureur maakt en hoelang hij het volhoudt in de race. Mijn coureur heeft beide niet, dus dat moet m'n volgende rijder beter doen (doettie ook).

Mijn plannen:
Korte termijn: overleven in C3
Lange termijn: Nog een seizoen C3 doen om geld op te bouwen en dan eind s29 naar C2 promoveren met een goed getrainde coureur *D

Of dat te halen is valt nog maar te bezien, want wie weet degradeer ik wel naar C4, maar ook daar is goed geld te verdienen als ex-C3'er denk ik en bovendien kan ik in het seizoen daarna alsnog direct door promoveren naar C2 :)
quote:
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:25:
[...]

Dame je hebt me door :p
Ik ga gewoon maximum attack, en als het verschil in de race met jou gelijk is tijdens de race.
Dan ga ik voor je endigen 8)
Ben benieuwd. Als je 72 rondjes rijdt (zal wel niet ivm gelapt worden, maar goed) krijg je 28s voorsprong ongeveer. Dat kan net met zo'n korte pitstraat, maar de Q was droog en de race is nat en wet driving is de hoogste skill van mijn rijder.
quote:
Alleen geepee heb je verkeerd ingeschat. Sinds iedereen heeft z'n engine heeft geupgrade is Geepee off the pace.
Dat is waar. Als hij op een 2-stopper staat, heeft hij best een probleem volgens mij :o Wie weet is zijn wet driving skill ook heel goed? :)
quote:
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:44:
[...]

Race gaat denk niet al te best worden.....om 1 of andere reden wou het vinden van de DQP totaal niet. Kom gewoon op 83% uit :(
Oh, dus ik hoef niet bang te zijn? Ik sta op een DQP van 94%, dus wie weet heb ik qua banden een voordeel \o/

We zullen zien, het zal weer spannend worden als altijd :)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 26-07-2007 12:14 (100%)

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:05:
Joss: Vorig jaar durfde je niet naar C2, dit jaar weer niet. Faalangst ofzo? :P Gewoon niet miepen inderdaad en naar C2 promoveren. Als je er nu niet klaar voor bent, zul je dat nooit zijn, denk ik :o

Wanneer loopt dat contract met je coureur af trouwens? Dan kun je hem 's opzij zetten voor wat beters.
Nog 2 seizoenen en 4 races :P Vandaar... Maargoed, ik kijk het komende races een beetje aan. Het is hetzelfde verhaal als vorig seizoen. Ik sta op promotie, maar ben vaak 1.5s langzamer dan de #1 en #2. Sterker nog, als de #4 en #5 niet zoveel pech hadden, stonden ze gewoon verdient voor me.

Anyway, ik ga dit seizoen niet met opzet races verneuken, kost me teveel geld :P

Niet geheel mee eens over overtaking/blocking skill.

Mijn coureur heeft een hoge blocking skill. denk aan +/- 90. Stel me races altijd minimaal met 50 of hoger blocken in. En ik merk we degelijk dat ik er heel wat afblok.

Maar omdat te gaan trainen... jah er zijn inderdaad veel belangrijkere skills

Bluepanther wijzigde dit bericht 26-07-2007 12:15 (15%)

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

quote:
Bluepanther schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:10:
Niet geheel mee eens over overtaking/blocking skill.

Mijn coureur heeft een hoge blocking skill. denk aan +/- 90. Stel me races altijd minimaal met 50 of hoger blocken in. En ik merk we degelijk dat ik er heel wat afblok.
M'n teamgenoot heeft 10 blocking en rijdt soms met dezelfde waarden rond en blokt ook alles af. Je hebt er alleen zo weinig aan, ze halen je in the long run toch wel in. Bovendien, ik wil mn achtervleugel niet riskeren, noch mn voorvleugel. :P

50 blocking is best veel ja :o Ik reed een tijd lang met 35/25 rond, maar nu ik met 0/0 rijd block ik nog steeds prima en haal ik mensen ook vrij vlot in :)

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:15:
50 blocking is best veel ja :o Ik reed een tijd lang met 35/25 rond, maar nu ik met 0/0 rijd block ik nog steeds prima en haal ik mensen ook vrij vlot in :)
En druk van achter heb je niet als je achteraan rijdt, dus blocking heb je niet nodig? >:)

Da's flauw Joss, je weet net zo goed als ik dat ik de laatste tijd rond p10 eindig.

Ik rij trouwens wel verdomd vaak in een gat. 20s achter me niks, 40s voor me niks :/ Da's pas saai racen :o

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:05:
KNIP
....en wet driving is de hoogste skill van mijn rijder.
Dus eigenlijk is jouw driver eigenlijk gewoon een schoonzwemmer in een raceauto... :+

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C3G11 * Golf? Het 2008 GoT Open

Ja, zoiets :D LOL

Hmm, Hans vroeg me net ff zijn P over te nemen, omdat zijn internet er steeds uitvloog. Mental note: Niet erg handig voor je gevoel om halverwege de P de P over te nemen en dan een goede DQP te verwachten :o 83%, hoger kwam ik niet :/ Setup lijkt aardig goed, maar door die lage DQP kan hij niet echt goed meekomen in de race, volgens mij. In ieder geval ziet de WU er goed uit, 0.3s achter me, ondanks die slechte DQP, maar de Q is belabberd, slechts 0.024 voor GeePee die nog geen motorupgrade heeft gedaan :X

je had toch grotedeels jouw DQP om kunnen rekenen?

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Dat heb ik geprobeerd, maar dan scoorde hij nog veel lager (67% ofzo)

83% is niet schadelijk laag trouwens, z'n rijder zal er wat DQP bijkrijgen komende race, maar het is uiteraard niet waar ik op mikte :) Als ik een ding heb geleerd in F1Time is het wel dat je aan elkaars DQP-verdeling helemaal niks hebt, tenzij het zo obvious is als in Monaco of Old Hockenheim ;)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 26-07-2007 13:18 (78%)

Prutser :P

Maareh niemand die antwoord weet op managerratings vraag?

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Viel me vorige race trouwens wel op dat Geepee wel de snelheid had tijdens de race, zat nog geen seconde achter Rene, misschien best mogelijk dat z'n driver extreme slecht in de qual is of dat hij de pech heeft dat hij juist dan net veel fouten maakt.

Hoe die rating wekt? Geen idee, zal wel het 1 en ander in verwerkt zijn dqp/drp, plaats waarop je finished

brid wijzigde dit bericht 26-07-2007 13:32 (17%)

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Amateurs - G6
F1competition.com - D1G5
f1competitie.nl - D2G16

quote:
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:24:
Viel me vorige race trouwens wel op dat Geepee wel de snelheid had tijdens de race, zat nog geen seconde achter Rene, misschien best mogelijk dat z'n driver extreme slecht in de qual is of dat hij de pech heeft dat hij juist dan net veel fouten maakt.
Dat kan idd het geval zijn. Mijn driver heeft een Q van 12... en ben in de Q meestal maar net iets sneller dan bijv. Panther, terwijl in de race het verschil dan een stukje groter is...
Maakt dus zeker uit (jammer genoeg heeft mn driver watervrees, gezien zn wetracing skills...)

quote:
Bluepanther schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:17:
Prutser :P

Maareh niemand die antwoord weet op managerratings vraag?
Is het niet een simpel optelsommetje van alle punten die je behaald hebt van alle seizoenen bij elkaar?

Murray: There's a fiery glow coming from the back of the Ferrari - James: No Murray, that's his rear safety light

quote:
Requiem19 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:37:
[...]

Is het niet een simpel optelsommetje van alle punten die je behaald hebt van alle seizoenen bij elkaar?
Dat is het zeker niet.

Om voorbeeld te scheppen met mij en Luuk (PB Elskamp). Ik sta veel hoger dan hem. Hoewel hij dit seizoen veruit meer punten heeft gehaald.
Kan misschien iets te maken hebben dat ik vorig seizoen kampioen ben geworden in die 3 races...

Maar ik verwacht antwoord van Joss :P

Had de vraag niet gezien.

3 punten per race, + 1 punt per punt.

Wat de (eventuele) bonussen zijn voor kampioen/cup weet ik niet, weet alleen dat de #1 in C1 erg veel punten krijgt :P

Joss wijzigde dit bericht 26-07-2007 13:58 (48%)

Heeft Bluepanther dan zoveel meer races gereden dan Luuk? Want Luuk is verder gekomen in de cup en doet het in het kampioenschap beter, dus hij heeft meer punten gescoord.

Alvear heeft alweer de WU overgeslagen. Hmm...

Grrrrrene wijzigde dit bericht 26-07-2007 14:16 (12%)

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:10:
Heeft Bluepanther dan zoveel meer races gereden dan Luuk? Want Luuk is verder gekomen in de cup en doet het in het kampioenschap beter, dus hij heeft meer punten gescoord.
Dat zal wel door me kampioenschap komen in c4...

Joss thnx, Weet je ook wanneer je minpunten krijgt dan?

Bij degradatie of uitvallen?

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:10:

Alvear heeft alweer de WU overgeslagen. Hmm...
Alle cupzooi wordt pas aan het eind van het seizoen doorgerekend (dus mss krijg ik daarvoor nog een handjevol punten :P ), de knaken voor de ronden moet ik iig nog krijgen...

Verder was ik vorig seizoen idd 2e, dus dan zal er idd wel een leuke bonus hangen aan het kampioenschap (en mss nog met je team ofzo?)

quote:
Bluepanther schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:15:
[...]

Dat zal wel door me kampioenschap komen in c4...

Joss thnx, Weet je ook wanneer je minpunten krijgt dan?
Aan het eind van het seizoen, dan gaat er ongeveer 10% van af (iedereen). Kampioen = flinke bonus, cup niet (my bad).

Inmiddels gezakt tot positie 9 in de Q, maar Paul Jenkins heeft nog 3 rondjes openstaan en de Griek (kerel heeft in onze groep niet eens een naam :D) moet nog kwalificeren. Als ik me niet vergis staan verder alle toppers al op de grid, toch netjes zeg, 17 man die ruim 24 uur voor de race al alles hebben doorlopen.

Dinning voorbij ons... hmmm normaal zakt hij vanzelf wel weer in de race. Racestrategie is niet zijn sterkste kant.

Die griek nog en wellicht Jenkinst ja. Dan heb je het wel gehad dacht ik.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws