Voor meer foto's, klik de thumbs of zie deze website: http://www.marantzphilips.nl
Voor meer foto's, klik de thumbs of zie deze website: http://www.marantzphilips.nl
If it ain't broken, tweak it.| Cisco 2651XM router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, XFX GF8800GTS, Dell 24" en Samsung 20" breedbeeld TFT, etc...
Zal niet zonder reden zijn neem ik aan?quote:FatalError schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:06:
Ohh nice!!, De 900 serie van Philips was echt zeer goed spul. Maar ja, als er een Philips sticker op zit willen veel mensen het ineens niet hebben.
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
Er is een verschil tussen de serie van Marantz/Philips, en de producten die Philips normaliter ontwerpt.quote:
File not found: Loading something that looked similar.
Dat is wel zo met duurdere hifi merken, of je nou een goedkope of een dure koopt er zit een soort herkenning in het geluid, en das maar goed ook, zeker op homecinemagebied, je denkt echt een persoonlijke geluidssmaak gevonden te hebben, je wilt wat hogerop en je krijgt een totaal afwijkende klank te horen! Dan ben je als Denon/HK/Marantz/Onkyo/Yamaha fanaat toch erg teleurgesteld.
duncanvdlinden wijzigde dit bericht 13-08-2007 01:40 (5%)
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3
Op http://www.marantzphilips.nl >> Philips LHH cdplayer kun je meer erg mooi Philips spul bekijken.
De zithoek:

Marantz 1070, Mission M33, Akai AP206, Philips CD150, Philips Blackline 68cm TV
Werkplek:

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Na mijn eerste post in deel 14 (februari 2005), mag ik wel weer eens een kleine update plaatsen. In deel 14 was de televisie een doorn in het oog en deze is dan ook een aantal weken terug eindelijk vervangen!
Ik heb op mijn eigen site de fotoalbums staan. Ik hoop dat jullie de zin en de tijd hebben om daar effe te kijken en de bijbehorende tekst te lezen. Mijn advies is de linken te openen in een nieuw venster en te ALT+TAB-en tussen te twee.
Let op: Zelfs de grote foto’s (640x480) zijn nog verder te vergroten voor de echte freaks! Scheelt me allemaal weer een berg thumbnails linken...
(Indien iemand betere lay-out tips voor mij heeft of toch graag thumbnails zou willen, hoor ik dat graag)
De woonkamer:
http://www.reesechoice.co...mecinema/album/index.html
De woonkamer heeft wat mij betreft de ideale opstelling (ethisch goedgekeurd door de vrouw...heel belangrijk...maar er was eigenlijk geen discussie met mij mogelijk!
In mijn opstelling vind je geen centerspeaker en geen subwoofer.
Geen center, omdat de veel genoemde “sweetspot” precies de bank is en omdat de frontspeakers onderling niet al te ver van elkaar staan. Nog steeds heeft nog geen enkele centerspeaker mij weten te overtuigen, dan alleen eenzelfde speaker van hetzelfde kaliber als één van mijn frontspeakers. De center is de allerbelangrijkste speaker van een home cinema set (uiteraard in combinatie met een sub) en moet dus alles van spraak tot extreme explosies feilloos kunnen verwerken.
Geen sub, omdat de frontspeakers dit fantastisch verwerken. De frontspeakers zijn de afgeleidde van de JBL bioscoop speakers. Geen Deense JBL, maar Amerikaanse (gouden logo i.p.v. zilvere). De techniek van de speakers heet S(ymmetrical) V(ertical) A(rray); SVA. Ze hebben hoorntweeters, is voor film perfect, maar voor muziek wel eens iets te schel.
Bij mij zou een zware REL subwoofer of iets dergelijks misschien wel wat toevoegen, maar dan zou het alleen mijn neusvleugeltje wat meer trillen dan anders...
De set bestaat inmiddels uit het volgende:
- Home Cinema Versterker: Yamaha DSP-A2 - sinds 1999... Nog steeds fantastisch, maar geen HDMI, upscaling, DTS-ES, DTS-HD etc..
- Toekomst? Mag dus wel een keer geüpgrade worden door een nieuwe Denon, Yamaha of Pioneer.
- Frontspeakers: JBL SVA-1800 - sinds 1997… via Oehlbach kabels [6.0mm2] bi-wired met de Yamaha.
- Toekomst? Eehh, wellicht vervangen door zware Dynaudio’s.
- Rearspeakers: Infinity Overture 1 - sinds 1999… via Oehlbach kabels [6.0mm2]. Het voldoet nu nog prima. Gekocht voor 600 gulden, maar men vroeg er ooit 1700 gulden per set voor… De versterkers, welke er voor het laag inzitten, zijn al geruime tijd kapot.
- Toekomst? Mijn keus zou op dit moment als goede noodgreep Mordaunt-Short Avant 908i’s zijn. Indien het budget het toelaat, Dynaudio.
- HTPC machine: zelfbouw pc (zie mijn signature) - sinds 2007… Voornamelijk voor 1080p materiaal. Verder "Shoutcast" ik met SAM4 vanaf mijn server naar deze pc om het met Winamp af te spelen. De HTPC is via VGA aan de LCD en via Vandenhul Optocoupler mk2 aan de Yamaha aangesloten.
- Toekomst? Wellicht een Blu-ray brander.
- Televisie: Samsung LE46M86BD Full-HD LCD - sinds 2007… Het heeft meer dan 5 jaar geduurd, maar toch eindelijk een scherm, waar ik best tevreden mee mag zijn. Mijn keuze blijft eigenlijk plasma, maar omdat er vrij veel statische beelden door het gebruik van een Windows pc op weergegeven worden, ben ik toch voor LCD gegaan. De kast heb ik ooit laten maken door Oud&Teak voor een Loewe Aconda 102cm beeldbuis, maar deze is er nooit gekomen.

- Toekomst? Geen plannen.
- DVD HDD Recorder: Sony RDR-HX900 - sinds 2004… Ik had net in het ziekenhuis gelegen en moest veel rust houden! Via Monster scart en Vandenhul Optocoupler mk2 aangesloten.
- Toekomst? Ik ben zeer gecharmeerd van de nieuwe Pioneer LX lijn, dus de DVR-LX60 is een hele mooie optie.
- DVD Speler: Sony DVP-S725D - sinds 1999… Deze staat nog op deze plek, omdat de HDD recorder nog steeds niet regiovrij is. De DVD speler is compleet aangepast door de firma Stegen te Rhoon. Via Oehlbach scart en Via Vandenhul Optocoupler mk2 aangesloten. Ooit stond hier ook een Pioneer Laserdisc CLD-S315 getuige de StarWars en Close Encounters laserdisc boxen (is nog leuk om hier decoratief neer te leggen).

- Toekomst? Pioneer BDP-LX70 Blu-ray speler of Denon equivalent.
- FM Tuner: Sony ST-SB920 - sinds 1999… Goede tuner. Heeft twee antenne aansluitingen, welke handig is op kabel en aerial FM radio te ontvangen.
- VCR Recorder: Panasonic NV-FS100 - sinds 1993!!... Voorloper van de FS200. Er is praktisch geen betere (S-)VHS recorder voor de consument geweest. Ik heb ‘m afgelopen jaar nog laten repareren, omdat er inmiddels lekkende IC’s inzaten.

- Toekomst? Deze gaat dus NOOIT meer weg.
- DVB Kabeltuner: Samsung DCB-H360RA - sinds 2007… Staat niet op de foto’s (sorry). Via HDMI aan de LCD en via een Vivanco optische kabel aangesloten met de Yamaha. Voorzien van een Casema HDTV en plus abonnement.
- Toekomst? Een betere HDTV DVB tuner MET opname mogelijkheid. Wellicht via de HTPC.
De PC's / Server omgeving:
http://www.reesechoice.co...udiootje/album/index.html
Mijn werkplek op zolder met een Dell 2407WFP TFT scherm. Overigens is de 17inch TFT alleen om een audiometer weer te geven...ahum.
Ik noem alleen de belangrijkste (vooral AV) componenten.
- Versterker: Marantz SR5400 - sinds 2004… Als vervanging van mijn (opgeblazen) Yamaha's RP-U200 en AP-U70, welke hier eerst stonden. De beide Yamaha’s zijn overigens volledig gerepareerd. Volledig digitaal en analoog aangesloten met mijn twee pro-audio kaarten in mijn pc en server (zie signature). De versterker kan DTS-ES en DD-EX verwerken, wat ik zelfs niet beneden heb, maar is gewoon 2.0 aangesloten.
- Speakers: Mordaunt-Short Avant 902 - sinds 2003… Gewoon goed en best mooi geluid in compacte behuizing.
- Minidisc: Sony MDS-JB940 - sinds 2001… Was en is gewoon een handig medium. Zeker toen ik nog een Minidisc in de auto had. De 940is beter en handiger, omdat je meteen een PS/2 toetsenbord aan kunt sluiten voor de titel invoer!
- Minidisc: Sony MDS-JB920 - sinds 1999… Idem aan hierboven.
- CD Speler: Sony CDP-XB920 - sinds 1999… omdat de oude DVD speler van beneden geen CD-R(W) kon afspelen, moest ik deze aanschaffen. Nu staat ie er eigenlijk om CD-text te testen en eventueel CD's te lezen, welke de Tascam niet leest. Werkt met een zogenaamd Puk systeem [motor beweegt i.p.v. de lens].
- CD Speler Pro: Tascam CD-302 - sinds 2000… Ik had hiervoor de Denon DN-2500 en daarvoor vanaf ongeveer 1994 de Pioneer CDJ-500 (herinnert u zich die nog nog nog nog!!!).
- Toekomst? Geen plannen. Wellicht een Denon DN-HD2500 met extra dubbele cd-lade van de DN-4500.
- Draaitafel: Technics SL-1210MK2 - sinds 1991...!!! Zwart/Antraciet was toen juist exclusief. Dit apparaat behoeft geen uitleg voor de iets ouderen onder ons, neem ik aan.
- Toekomst? Geen plannen, uiteraard. Wellicht een betere naald.
- Mengtafel: Hi-Level PM-10000 - sinds 2001.. Ik had hiervoor een Dateq Styx. Deze is compleet modulair en is de zwarte versie van een D&R Clubmix. Gewoon een oud-hollandsch produkt dus....

- Toekomst? Geen plannen. Indien een groot budget, dan een DHD RM4200…kuch… LOTERIJ..
- Hoofdtelefoon: Sony MDR-V700DJ - sinds 2000… Nadat mijn Pioneer SE als een oude krant ging klinken, heb ik deze gekocht. Eigenlijk gebruik ik deze ook niet vaak. Doorgaans gebruik ik de Plantronics Audio90, welke eigenlijk vetter klinkt en lager gaat.
- Televisie: Sony KV-25X1D - sinds ????... Deze was beneden een doorn in mijn oog, maar doet het perfect voor op zolder, waar ook de pc’s, servers en wasmachines staan. We hebben daar namelijk ook een kleine zithoek.
Misschien dat ik nog iets vergeten ben, maar dan voeg ik het nog wel toe.
Anyway, thanks for reading this shit....
Mooie spullen, jammer van die kleine kamer voor die JBL's (ik ken ze namelijk, genoeg gehoord op school) en dat ze zo in de hoek staan. Verder jah die Denon DN-HD2500 met extra dubbele cd-lade van de DN-4500 ken ik zeker nog
En als jij de DHD RM4200 hebt kom ik hee graag een keertje langs. Hou namelijk wel van dat spul. Werk zelf met SSL AWS900+ en de C200 BT, Neve en Digidesign. Blijft altijd leuk zien wat mensen hebben en vooral wat ze er mee bereiken.
Doet me deugd
-= G P P =-
Reg. datum: 15 april 2004
Ik heb vele mooie sets hier voorbij zien komen maar deze is ook wel heel mooi zeg.
Als jongen droomde ik al van zoiets en nu ben ik in de 30 en nog steeds zal ik over blijven dromen.
Je heb inderdaad echt smaak en die HTPC zeg wat mooi!! ooit hoop ik toch zelf ook zoiets te hebben want dat is gewoon mooier dan een simpele mediacenter.
Maar naast je mooie woonkamer setup kwijl ik wel helemaal weg van je studio!
Zelf ook veel gedaan met Sam broadcaster en begonnen bij versie 2 maar versie 4 is gewoon denk ik op dit moment de beste die SAM tot nu toe heeft uitgebracht.
Zeer goede plugins waarbij een minimale aan bandbreedte nodig is om te upstreamen.
Maar Sam afspelen via de PC is leuk maar wat jij heb wat zal dat mooi geluid geven.
Maar goed vele zullen nu tegen me zeggen slijm niet zo
Reg. datum: 09 juli 2000
Zit nog steets te wachten tot we geluids rond om ons horen zonder dat je ook maar een speaker ziet.
Zolang moet ik maar met ouwe technologie doen.
Het is allemaal leuk de speakers en versterker maar nog steets hebben ze de basis van bijna 50jaar geleden (alleen nieuwe technieken maar de basis het zelfde)
De electrostaven is wel iets nieuws toen der tijd maar was niet alles.
Ben inmiddels (ook nog maar) 32 jaar en sinds ik getrouwd ben, een huis heb gekocht en bijna vader ben van een tweeling, zal deze setup nog wel even bestaan!!!quote:Mabili schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:35:
Ik heb vele mooie sets hier voorbij zien komen maar deze is ook wel heel mooi zeg.
Als jongen droomde ik al van zoiets en nu ben ik in de 30 en nog steeds zal ik over blijven dromen.
Vroeger was het meer van: "Och, dat moet ik gewoon hebben". En nu is het meer van: "Het moet echt een wezenlijke en zinvolle update zijn, anders is het zonde van het geld."
Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik er redelijk vroeg mee begonnen ben. Ik had bijvoorbeeld mijn SL1210 toen ik 16 was en had ook vrij snel met een vriend van me een drive-in discoshow.
Als ik alles bij elkaar optel, ben ik een godsvermogen kwijt geweest.
Een leuke anekdote is, dat ik bij mijn vaste winkel al een aantal jaren niets gekocht had. Toen ik mijn Sony HDD recorder wilde gaan aanschaffen, heb ik ze weer eens gebeld. Ik moest in het begin van het gesprek (met een voor mij nieuwe/onbekende verkoper) eerst de rekening betalen, voordat er verstuurd werd. TOTDAT hij mijn naam in het systeem invoerde. "We zien het geld wel verschijnen; ik stuur 'm meteen op!" Hahaha!
Trouwens, nog steeds hou je wensen over. Dat maakt dit forum ook zo leuk. Je ziet mensen groeien in hun hobby, smaak en inrichting.

Losse kabel (Prefer MGK-226) en plugjes gekocht. Een stuk goedkoper dan de gevestigde kant-en-klaar kabelmerken
SolidStateLogic...tja da's ook heel vet spul! Ben een keer naar de AES Broadcast beurs in de RAI geweest.quote:Mauce schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:16:
Kerel 1 heel klein ding eh... je hebt smaak![]()
Mooie spullen, jammer van die kleine kamer voor die JBL's (ik ken ze namelijk, genoeg gehoord op school) en dat ze zo in de hoek staan. Verder jah die Denon DN-HD2500 met extra dubbele cd-lade van de DN-4500 ken ik zeker nog. Ok zo gezeik gehad met uitval?
En als jij de DHD RM4200 hebt kom ik hee graag een keertje langs. Hou namelijk wel van dat spul. Werk zelf met SSL AWS900+ en de C200 BT, Neve en Digidesign. Blijft altijd leuk zien wat mensen hebben en vooral wat ze er mee bereiken.
Doet me deugd
Absoluut mooie tafels...alleen de afbakening en die brede klerenkasten met bomberjacks en legerschoenen vond ik niet zo mooi staan bij de tafels...
Enne, DHD? Dat is iets om altijd ergens over te kunnen blijven wensen. Al moet ik zeggen, dat ik behoorlijk veel wensen heb kunnen realiseren in het verleden!
Argh!quote:Exirion schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:37:
Een kleine upgrade:
[afbeelding]
[afbeelding]
Losse kabel (Prefer MGK-226) en plugjes gekocht. Een stuk goedkoper dan de gevestigde kant-en-klaar kabelmerken
Ik heb daar al meer dan 200 mannetjes van door mijn handen laten gaan, solderen en al!
/zeikmodus
Ze zijn zwaar, stevig, en mooi.
Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec
Reg. datum: 04 maart 2006
Hierbij alvast een paar foto's van mijn Lava muurbeugel, ik heb hem wel een beetje aangepast aangezien ik er een 50 inch plasma aan wil hangen.
Lijkt me super stoer om hem via de afstandsbediening in elke gewenste hoek te kunnen zetten.
Muurbevestigingsgedeelte is in de kleur van de muur gespoten en het gedeelte wat aan de plasma komt is zwart.
Als alles netjes is gemonteerd zal ik weer wat foto's plaatsen.
Plaatje op imageshack (popups!)
Reg. datum: 17 januari 2007
Ben benieuwt, een muurbeugel is natuurlijk niet zo intressantquote:John 1964 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:28:
Hallo,
Hierbij alvast een paar foto's van mijn Lava muurbeugel, ik heb hem wel een beetje aangepast aangezien ik er een 50 inch plasma aan wil hangen.
Lijkt me super stoer om hem via de afstandsbediening in elke gewenste hoek te kunnen zetten.
Muurbevestigingsgedeelte is in de kleur van de muur gespoten en het gedeelte wat aan de plasma komt is zwart.
Als alles netjes is gemonteerd zal ik weer wat foto's plaatsen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
@Firestarter: zeer mooi meubel heb je gemaakt! Hoe lang was je in totaal bezig ong.?
Greetz MrBaaco | My HT | Canon Digital Ixus 400 | Xbox LE
Reg. datum: 30 juni 2006
Wel als je bedenkt dat de plugjes los 3,50 kosten en de kabel een euro per meter.quote:kombat schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:05:
Net even interlinkje gekocht van Oehlbach, had eerst gewoon een tulpje ertussen. Moet zeggen merk wel wat verschil, maar lang niet zo veel als toen ik de kabels naar mn speakers update.. Maargoed echt duur was het ding ook niet (eurootje of 30 voor halve meter)..
Hohoho, in die dure kabel lopen de elektronen in de goede richting met gelijke snelheid en veel vrolijker... met eventueel Tomtom mochten ze de weg kwijtraken!!quote:Exirion schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:
[...]
Wel als je bedenkt dat de plugjes los 3,50 kosten en de kabel een euro per meter.
Maar even zonder gekheid. Je hoort wel degelijk verschillen tussen goedkope en dure kabels. Alleen hoe ver wil je gaan? Een Nordust van 300 euro per meter geeft niet 10x beter geluid/beeld.
Het meest simpele en meest bizarre, waarvan ik zelfs versteld van stond (en ik ben niet super-bijgelovig):
- Koop een spuitbusje antistatische schuim. (Ik gebruik deze van AF om mijn toetsenbord e.d. mee te cleanen)
- Luister je favoriete cd opname.
- Maak 'm daarna antistatisch door het leesoppervlak van de cd schoon te maken met de schuim.
- Luister nogmaals en vertel mij indien het niet veel meer gedetaileerd is geworden met dezelfde cd en hardware!
Juist dat maak je er mee schoon. Waardoor je DAC veel minder hoeft te oversamplen.(interpoleren)
Ik vind het nogal extreem dat je verschil merkt, maar er is opzich een verklaring voor.
Antistatisch goedjes heb ik sowieso altijd maar wazig gevonden
(een bedrijf waar ik werkte gebruikte dat ook, tis super duur en je schiet er weinig mee op)
B_FORCE wijzigde dit bericht 15-08-2007 16:25 (16%)
AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |
Oversampling heeft niets met een vieze disk te makenquote:B_FORCE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:24:
Juist dat maak je er mee schoon. Waardoor je DAC veel minder hoeft te oversamplen.(interpoleren)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten. ![]()