Reg. datum: 18 juni 2004
Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 18 juni 2004
Ik heb zelf de 916-s en was ook wel benieuwt eigenlijk.quote:Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:11:
[...]
Hmm, we hebben dezelfde receiver. Met welk materiaal krijg jij de melding DTS 96 op je display? En kun je dit permanent aanlaten? Als ik (bijv. via SP/DIF) materiaal vanaf mijn HTPC naar de receiver stream, springt het display bijv. op DOLBY D of DTS, maar die melding verdwijnt. Geluid blijft dus wel gelijk, maar wil het liefst permanent zien dat hij op DTS staat ipv de naam van het inputkanaal.
:)
Wow! Net even ingesteld, maar wat een verschil zeg! Kleuren zijn zo een stuk levendiger. Zometeen even met film testen nog!quote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Dit geeft voor mij het beste beeld denk ik, zwart is zwart en kleuren zijn niet overdreven.
http://www.ebayzo.nl - X360 Live Gamertag: Ebayzo360
Reg. datum: 28 november 2004
zelfde scherm gelijk even proberen.quote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpen
Ikzelf heb een 32S81B en PS3 over hdmi en heb volgende instellingen (te veranderen wanneer je op je MENU toets drukt)
Bij Instellingen:
- Spelmodus: Aan
- Spaarstand: Uit
- HDMI zwartniveai: Laag
Bij Beeld:
- Modus: Standaard
- Contrast: 80
- Helderheid: 55
- Scherpte: 50
- Kleur: 70
- Tint G50-R50
- Kleur tint: Koel1
- Verlichting: 9
- Actieve kleuren: Aan
- DNIe: Aan
- Dig. ruisfilter: middel
- Bij detailinstallingen:
- - Zwartaanpassing: Hoog
- - Dynamisch contrast: Laag
- - Gamma: +1
- - Randverbetering: Aan
Dit geeft voor mij het beste beeld denk ik, zwart is zwart en kleuren zijn niet overdreven.
Be a man! (Russel Peters).
very nice! hele minimalistische meubel..quote:silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:38:
[...]
Want?..Je kunt alles wegwerken. Maar wat stekkers betrefd laat ik ze liever orgineel i.v.m garantie mocht er iets stuk gaan.
En zo is het toch niet echt lelijk, zoals de mijne![]()
[afbeelding]
Wat voor een rail heb je tegen de muur zitten?
Tegen de tijd dat wij een plasma kopen, wil ook zoiets..
Is het ook goed beveiligd tegen diefstal?
* DarkChylde, zijn jullie ook zo bang, dat een keer een randdebiel je apparatuur komt jatten
Reg. datum: 07 augustus 2005
Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nouquote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpen
Ikzelf heb een 32S81B en PS3 over hdmi en heb volgende instellingen (te veranderen wanneer je op je MENU toets drukt)
Bij Instellingen:
- Spelmodus: Aan
- Spaarstand: Uit
- HDMI zwartniveai: Laag
Bij Beeld:
- Modus: Standaard
- Contrast: 80
- Helderheid: 55
- Scherpte: 50
- Kleur: 70
- Tint G50-R50
- Kleur tint: Koel1
- Verlichting: 9
- Actieve kleuren: Aan
- DNIe: Aan
- Dig. ruisfilter: middel
- Bij detailinstallingen:
- - Zwartaanpassing: Hoog
- - Dynamisch contrast: Laag
- - Gamma: +1
- - Randverbetering: Aan
Intel Core 2 Duo E8200 @ 3.72Ghz / MSI P35 neo2FR / 4 GB Crosair DDR2-800 dhx kit | Radeon HD3850 | Samsung 500GB | Thermaltake Kandalf | Samsung syncmaster 206bw | Logitech Z-2300
Reg. datum: 11 november 2003
Misschien komt dit omdat je geen hdmi toestel hebt aangesloten?quote:Vegnagun939 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:31:
[...]
Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nou
Set bestaat feitenlijk uit 2 sets
Daaronder staan een JVC RX 5062 Dolby digital receiver, de films worden afgespeeld op een eenvoudige D-vision dvd en divx speler en helemaal onderaan staat een stoer cassettedeck van JVC.

en de grote versie.

en de grote versie.
Het geluid voor de films komt van een usblaster 5.1 sateliet / subwoofer systeem (kloon van Bose), deze speakers worden dus door de JVC receiver aangestuurd.
Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner
Beamer samen met de rearspeakers:

grote versie
Metro2002 wijzigde dit bericht 07-08-2007 21:07 (46%)
Mind explorer
800x600 is vierkanter dan breedbeeldquote:Metro2002 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:55:
Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner
Pixal wijzigde dit bericht 07-08-2007 23:46 (3%)
Inderdaad, 800x600 is 4:3, geen 16:9.quote:
Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter
kijkt u maar
Heb em zelf ook, misschien niet de dikste beamer die er is, maar zeker geen slecht apparaat voor zijn geld
specs Haal NOOIT een spookrijder in !
Wat ik me nou afvraag: Je hebt je set aan de ene kant van de kamer staan en de beamer aan de andere kant. Geeft dat, met zulke lange kabels (vga?scart?composiet?component?) niet een kwaliteitsverlies? Zo te zien moet je toch een paar meter nodig hebben gehad.quote:Metro2002 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:55:
Mijn home cinema.
Set bestaat feitenlijk uit 2 setsde 2 zuilluidsprekers staan op een Denon PMA500 AE stereo versterker en worden uitsluitend voor muziek of stereo films gebruikt.
Daaronder staan een JVC RX 5062 Dolby digital receiver, de films worden afgespeeld op een eenvoudige D-vision dvd en divx speler en helemaal onderaan staat een stoer cassettedeck van JVC.![]()
[afbeelding]
en de grote versie.
[afbeelding]
en de grote versie.
Het geluid voor de films komt van een usblaster 5.1 sateliet / subwoofer systeem (kloon van Bose), deze speakers worden dus door de JVC receiver aangestuurd.
Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner![]()
Beamer samen met de rearspeakers:
[afbeelding]
grote versie
En waarom heb je geen scherm eigenlijk? Persoonlijk zat ik te denken aan de Ikea verduisteringsgordijnen, Tullen oid, die heb je voor E30,- op 200x195 formaat en heeft aan één kant ook nog een acryllaag
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Reg. datum: 19 augustus 2002
WTF, dit zijn duidelijk acoustimass wannabees hoorquote:hitman333 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
En USblaster is geen kloon van BoseUsblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker. En van die goedkope setjes voor je pc.
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb![]()
Reg. datum: 28 november 2004
Be a man! (Russel Peters).
Scherm komt nog. Met een verduisteringsgordijn heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat die nu voor mijn slaapkamer raam hangt. Dat werkt echt voor geen meter, een witte muur is echt zo slecht nog niet om op te projecterenquote:TroonStaal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:24:
[...]
Wat ik me nou afvraag: Je hebt je set aan de ene kant van de kamer staan en de beamer aan de andere kant. Geeft dat, met zulke lange kabels (vga?scart?composiet?component?) niet een kwaliteitsverlies? Zo te zien moet je toch een paar meter nodig hebben gehad.
En waarom heb je geen scherm eigenlijk? Persoonlijk zat ik te denken aan de Ikea verduisteringsgordijnen, Tullen oid, die heb je voor E30,- op 200x195 formaat en heeft aan één kant ook nog een acryllaag
Kwaliteitsverlies heb ik inderdaad wel iets maar is niet echt storend. Heb het via composiet aangesloten, had eerst kant en klaar kabel gekocht (10 meter) maar daarmee had ik wel heel veel kwaliteitsverlies dus heb nu zelf een kabel gebakken met wat dikker tweelingsnoer en 2 tulpjes erop gesoldeerd, hiermee is het kwaliteitsverlies bijna niet aanwezig.
quote:hitman333 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
En USblaster is geen kloon van BoseUsblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker. En van die goedkope setjes voor je pc.
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb![]()
Inderdaad, zien er hetzelfde uit en klinken ook nog eens bijna hetzelfde. Voor muziek is het but maar voor films is het prima. En voor muziek heb ik een stereo setup.quote:baquelappe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:07:
[...]
WTF, dit zijn duidelijk acoustimass wannabees hoor
Heb helaas geen ruimte voor 5 grote luidsprekers dus dit leek me zo wel een aardig compromis
Klopt, dat is hem inderdaad. En niet onbelangrijk, de lampen zijn redelijk goedkoop voor deze beamer (ergens tussen de 150 en 200 euro, waar andere merken rustig het dubbele durven te vragenquote:ZtaaB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:55:
Voor zover ik op de foto kan zien heeft hij een Hitachi pj-lc9. Die standaard wel 800x600 doet, maar ook heel goed breedbeeld weergeeft.
kijkt u maar
Heb em zelf ook, misschien niet de dikste beamer die er is, maar zeker geen slecht apparaat voor zijn geld
Metro2002 wijzigde dit bericht 08-08-2007 10:14 (8%)
Mind explorer
Reg. datum: 18 juli 2006
Wat is dan het verschil met Bose?quote:hitman333 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
Usblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker.
Reg. datum: 23 februari 2000
als dat 'm is is het wel een navitve 16:9 projector...quote:ZtaaB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:55:
Voor zover ik op de foto kan zien heeft hij een Hitachi pj-lc9. Die standaard wel 800x600 doet, maar ook heel goed breedbeeld weergeeft.
kijkt u maar
iig bij mij staat ie altijd op 4:3 omdat het scherm dat ik erbij kreeg een 4:3 scherm is.
Best wel een geinig ding voor niet al teveel geld
specs Haal NOOIT een spookrijder in !
Hmm, ik ben eigenwijs en ga het eerst eens met zo'n gordijn proberen. Mocht dat nou niks zijn, dan hang ik het wel voor het raam van mijn slaapkamerquote:Metro2002 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Scherm komt nog. Met een verduisteringsgordijn heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat die nu voor mijn slaapkamer raam hangt. Dat werkt echt voor geen meter, een witte muur is echt zo slecht nog niet om op te projecterenMaar ga binnenkort een projecta scherm halen.
Kwaliteitsverlies heb ik inderdaad wel iets maar is niet echt storend. Heb het via composiet aangesloten, had eerst kant en klaar kabel gekocht (10 meter) maar daarmee had ik wel heel veel kwaliteitsverlies dus heb nu zelf een kabel gebakken met wat dikker tweelingsnoer en 2 tulpjes erop gesoldeerd, hiermee is het kwaliteitsverlies bijna niet aanwezig.
Dus toch wel kwaliteitsverlies, daar was ik al bang voor. Is namelijk wel iets wat ik me bij veel beamer opstellingen afvraag. Veelal staat het audiomeubel/componenten aan de ene kant, en hangt de beamer aan de andere kant van de kamer. Ik was namelijk van plan om de apparatuur links of rechts van de bank te zetten, zodat de afstand htpc/dvd speler <--> beamer zo kort mogelijk is. De frontspeakers maakt niet zo gek veel uit, dat zou hoogstens een meter of vijf/zes worden qua kabelafstand. Ik luister alleen muziek en kijk films, dus vind ik het ook niet erg als de apparatuur binnen handbereik staat. Een tv komt er niet, ik kijk namelijk geen tv.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Ik heb hier een DVI kabel van 10mtr liggen en een component van 20mtr en dat beeld komt allemaal zonder enig verlies aan hoor.quote:TroonStaal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:42:
Dus toch wel kwaliteitsverlies, daar was ik al bang voor.
In de meeste setups moet je wel door de hele kamer. Lange kabels zijn tegen relatief lage prijzen te vinden in de meeste webshops. Ik vind elektronica-online.nl altijd goedkoop en ze leveren snel.
50 euro voor 20mtr

Hee dat is wel redelijk goedkoop, toch maar eens kijken voor nieuwe kabels danquote:Pixal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:26:
[...]
Ik heb hier een DVI kabel van 10mtr liggen en een component van 20mtr en dat beeld komt allemaal zonder enig verlies aan hoor.
In de meeste setups moet je wel door de hele kamer. Lange kabels zijn tegen relatief lage prijzen te vinden in de meeste webshops. Ik vind elektronica-online.nl altijd goedkoop en ze leveren snel.
50 euro voor 20mtr
[afbeelding]
Mind explorer
Hiervoor was het redelijk low budget, nu ook nog, maar iets geupdate
Hiervoor had ik als scherm een 40" videocube (groot lomp geval, maar wel met zalig beeld) als scherm en een creative dtt 2500 (geloof ik) 5.1 surround
systeem. Alles werd afgespeeld, bediend door computer aan andere kant van kamer. Verder een redelijk groot tweezits bankje wat alles een beetje "af" maakte.
Maargoed, na twee jaar wou ik wat vernieuwing, dus zodoende.
Ik ben er in geslaagd om een tweedehands beamer te kopen van ongeveer een kleine twee jaar oud met 340 lampuren (van de 4500 uur). 1800 ansi lumen, native resolutie van 1024x768. Hij weegt nog geen 3kg en is ook zeker niet groot.
En dat voor de prijs van 250 euro, zeker niet verkeerd
Deze heb ik dus nu bevestigd in mijn kamer (aan plafond via beamerbeugel) en deze projecteerd nu een mooi super helder/scherp (sta er echt van versteld) beeld van een kleine 2.5m diagonaal
Kamer zelf kan ik nog eens volledig verduisteren, maar dit is zeker niet nodig voor goede beeldkwaliteit te bekomen. Alles zit rechtstreeks aangesloten op men pc, met afstandsbediening voor relaxt film kijken.
Verder ook nog 2 grote 200watt zuil speakers van Sony en een versterker op de kop getikt voor 30 euro (ja, ben redelijk goed in afdingen
Voor films te bekijken op de pc draai ik ze in een speciaal "Pixel Fusion" programma, wat de kleuren nog eens véél mooier en scherper maakt (echt een wereld van verschil). Enkel trekt mijn pc het nog maar net om dat real time te doen (2400+ met iets van 95% CPU verbruik tijdens film kijken
Het enigste wat nu nog moet gebeuren is het geheel afwerken. Het scherm welke ik heb moet nog goed opgehangen worden, achterspeakers moeten nog aan de muur bevestigd worden. Kabels moeten nog weggewerkt worden, lampen in de kamer moet vervangen en verhangen worden
Dus zodra dat gebeurd is zullen we de up-to-date foto's plaatsen.
Enkele oudere foto's:

Bankstelletje

Videocube

Videocube 2
Virus3000765 wijzigde dit bericht 09-08-2007 13:58 (32%)
*uw tekst hier voor 5eur/maand*
Tierelier
Reg. datum: 11 november 2003
Ik denk dat ik al weet waarom je geen spelmodus kan selecteren. Heb je toevallig iets verzet in service menu? Zoja, gewoon eventjes de instellingen resetten of op standaard waarden zetten en dan zou de spelmodus selecteerbaar moeten zijn.quote:Vegnagun939 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:31:
[...]
Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nou
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.