Zo mede n95 gebruikers: Deze vakantie ben ik naar de VS geweest en ik heb mijn n95 intensief gebruikt. Ik had de kaarten van new york en florida op de n95 gezet en de navigatie voor de vs gekocht ( 1 maand). Ik kan niets anders zeggen dan : WAT IS DE N95 EEN TOP APPARAAT!! ( sorry voor de capslock, maar dat moest gewoon ff)
In New york lieten we de n95 zien aan de taxi chauffeur, zodat ie wist naar welke plek ie moest reizen ( het was een specifiek restaurant). Ik heb ook hele mooie foto's gemaakt met de 5 mp camera. Ik heb ook op onze hotelkamer de browser gebruikt ( want we hadden een wifi hotspot) , en toen heb ik gemsnt met behulp van een bluetooth keyboard ( van iGO , ook wel thinkoutside genoemd) . Ik kon zelfs foto's sturen naar vrienden sturen, die ik met de n95 had gemaakt!!!!
In Miami hadden we een auto gehuurd en we gebruikten de n95 als navigatie middel. Zo zijn we helemaal naar de Florida keys gereden, en naar plekken die je zonder navigatiemiddel zou aandoen. Zo zochten we een postkantoor, om al onze kaarten op de post te doen. We hadden geen idee waar de dichtsbijzijnde postoffice was. Dus ik heb in mijn n95 ff gezocht naar de meest dichtsbijzijnde postkantoor, en voilà we kregen een hele lijst!! Ook zochten we een autoverhuurbedrijf die nog auto's had ( aangezien een auto huren erg populair is in miami) Ik zocht bij "categoriëen" op "Auto verhuur" en voilà ik kreeg een hele lijst + telefoonnummers! Dus we hebben die nummers gebeld, en het bleek dat een aantal bedrijven geen huurauto's meer hadden. Uiteindelijk vonden we er een, zonder al te veel moeite en taxi kosten.
Ik heb bij de navigatie echter wel gebruik gemaakt van een externe bluetooth ontvanger, omdat de interne ontvanger net iets te zwak is.
Wat me opviel, was dat er veel meer onbeveiligde hotspots waren in de States dan in Europa. Ik kon bijna in elk restaurant en in bijna elke hotelkamer wel gratis verbinding krijgen met het internet!!!
ik heb ook mogen spelen met de Iphone in een A&T zaakje. Ik vond de vormgeving erg mooi en de gebruikersgemak is ook beter. Toch vond ik de browser en camera aanzienlijk minder. en daarnaast vond ik de on-screen toetsenbord erg ongemakkelijk.
Nog een mooie functie van de n95 : mp3s luisteren. In het vliegtuig heb ik mn n95 op offline modus gezet, en ben ik muziek gaan luisteren!!
De batterij ging ook erg lang mee, ik had geen problemen met het feit dat mijn batterij leeg was.
Kortom : De n95 is een perfecte reisgenoot, die alles kan: foto's maken, filmpjes maken, navigeren, muziek luisteren en browsen!!!!