Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
jerke schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:27:
[...]

volgens mij alleen via data-connectie; daar vraagt 'ie ook meteen om als je 'm opstart (bij mij althans). Maar ik heb PIT, dus geen punt..
Maar welicht dat de stem wel ergens in een map gezet wordt (lijkt me toch stug als ie die elke keer gaat ophalen..) In ieder geval onthoudt 'ie je steminstelling, want als ik nu bij instellingen kijk bij de audio taalkeuze staat er een vinkje bij Nederlands (vrouw)
Ja ik denk ook dat de stemmen worden opgeslagen. Lijkt mij vreemd als dat iedere keer moet worden opgehaald. Jammer dat het pakket alleen via data-connectie werkt. Maar moet zeggen dat, na een kijkje op hun website, de navigatie toch wel erg tegenvalt. Zo te zien krijg je niet eens een overzichtskaart te zien zoals bij R66 en Nokia Maps, maar alleen 1 of 2 pijlen die wijzen op de volgende afslag :? Erg karig als je het mij vraagt.

Reg. datum: 31 januari 2007

Morgen ga ik waarschijnlijk een orange music 35 abonnement met de nokia n95 afsluiten. Ik wil morgen alleen nog even duidelijk krijgen of bij het orange music abbo ook orange world (dus onbeperkt internetten) is inbegrepen.
Maar weet iemand wat voor sd kaartje orange erbij leverd? 128mb of 1gb?

E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
sl1200 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:07:
Iets anders: wat me opviel aan mijn N95 is dat wanneer die op toetsenblokkering staat en ik op een de galerij-knop aan de zijkant druk, dan gebeurt er niks (immers blokkering staat aan), maar zodra ik de toetsenblokkering uitzet, springt het menu automatisch naar de galerij. Het lijkt alsof N95 het laatst ingedrukte knop tijdens de toetsenblokkering "onthoudt".
Ik vind het redelijk storend, met name wanneer ik mijn N95 in de universele autohouder zet en vervolgens deze dichtklem waarbij de galerijknop aan de zijkant wordt ingedrukt. Ook al staat het toestel op blokkering, zodra ik de slider omhoog schuif, springt die dus naa de galerij. Dan moet ik eerst die uitzetten, voordat ik Route66 kan opstarten.
Dat is nogal wiedes dat hij dat in die houder doet dan. Je klemt het hele ding dermate vast dat het de toetsen aan de zijkant indrukt en in jouw geval is het kennelijk de Gallery toets die overheersend is. Haal je dan je telefoon van de toetsenblokkering dan vliegt hij uiteraard naar die applicatie omdat je daarvoor de toets in drukt. Wat minder strak klemmen of zoals eerder al is aangedragen: een uitsparing maken in het kleine beetje schuimrubber.

quote:
dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:08:
[...]

Gefeliciteerd :) Hehe dat was mij ook al opgevallen...scheelt een stuk _/-\o_ Leukste daarvan vind ik dat je altijd weer een hard reset kunt doen als de telefoon kuren vertoond of gewoon slomer wordt. Dat is toch wel mooi van een OS als Symbian (of WM).
Mannen, na zo'n hard reset, heb je neem ik aan Maps 3.0 weer terug ? En kun je dan 1.1 weer installeren en opnieuw 3 dagen gratis testen ?

In dat geval kan het wel eens een wekelijks ritueel op vrijdag gaan worden :Y
Of zijn er nog grote nadelen aan de hard-reset ?

quote:
Tweakman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Mannen, na zo'n hard reset, heb je neem ik aan Maps 3.0 weer terug ? En kun je dan 1.1 weer installeren en opnieuw 3 dagen gratis testen ?

In dat geval kan het wel eens een wekelijks ritueel op vrijdag gaan worden :Y
Of zijn er nog grote nadelen aan de hard-reset ?
:) Die gedachte had ik ook. Het kan slechter, we hebben in ieder geval de vrijheid om alles te herinstalleren mochten we dat willen.

Ik had na hard reset de "oude" versie van Maps weer terug (weet niet welk versienummer dat is). 3 dagen testen weet ik niets van. Ik heb wel een week-licensie gekocht om te testen. Beviel prima. Het enige dat ik toch mis tov R66 is file-info. Maw R66 gebruik ik nu als standaard navigatie en wacht tot TT er eindelijk is om te bepalen welke navigatie-software het gaat worden.

Reg. datum: 06 december 2006

Ik heb problemen met het terugzetten van m'n backup na het updaten van m'n software. Ik heb voor de software update een backup uitgevoerd en deze is terug te vinden op m'n PC en is zo'n 11.5Mb groot (2007-07-24 Nokia N95.nbu) Echter als ik op de file dubbelklik kijg ik de volgende melding:
"Kan back-upbestand :D:..\2007-07-24 Nokia N95.nbu niet openen Het bestandstype is onbekend. De gegevens kunnen niet aan de telefoon worden toegevoegd."

Wat kan dit in hemelsnaam zijn? Heb ik een "verkeerde" versie van "Nokia Content Copier" gebruikt? Kan ik op e.e.a. manier toch nog van deze backup gebruik maken?

Reg. datum: 22 juli 2007

quote:
Indotastic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Hoe doe je dat dan via BT?
Gewoon een nieuwe bt verbinding maken met je modem in de tel
Eenmaal de verbinding gemaakt staat ie gewoon in je netwerk-verbindingen

Reg. datum: 04 mei 2007

Zo mede n95 gebruikers: Deze vakantie ben ik naar de VS geweest en ik heb mijn n95 intensief gebruikt. Ik had de kaarten van new york en florida op de n95 gezet en de navigatie voor de vs gekocht ( 1 maand). Ik kan niets anders zeggen dan : WAT IS DE N95 EEN TOP APPARAAT!! ( sorry voor de capslock, maar dat moest gewoon ff)

In New york lieten we de n95 zien aan de taxi chauffeur, zodat ie wist naar welke plek ie moest reizen ( het was een specifiek restaurant). Ik heb ook hele mooie foto's gemaakt met de 5 mp camera. Ik heb ook op onze hotelkamer de browser gebruikt ( want we hadden een wifi hotspot) , en toen heb ik gemsnt met behulp van een bluetooth keyboard ( van iGO , ook wel thinkoutside genoemd) . Ik kon zelfs foto's sturen naar vrienden sturen, die ik met de n95 had gemaakt!!!!

In Miami hadden we een auto gehuurd en we gebruikten de n95 als navigatie middel. Zo zijn we helemaal naar de Florida keys gereden, en naar plekken die je zonder navigatiemiddel zou aandoen. Zo zochten we een postkantoor, om al onze kaarten op de post te doen. We hadden geen idee waar de dichtsbijzijnde postoffice was. Dus ik heb in mijn n95 ff gezocht naar de meest dichtsbijzijnde postkantoor, en voilà we kregen een hele lijst!! Ook zochten we een autoverhuurbedrijf die nog auto's had ( aangezien een auto huren erg populair is in miami) Ik zocht bij "categoriëen" op "Auto verhuur" en voilà ik kreeg een hele lijst + telefoonnummers! Dus we hebben die nummers gebeld, en het bleek dat een aantal bedrijven geen huurauto's meer hadden. Uiteindelijk vonden we er een, zonder al te veel moeite en taxi kosten.

Ik heb bij de navigatie echter wel gebruik gemaakt van een externe bluetooth ontvanger, omdat de interne ontvanger net iets te zwak is.

Wat me opviel, was dat er veel meer onbeveiligde hotspots waren in de States dan in Europa. Ik kon bijna in elk restaurant en in bijna elke hotelkamer wel gratis verbinding krijgen met het internet!!!

ik heb ook mogen spelen met de Iphone in een A&T zaakje. Ik vond de vormgeving erg mooi en de gebruikersgemak is ook beter. Toch vond ik de browser en camera aanzienlijk minder. en daarnaast vond ik de on-screen toetsenbord erg ongemakkelijk.

Nog een mooie functie van de n95 : mp3s luisteren. In het vliegtuig heb ik mn n95 op offline modus gezet, en ben ik muziek gaan luisteren!!

De batterij ging ook erg lang mee, ik had geen problemen met het feit dat mijn batterij leeg was.

Kortom : De n95 is een perfecte reisgenoot, die alles kan: foto's maken, filmpjes maken, navigeren, muziek luisteren en browsen!!!!

Reg. datum: 03 december 2005

Battery check update:
Nog 1 streepje sinds 4 uur vanacht. Zit nu op 40 uur, erg netjes aangezien ik hem toch nog wel gebruikt heb!

Denk dat hij een langzame pijnlijke dood gaat krijgen als ik zo ga slapen >:)
quote:
Kan je melden dat ik al ernstige afkickverschijnselen begin te vertonen...
Ben er ook bang voor, vraag me serieus af of het me uberhaubt gaat lukken :o

Sjengcity wijzigde dit bericht 25-07-2007 08:05 (27%)

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
jerke schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:50:
[...]

Ik had eerst ook geen geluid, maar toen ik's ging zoeken (bij instellingen - taalkeuze - audio taalkeuze), bleek dat ik eerst de stem moest downloaden; je kan van alles kiezen: Fries, Macedonisch , Latijn, van alles...
Nadat ik de Nederlandse stem (vrouw) gedownload had, had ik wel geluid. Heel helder, klinkt zelfs beter dan Eva van TomTom.
Heb jij wel een stem opgehaald?
Heb het ff gecheckt, maar ik had de Nederlandse (vrouwen) stem al ingeladen en mijn volume staat op 90. Toch hoor ik nog steeds niets, zie ik iets over het hoofd?

En nog een vraagje over Nav4all... Wanneer jij het progje opstart, begin je dan direct met je route bepalen enz. en vindt hij dan vanzelf de interne GPS? Ik moet altijd eerst in het Nokia menu (instrumenten>GPS ggvns) mijn GPS activeren en dan pas ziet ook Nav4all mijn interne GPS. Hoe gaat dit bij jou?

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Reg. datum: 25 juli 2007

Hallo,
Als ik met mijn N95 aplicaties probeer te dowloaden, zoals Google Maps of Nav4all krijg ik na het kiezen van de locatie waar het opgeslagen moet worden de melding: "! Verbinding verbroken".
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik heb T-mobile PIT waar ik verder helemaal geen problemen mee heb. Bedankt!

Reg. datum: 25 augustus 2005

quote:
Tweakman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Toevallig heb ik net tijdens mijn 3 daagse gratis test van Maps 1.1 een hard reset uitgevoerd. Op dag 2 om precies te zijn. Daarna weer alle applicaties netjes geïnstalleerd, inclusief Maps (1.1). Bij de eerste navigatierit nadien, werd de licentie opnieuw opgehaald via GPRS. Er werd echter geen nieuwe licentie afgegeven, maar de bestaande testlicentie werd gecontinueerd. Ik kon de 3 daagse testlicentie dus gewoon verder gebruiken totdat hij conform overeenkomst afliep.

Bij het aanvragen van een navigatielicentie wordt het IMEI nummer van je telefoon gekoppeld aan de licentie (dat is een uniek nummer). Daarom kun je ook na het uitvoeren van een harde reset of firmware upgrade gewoon gebruik blijven maken van je reeds eerder geregistreerde licentie.

Steeds weer opnieuw een gratis testlicentie ophalen zit er volgens mij op die manier dus niet in...

Reg. datum: 16 mei 2005

quote:
salvador4 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:06:
[...]

Ik krijg morgen deze set binnen. http://www.brodit.com/productinformation.jsp?anr=965156 zoals je kunt zien wordt er wel een bevestigingsmechanisme bij geleverd en ik verwacht ook een aantal parkers waarmee deze te bevestigenen is. Het montage materiaal waar jij het over hebt zijn waarchijnlijk de universele klemmen waarmee het mogelijk is de kit zonder parkers te bevestigen. Ik heb echter gelezen dat dat niet altijd een succes is. Ik kan morgen wel melden waar de set uit bestaat als je dat wilt. Hier vind je nog een review. http://www.pocketinfo.nl/...ouder-voor-nokia-n95.html
Dat zou heel mooi zijn! :)

Reg. datum: 30 juni 2007

quote:
Kolibrie18 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 05:45:
De batterij ging ook erg lang mee, ik had geen problemen met het feit dat mijn batterij leeg was.

Kortom : De n95 is een perfecte reisgenoot, die alles kan: foto's maken, filmpjes maken, navigeren, muziek luisteren en browsen!!!!
zohee, hoeveel aandelen Nokia heb jij gekocht? ;)

ben het overigens wel met je eens hoor!

nog een vraagje over hard resetten (al eerder gesteld maar heb er geen antwoord op gezien):

als je nou een backup maakt op je geheugenkaart...dan reset...en dan de backup terugzet
ben je dan niet gewoon klaar (afgezien van software installeren die je in je telefoon geheugen had staan)?

ja toch? of niet dan?

hekkoe wijzigde dit bericht 25-07-2007 09:37 (0%)
Reden: tijpvoud

quote:
Freezer-SD schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:38:
Ik heb problemen met het terugzetten van m'n backup na het updaten van m'n software. Ik heb voor de software update een backup uitgevoerd en deze is terug te vinden op m'n PC en is zo'n 11.5Mb groot (2007-07-24 Nokia N95.nbu) Echter als ik op de file dubbelklik kijg ik de volgende melding:
"Kan back-upbestand :D:..\2007-07-24 Nokia N95.nbu niet openen Het bestandstype is onbekend. De gegevens kunnen niet aan de telefoon worden toegevoegd."

Wat kan dit in hemelsnaam zijn? Heb ik een "verkeerde" versie van "Nokia Content Copier" gebruikt? Kan ik op e.e.a. manier toch nog van deze backup gebruik maken?
Blijkbaar is de extensie 'nbu' niet gekoppeld aan de nokia content copier applicatie. Ik weet niet of het kan met die NCC, maar je kan proberen om NCC eerst te starten en dan met dat programma op zoek te gaan naar die nbu file.

quote:
Annedada schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:56:
[...]

Ik vindt hem niet slijten, zit goed in de verticale stand maar.... in de horizontale stand is het een drama!!

Mijn telefoon vliegt alle kanten op en ik er natuurlijk achteraan!
dat is wel jammer, want tomtom is erg cool in de horizontale stand. informatie is veel beter leesbaar en ook handig dat je beter 'opzij' kan kijken bij navigeren in de stad.

ik snap het ook niet, want je kan wel de slider openen zonder dat de telefoon uit de houder schiet begrijp ik? dan moet-ie toch goed vastzitten zou je zeggen??

Reg. datum: 06 mei 2007

quote:
ButcherJF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:40:

En nu we het toch over navigatie hebben: op deze site wordt gesproken van een aanpassing in TomTom, waardoor die met de interne GPS zou gaan werken. Schijnt ovv TomTom nog even van de site gehaald te zijn, maar mogelijk al vanaf maandag alsnog beschikbaar te komen.

bron
Hmm, ze lijken steeds zekerder van hun zaak te worden daar. Was het gisteren nog een dead link op de site, nu staat het vet en groot aangekondigd. En voor diegene die TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 al heeft: de patch zou ook nog eens gratis zijn... In de gaten houden, die site!

Reg. datum: 23 augustus 2002

Toch wel erg blij dat ik die Hard Reset gedaan heb, nu heb ik Maps v3.0 ook
weer terug en deze maakt veel sneller een fix dan de v.1.1 heb ik gemerkt >:)

Reg. datum: 23 juni 2002

quote:
ButcherJF schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:41:
[...]

Hmm, ze lijken steeds zekerder van hun zaak te worden daar. Was het gisteren nog een dead link op de site, nu staat het vet en groot aangekondigd. En voor diegene die TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 al heeft: de patch zou ook nog eens gratis zijn... In de gaten houden, die site!
Ik zie dat op marktplaats en dat soort sites ook al oplossingen worden aangeboden die zouden werken met de N95, al betwijfel ik of daar iets van klopt. Dan zullen ze wel met het verhaal komen dat je een losse gps moet gebruiken.

Al begin ik steeds meer te twijfelen tussen Route66 en TomTom, aangezien de file info van TomTom geld kost en nog slecht is ook. Verder wel een fijn pakket.

quote:
Prachtig verhaal...zeer illustrerend voor wat de N95 inderdaad allemaal kan _/-\o_

quote:
Sjengcity schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:03:
Battery check update:
Nog 1 streepje sinds 4 uur vanacht. Zit nu op 40 uur, erg netjes aangezien ik hem toch nog wel gebruikt heb!

Denk dat hij een langzame pijnlijke dood gaat krijgen als ik zo ga slapen >:)

[...]
Ben er ook bang voor, vraag me serieus af of het me uberhaubt gaat lukken :o
En...is ie dood ? ;) Ps Ik dacht dat je al boven de 2 volle dagen totaal zat ?

Status van de mijne...bijna 60 uur en nog steeds volle bak (7 streepjes) ! 8)7 _/-\o_ Begrijp er helemaal niets van. Begin er nu zolangzamerhand wel een beetje genoeg van te krijgen, wil m'n baby weer gebruiken... :X

Reg. datum: 06 mei 2007

quote:
Phoolie schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:51:
[...]
Ik zie dat op marktplaats en dat soort sites ook al oplossingen worden aangeboden die zouden werken met de N95, al betwijfel ik of daar iets van klopt. Dan zullen ze wel met het verhaal komen dat je een losse gps moet gebruiken.

(....)
Ik ben in principe net zo sceptisch als jij, maar ze kondigen daar toch echt een patch aan waardoor TT met de interne GPS zou werken:
"Nokia N95 Patch
Use the N95 Internal GPS Receiver with TomTom
We are amending the source code and the new solution will be available shortly!!
Please note this patch will be free of charge and will not include the TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 software"

bron

Zoals gezegd: eerst zien, dan geloven, maar is in ieder geval de moeite waard om even in de gaten te houden.

Reg. datum: 23 juni 2002

quote:
ButcherJF schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:13:
[...]

Ik ben in principe net zo sceptisch als jij, maar ze kondigen daar toch echt een patch aan waardoor TT met de interne GPS zou werken:
"Nokia N95 Patch
Use the N95 Internal GPS Receiver with TomTom
We are amending the source code and the new solution will be available shortly!!
Please note this patch will be free of charge and will not include the TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 software"

bron

Zoals gezegd: eerst zien, dan geloven, maar is in ieder geval de moeite waard om even in de gaten te houden.
Inderdaad sowieso waard om in de gaten te houden.

Maar dat met die externe GPS, daarmee bedoelde ik die advertenties op marktplaats, ben er heilig van overtuigd dat er ooit wel een oplossing gaat komen voor de interne GPS, alleen de vraag is wanneer.

Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
dafmay schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Prachtig verhaal...zeer illustrerend voor wat de N95 inderdaad allemaal kan _/-\o_
Ik ben overgens wel benieuwt welk type "iGO thinkoutside" Kolibrie18 gebruikt
en waar hij deze gekocht heeft, en wat ie gekost heeft ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: