Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hmm dacht net even een backup te maken, heb ik eerder gedaan werkte altijd goed
maar krijg nu ineens na dat ik gisteren een "Hard Reset"heb gedaan dit bericht !

http://img108.imageshack.us/img108/7076/screenshot01vj1.jpg

http://img108.imageshack.us/img108/3953/screenshot02oz9.jpg

quote:
peerke63nl schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:56:
Hoi...

Nog iemand aan het wachten op zijn 4Gig Micro-SD-kaartje bij Sallandautomatisering?

Ik niet meer. Ik was het een beetje erg beu zeg :( Heb het wachten opgegeven en de bestelling geannuleerd. Volgens een mailtje krijg ik het betaalde zo snel mogelijk teruggestort....
:/
Je kunt hem eenvoudig op Ebay bestellen. Ik had hem met 5 dagen in huis voor ¤60,- inclusief verzendkosten.

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Wie heeft er ervaring met een originele carrying case (CP-191) voor deze phone?
Ik kom op de site wel een foto tegen maar ik kan nergens vinden of ik hem ook aan mijn riem kan dragen.

"Jou no mess with the lo Wang"

quote:
theBandit schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:41:
Ik kom op de site wel een foto tegen maar ik kan nergens vinden of ik hem ook aan mijn riem kan dragen.
Misschien kun je hier eens kijken, vergelijkingsmateriaal genoeg. Worden meerdere cases vergeleken, o.a. de door jou genoemde. Good luck!

quote:
Careldegrote schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:36:
[...]
Paqbro, wil jij hier de instellingen plaatsen voor de N95 met Voipbuster.
Ik krijg het hier namelijk niet aan de praat.
VoipBuster instellingen

Ondertussen heb ik ook geleerd dat UMTS dekking al voldoende is, pas bij GPRS dekking krijg je die enorme vertragingen. Als je onderweg bent en verplaatst naar een gebied waar geen 3G dekking is dan wordt ook de verbinding met de SIP server verbroken tenzij je een gesprek aan het voeren bent, dan krijg je ook ineens onverwacht die vertragingen.

Ik ben trouwens toch maar gestopt met bellen via SIP. De reden hiervoor is dat de standby tijd toch weer flink korter wordt door het continu verbonden zijn met de SIP server. Ik gebruik het nu alleen thuis nog via mijn Siemens Giegelset C450IP.

robertwebbe wijzigde dit bericht 25-07-2007 21:01 (57%)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

quote:
wimmel_1 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:23:
[...]

Dat moet je ook niet op je N95 gaan zoeken maar op je PC. Verhaaltje wat daar beschreven staat zorgt ervoor dat PC/Laptop je N95 via Bleutooth als modem gaat gebruiken (als je Vodafone als provider hebt, te zien aan de gebruikte credentials).

Diegene die die "site" daar heeft gemaakt is zo slim geweest om de gebruikte plaatjes lokaal op z'n eigen hdd te laten staan, anders had je dat daar ook kunnen zien. 8)7

Aan het URL te zien heeft 'ie een Dell Optiplex dingetje staan waar 'ie dit op Host ;)
Dat heb ik ook gedaan met dat bluetooth teken rechts onderaan, maar ik kan de dail-up functie niet vinden......

Edit: Ik zag dat die gast met Vista werkt hoe doe je dat dan met XP? Moet je voor dit functie ook nokia suite voor installeren?

Indotastic wijzigde dit bericht 25-07-2007 21:23 (7%)

Reg. datum: 18 november 1999

Net gelijk even m'n slider gefixed, helemaal prima nu! Lekkere stroeve slider nu en geen speling meer! Als nu nog m'n 4GB kaartje van eBay binnen komt, ben ik helemaal gelukkig!

Als ik fring gebruik en iemand wil bellen via fring (Skype) dus naar een pc die ook skype heeft krijg ik te zien skypeout call als ik die aanklik moet ik een nummer ofzo invoern?... + staat er dan!

Hoe kan ik nou iemand bellen via skype????

Ik heb de bestelling van m'n 4GB Sandisk microSD bij 4Launch ook maar geannuleerd, ik ga namelijk zondag op vakantie dus ik kon niet langer wachten. Het kaartje stond al even in backorder en ze wisten vandaag ook nog niet wanneer ze precies binnenkomen.

Fiets ik daarna de stad in, loop voor de zekerheid even the Phonehouse binnen, en jawel hoor, daar hingen ze nog gewoon in de rekken. :P Je betaalt er wel 15 euro meer voor (¤ 69,--) maargoed, zo heb ik hem toch nog op tijd kunnen halen. :)

Ik had hier overigens geen problemen met de MapLoader (1.1) om kaarten op het nieuwe 4GB kaartje te zetten via een microSD readertje. Ik heb het kaartje vantevoren gewoon in m'n telefoon gestoken, geformatteerd middels de Memory applicatie (bij Tools) en de Maps applicatie een keer opgestart.

--MeAngry-- wijzigde dit bericht 25-07-2007 21:35 (23%)

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

Reg. datum: 24 januari 2004

Sinds ik de laatste firmware gebruik lukt het me nietmeer om een verbinding te vinden voor te surfen( hij blijft zoeken naar verbindingen maar geeft me geen optie om er 1 te selecteren)

Ook de GPS is precies nog trager geworden.

Ook blijft mijn toestel nu geregeld vast hangen of reset hij plots...

nog iemand met deze problemen?

Wist u dat'je:

Als je een SMS aan het tikken bent en je wil naar de volgende regel (zeg maar de Enter toets),
druk 3x de 0 in.

:)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

quote:
Ik heb er een, maar je kunt hem niet aan je riem hangen. Verder is het wel een heel handig hoesje, past goed, camera is nog steeds te gebruiken. Ik ben er zeer tevreden mee.

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:56:
Wist u dat'je:

Als je een SMS aan het tikken bent en je wil naar de volgende regel (zeg maar de Enter toets),
druk 3x de 0 in.

:)
Klopt.....

Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kom er niet uit. Vandaar de volgende vragen:

- ik zie in ActiveFile een aantal drives staan, waarvan de D: drive 12MB groot is en in RAM zou moeten zitten. Er staat alleen niets op (niet zichtbaar in ieder geval), iemand enig idee waar deze drive voor wordt gebruikt en of deze niet vrij te maken is voor werkgeheugen?

- met ActiveFile kan ik een mooie lijst met processen e.d. te zien krijgen. Een aantal zijn op basis van de naam nog wel enigzins te herleiden, maar er draaien er genoeg waarvan niet duidelijk is wat ze doen en of ze noodzakelijk zijn. Is er ergens een overzicht beschikbaar?

- over geheugen gebruik in het algemeen: heeft iemand al een betrouwbare manier gevonden om meer (werk)geheugen vrij te maken?

Ben nu al een paar keer tegen een "geheugen vol" melding aangelopen, voornamelijk bij browsen. Heb dan alleen de browser open staan, en zelfs met een niet al te lichte pagina zou dat dan niet mogen voorkomen.

Alvast bedankt!

edit: eerste punt valt af, zie net dat dat mijn vrije geheugen is. 8)7

NeedForTweak wijzigde dit bericht 25-07-2007 22:47 (3%)

Intentionally Left Blank

quote:
Indotastic schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:14:
[...]

Dat heb ik ook gedaan met dat bluetooth teken rechts onderaan, maar ik kan de dail-up functie niet vinden......

Edit: Ik zag dat die gast met Vista werkt hoe doe je dat dan met XP? Moet je voor dit functie ook nokia suite voor installeren?
Start -> Run -> ncpa.cpl -> linker scherm, onder "network tasks" -> "Create a new connection" -> next -> "connect to a network at my workplace" -> next -> juiste modem selecteren (N95 BT) -> de rest zal wel vanzelf spreken, hoop ik ;)

Die .cpl files zijn ook gewoon te benaderen via het configuratiescherm.... ná wat klikjes, maar di's sneller ;)

Als je nog géén Nokia BT Modem ziet:

Start -> Run -> telephon.cpl -> tab "modems" -> knopje "add..." -> vinkje zetten bij "don't detect, I will ....." -> Nokia Selecteren in linker deel -> "Nokia N95 Bluetooth Modem" selecteren in rechter deel -> next -> "all ports" aanvinken (of de al ingevulde poort selecteren) -> next -> finish.

Ik ga er voor het gemak maar ff vanuit dat je al wél Nokia PC-Suite hebt draaien ;) .... zoniet dan moet je ook de drivers voor dat BT modem even gaan zoeken óf PC-Suite installeren.

Suc-6 ;)

edit:

Voor dat N95 BT modem worden de standaard MS BT modem .sys bestanden gebruikt..... dus ook zonder installatie van PC-Suite is het ding wel aan de gang te hobbyën ....

wimmel_1 wijzigde dit bericht 25-07-2007 23:16 (11%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

quote:
NeedForTweak schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:36:
Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kom er niet uit. Vandaar de volgende vragen:

- met ActiveFile kan ik een mooie lijst met processen e.d. te zien krijgen. Een aantal zijn op basis van de naam nog wel enigzins te herleiden, maar er draaien er genoeg waarvan niet duidelijk is wat ze doen en of ze noodzakelijk zijn. Is er ergens een overzicht beschikbaar?
Dat zou ik ook wel eens graag willen weten!
quote:
- over geheugen gebruik in het algemeen: heeft iemand al een betrouwbare manier gevonden om meer (werk)geheugen vrij te maken?

Ben nu al een paar keer tegen een "geheugen vol" melding aangelopen, voornamelijk bij browsen. Heb dan alleen de browser open staan, en zelfs met een niet al te lichte pagina zou dat dan niet mogen voorkomen.

Alvast bedankt!
Het beste wat daartegen werkt is eigenlijk een harde reset. Hiermee zijn alle search plugins en spellen goed verwijderd. Je hebt dus een helemaal cleane telefoon.
Daarna installeer je je programma's wat je wil hebben en probeer je om een aantal op je sd te installeren (logisch afwegen), op deze manier hou je het geheugen van je telefoon vrij.

Bij mij heeft dit een geheugengebruik van 21MB opgeleverd en ben ik echt al een aantal weken niet meer tegen vol geheugen aangelopen. Overgens heeft de laatste firmware ook meegeholpen volgens mij.

Edit, de hoeveelheid geheugen van je telefoon wat in gebruik is kun je zien in je menu > opties > gegevens geheugen.

Sjengcity wijzigde dit bericht 25-07-2007 23:28 (6%)

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

quote:
thaboy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Sinds ik de laatste firmware gebruik lukt het me nietmeer om een verbinding te vinden voor te surfen( hij blijft zoeken naar verbindingen maar geeft me geen optie om er 1 te selecteren)

Ook de GPS is precies nog trager geworden.

Ook blijft mijn toestel nu geregeld vast hangen of reset hij plots...

nog iemand met deze problemen?
Als ik jou was zou ik proberen om gewoon nog een keer de firmware te installeren, gezien de problemen wat je hebt is er denk ik ergens iets mis gegaan.

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Reg. datum: 25 augustus 2005

quote:
Albert020 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:33:
Hmm dacht net even een backup te maken, heb ik eerder gedaan werkte altijd goed
maar krijg nu ineens na dat ik gisteren een "Hard Reset"heb gedaan dit bericht !
Door de harde reset is o.a. het programmaatje MMSSync van de N95 verwijderd. Het ontbreken hiervan is de reden voor de (fout)meldingen. Je kan dit heel simpel weer opnieuw installeren via Nokia PC Suite:

1. Verbind de N95 met de PC
2. Start Nokia PC Suite
3. Kies optie "Ondersteuning voor PC Suite opnieuw op uw telefoon installeren" uit menu "Help"
4. Volg de aanwijzingen op de N95 op en klaar is kees... (of Albert :) )

quote:
Jhanski schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:38:
[...]

Door de harde reset is o.a. het programmaatje MMSSync van de N95 verwijderd. Het ontbreken hiervan is de reden voor de (fout)meldingen. Je kan dit heel simpel weer opnieuw installeren via Nokia PC Suite:

2. Start Nokia PC Suite
3. Kies optie "Ondersteuning voor PC Suite opnieuw op uw telefoon installeren" uit menu "Help"
Okay, zal het morgen even proberen, sta nu op het punt me bed in te duiken
ik laat weten of het gelukt is, bedankt ik ieder geval !

quote:
Ik gebruik hem al een tijdje en ben er best wel tevreden over. Het toestel is goed beschermd en kan gemakkelijk geplaatst/uitgenomen worden. Functioneel gezien is de case niet meer dan een stevige lederen beschermhoes (omslag) met opening voor de cameralens. De omslag sluit met behulp van klittenband. Kwaliteit is goed en alles is netjes afgewerkt.

In antwoord op je vraag: nee, je kunt de case niet aan de riem dragen.

Het ontbreken van een vakje voor een extra geheugenkaart vind ik echter wel een gemis. Er is namelijk ruimte genoeg aanwezig voor een dergelijke voorziening.

quote:
spawnie schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:46:
weet trouwens iemand een goed notepad programmatje zodat ik met ybrowser bestanden kan kijken
Heb je de additionele Text viewer plug-in van Y-Browser al eens geprobeerd? Je kan hem via deze link gratis downloaden.

Vervolg N95 batterij uithoudingsvermogen-test

FW-versie : 12
Netwerk : Telfort (=KPN netwerk)
Band : alleen GSM
Wlan search : uit
BT : uit
Lichtsensor : vol

Update : 3 volle dagen (72 uur) uur en nog steeds 7 streepjes ! Telefoon totaal niet gebruikt op 2 gesprekken na met een duur van 1 minuut 17 sec. Ik ga voor het wereldrecord d:)b

quote:
Jhanski schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:38:
[...]

2. Start Nokia PC Suite
Dat is interessant om te weten. Ik vroeg mij altijd al af waar de MMSSync plugin voor werd gebruikt...

quote:
basvanhees schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:23:
Als ik fring gebruik en iemand wil bellen via fring (Skype) dus naar een pc die ook skype heeft krijg ik te zien skypeout call als ik die aanklik moet ik een nummer ofzo invoern?... + staat er dan!

Hoe kan ik nou iemand bellen via skype????
iemand???

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws