Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 31 augustus 2007

Ok, bedankt voor de tips, de prijs hou ik voorlopig dan even zo, en dan wacht ik nog rustig en geduldig (oef moeilijk) de komende maand af. Als er dan nog niet gelukt is , zal ik lichtere foto's laten maken en de prijs iets verlagen om het net wat aantrekkelijker te maken 8)

mini cooper 1991

quote:
Kelt schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:00:
zo ook bij mij, mijn hypotheekshopje regelde de bankgarantie , die is er dus al , terwijl financieel accoord van de hypotheek verstrekker er nog niet is :)

p.s. ligt het nou aan mij of is het nou erg rustig op gebied van huizen kopen ?
wacht iedereen op vandaag (9/11) of op prinsjesdag of ligt iedereen nog lekker
op het strand op ibiza ? mijn appartementje staat nu een maandje te koop maar nog geen
kijkers :(
een maandje vind je lang?
er staan hier huizen die al ruim een jaar te koop staan.
ondertussen heb ik wel het idee dat er de laatste tijd wat meer verkocht wordt in onze omgeving
kijkers hebben we wel ,maar de meesten zijn mensen die net voor het eerst aan het zoeken zijn en dus nog geen vergelijk hebben etc.

OliverBB wijzigde dit bericht 20-09-2007 20:36 (8%)

Zillion Lives!

Hier in de buurt verkoopt het aardig door.... Alles met 2-3 maanden weg, zelfs een paar die al heel lang te koop stonden (>1 jaar) krijgen ineens een mooie sticker 'verkocht' op het bord.
quote:
mtthw schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:08:
Ik ben samen met mijn vriendin ook al enige tijd op zoek, maar sinds het begin van de vakanties is het echt dramatisch rustig op de huizenmarkt.
Voorheen kwamen minimaal wel 1 a 2 nieuwe huizen per dag bij die voldeden aan onze zoekcriteria, maar nu zijn het er meestal niet meer dan 2 a 3 per week.
Komt dat door de tijd van het jaar of heeft het een andere oorzaak???
Komt door de tijd van het jaar. Wij zoeken ook sinds het voorjaar, maar nu is het aanbod echt minimaal.

We gaan binnenkort weer kijken naar een paar huizen. Nadeel is wel dat sommige daarvan een tegelvloer icm vloerverwarming hebben, terwijl we absoluut geen tegelvloer willen maar een houten vloer of evt. laminaat.

Wat langer bezig zijn met zoeken is financieel ook niet echt leuk: hogere rente, stijging van de huizenprijzen en erachter komen dat de woonwensen echt een prijssegment hoger liggen :|

Nja, zie het zo: door de hogere rente krijg je ook meer terug van de belasting :P
Ik had hetzelfde, hypotheekofferte uit mei had 5.05% rente. Die offerte kon niet doorgaan, toen moest er een nieuwe komen, 5.3%. Slik. Bleek uiteindelijk in mijn geval 1 euro netto per maand meer te kosten :)

Grappige is dat we helemaal niet op zoek waren naar een nieuw huis. We wonen nu in een appartement wat ons eigenlijk prima bevalt, mu.v. de ergernissen rond het parkeren en het feit dat het appartement toch echt wel klein is. Op een mooie dag fietsten we door een nieuwbouwwijk en zagen we dat er nog huizen niet verzegd waren. Na wat overleg besloten om eens te kijken of het kon, en het bleek financieel veel handiger om een nieuwbouwhuis te kopen (v.o.n.), dan om een bestaand huis te kopen (k.k.).

Dat zat hem vooral in het feit dat we een aantal wensen hadden (twee onder 1 kap, eigen oprit + garage, minstens 3 slaapkamers, etc.) die bij bestaande huizen de prijs behoorlijk opdrijven. Daarnaast kwamen echt de meest verschrikkelijke interieurs ons tegemoet (plavuizen, brrr..), of er zat een oude keuken in, of een oude badkamer, etc. Dit nieuwbouwhuis gaf ons de kans om alles nieuw in te richten naar eigen smaak, voor een bedrag waar je (k.k. meegerekend) normaal gesproken net een bestaand huis van zou kunnen kopen.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
Arfman schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:15:
Nja, zie het zo: door de hogere rente krijg je ook meer terug van de belasting :P
Ik had hetzelfde, hypotheekofferte uit mei had 5.05% rente. Die offerte kon niet doorgaan, toen moest er een nieuwe komen, 5.3%. Slik. Bleek uiteindelijk in mijn geval 1 euro netto per maand meer te kosten :)
Dan zijn er ook andere voorwaarden veranderd, of je hebt minder geleend. Met 0.25 % hogere rente waar je maximaal 52% van terug krijgt ( dus effectief 0.12 % hogere rente ).

Netto 1 euro per maand kan alleen als je maar ¤ 10.000 heb geleend. ( (1 * 12)/0.0012 = ¤ 10.000 )
Maar waarschijnlijk heb je meer geleend en kan je het niet in de 52% schaal aftrekken.

To be, or not to be, those are the parameters

Krijg je meer terug van de belasting? :D Ja natuurlijk krijg je meer terug maar netto blijf je altijd meer betalen natuurlijk. De hypotheekrenteaftrek is niet meer dan een 'korting' die je krijgt op de rente van je hypotheek. Hoe je het ook went of keert; elke promille rente die je moet betalen kost je geld, of je nu iets terug krijgt of niet.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

quote:
Arfman schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:15:
[..]
Dat zat hem vooral in het feit dat we een aantal wensen hadden (twee onder 1 kap, eigen oprit + garage, minstens 3 slaapkamers, etc.) die bij bestaande huizen de prijs behoorlijk opdrijven. Daarnaast kwamen echt de meest verschrikkelijke interieurs ons tegemoet (plavuizen, brrr..), of er zat een oude keuken in, of een oude badkamer, etc. Dit nieuwbouwhuis gaf ons de kans om alles nieuw in te richten naar eigen smaak, voor een bedrag waar je (k.k. meegerekend) normaal gesproken net een bestaand huis van zou kunnen kopen.
Daar ben ik het geheel niet mee eens. In nieuwbouwhuizen plaatsen ze standaard de meest simpele keukens en badkamers, als deze er al bij worden geleverd. Dit kost je dus ook nog eens flink geld. Verder moet je aan een nieuwbouwhuis na oplevering ook nog veeeel doen vaak. Schilderen, vloeren, de hele tuin inrichten. Dit alles kost je nog eens klauwen met geld.
Natuurlijk zijn er ook bestaande woonhuizen waar veel aan moet gebeuren, maar daar kies je dan zelf voor. Wij hebben onlangs een huis gekocht wat gewoon helemaal af was en ook naar onze smaak was. We hebben welgeteld 2 wandjes moeten schilderen. De tuin was helemaal in orde en af. Daar kan geen enkel nieuwbouwhuis tegenop, of we hadden er tienduizenden euro's extra tegenaan moeten smijten. Die kk zijn dan peanuts.
Nog een nadeel is dat je bij nieuwbouw al lang (een jaar?) voor de oplevering begint te betalen aan bouwrente. Het kost je al geld en je woont er niet eens! Bij bestaande bouw kan de oplevering ook lang op zich laten wachten, maar in de tussentijd betaal je geen cent en je profiteert wel van de waardestijging van de woning.
Daarmaast je het nadeel dat je vaak jarenlang op een soort bouwwerf woont. Het duurt echt lang voordat het allemaal 'gezellig' en bewoond aan doet. Het enige echte voordeel van een nieuwbouwhuis vind ik dat je het allemaal naar je eigen stijl in kunt richten en dat alles lekker nieuw is.

FaceDown wijzigde dit bericht 21-09-2007 10:57 (8%)

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Reg. datum: 31 augustus 2007

quote:
OliverBB schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:35:
[...]

een maandje vind je lang?
er staan hier huizen die al ruim een jaar te koop staan.
ondertussen heb ik wel het idee dat er de laatste tijd wat meer verkocht wordt in onze omgeving
kijkers hebben we wel ,maar de meesten zijn mensen die net voor het eerst aan het zoeken zijn en dus nog geen vergelijk hebben etc.
een maand vind ik niet lang voor te koop staan , maar wel voor geen enkele kijkert :'(

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Er staan simpelweg te veel woningen te koop daar.. blijkbaar niet zo'n gewilde buurt? Dergelijke prijzen vind je in Eindhoven i.i.g. niet voor zo'n appartementen. Vergelijkbare appartementen (jaren 50, gaskachels, 75-80m2, portiekflats) doen hier 150-160k..

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
FaceDown schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:55:
[...]

Daar ben ik het geheel niet mee eens. In nieuwbouwhuizen plaatsen ze standaard de meest simpele keukens en badkamers, als deze er al bij worden geleverd. Dit kost je dus ook nog eens flink geld. Verder moet je aan een nieuwbouwhuis na oplevering ook nog veeeel doen vaak. Schilderen, vloeren, de hele tuin inrichten. Dit alles kost je nog eens klauwen met geld.
Natuurlijk zijn er ook bestaande woonhuizen waar veel aan moet gebeuren, maar daar kies je dan zelf voor. Wij hebben onlangs een huis gekocht wat gewoon helemaal af was en ook naar onze smaak was. We hebben welgeteld 2 wandjes moeten schilderen. De tuin was helemaal in orde en af. Daar kan geen enkel nieuwbouwhuis tegenop, of we hadden er tienduizenden euro's extra tegenaan moeten smijten. Die kk zijn dan peanuts.
Nog een nadeel is dat je bij nieuwbouw al lang (een jaar?) voor de oplevering begint te betalen aan bouwrente. Het kost je al geld en je woont er niet eens! Bij bestaande bouw kan de oplevering ook lang op zich laten wachten, maar in de tussentijd betaal je geen cent en je profiteert wel van de waardestijging van de woning.
Daarmaast je het nadeel dat je vaak jarenlang op een soort bouwwerf woont. Het duurt echt lang voordat het allemaal 'gezellig' en bewoond aan doet. Het enige echte voordeel van een nieuwbouwhuis vind ik dat je het allemaal naar je eigen stijl in kunt richten en dat alles lekker nieuw is.
Tuurlijk komen er bij nieuwbouw woningen ook veel kosten kijken, maar je hebt meestal wel redelijk veel waardestijging in het begin. Puur financieel denk ik dat een nieuwbouw woning wel interesanter is dan bestaande bouw. Maar je moet idd niet alleen naar het k.k./v.o.n. verhaal kijken.

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
FaceDown schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:55:
[...]

Daar ben ik het geheel niet mee eens.
Daar mag jij het niet mee eens zijn, het is toch echt zo ;)
quote:
In nieuwbouwhuizen plaatsen ze standaard de meest simpele keukens en badkamers, als deze er al bij worden geleverd. Dit kost je dus ook nog eens flink geld.
Er zat helemaal geen keuken in, en de badkamer had een stelpost van 1100 euro :')
Dat gaat dus van het bouwdepot, we hebben een mooie keuken en badkamer uitgezocht.
quote:
Verder moet je aan een nieuwbouwhuis na oplevering ook nog veeeel doen vaak. Schilderen, vloeren, de hele tuin inrichten. Dit alles kost je nog eens klauwen met geld.
Als je een bestaand huis koopt, wil je toch ook alles van een vers likje verf voorzien? Ik tenminste wel. Tuin inrichten zien we volgend jaar wel weer, maar kost inderdaad wel geld.
quote:
Dan heb je veel geluk gehad :) Wij konden geen bestaand huis vinden wat naar onze smaak was. Niet in de prijsklasse waar wij keken in ieder geval, dan zat je al snel rond de 3 ton. (overigens is ons huis na oplevering alweer redelijk wat meer waard)
Geloof me als ik zeg dat dit huis, inclusief keuken/badkamer/inrichting, ons net zoveel heeft gekost als een bestaand huis die aan onze eisen voldeed.
quote:
Dat klopt. In ons geval viel het erg mee, als je het bedrag afzet tegen de totale hypotheek is het (in ons geval) verwaarloosbaar IMHO.
quote:
Ons woonerf wordt als een van de laatste opgeleverd, dus veel last zullen we er niet van hebben. Je hebt wel gelijk dat het allemaal wat langer duurt. Ik zeg ook niet dat een nieuwbouwhuis altijd beter is, alleen in ons geval was het een hele simpele keuze, ook omdat de plek van het nieuwbouwhuis voor ons echt perfect is.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

quote:
Arfman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:42:
Dan heb je veel geluk gehad :) Wij konden geen bestaand huis vinden wat naar onze smaak was. Niet in de prijsklasse waar wij keken in ieder geval, dan zat je al snel rond de 3 ton. (overigens is ons huis na oplevering alweer redelijk wat meer waard)
Geloof me als ik zeg dat dit huis, inclusief keuken/badkamer/inrichting, ons net zoveel heeft gekost als een bestaand huis die aan onze eisen voldeed.
Hier hetzelfde: een hoop huizen gezien, maar aan alles moest veel gebeuren (badkamer + keuken)... Nu een nieuwbouwhuis, dat nog wordt gebouwd.
Al met al heel iets duurder dan een bestaande woning, maar als je de bestaande woning ook naar smaak zou moeten aanpassen, dan kom je veen duur uit.
Voordeel is dat nu alles nieuw is en exact zoals je het zelf wilt...

IMHO moet je wel erg veel mazzel hebben wil je NIKS hoeven doen aan een bestaand huis: verf en vloeren zitten volgens mij altijd afdrukken van vorige bewoners in, dus dat moet je dan ook doen...

Vraagje over inschrijven nieuwbouw project:

Kunnen mijn vriendin en ik afzonderlijk van elkaar ons inschrijven om geloot te worden?
En dan toch samen het object kopen?

Ze vragen nl. om koper en medekoper op het formulier.

Zo vergroten we onze kans natuurlijk.

quote:
Stinger_Ventura schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:09:

Kunnen mijn vriendin en ik afzonderlijk van elkaar ons inschrijven om geloot te worden?

Ik denk het niet, anders zou iedereen dat wel doen denk ik, en wat je zegt koper en medekoper

Slasher wijzigde dit bericht 23-09-2007 13:48 (3%)

Word ik toch bijna voor ¤ 624,- beflikkerd/benadeeld door de notaris!

Kom terug van vakantie, afrekening is er (maandag 1 okt. oplevering)..

Wou het al gaan overboeken, tot ik keek naar het honorarium.. ergens stond me iets bij dat deze notaris juist goedkoop was, en vaag in mn gedachten was een lager bedrag. Dus ik zoek de offerte op van maanden geleden, en ja hoor.

Het honorarium is tussen de offerte en afrekening met 380 euro verhoogd voor de levering van hetzelfde hypotheekbedrag.

Daarnaast is het honorarium voor de Hypotheek zelf drastisch gestegen. Het bedrag is welliswaar hoger geworden, maar de verhouding honorarium vs bedrag is scheef. Komt er op neer dat er per euro hypotheek 37% meer honorarium is gevraagd. Dit komt nog eens bovenop de 380 euro.

Al met al komt dit uit op 624,- euro! op een afrekening van 1800 euro is dat 30% fout gerekend, erg slecht. Geen kleine 'foutieve berekening' voor een notaris naar mijn mening. Heb maar even gebeld, telefoniste "ja ik weet niet waarom hij dit heeft gedaan.." . Betreffende notaris is vrij en belt dus morgen pas.

Conclusie:
Notarissen zijn niet te vertrouwen maken ook 'fouten'.

EDIT
Gebeld, geen uitleg gekregen maar het bedrag is wel verminderd met 624 euro..

Tasma wijzigde dit bericht 25-09-2007 18:16 (6%)

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

quote:
Arfman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:42:
[...]

Er zat helemaal geen keuken in, en de badkamer had een stelpost van 1100 euro :')
Dat gaat dus van het bouwdepot, we hebben een mooie keuken en badkamer uitgezocht.
Maar die kosten komen er dus wel bij, terwijl het bij bestaande bouw er al in zit. Uiteraard moet het wel naar je smaak zijn, maar feit blijft dat het erin zit en met een beetje geluk ook allemaal werkt.
quote:
[...]

Als je een bestaand huis koopt, wil je toch ook alles van een vers likje verf voorzien? Ik tenminste wel. Tuin inrichten zien we volgend jaar wel weer, maar kost inderdaad wel geld.
Ja wij ook maar hier zag het er zo goed uit dat we het niet hebben hoeven doen. Ik besef wel dat dat een uitzonderlijke situatie is.
quote:
[...]

Ik hoop het voor je. Maar dat soort uitspraken kun je natuurlijk pas na afloop van een 'project' doen. Toekomstige waardestijgingen presenteren alsof het feiten zijn is ook niet zo slim, maar het is inderdaad de verwachting dat de prijzen nog even blijven stijgen.

En ook al stijgt de prijs niet, het zal me jeuken :P
Wij zitten straks in een mooi huis wat voor ons goed te betalen is, helemaal naar onze smaak ingericht. Ik heb nergens rekening gehouden met een eventuele waardestijging, dat zien we over een aantal jaren wel weer, als er eventueel een aanbouw aanmoet ofzo.

quote:
Stinger_Ventura schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:09:

Gewoon apart inschrijven. Want je hebt toevallig toch nog geen medekoper? Dat dat straks verandert is weer wat anders.

quote:
p.s. ligt het nou aan mij of is het nou erg rustig op gebied van huizen kopen ?
wacht iedereen op vandaag (9/11) of op prinsjesdag of ligt iedereen nog lekker
op het strand op ibiza ? mijn appartementje staat nu een maandje te koop maar nog geen
kijkers :(
Da's ook mijn ervaring. Ik heb mijn woning nu dik 2,5 maanden te koop maar ook nog steeds erg weinig bezichtigingen (3 waarvan er 2 al gelijk afhaakten en de derde haakte af tijdens de onderhandelingen :'( ). Heb het gevoel dat in de hele huizenverkoop een beetje de klad zit. Ik kon het eerst nog gooien op vakantietijd e.d. maar dat gaat nu ook niet meer.

Alhoewel ik nog geen andere woning gekocht heb (gelukkig niet zeg) krijg ik toch de sidderzenuwen van dit alles en heb het gevoel dat ik zo nooit van mijn huidige huis af kom.

Relax. De huizenmarkt zit een beetje in het slop, zeker het segment voor starters. Mijn appartement, wat ik 3 jaar geleden gekocht heb nadat het 2 dagen te koop stond, heeft ook 2,5 maand te koop gestaan. Je hebt ook nog geen ander huis (wij wel, talk about sidder ;)), dus komt wel goed.

Acties: [view]

Door: Floppus Frontpage Admin / Moderator PW
Afgelopen vrijdag de overdracht gehad, en dat ging erg soepel. Huis was schoon, er waren wat extra dingen achtergebleven die we goed kunnen gebruiken.

Vanaf dezelfde dag is de bank de trotse eigenaar van ons nieuwe huis :)
Nu even afwachten wanneer ze voor het eerst incasseren om te kijken of alles goed is doorgekomen.

Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.

hier ga ik even meelezen denk ik..

misschien ook meteen even een vraagje.

Mijn vriend en ik studeren allebei nog. Ik ben net begonnen weer en moet dus nog 4 jaar en heb alleen een 'ik-moet-mn-motor-kunnen-betalen-bijbaan' en hij gaat over als het meezit maximaal anderhalf jaar afstuderen.

Nu willen we ongeveer over die tijd wel samen gaan wonen, aangezien ik dan uit mijn tijdelijke sloopwoning moet, en hij dan student af is en wel uit z'n studentenhuis kan.
Tegen die tijd is hij 27 en ben ik 25 en ja.. particulier huren (met onze woonduur komen we echt niet aan een huurhuis binnen 2 jaar) is ontzettend duur voor wat je krijgt.

We zijn al langzaam een beetje aan het kijken wat voor huis we graag zouden willen hebben (als er maar ruimte is om de motoren te parkeren ;) ) maar ik vraag me af: wat zijn de hypotheek mogelijkheden als je met z'n tweeen bent maar de een heeft nog geen full-time baan, maar wel goede baan vooruitzichten als het even meezit.

Iemand hier ervaringen mee?
We willen het liefst een kleine eengezinswoning kopen, en daar meteen een aardige tijd blijven wonen en het opwaarderen om zo ons met flinke overwaarde op de huizenmarkt te zetten.

R.I.P. aan de nabestaanden :'(

Acties: [view]

Door: André Moderator WEB/GFX/DTE
Ik denk toch echt dat 1 van jullie eerst een baan zou moeten hebben. Op dat moment zijn er speciale hypotheekverstrekkers voor hoogopgeleiden die ook kijken naar je toekomstperspectief en op basis daarvan iets meer verstrekken. Maar zonder baan lukt het echt niet.

andrescholten.nl, weblog over SEO, DHTML en Webanalytics

quote:
André schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:05:
Ik denk toch echt dat 1 van jullie eerst een baan zou moeten hebben. Op dat moment zijn er speciale hypotheekvertrekkers voor hoogopgeleiden die ook kijken naar je toekomsperspectief en op basis daarvan iets meer verstrekken. Maar zonder baan lukt het echt niet.
dat is ook het idee hoor ;) om pas te gaan zoeken naar een koophuis zodra hij een baan heeft. Anders is het niet te doen/niet mogelijk.

Maar er zijn dus hypotheken voor mensen met een goed salarisprospect?

R.I.P. aan de nabestaanden :'(

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws