Reg. datum: 10 januari 2007
Best spannend.
Shuttle SD37P2 (Intel 975X) - Intel Core 2 Duo X-6800
Asus EAX1650XT
4 Gigabyte PC-6400 G.E.I.L
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
[Nieuw Topic]Shuttle SD37P2 (Intel 975X) - Intel Core 2 Duo X-6800
Asus EAX1650XT
4 Gigabyte PC-6400 G.E.I.L
Raven wijzigde dit bericht 21-08-2007 14:49 (7%)
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
quote:bartgrefte schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:45:
pff, net een gesprekje gehad bij De Hypotheker. Een wajong als inkomen is geen probleem, zolang er maar op papier staat dat ik de komende jaren niet geherkeurd wordt. UWV gebeld, daar doen ze niet aan...(zoiets op papier zetten)
To be, or not to be, those are the parameters
Raven wijzigde dit bericht 21-08-2007 15:08 (51%)
Raven wijzigde dit bericht 21-08-2007 16:13 (46%)
Raven wijzigde dit bericht 21-08-2007 16:21 (25%)
1. Misschien niet binnen de singel willen wonen? Er is echt niets mis met deppenbroek of twekkelerveld hoor.quote:bartgrefte schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:19:
ps, 20
huren is ook niet zo makkelijk, krijg ja alleen huursubsidie als de huur 343 of lager is... Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen hier (enschede, binnensingelgebied). 400 mag je al blij mee zijn als dat lukt![]()
En het is alleen om te kijken wat mogelijk is, dus dat ik daadwerkelijk iets koop/huur duurt nog wel ff.
[SAY NO TO SILVERS - SILVERS FUND TERRORISM]
Schouwing stelt eigenlijk niet veel voor, maar je kan wel op een aantal zaken letten ja. Eigenlijk nav alles wat mis zou kunnen gaan bij het leeghalen van een woning:quote:Chiron schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:03:
Pfff zoo alles lijkt eindelijk rond, dinnetje heeft een ORV, de laatste brieven van de loonverklaring zijn richting hypotheekverstrekker (die ze eerst zoek had gemaakt, zodat ze nog een keer gemaakt moesten worden bij mn bazen), en 3 september hebben we 10.15 schouwing en 11.00 de overdracht
Zijn er nog dingen waar we op moeten letten of handige dingetjes die we moeten weten bij zo'n schouwing? Ik heb geenidee wat ik me er bij voor moet stellen behalve dan 'is alles nog in dezelfde staat' en wat de meterstanden zijn.
_Tripps_ wijzigde dit bericht 21-08-2007 23:19 (3%)
Uit ervaring weet ik dat het voor de NHG voldoende is dat je je herkeuringsrapport laat zien van een tijdje terug. Als het goed is ben je vorig jaar of twee jaar terug hergekeurd. Mijn vrouw zit namelijk ook in de WAJONG en haar inkomen kon volledig meegenomen worden op basis van dat uitkeringsbesluit.quote:bartgrefte schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:45:
pff, net een gesprekje gehad bij De Hypotheker. Een wajong als inkomen is geen probleem, zolang er maar op papier staat dat ik de komende jaren niet geherkeurd wordt. UWV gebeld, daar doen ze niet aan...(zoiets op papier zetten)
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Turning Client Vision into, Business Intelligence,Results.
Wordt niet meegeteld, mensen met geen auto krijgen toch ook geen hogere hypotheek? Waar jij je geld aan uitgeeft intresseert een bank niet, de een geeft het uit aan een (prive)auto de ander aan elke dag in de kroeg zitten.quote:t_captain schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:39:
Een vraag over hypotheken:
Hoe gaan banken eigenlijk om met zaken als leaseauto, onkostenvergoeding etc? Worden die meegeteld voor de maximale hypotheek, of gedeeltelijk, of helemaal niet?
Als je op internet zo'n hypotheekcalculator invult, wordt nergens gevraagd naar die zaken maar alleen naar brutoloon.
Ik stel de vraag maar hier, want volgens mij zitten hier nogal wat mensen met consultancy arbeidsvoorwaarden:)
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Als je op internet zo'n hypotheekcalculator invult, wordt nergens gevraagd naar die zaken maar alleen naar brutoloon.
Slasher wijzigde dit bericht 22-08-2007 10:49 (17%)
dus ff babbelen met de NHG dus, danke voor de tip!.quote:DGTL_Magician schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:43:
[...]
Uit ervaring weet ik dat het voor de NHG voldoende is dat je je herkeuringsrapport laat zien van een tijdje terug. Als het goed is ben je vorig jaar of twee jaar terug hergekeurd. Mijn vrouw zit namelijk ook in de WAJONG en haar inkomen kon volledig meegenomen worden op basis van dat uitkeringsbesluit.
Ja ik snap je punt.quote:Slasher schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:45:
[...]
Wordt niet meegeteld, mensen met geen auto krijgen toch ook geen hogere hypotheek?
Ja, maar van die mobiliteitsvergoeding wordt wel verwacht dat je bijvoorbeeld op eigen kosten naar klanten/werk e.d gaat. Dat kan ook best oplopen danquote:IntToStr schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:36:
Over die lease-auto als inkomen:
Als ik zou kiezen om geen lease-auto te nemen, maar zelf een auto te rijden, krijg ik mijn mobiliteitsvergoeding gewoon uitgekeerd als loon. In dat geval zou het naar mijn mening wel meegeteld moeten worden. Ook heb ik van een vriend gehoord dat zijn leasevergoeding meetelde bij de inkomenseis voor particuliere huur.
Zelf ga ik binnenkort maar gewoon eens praten met wat adviseurs wat dit betreft
Slasher wijzigde dit bericht 22-08-2007 15:02 (16%)
Idd vergoedingen waarvan je geacht wordt om dingen te kopen kan je niet meetellen met je inkomen. Zo kan ik mijn netto onkostenvergoeding ook niet mee tellen.quote:IntToStr schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:36:
Over die lease-auto als inkomen:
Als ik zou kiezen om geen lease-auto te nemen, maar zelf een auto te rijden, krijg ik mijn mobiliteitsvergoeding gewoon uitgekeerd als loon. In dat geval zou het naar mijn mening wel meegeteld moeten worden. Ook heb ik van een vriend gehoord dat zijn leasevergoeding meetelde bij de inkomenseis voor particuliere huur.
Zelf ga ik binnenkort maar gewoon eens praten met wat adviseurs wat dit betreft
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea