Nu wer een huis op het oog, maar weer pas over een tijdje beschikbaar (begin januari in dit geval). Echter wel precies het huis wat we willen. Hadden we bij het vorige huis nog van "dat lijkt ons wel wat", bij deze was 1 voet over de drempal al genoeg om ons te overtuigen. Gelukkig de verdere inspectie ook, dus dit is het huis wat we willen. Wachten tot januari is geen probleem, komt zo mogelijk nog wel goed uit ook qua persoonlijke situatie en geeft ons de mogelijkheid om nog even door te sparen.
Hypotheek geen probleem, kan genoeg lenen en per maand goed betalen.
Nu vragen ze 289.000. Het huis staat pas net te koop. Afwerking is goed, hoeft weinig aan te gebeuren, zelfs verven zou niet hoeven, is net gedaan (jaartje geleden) Men verhuist (in januari) om groter te gaan wonen.
Komt het dus uit op een bod. Ik weet dat het afhangt van veel factoren, maar misschien kan iemand me toch een tip geven, misschien omdat ze deze situatie al zijn tegengekomen (huis net te koop, verhuizen pas over 4-5 maand)
Zat zelf te denken om te beginnen op 270.000. Als het al wat langer zou staan zou ik nog iets lager beginnen, maar ik denk dat ze nog niet alles aanenemen, dus 270.000 leek me wel een mooi beginbedrag.
Bij dit bedrag mogen ze ook tot (half) januari blijven wonen. Mochten ze hoger gaan, dan zal ik een eerdere datum proberen te regelen.
Verder is het verplicht om vanaf 1 jan een energielabel aan je woning te plakken. Is het handig om, als we overeenkomen dat ze tot half januari blijven, te "eisen" dat ze zelf voor die logokosten opdraaien?
Persoonlijk wil ik best tot de vraagprijs gaan, kan dat prima betalen, maar hoe vergroot ik mijn kansen op een lager bedrag?
(alles zal op de voorwaarde gaan van financiering en bouwtechnische keuring. Iemand nog een idee wat ik als voorwaarde kan stellen? (voor ik iets vergeet))