Gathering of Tweakers

Quicksearch
Snelle motors lopen stuk.
Reg. datum: 14 oktober 1999

Nou ook maar eens verder gaan met posten.

Mijn vriendin heeft anderhalf jaar geleden een huis gekocht net voordat we gingen samen wonen. Nu wonen we een anderhalf jaar samen en zijn tot conclusie gekomen dat we eigenlijk wat anders willen.(andere buurt, geen rijtjes huis meer, logische indeling kwa ruimte , etc.)

Direkt contact op genomen met de hypotheek verstrekker en eea overlegd en we kunnen de rente van destijds gebruiken minus de NHG omdat bedrag te hoog word. Kan enkel als we het huis binnen 6 maanden na overhandiging sleutel nieuwe huis verkopen. Beetje een gok maar wel te doen zo niet dan is er nog geen man overboord.

Gisteren naar een huis wezen kijken. Hier de funda link.

http://www.funda.nl/Wonin...jecttype=DetailKoopObject

We waren vol enthousiasme. Zijn keer heen gereden om te kijken. Bleek leeg te staan dus enigzins kunnen rondkijken. Vrienden uit de buurt keer langs het huis gereden op ander tijdstip en buurt en alles leek ok.

Makelaar gebeld en afspraak gemaakt. Uit gesprek met de makelaar kwam naar voren :
1 jaar te koop, prijs verlaagd inmiddels, staat nu in de verhuur voor max van 6 maanden, is juist 6 maanden verhuurd geweest en nieuwe huurder voor komende 6 maanden komt er half augustus in. Dus oplevering ergens in Februari.
Mijn enthousiasme nam al wat af nadat mijn vriendin dit aan me vertelde ( zij had contact gehad met makelaar)

Eenmaal binnen met de erg zomers geklede vrouwelijke makelaar (leuk en aantrekkelijk maar moet ik je borsten kopen of het huis ?) viel het erg erg tegen....
Scheuren in muren van aanbouw, scheuren op hoeken van plafond/muren, scheve scheuren boven kozijnen slaapkamerdeuren (liep tot plafond en dan met glas boven de deuren) , plafond badkamer onwijs slecht afgewerkt en verlaagd plafond was goed te zien door de raam boven de deur, Slaapkamers boven onwijs klein (2 persoonbed erin en vol. Waarschijnlijk daarom er ook geen foto's van op funda) , aanbouwtje op dakterras compleet beschimmeld van vocht, dakleer aanbouw moet vervangen worden binnen niet al te lange tijd, etc. etc.

Ik heb het idee dat de woning wat aan het verzakken is.

Makelaar had weinig informatie, ze vroeg wel of we vragen hadden maar ze wist bijv. weinig over de buurt (zijn het allemaal koophuizen ? etc.etc. )en opmerking over verzakken reageerde ze nogal overdreven verbaasd "goh echt ? "

Gaat het dan ook niet worden. We hadden goede hoop en hadden al zoiets van snel expert laten taxeren nu het leeg staat en goed bekijken en bod doen (zonder dat we binnenkant hadden gezien wilde we 24.500 euro onder de vraagprijs bieden)

Met de huidige ontwikkelingen................................ verder zoeken.

Hebben weer wat gevonden. 10jaar jonger (nieuw bouw wijk ) en ruimer.. vanmiddag word er gebeld voor afspraak..

Capo wijzigde dit bericht 03-08-2007 11:29 (5%)

Bezig met ICND1 v, ICND2, SND, SNRS,SNPA,CANAC,IPS.

quote:
Capo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:24:
Ik heb het idee dat de woning wat aan het verzakken is.

Makelaar had weinig informatie, ze vroeg wel of we vragen hadden maar ze wist bijv. weinig over de buurt (zijn het allemaal koophuizen ? etc.etc. )en opmerking over verzakken reageerde ze nogal overdreven verbaasd "goh echt ? "
Het is een makelaar en ze ontkent het niet. Dan is het dus waar.. :D

En een verhuurde woning is inderdaad wel een minpuntje (een woning uit de verhuur is weer een ander verhaal); bij onze huizenjacht hebben we ook zo'n woning bekeken. Dat huis was een partij uitgewoond; en de prijs was te hoog (maar dat lag dan weer voornamelijk aan de makelaar).
quote:
Capo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:24:
Nu wonen we een anderhalf jaar samen en zijn tot conclusie gekomen dat we eigenlijk wat anders willen.(andere buurt, geen rijtjes huis meer, logische indeling kwa ruimte , etc.)
Hier een beetje hetzelfde gehad.

Heb een huis gekocht van een alcoholist waar 20 jaar niks aan gebeurd was en bijna 2 jaar geen gas en licht meer was (hoe de . heeft die gast hier geleefd vraag ik me wel eens af :P)
Nou was het een koopje voor ¤ 124k, 100m2 met een tuin van 8x8 midden in Den Haag.

We hebben nu een beetje rondgekeken maar telkens komen we weer thuis met het idee dat we hier toch wel goed zitten; als je ziet wat er te koop staat niet normaal soms!
Daarom hebben we 3 maanden terug besloten het hele huis te verbouwen naar wat wij willen zoals een eikenhouten vloer, openslaande deuren naar de tuin ipv de kunstof troep die er nu in zit en de granitovloer in de gang op laten knappen (de overige 200 punten zoals badkamer, toilet enzo laat ik even achterwege ;))

Het voordeel is dat ik voor 10 jaar vast 3,45% heb en als we nu zouden verhuizen wordt het wel gelijk een heel stuk duurder; reden genoeg voor ons om te blijven :)

ACSP, ACTC & ACSA certified

Le Mans LMP2 winner 2008

Wat zijn de regels van de hoogte van de verkoopprijs van je woning ? In mijn geval gaat het om een appartement opgeleverd in mei 2006. Splinternieuw dus. Het enige wat ik zo snel kan doen is te kijken wat de verkoopprijzen zijn van soortgelijke appartementen bij mij in de buurt van ongeveer dezelfde grootte, evenveel kamers, ligging etc. en met dezelfde faciliteiten (inbouwkeuken/badkamer en parkeerplaats bijv.).

Kan ik er dan vanuit gaan dat de verkoopprijs ongeveer hetzelfde mag zijn als een soortgelijk appartement in dezelfde buurt ?
President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
Smarron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:32:
Kan ik er dan vanuit gaan dat de verkoopprijs ongeveer hetzelfde mag zijn als een soortgelijk appartement in dezelfde buurt ?
Laten taxeren als je het helemaal zeker wilt weten, anders idd om je heen kijken.

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

quote:
Smarron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:32:
Wat zijn de regels van de hoogte van de verkoopprijs van je woning ? In mijn geval gaat het om een appartement opgeleverd in mei 2006. Splinternieuw dus. Het enige wat ik zo snel kan doen is te kijken wat de verkoopprijzen zijn van soortgelijke appartementen bij mij in de buurt van ongeveer dezelfde grootte, evenveel kamers, ligging etc. en met dezelfde faciliteiten (inbouwkeuken/badkamer en parkeerplaats bijv.).

Bij sommige nieuwbouw projecten heb je een speculatie verbod. Wat inhoud dat je waarde van je huis maximaal procent x per jaar mag groeien. En dit voor een aantal jaar.

Heb je geen speculatie verbod, dan mag je vragen voor je huis wat je wilt. Als jij 5 keer de dagwaarde wil vragen is dat gewoon toegestaan.

Maar zoals hierboven al gezegd is... Een taxatie is wel handig, dit kost wel geld. Of als je per makelaar verkoopt, dan kan die ook de waarde bepalen.

Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...

Heb een vraag over de oplevering van onze woning per 1 okt.

Wij zijn laatst op bezoek geweest zodat de huidige bewoners het een en ander kon vertellen over de woning. Tijdens de rondwandeling kwamen we langs de garage, en dan met name de garagedeur. De huidige eigenaar wilde deze openen en zei dat hij de sleutel al een tijdje kwijt was, ze zouden nog wel even kijken. Zonder sleutel is de garagedeur dus -enkel- van binnenuit met een of andere klipje op slot te zetten en niet van buitenaf te openen met de sleutel (die is er niet..)..

Daarnaast maakte de vrouwelijke bewoner een opmerking over een plant, of wij daar stekjes van wilden hebben ?

Toen dachten we er niets van, die vrouw is sowizo al enigzins apart. Maar bij thuiskomt drong het door dat ze deze allicht van plan in mee te nemen (vaste plant). Terwijl in het koopcontract duidelijk staat dat dit achterblijft.

Mijn vraag is:
Als er -geen- sleutels zijn van de garage deur, is het dan normaal dat ik hier kosten voor in rekening breng bij de verkopers? Aangezien ik het slot zal moeten vervangen.

Als er planten uit de tuin zijn meegenomen, geldt hier dan hetzelfde ?

-nog een extra:
mensen uit de buurt blijken sleutels te hebben van de woning, ik neem aan dat -alle- sleutels, van kennissen familie en buren ingeleverd moeten worden bij de overdracht?

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

--- JESSE-SIMON ---
Reg. datum: 05 februari 2000

Ja, Ja, JA! :)

Meer dan logisch toch?

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Tasma schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:14:
Heb een vraag over de oplevering van onze woning per 1 okt.

Wij zijn laatst op bezoek geweest zodat de huidige bewoners het een en ander kon vertellen over de woning. Tijdens de rondwandeling kwamen we langs de garage, en dan met name de garagedeur. De huidige eigenaar wilde deze openen en zei dat hij de sleutel al een tijdje kwijt was, ze zouden nog wel even kijken. Zonder sleutel is de garagedeur dus -enkel- van binnenuit met een of andere klipje op slot te zetten en niet van buitenaf te openen met de sleutel (die is er niet..)..

Daarnaast maakte de vrouwelijke bewoner een opmerking over een plant, of wij daar stekjes van wilden hebben ?

Toen dachten we er niets van, die vrouw is sowizo al enigzins apart. Maar bij thuiskomt drong het door dat ze deze allicht van plan in mee te nemen (vaste plant). Terwijl in het koopcontract duidelijk staat dat dit achterblijft.

Mijn vraag is:
Als er -geen- sleutels zijn van de garage deur, is het dan normaal dat ik hier kosten voor in rekening breng bij de verkopers? Aangezien ik het slot zal moeten vervangen.

Als er planten uit de tuin zijn meegenomen, geldt hier dan hetzelfde ?

-nog een extra:
mensen uit de buurt blijken sleutels te hebben van de woning, ik neem aan dat -alle- sleutels, van kennissen familie en buren ingeleverd moeten worden bij de overdracht?
Dit bezoek aan de huidige bewoners heb je wel gedaan voor ondertekening van het (voorlopig) koopcontract hoop ik? Hierin kun je gewoon laten vastleggen bijvoorbeeld dat zij zorgen voor een nieuwe sleutel bij de garagedeur/nieuw slot. Je moet dit wel vast laten vastleggen.

Ook hebben beide partijen bij het ondertekenen van koopcontract een lijst met spullen die "achter blijven/meegenomen worden/ter overname" zijn ondertekend. Als hier expliciet die vaste planten in de tuin genoemd zijn mogen ze die natuurlijk niet meenemen. Mocht dit wel gebeuren dan sta je sterk en kun je dit bij de notaris laten verrekenen o.i.d. . Maar ik zou eerst gewoon eens vragen aan de huidige bewoners wat nou precies de bedoeling is met die plant voordat je zelf conclusies trekt.

Het is inderdaad normaal dat alle sleutels bij overdracht worden overgedragen. Zelf vervang ik sowiezo de sloten na overdracht, je weet immers maar nooit wie er een sleutel heeft gehad.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

quote:
Falcon schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:22:
Ja, Ja, JA! :)

Meer dan logisch toch?
absoluut, maar voordat ik ze ga bellen om dit alvast door te geven wilde ik toch even een 2nd opinion.

Ga vandaag even bellen, anders hebben we dit gedoe bij sleuteloverdracht.

quote:
Tasma schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:14:
-nog een extra:
Zodra je je nieuwe woning betrekt moet je soweiso overal nieuwe sloten in laten zetten. Je wilt toch niet meemaken dat je op een dag thuiskomt, spullen verdwenen zijn en er geen sporen van braak zijn. Kun je meteen goede veilige sloten kopen, met overal dezelfde sleutel voor.
De kosten mag je uiteraard zelf betalen.

Tip: bewaar de oude sloten, misschien kun je later met iemand anders ruilen die ook een nieuwe woning koopt. Tenzij het allemaal echt onveilige oude rotzooi is.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

quote:
DeOS schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:29:
[...]

Dit bezoek aan de huidige bewoners heb je wel gedaan voor ondertekening van het (voorlopig) koopcontract hoop ik? Hierin kun je gewoon laten vastleggen bijvoorbeeld dat zij zorgen voor een nieuwe sleutel bij de garagedeur/nieuw slot. Je moet dit wel vast laten vastleggen.

Ook hebben beide partijen bij het ondertekenen van koopcontract een lijst met spullen die "achter blijven/meegenomen worden/ter overname" zijn ondertekend. Als hier expliciet die vaste planten in de tuin genoemd zijn mogen ze die natuurlijk niet meenemen. Mocht dit wel gebeuren dan sta je sterk en kun je dit bij de notaris laten verrekenen o.i.d. . Maar ik zou eerst gewoon eens vragen aan de huidige bewoners wat nou precies de bedoeling is met die plant voordat je zelf conclusies trekt.

Het is inderdaad normaal dat alle sleutels bij overdracht worden overgedragen. Zelf vervang ik sowiezo de sloten na overdracht, je weet immers maar nooit wie er een sleutel heeft gehad.
Wij vervangen deze sloten idd ook. We hebben het huis al maanden geleden gekocht en zijn laatst -nogmaals- langsgeweest bij de bewoners.

Maar, ondanks dat niet expliciet in het contract staat dat zij een nieuw slot voor de garage leveren, is het niet meer dan normaal dat zij sleutels hebben van het huidige slot. Zou toch wat zijn bij de overdracht, hier het huis, maar heb geen sleutels..

Er is dan ook nooit over gesproken, waarom ook, aangezien ze er zelf wonen en de garage ook gewoon gebruikt werd. Lijkt mij meer dan logisch dat er dan sleutels zijn. Als vervolgens maanden later blijkt dat zij ze niet kunnen vinden, is dat niet mijn probleem..

Snelle motors lopen stuk.
Reg. datum: 14 oktober 1999

quote:
Ballebek schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:31:
[...]

Hier een beetje hetzelfde gehad.

Heb een huis gekocht van een alcoholist waar 20 jaar niks aan gebeurd was en bijna 2 jaar geen gas en licht meer was (hoe de . heeft die gast hier geleefd vraag ik me wel eens af :P)
Nou was het een koopje voor ¤ 124k, 100m2 met een tuin van 8x8 midden in Den Haag.

We hebben nu een beetje rondgekeken maar telkens komen we weer thuis met het idee dat we hier toch wel goed zitten; als je ziet wat er te koop staat niet normaal soms!
Daarom hebben we 3 maanden terug besloten het hele huis te verbouwen naar wat wij willen zoals een eikenhouten vloer, openslaande deuren naar de tuin ipv de kunstof troep die er nu in zit en de granitovloer in de gang op laten knappen (de overige 200 punten zoals badkamer, toilet enzo laat ik even achterwege ;))

Het voordeel is dat ik voor 10 jaar vast 3,45% heb en als we nu zouden verhuizen wordt het wel gelijk een heel stuk duurder; reden genoeg voor ons om te blijven :)
Klinkt super bekend.

We hebben afgelopen week nog diverse huizen bezichtigd, hetzij van binnen, hetzij van buiten etc. etc.

En steeds meer hebben we zoiets van wat een troep :X en dan de gedachte dat we maar blijven wonen.. (maarja dan word er uit de achtertuin een fiets gejat.. ben je het wel weer zat)

Huis van 2 1/2 a 3 ton met slaapkamers waar 2 persoons bed in past en verder niks.... huizen met een gruwelijk chaotische indeling.. huizen in nieuwbouw wijken wel zo hutje mutje op elkaar gebouwd dat je je gevangen voelt......

We zijn gisteren nog wezen kijken. Super huis. Maar tegen over flats wat ons niet super aanstaat. Dat is opzich wel te overleven maar de cacao/chocolade geur continue die er hangt van de fabrieken...............................

:X

Krijg net een email van mijn vriendin met nog een huis ... ze geeft niet op ;)

Maar eigenlijk zijn we er wel beetje klaar mee. Probleem is ook dat we in het waterland (boven amsterdam. ) willen blijven

Bezig met ICND1 v, ICND2, SND, SNRS,SNPA,CANAC,IPS.

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
S1W schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:38:
Laten taxeren als je het helemaal zeker wilt weten, anders idd om je heen kijken.
quote:
LuCarD schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:42:
Bij sommige nieuwbouw projecten heb je een speculatie verbod. Wat inhoud dat je waarde van je huis maximaal procent x per jaar mag groeien. En dit voor een aantal jaar.

Heb je geen speculatie verbod, dan mag je vragen voor je huis wat je wilt. Als jij 5 keer de dagwaarde wil vragen is dat gewoon toegestaan.

Maar zoals hierboven al gezegd is... Een taxatie is wel handig, dit kost wel geld. Of als je per makelaar verkoopt, dan kan die ook de waarde bepalen.
Zover ik weet is er geen speculatieverbod. Er waren ook geen regels dat je het appartement niet boetevrij mocht verkopen binnen een x-aantal jaar. Geen flauw idee of dat er wat mee te maken heeft, maar ik geloof dat dit project behoorlijk vrij was van vage regels.

Afgelopen jaar hebben we al een taxatie uit laten voeren. We waren toen enigszins verbaasd over de waarde. We hadden hem hoger verwacht. Maar er werd uitgelegd dat de waarde met name te maken had met wat er in de omgeving te koop staat qua vergelijkbare objecten en niet wat je vind dat de woning waard is (of hoeveel geld er in is gestopt aan meerwerk), dus wat je voor je woning kunt vragen. De prijzen liggen nu alweer een stukje hoger en er is minder aanbod. Ik denk dat we dan aardig in de richting komen van mijn theorie. :)
Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
DeOS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Ik zou gewoon eens langs gaan bij een hypotheekadviseur, dan weet je het. Die kan je ook meer vertellen over wat wel niet kan met NHG en of je bijvoorbeeld nog in problemen komt met een levensverzekering.
nou, de 1e die reageerde (ABN Amro): wajong is te laag om in aanmerking te komen voor hypotheek.
Postbank nog geen reactie en De Hypotheker raadde mij aan een afspraak te maken met een van de adviseurs.

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

quote:
bartgrefte schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:43:
[...]

nou, de 1e die reageerde (ABN Amro): wajong is te laag om in aanmerking te komen voor hypotheek.
Postbank nog geen reactie en De Hypotheker raadde mij aan een afspraak te maken met een van de adviseurs.
Misschien heb je meer geluk bij de postbank. Zoals ik al zei doen die vaak iets makkelijker bij een hypotheek op basis van wajong.

Reg. datum: 28 april 2000

Vanmiddag ga ik weer bij twee huizen kijken. 1 Huis vond ik er op de foto's erg mooi uit zien, De vraagprijs is wel wat aan de hoge kan met 249.000. Ik hoop dat het in het echt ook zo goed bevalt en dat er nog wat van de prijs te onderhandelen is. Als dat zo is heb ik mischien binnenkort ook mijn eigen huisje \o/. Ik denk dat ik er ongeveer 235.000 voor over heb, dus als het bevalt maar met iets van 220.000 a 225.000 beginnen met bieden denk.

To be, or not to be, those are the parameters

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
DeOS schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:49:
[...]

Misschien heb je meer geluk bij de postbank. Zoals ik al zei doen die vaak iets makkelijker bij een hypotheek op basis van wajong.
net telefoontje gekregen van hun, ze accepteren wel de wajong als inkomen maar hun hebben blijkbaar een vereiste minimumhypotheek van 60.000, met mijn inkomen kom ik maar tot +- 30.000.... Kom dus niet in aanmerking voor hypotheek daar.

edit: en nu ook ff bij de hypotheker geweest. Ze doen niet moeilijk over een wajong maar ik moet wel ff een papiertje laten zien waar op staat dat de eerst volgende herkeuring pas over 5-10jaar (of nooit) is...

Raven wijzigde dit bericht 09-08-2007 19:30 (21%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Allereerst excuses dat ik zo pontificaal het topic instorm, maar hier zitten toch wel aardig wat ervaringsdeskundigen en als ik een ding niet heb, is het ervaring in het kopen van een huis...

Situatie is als volgt. We hebben (vriendin en ik) zelf op 't net gezocht naar een huis en een aantal kandidaten gevonden. Vandaag een huis bekeken en eigenlijk meteen het gevoel bij beiden dat dit wel zeer dicht in de buurt kwam van wat we zoeken.

Afgezien van een kleine aanpassing hoeft er weinig gedaan te worden, badkamer en keuken zijn redelijk nieuw en naar onze smaak, etc. Vraagprijs 247.500 kk

Er is echter 1 "probleem", de huidige bewoners verhuizen naar nieuwbouw wat pas het 2e kwartaal 2008 klaar is.
Nu heb ik op zich geen haast, huur nu een huis, maar ik ben nu in principe natuurlijk niet zoekende om pas over 10 maanden te verhuizen. Maar het huis op zich is eigenlijk wel erg aantrekkelijk, dus om het af te laten ketsen op de opleveringstermijn....

Wat is nu een beetje handig om te doen, ervan uitgaand dat we inderdaad voor het huis willen gaan? Ben vergeten te vragen hoe hard die datum van hun vertrek is (in hoeverre ze bereid zijn eerder te vertrekken. (hebben twee pubers). Redelijk lager bieden en dan omhoog, of meteen vrij dicht op de vraagprijs en met als voorwaarde dat ze eerder vertrekken (indien mogelijk)?

Misschien is er een voor de hand liggend antwoord, maar stel de vraag toch maar (door gebrek aan ervaring dus wat minder zelfverzekerd op dit gebied ;) )....

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Overdrachtstermijn is inderdaad een voorwaarde die je bij een bod kunt plaatsen. Eerder eruit is hogere vraagprijs, later eruit drukt de vraagprijs.

Maar ik denk dat het in dit geval toch uit zal komen op 10 maanden wachten, en een lagere prijs. Ik zou persoonlijk liever doorzoeken dan zo lang te moeten wachten, tenzij de prijs echt flink wat lager kan liggen (dan vergelijkbare woningen, want 247k5 kan natuurlijk (veel) te hoog ingezet zijn). Er zijn zat huizen te koop, dus de kans is groot dat je in die 10 maanden iets minstens net zo leuks tegenkomt!

brama wijzigde dit bericht 10-08-2007 19:19 (11%)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

quote:
brama schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:18:
Overdrachtstermijn is inderdaad een voorwaarde die je bij een bod kunt plaatsen. Eerder eruit is hogere vraagprijs, later eruit drukt de vraagprijs.

Maar ik denk dat het in dit geval toch uit zal komen op 10 maanden wachten, en een lagere prijs. Ik zou persoonlijk liever doorzoeken dan zo lang te moeten wachten, tenzij de prijs echt flink wat lager kan liggen (dan vergelijkbare woningen, want 247k5 kan natuurlijk (veel) te hoog ingezet zijn). Er zijn zat huizen te koop, dus de kans is groot dat je in die 10 maanden iets minstens net zo leuks tegenkomt!
Had zelf al zo'n idee, maar ga nu inderdaad verder zoeken.. In de wijk zijn talloze woningen te koop, dus keuze zat, echter elke woning is net weer anders dan de ander, elk blok heeft weer een andere opbouw of inrichting :)

quote:
Fly-guy schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:19:
Wat is nu een beetje handig om te doen, ervan uitgaand dat we inderdaad voor het huis willen gaan? Ben vergeten te vragen hoe hard die datum van hun vertrek is (in hoeverre ze bereid zijn eerder te vertrekken. (hebben twee pubers). Redelijk lager bieden en dan omhoog, of meteen vrij dicht op de vraagprijs en met als voorwaarde dat ze eerder vertrekken (indien mogelijk)?
Als ik die verkoper was, had ik nu nog niet echt haast om te verkopen dus ik denk dat er nog weinig speling in de opleveringstermijn zal zitten (zeker met kinderen). Misschien is eerder wel mogelijk, maar dan zal je waarschijnlijk hun overbrugging moeten betalen (dus elke maand eerder is 1000/1500 euro extra). En ik zou geen zin hebben in twee keer verhuizen.

Als je niks vind en het huis staat over een half jaar nog te koop, dan maak je meer kans; dan hebben ze nog maar 4 maanden en staat het huis al 6 maanden te koop. Dan is er meer haast van hun kant.
Reg. datum: 28 april 2000

Ik heb nu ook 2 huizen op het oog. Het zijn in principe 2 dezelfde huizen. Een heeft een aanbouw achter van 2 meter dus is net wat groter. De vraagprijs van beide huizen is 249.000 euro. Bij het tweede huis met de aanbouw ga ik van de week kijken en als het onderhoud daar verder ook goed is wil ik daar op gaan bieden.

Zelf zat ik te denken om 225.000 euro te bieden, want 235.000 euro lijkt me een mooi bedrag om op uit te komen aangezien ik dan nog NHG op mijn hypotheek kan krijgen.

Hebben andere mensen ervaring met het bieden op huizen en of er zoveel gezakt wordt met de prijs of is het prijsverschil wel erg groot? ( Ik snap dat het per situatie verschilt ).

To be, or not to be, those are the parameters

Het is erg moeilijk om op basis van deze gegevens een advies te geven. Gegeven dat beide huizen dezelfde vraagprijs hebben is er òf een zwaar overprijsd òf een erg scherp geprijsd.
Voor je max. koopsom voor de NHG geldt:
het laagste bedrag van of de koopsom kosten koper (exclusief roerende zaken) of de onderhandse verkoopwaar­de vrij van huur en gebruik blijkens een taxatierapport (Zie Norm 4.1);
Stel dat je het huis voor 240 zou kopen en je kan 5000 schrijven voor roerende zaken (scheelt ook met de overdrachtsbelasting!) zit je toch onder de NHG norm. Het bedrag voor roerende zaken moet wel redelijk blijven, anders is het belastingontduiking. Zo'n 5000 euro is hier altijd wel voor te verantwoorden (vloerbedekking die blijft liggen, zonnescherm, e.d.).

Misschien is dit iets voor je?

cowgirl wijzigde dit bericht 13-08-2007 10:37 (0%)
Reden: Linkje gecorrigeerd

quote:
Die link werkt niet in url code. Zal wel met komma's te maken hebben. http://www.postbank.nl/in...47,1859_714480182,00.html

DeOS wijzigde dit bericht 13-08-2007 13:21 (0%)
Reden: Link is ondertussen al gefixed

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws