Mijn vriendin heeft anderhalf jaar geleden een huis gekocht net voordat we gingen samen wonen. Nu wonen we een anderhalf jaar samen en zijn tot conclusie gekomen dat we eigenlijk wat anders willen.(andere buurt, geen rijtjes huis meer, logische indeling kwa ruimte , etc.)
Direkt contact op genomen met de hypotheek verstrekker en eea overlegd en we kunnen de rente van destijds gebruiken minus de NHG omdat bedrag te hoog word. Kan enkel als we het huis binnen 6 maanden na overhandiging sleutel nieuwe huis verkopen. Beetje een gok maar wel te doen zo niet dan is er nog geen man overboord.
Gisteren naar een huis wezen kijken. Hier de funda link.
http://www.funda.nl/Wonin...jecttype=DetailKoopObject
We waren vol enthousiasme. Zijn keer heen gereden om te kijken. Bleek leeg te staan dus enigzins kunnen rondkijken. Vrienden uit de buurt keer langs het huis gereden op ander tijdstip en buurt en alles leek ok.
Makelaar gebeld en afspraak gemaakt. Uit gesprek met de makelaar kwam naar voren :
1 jaar te koop, prijs verlaagd inmiddels, staat nu in de verhuur voor max van 6 maanden, is juist 6 maanden verhuurd geweest en nieuwe huurder voor komende 6 maanden komt er half augustus in. Dus oplevering ergens in Februari.
Mijn enthousiasme nam al wat af nadat mijn vriendin dit aan me vertelde ( zij had contact gehad met makelaar)
Eenmaal binnen met de erg zomers geklede vrouwelijke makelaar (leuk en aantrekkelijk maar moet ik je borsten kopen of het huis ?) viel het erg erg tegen....
Scheuren in muren van aanbouw, scheuren op hoeken van plafond/muren, scheve scheuren boven kozijnen slaapkamerdeuren (liep tot plafond en dan met glas boven de deuren) , plafond badkamer onwijs slecht afgewerkt en verlaagd plafond was goed te zien door de raam boven de deur, Slaapkamers boven onwijs klein (2 persoonbed erin en vol. Waarschijnlijk daarom er ook geen foto's van op funda) , aanbouwtje op dakterras compleet beschimmeld van vocht, dakleer aanbouw moet vervangen worden binnen niet al te lange tijd, etc. etc.
Ik heb het idee dat de woning wat aan het verzakken is.
Makelaar had weinig informatie, ze vroeg wel of we vragen hadden maar ze wist bijv. weinig over de buurt (zijn het allemaal koophuizen ? etc.etc. )en opmerking over verzakken reageerde ze nogal overdreven verbaasd "goh echt ? "
Gaat het dan ook niet worden. We hadden goede hoop en hadden al zoiets van snel expert laten taxeren nu het leeg staat en goed bekijken en bod doen (zonder dat we binnenkant hadden gezien wilde we 24.500 euro onder de vraagprijs bieden)
Met de huidige ontwikkelingen................................ verder zoeken.
Hebben weer wat gevonden. 10jaar jonger (nieuw bouw wijk ) en ruimer.. vanmiddag word er gebeld voor afspraak..
Capo wijzigde dit bericht 03-08-2007 11:29 (5%)
Bezig met ICND1 v, ICND2, SND, SNRS,SNPA,CANAC,IPS.