Hoofdcategorieën
Topicacties

[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 71 72 73 74 last

Reageer Nieuw Topic
Le Mans LMP2 winner 2008

Logitech Harmony Advanced Universal Remote Series & Harman Kardon TC-30

http://www.logitech.com/repository/349/jpg/2457.1.0.jpg
Alweer het 2e topic over deze populaire universele afstandsbedieningen van Logitech, nu ook de universele afstandsbediening van Harman Kardon, de TC-30 inbegrepen.

Deel1: [AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Alle Harmony apparaten op een rij

Logitech heeft een flink aantal modellen in het assortiment. De Amerikaanse Harmony's gebruiken andere typenummers voor dezelfde uitvoeringen. Hier volgen een aantal Europese modellen. Plaatjes zijn klikbaar en geven de specificaties van het model:

Harmony 525

Het instapmodel van de Harmony serie. De belangrijkste eigenschappen:
  • Blauw verlicht scherm
  • Ondersteuning voor 12 apparaten
  • Werkt op 4 AAA-batterijen
http://www.logitech.com/repository/146/jpg/811.1.0.jpg

Harmony 555

Een ge-update versie van de 525. De belangrijkste eigenschappen:
  • Oranje verlicht scherm
  • Ondersteuning voor 15 apparaten
  • Werkt op 4 AAA-batterijen
  • Robuuster omhulsel vergeleken met de 525
http://www.logitech.com/repository/378/jpg/2735.1.0.jpg

Harmony 785

De luxere uitvoering van het 525/555 model. De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurenscherm
  • Werkt op een Li-ion batterij
  • Oplaadstation
http://www.logitech.com/repository/150/jpg/837.1.0.jpg

Harmony 885

De Harmony met een compleet andere vormgeving en knoppenindeling vergeleken met de 525/555/785. De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurenscherm
  • Oplaadstation
http://www.logitech.com/repository/151/jpg/844.1.0.jpg

Harmony 895

De luxere uitvoering vergeleken met de 885. De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurenscherm
  • Oplaadstation
  • Z-Wave technology, bedienen zonder te richten
  • Ondersteuning voor de RF Wireless Extender
http://www.logitech.com/repository/152/jpg/857.1.0.jpg

Harmony 1000

Het paradepaardje uit de Harmony serie. De belangrijkste eigenschappen:
  • 3,5" touchscreen
  • Oplaadstation
  • Z-Wave technology, bedienen zonder te richten
  • Ondersteuning voor de RF Wireless Extender
http://www.logitech.com/repository/142/jpg/785.1.0.jpg

Harmony One

De nieuwste universele afstandsbediening van Logitech. Eyecandy staat hierbij hoog in het vaandel! De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurentouchscreen
  • Oplaadstation
  • Ergonomisch ontwerp
  • Verlichte knoppen
  • Shiny
http://www.logitech.com/repository/623/jpg/5850.1.0.jpg

Harmony RF Wireless Extender

In combinatie met de 895 of 1000 heb je RF-ontvangst op basis van Z-Wave signalen. Niet meer richten en kastdeurtjes openlaten om toch al je apparaten te kunnen bedienen.

http://www.logitech.com/repository/26/jpg/76.1.0.jpg

Harman Kardon TC30

Harman Kardon heeft op basis van de Harmony 525/555 een eigen model uitgebracht onder de naam TC-30. Deze is ongeveer 2x zo duur als de 525. Wat zegt Harman Kardon over deze TC-30:
quote:
De constructie van de Harman Kardon TC30 is duidelijk veel beter. Zonder kraakjes en het toetsgevoel wanneer je een toets indrukt is veel degelijker.

Verder is het prijsverschil te verklaren door de volgende features die de TC30 meer heeft ten opzichte van de Harmony525:
  • Kleurendisplay (2 x zo groot als het monochrome display van de 525).
  • Display is beter afleesbaar.
  • Oplaadbare batterij ipv 4 aaa penlites waardoor de afstandsbediening beter in de hand ligt.
  • Basisstation om de remote op te laden. Tevens een vaste plek voor de remote zodat u hem minder snel kwijtraakt.
  • Mogelijkheid om 8 activiteiten in een keer op het display te tonen.
  • 15 apparaten te programmeren ipv 12.
  • Mogelijkheid om een slideshow van afbeeldingen te tonen via het display (leuke feature)
Met vriendelijke groet,
Harman Consumer Holland
Buiten het design wat dus op een 525/555 lijkt, is de indeling van de knoppen weer een kopie van de 885/895. Het display bevat ook evenveel mogelijkheden als de 885/895. Harman Kardon heeft een afstandsbediening gemaakt wat in mijn ogen "best of both worlds" is.

http://im1.onecall.com/Image_Products/harman%20kardon/tc30beauty.jpg

De software

Met de software kun je de apparaten toevoegen en verwijderen. Activiteiten instellen etc. Een vereiste is wel dat je een internetverbinding moet hebben. De software van Logitech en Harman Kardon maken gebruik van dezelfde database en over het algemeen werken beiden ook op dezelfde manier. Helaas is het niet mogelijk om met een TC30 de software van Logitech te gebruiken.

De Logitech software:

http://www.aeonscope.net/wp-content/uploads/2007/06/logitech-harmony-login.png

http://www.aeonscope.net/wp-content/uploads/2007/07/logitech-harmony-activities.png

http://www.aeonscope.net/wp-content/uploads/2007/06/logitech-harmony-devices.png

De Harman Kardon software:
http://album.zoom.nl/public_images/8580/6sgQvQ.jpg

Handige links
  • Harmony Support Team E-mail:
CustomerService@HarmonyRemote.com
  • Harmony Support Team Helpdesk (gratis nummer):
http://members.harmonyrem...aqId=864&Language=enu
  • Harmony Forum (speciaal forum voor Nederlandse en Belgische Harmony gebruikers):
http://www.harmony-forum.nl/
  • Logitech database voor hardwarecontrole:
http://members.harmonyrem...amp;AccountType=TestDrive
  • Achtergrondplaatjes:
http://www.remotecentral....ms&dv=logitechharmony

Veelgestelde vragen

:? Ondersteunen de Harmony's ook RF-signalen?
:( Ja, de 895 en 1000 i.c.m. de RF Wireless Extender, maar dit betreffen alleen Z-Wave signalen, dus helaas geen X10 wat een veelgebruikt protocol is bij o.a.aan/uit verlichting. Het bewijs::? Is er dan helemaal geen mogelijkheid ?
:) Jawel, middels een convertorkastje, maar dan nog is het geen 100% zekerheid dat dan wel alle signalen ondersteund worden. Er is een speciaal topic geopend waar dit 'probleem' wordt aangepakt: X10 en de Logitech Harmony serie
Pricewatch

Logitech Harmony 525
Logitech Harmony 555
Logitech Harmony 675
Logitech Harmony 680
Logitech Harmony 688
Logitech Harmony 785
Logitech Harmony 885
Logitech Harmony 895
Logitech Harmony 1000
Logitech Harmony One

Harman Kardon TC30

Filmpjes Logitech Harmony Series

Logitech Harmony One:

Logitech Harmony 1000:

Poll: Welke type Harmony heb jij ?
Logitech Harmony 525
Logitech Harmony 555
Logitech Harmony 675
Logitech Harmony 680
Logitech Harmony 688
Logitech Harmony 785
Logitech Harmony 885
Logitech Harmony 895
Logitech Harmony 1000
Geen Logitech, maar een Harman Kardon TC-30
Een ander merk (Philips, Kameleon etc.)
Voor mij geen universal remote
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=217659&layout=2&sort=prc

Ook een poll maken? Klik hier

Elke suggestie/toevoeging/opmerking graag emailen naar smarron at gmail punt com.

Smarron wijzigde dit bericht 24-07-2008 11:17 (69%)

Reg. datum: 15 oktober 2003

Mooie begin Smarron :D
quote:
tweakernick schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:49:
Ik hoop dat Logitech in de toekomst met een model komt die ook radiografische signalen kan versturen, dan kan ik mijn verlichtingremotes ook weggooien ;)
quote:
Marco schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:26:
Die bestaan al een tijdje, de Harmony 895 en 1000 namelijk. ;)
Zo zo, zij ondersteunen dat dus, misschien dan toch maar eens overstappen...
Reg. datum: 23 juli 2002

Ik heb besloten dat het voor mij de 895 gaat worden.
Voornaamste reden is dat ik icm de extender me kast deurtjes dicht kan laten en dat vind ik toch wel heel belangrijk.

MOrgen komt ie binnen zal de ervaringen hier posten

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

X38 powered!
Reg. datum: 16 juli 1999

Ik mag niet twee keer stemmen :(.

Ik had een 525 die nu dienst doet in de slaapkamer. In de huiskamer is deze vervangen door een TC30.

64 bit junkie.

quote:
Marco schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:26:
Die bestaan al een tijdje, de Harmony 895 en 1000 namelijk. ;)
Heb ik dus net een 885 aangeschaft omdat ik dacht dat het enigste verschil met de 895 de kleur was :S
Maar ben wel happy aan het worden met de remote. (het is zoviezo al een makkelijker klokje dan met tel 8)7 )

Is er trouwens een manier om het verlichte logo van de lader uit te zetten?

Wat betekenen foto's nou echt - Keelsies video
Taal fouten inbegrepen ;)

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Domino schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:45:
Ik mag niet twee keer stemmen :(.

Ik had een 525 die nu dienst doet in de slaapkamer. In de huiskamer is deze vervangen door een TC30.
(Of van 2 verschillende IP's stemmen).

Ik ga 1x stemmen. Ik heb nu nog een 885, maar die gaat wegens een defecte knop terug. Ik heb toch maar besloten de TC30 aan te schaffen. Ik ben toch wat positiever over het design van de 525/TC30, hij is goedkoper, maar heeft zo goed als dezelfde functies als de 885. Raf verkoopt hem nu voor minder dan ¤ 100,-.

Smarron wijzigde dit bericht 19-07-2007 08:02 (3%)

Reg. datum: 27 april 2005

zeker een mooi begin! is er ook goeie info over het RF zend gedeelte van sommige van deze AB's ?
ik wil er graag mijn klik aan klik uit mee bedienen, maar geloof dat dat dan net weer niet werkt met die ab's?

Reg. datum: 26 maart 2004

quote:
klaasbram schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:37:
Is er trouwens een manier om het verlichte logo van de lader uit te zetten?
Ik heb een 785, bij mij zit achterop de cradle een knopje om het logo vol, halve stand of uit te zetten. Ik weet niet of dit ook op de cradle van de 885 zit....

quote:
Sikkek schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Ik heb een 785, bij mij zit achterop de cradle een knopje om het logo vol, halve stand of uit te zetten. Ik weet niet of dit ook op de cradle van de 885 zit....
Bij mij geen knopje te vinden helaas..

Wat betekenen foto's nou echt - Keelsies video
Taal fouten inbegrepen ;)

Zet nog even in een linkje naar het vorige topic in je startpost, anders krijgen we misschien teveel dubbelvragen :)
Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
tweakernick schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:25:
Zet nog even in een linkje naar het vorige topic in je startpost, anders krijgen we misschien teveel dubbelvragen :)
Staat erin ? :?
Reg. datum: 05 november 2002

(wellicht toevoegen aan openingspost)

De RF modellen van Logitech (895 & 1000) hebben dan welliswaar RF ondersteuning (naast IR eigenlijk?), echter dit gaat met het zgn. Z-wave protocol. Veel home automation setjes (lampen en schakelaars bedienen) werken met een ander protocol (soms X-10). Deze werken dus niet samen.....

Een oplossing kan zijn, als je X-10 apparaten wilt besturen: een Marmitek IR-naar-X10 converterkastje; IRRF7243.

Voor een oplossing voor het evt. aansturen van lampen etc. via je (IR) Logitech zou je eens kunnen kijken naar Light-Manager van jbmedia. Die werkt met infrarood.

De RF afstandsbedieningen van de klik-aan-klik-uit zetjes uit de bouwmarkten lijken heel moeilijk/niet te vervangen door een universele, deze schijnen niet gebruik te maken van 'standaarden'.

Reg. datum: 10 juni 2002

Ik begreep net dat de 555 en de 525 niet compatible zijn met x10? Klotp dit?
quote:
Geachte heer Erlings,

Hierbij reageren wij op uw mailbericht van heden ochtend.

· Zover wij kunnen nakijken is de Harmony 555 niet compatible voor X10. Deze zal dus niet werken. De Harmony 895 en 1000 zijn dit wel. Dit is de reden waarom wij deze 2 types hebben opgenomen in ons assortiment.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Tierelier

quote:
kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:
Voor een oplossing voor het evt. aansturen van lampen etc. via je (IR) Logitech zou je eens kunnen kijken naar Light-Manager van jbmedia. Die werkt met infrarood.
Het nadeel van IR op lampen is dat je moet richten en de ontvanger in het beeld moet plaatsen.
Nee, dan maar even met 2 AB's verder :)

quote:
jorisdekloris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:14:
Ik begreep net dat de 555 en de 525 niet compatible zijn met x10? Klotp dit?

[...]
Nee, de 555 en 525 hebben alleen maar infrarood. x10 is een protocol gebasseerd op RF (radio freqency). Is iets heel anders dus dat gaat niet werken.
Echter dat schreef ik toch al in het bericht meteen boven jouw bericht?

En buiten dat: van wie komt deze quote? Aan wie heb je dit voorgelegd? Want ook x10 kunnen de Harmony's niet aansturen. Zoals ik ook al schreef........dus dat bericht wat jij ontving is niet waar!
quote:
Smarron schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:15:
Logitech beweert dus wel dat ze met X10 om kunnen gaan, dan alleen de 895 en 1000.

edit:

Uhm, wat is er nou waar, wel of geen aansturing voor X10 ? :?
Hoezo Logitech?

kaajee wijzigde dit bericht 20-07-2007 12:17 (18%)

Le Mans LMP2 winner 2008

Logitech beweert dus wel dat ze met X10 om kunnen gaan, dan alleen de 895 en 1000.

edit:

Uhm, wat is er nou waar, wel of geen aansturing voor X10 ? :?

Smarron wijzigde dit bericht 20-07-2007 12:16 (33%)

quote:
tweakernick schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:33:
[...]

Het nadeel van IR op lampen is dat je moet richten en de ontvanger in het beeld moet plaatsen.
Nee, dan maar even met 2 AB's verder :)
Maar je richt toch ook op je TV/receiver/computer/etc? Zet je daarbij onopvallend een ander ir oogje en dan richt je op de tv om je lampen te schakelen; big deal.......

Ik heb een vrij grote huiskamer en ook lampen met ontvanger achter me. Ben te lui om me om te draaien.

Ik quote iemand van elekhomica.nl

Als je met een kastje dat je x10 aanstuurt IR kan ontvangen dan werkt het toch? Met dat IRRF7243 ding bedoel ik dan he

Tierelier

t.a.v. X10 ondersteuning:
quote:
with the mentioned adapater, any IR remote will work with the x10 products.

the 890 and 1000 rf is only directly compatible with Z-Wave RF devices
quote:
15. I want to add lighting controls to my setup, what do I need?
Depending on your remote, you have a choice to make. If you have the 890 remote, you can use Z-Wave RF lighting if you like. Another common choice for the remote controlled lighting that will work with any Harmony remote is x10 lighting. To control x10 lighting with the Harmony remotes, you will need the IR543 to receive the IR signals. This thread is extemely informational on x10 lighting.
(bron)
(quotes van een Logitech Guru van hun forum)
(dus alleen maar met een ir-rf-x10 verloop, zoals eerder vermeld).

Voor de 'eigenwijzen': deze thread op het Logitech forum maar eens goed doorlezen....
Hier op tweakers is dit trouwens ook al voorbij gekomen......

edit:
quote:
jorisdekloris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:34:
Ik quote iemand van elekhomica.nl

Als je met een kastje dat je x10 aanstuurt IR kan ontvangen dan werkt het toch? Met dat IRRF7243 ding bedoel ik dan he
Maar uit die quote lijkt het alsof de Harmony 895 en 1000 door hun RF wél X10 comatible zouden zijn en dus wel, out of the box, in staat zouden zijn X10 devices te kunnen bedienen. En dat is dus pertinent niet waar. Je zult een 'verloopje' moeten hebben.
Zullen we dan nu ophouden over de X10 ondersteuning?
Smarron, als ik jou was zou ik de openingspost even aanpassen, zodat iedereen dit vanaf nu weet......

kaajee wijzigde dit bericht 20-07-2007 12:52 (53%)

Reg. datum: 27 april 2005

X-10 is eigenlijk een protocol dat er voor zorgt dat je apparatuur unt schakelen. de commandos verzenden kan met knoppen verbonden via je netspanningskables, of via zenders en ontvangers op IR of RF

het idee is dus dat je een x10 ontvanmger hebt die de lamp schakelt ( voorbeeld) waarvan ej de zender wilt vervangen door een logitech ding.

voor deze x10 functies wordt over het algemeen RF gebruikt, omdat je dan niet hoeft te richten.

daarom is het erg handig als je een RF afstandsbediening hebt.
(immers als je steeds voor de lamp moet gaan staan om het IR signaal te richten schet het niet erg op.

het probleem bij het aansturen van die X10 ontvangers is dan dat het signaal niet gestandaardiseerd is, omdat X10 een protocol is dat x10 apparatuur kan schakelen. X10 is dus geen bedienings protocol.

X10 kan eerken met van die stekkers die het x10 signaal uit het het stopcontact oppikt, en dan de op de stekker aangesloten lamp schakelt. maar kan ook x10 signalen het lichtnet op sturen om andere lampen ook te schakelen, indien gewenst.

daarom wilde ik weten of de RF functie van de logitech aftandbedieningen al met de goedkope setjes in de bouwmarkten kon werken. het si volgens mij slechts een kwestie van de rf zender kunnen aansturen, maar volgens mij is dat niet mogelijk, je kunt slechts uit een set of soort signalen kiezen die je naar de RF zender van die afstandsbedieningen kunt sturen. je kunt dus alleen bepaalde comandos sturen. ik vind het dan wel weer vreemd dat het via IR wel kan werken, maar dat zal dan wel zo zijn omdat de commandos in de ontvanger worden omgezet van IR commandos naar X10 commando's

quote:
kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:39:

Maar uit die quote lijkt het alsof de Harmony 895 en 1000 door hun RF wél X10 comatible zouden zijn en dus wel, out of the box, in staat zouden zijn X10 devices te kunnen bedienen. En dat is dus pertinent niet waar. Je zult een 'verloopje' moeten hebben.
Smarron, als ik jou was zou ik de openingspost even aanpassen, zodat iedereen dit vanaf nu weet......
inderdaad alleen in samenwerking met die IR7243.

Tierelier

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Voudje, te snel gelezen.
quote:
kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:39:
Ja, inderdaad. Zo las ik het ook, vandaar dat ik het niet meer snapte.

Ik zet wel wat in de OP.

Ik heb net van de elekhomica gast bevestigd gekregen dat dit via RF gaat werken:

S2220 (schakelaar)

EH-IR7243IR (omvormer)

Harmony 895 (ab) (inclusief extender rf-ir)

Tierelier

Le Mans LMP2 winner 2008

En de HK TC-30 is binnen! Ik ga hem direct aan de tand voelen. Morgen kom ik met mijn bevindingen. De defecte 885 is teruggestuurd.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 71 72 73 74 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: