Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
BlaBlaBla

quote:
TEAMIKKE schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:25:
[...]

De meeste mensen hier zijn niet zo'n fan van TT en ik raad je daarom ook aan om naar iets anders te kijken. Persoonlijk zou ik voor Alphacool gaan. Goedkoop en goed. En een stuk veiliger dan TT. Ook veel universeler. Ik heb zelf ook een 7950GT en daar heb ik ook een Alphacoolblokje op zitten en dat gaat prima. Hij is nu stressed net zo warm als eerst idle met fan. Die TT blokjes presteren allemaal een stuk minder.

Antwoord op je vragen:
-De fan zit heel wss op je northbridge. Deze worden idd. altijd goed warm en bij de nieuwe borden zit er daarom vaak een heatpipe op. Er zijn speciale blokjes te krijgen die er rekening mee houden dat de kaart over het blokje heen kan. Moet je even naar zoeken maar het bestaat en het is ook goed te verkrijgen.

-Je kan zowel de fan als het zwarte blokje vevangen maar dat is natuurlijk niet nodig. Als je voor stilte gaat hoef je enkel de fan te vervangen. Wil je ook alles heel koel dan kun je ook het zwarte blokje vervangen maar als ie niet crasht is het opzich niet nodig.

-De volgorde in je setup maakt weinig uit. Je kan beter zorgen dat je slangen goed lopen en zonder knikken. Daar heb je meer baat bij. Het water gaat namelijk te snel om echt op te warmen dus het is overal ongeveer even warm (het warmt wel op natuurlijk maar dit is verwaarloosbaar).

@Trenner: Ik denk dat ie gewoon het voltage verlaagt. Mail ze anders even.
Als ik in de handleiding van het moederbord kijk en dan de chipset namen opzoek lijkt het juist andersom en dat de fan op de SB zit ipv op de NB.

Welk blokje van Alphacool heb jij erop zitten dan? en heb je daar een pic van?
Wil wel wat hebben dat er een beetje leuk uitziet snap je.

Ik dacht zelf ook al dat het weinig uit zou maken hoe de volgorde is.

Mijn CPU is nu 26 graden, dit is net iets boven de temp in mijn woonkamer.
Dit vind ik zelf niet slecht. Vanavond ga ik hem ff stressen. Weet ik die temp ook :)

Specs :) *** Ik ben nooit te beroerd om mensen de verkeerde kant op te sturen ;) ***

Reg. datum: 22 januari 2004

Heb net de pomp op 7v gezet middels de molex-pin-swich, het valt me op nu dat die trager loopt het schuim geheel aan het wegtrekken is. Er zit nog wel een hoop lucht in, maar denk dat dat wel weg trekt.
Zul je net zien dat de 12v weer te hard gaat en schuim geeft..
Reg. datum: 04 september 2002

Als de hele setup luchtvrij is kan je de pomp gewoon weer op 12volt zetten zonder problemen. Zit er nog wat lucht of schuim in krijg je wel problemen.

Heb hem net op 12v gezet weer. Binnen een sec.of wat trok het schuim weer door de leidingen, ik denk toch maar een robuuster reservoire..Deze is wat te compact voor de kracht bij de inlet denk ik..
[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
Fonta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Als ik in de handleiding van het moederbord kijk en dan de chipset namen opzoek lijkt het juist andersom en dat de fan op de SB zit ipv op de NB.

Welk blokje van Alphacool heb jij erop zitten dan? en heb je daar een pic van?
Wil wel wat hebben dat er een beetje leuk uitziet snap je.

Ik dacht zelf ook al dat het weinig uit zou maken hoe de volgorde is.

Mijn CPU is nu 26 graden, dit is net iets boven de temp in mijn woonkamer.
Dit vind ik zelf niet slecht. Vanavond ga ik hem ff stressen. Weet ik die temp ook :)
Het zou kunnen dat het andersom is. Daarom zei ik ook wss ;) Dat verklaart wel direct waarom dat zwarte blokje dan zo warm is. Dan zou ik op beide waterkoeling zetten :)

Mijn blokjes:

http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2023/HPIM2208.jpg
Die achterste zit op de GPU.

Zo dus.
http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2023/HPIM2225.jpg

Officieël bestaat er geen blokje voor de 7950GT maar als je die voor de 7900GT pakt dan past die er als het goed is op. Anders moet je voor de zekerheid even mailen. Heb ik destijds ook gedaan :)
BlaBlaBla

quote:
TEAMIKKE schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:29:
[...]

Het zou kunnen dat het andersom is. Daarom zei ik ook wss ;) Dat verklaart wel direct waarom dat zwarte blokje dan zo warm is. Dan zou ik op beide waterkoeling zetten :)

Mijn blokjes:

[afbeelding]
Die achterste zit op de GPU.

Zo dus.
[afbeelding]

Officieël bestaat er geen blokje voor de 7950GT maar als je die voor de 7900GT pakt dan past die er als het goed is op. Anders moet je voor de zekerheid even mailen. Heb ik destijds ook gedaan :)
hmm ok, maar ik vind het juist wel mooi als er plexiglas aan de bovenkant zit.
Maakt dit veel verschil in koeling?
En hoeveel slechter zijn die TT blokjes dan?

Specs :) *** Ik ben nooit te beroerd om mensen de verkeerde kant op te sturen ;) ***

Yup, that's mine!
Reg. datum: 28 maart 2006

Innovatek 6600GT AGP blok past ook op 7600GT AGP kaarten als ik het goed heb gezien? Of toch net niet? Zoek namelijk 7600GT AGP blokje

Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase

[Zelf in te vullen]

quote:
Fonta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:16:
[...]

hmm ok, maar ik vind het juist wel mooi als er plexiglas aan de bovenkant zit.
Maakt dit veel verschil in koeling?
En hoeveel slechter zijn die TT blokjes dan?
Je kan ook een fullcover blok nemen maar die zijn 2x zo duur en passen vaak maar op 1 kaart. Hoeveel slechter ze zijn kun je moeilijk uitdrukken. Zoek maar eens wat vergelijkingen oid. Het is zeker merkbaar. Kijk maar eens naar het design. TT heeft enkel kanalen terwijl andere blokjes allemaal 1 of andere vorm van obstakels hebben waardoor het contactopp. wordt vergroot waardoor er meer warmte wordt overgedragen.
quote:
Darkasantion schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:38:
Innovatek 6600GT AGP blok past ook op 7600GT AGP kaarten als ik het goed heb gezien? Of toch net niet? Zoek namelijk 7600GT AGP blokje
Mocht het wel kunnen dan heb ik nog wel een goedkoop blokje voor je liggen ;)
Niet die Jism

Ik heb zelfs een Maze 3 blok van dangerden op m'n X1950Pro draaien :P Gewoon kleine aanpassing, meer niet :P

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Yup, that's mine!
Reg. datum: 28 maart 2006

quote:
[...]

Mocht het wel kunnen dan heb ik nog wel een goedkoop blokje voor je liggen ;)
Hoeveel moet je ervoor hebben dan?

Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
Trenner schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:28:
Heb hem net op 12v gezet weer. Binnen een sec.of wat trok het schuim weer door de leidingen, ik denk toch maar een robuuster reservoire..Deze is wat te compact voor de kracht bij de inlet denk ik..
Ik zou gewoon een ander reservoir halen...
Haal bv een EK reservoir of een swiftech micro, die kunnen prima met die kracht omgaan...

Na bijna een avond en een nacht op 7v. te hebben gelopen zette ik de pomp weer eens op 12v. maar weer na een luttele van sec. begon het schuim zich weer te ontwikkelen..Ben benieuwd wat het gaat doen met een groter reservoire..
BlaBlaBla

quote:
Trenner schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:07:
Na bijna een avond en een nacht op 7v. te hebben gelopen zette ik de pomp weer eens op 12v. maar weer na een luttele van sec. begon het schuim zich weer te ontwikkelen..Ben benieuwd wat het gaat doen met een groter reservoire..
Ik ben benieuwd

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Maar zie je het vloeistofniveau in het reservoir gewoon dalen totdat er direct lucht wordt aangezogen? Ik heb ook wel eens gelezen dat een imperfectie (uitstekend stuk plastic) belletjes kan veroorzaken namelijk.

Dookie Fundamentalist

[Zelf in te vullen]

quote:
Darkasantion schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:37:
[...]

Hoeveel moet je ervoor hebben dan?
Volgens mij ben je dezelfde maar mail me anders even (profiel).

Het water-niveau in het reservoire staat boven het buisje van de outlet en is dus goed op peil. Het vloeistof in het reservoire en in de leidingen is bij 7v. geheel blanc en schuimloos. Het is de 12v. wier de pomp te krachtig maakt icm het reservoire..Denk ik..
Wat mot je?!?

Hehe, naja als dat voldoende is voor je...
Ik vind het een beetje een slechte oplossing voor iets wat normaal zou moeten werken...

Ik heb zelf een ultra draaien icm swiftech micro res. daar waren de bellen binnen een uur weg...

Kan ook nog zijn dat het Tygon wat ik recentelijk heb gekocht aan de binnenkant een stof in zich heeft..
-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Trenner schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:52:
Kan ook nog zijn dat het Tygon wat ik recentelijk heb gekocht aan de binnenkant een stof in zich heeft..
Daar doel ik ook op. Kleine imperfecties kunnen grote gevolgen hebben in dezen. ;) Kun je eens proberen om een simpele loop te maken met alleen de pomp en het reservoir, maar dan met zeker schone slangen? Het zou mij niets verbazen als je dan geen problemen meer hebt.

Dookie Fundamentalist

Heb niet anders dan het Tygon wat in de setup zit. Een klein loopje met alleen reservoire en pomp gaat niet lukken. Heb net middels de mail gevraagt of ik op de slang garantie heb..
Reg. datum: 04 september 2002

Ik spoel altijd alle onderdelen met gedestileerdwater voor gebruik. Vooral de rad is erg belangrijk zijn maar de slangen misschien dus ook.

Een fles gedestileerdwater kost bijna niets in vergelijking met de WC onderdelen.
Wat mot je?!?

Mmm mijn slangen heb ik nog nooit voorgespoeld...
Wel mn rad uitgebreid gedaan met azijn etc etc.

Ik denk dat gewoon het res niet met de kracht om kan gaan van de pomp.
Maar ik zou idd ook alles ff uitproberen :P

Is dus precies wat ik hier ook heb gedaan, toen de pc geheel uit elkaar lag heb ik de blokken flink gespoeld met gedistileerd water om er zo zeker van te zijn dat er geen mixted vloeistof in de setup kon komen te zitten..
Ik heb denk ik nu wel alle richtingen op gekeken wat nou het schuim zou kunnen gaan vormen. Conclusie nu: of het Tygon is smerig of de pomp is te sterk voor de coolplex 10.

Trenner wijzigde dit bericht 06-08-2007 14:30 (8%)

Wat mot je?!?

quote:
Trenner schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:24:
Is dus precies wat ik hier ook heb gedaan, toen de pc geheel uit elkaar lag heb ik de blokken flink gespoeld met gedistileerd water om er zo zeker van te zijn dat er geen mixted vloeistof in de setup kon komen te zitten..
Ik heb denk ik nu wel alle richtingen op gekeken wat nou het schuim zou kunnen gaan vormen. Conclusie nu: of het Tygon is smerig of de pomp is te sterk voor de coolplex 10.
Je tygon kun je heel snel testen zoals Roamor al zei ;)
Je zou het zelfs ff kunnen testen met een emmer met water en daar ff 2 slangen in te hangen en pomp aan. Geen rare dingen in je slangen dan is je res gewoon K** icm pomp...

Ik las eens over het uitboren van de in en outlets die bij de laing dcc nogal wat nauw zijn. Kent iemand dit?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: