Als ik in de handleiding van het moederbord kijk en dan de chipset namen opzoek lijkt het juist andersom en dat de fan op de SB zit ipv op de NB.quote:TEAMIKKE schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:25:
[...]
De meeste mensen hier zijn niet zo'n fan van TT en ik raad je daarom ook aan om naar iets anders te kijken. Persoonlijk zou ik voor Alphacool gaan. Goedkoop en goed. En een stuk veiliger dan TT. Ook veel universeler. Ik heb zelf ook een 7950GT en daar heb ik ook een Alphacoolblokje op zitten en dat gaat prima. Hij is nu stressed net zo warm als eerst idle met fan. Die TT blokjes presteren allemaal een stuk minder.
Antwoord op je vragen:
-De fan zit heel wss op je northbridge. Deze worden idd. altijd goed warm en bij de nieuwe borden zit er daarom vaak een heatpipe op. Er zijn speciale blokjes te krijgen die er rekening mee houden dat de kaart over het blokje heen kan. Moet je even naar zoeken maar het bestaat en het is ook goed te verkrijgen.
-Je kan zowel de fan als het zwarte blokje vevangen maar dat is natuurlijk niet nodig. Als je voor stilte gaat hoef je enkel de fan te vervangen. Wil je ook alles heel koel dan kun je ook het zwarte blokje vervangen maar als ie niet crasht is het opzich niet nodig.
-De volgorde in je setup maakt weinig uit. Je kan beter zorgen dat je slangen goed lopen en zonder knikken. Daar heb je meer baat bij. Het water gaat namelijk te snel om echt op te warmen dus het is overal ongeveer even warm (het warmt wel op natuurlijk maar dit is verwaarloosbaar).
@Trenner: Ik denk dat ie gewoon het voltage verlaagt. Mail ze anders even.
Welk blokje van Alphacool heb jij erop zitten dan? en heb je daar een pic van?
Wil wel wat hebben dat er een beetje leuk uitziet snap je.
Ik dacht zelf ook al dat het weinig uit zou maken hoe de volgorde is.
Mijn CPU is nu 26 graden, dit is net iets boven de temp in mijn woonkamer.
Dit vind ik zelf niet slecht. Vanavond ga ik hem ff stressen. Weet ik die temp ook
Specs :) *** Ik ben nooit te beroerd om mensen de verkeerde kant op te sturen ;) ***