Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 augustus 2004

Wel vreemd dat ze eerst zoveel mogelijk oppervlak willen crëeren door de lamellen dicht opelkaar te plaatsen (en dan nog eens verdubbelen zoals met de GT) en nu is het ineens beter om de lamellen wat verder uitelkaar te plaatsen zodat je minder luchtweerstand hebt. En het werkt ook nog eens beter, maar dat komt natuurlijk ook doordat de radiator een stuk dikker is dan de extreme versie.

@ Teamike:

Over de bouw..

Als je zo'n noctua fan los hebt en je laat hem draaien, als je dan je hand iets voor de zuigende kant houd (2CM), dan voel je opeens dat het flink verstoord wordt (het lijkt ook wel dat de fan dan ook aan die kant gaat blazen door de weerstand). Ook dan voel je dat hij gelijk minder goed blaast aan de andere kant. Dus een eenvoudige vorm van obstructie is al voldoende om de werking redelijk te verslechteren.

Vandaar dat ik me afvraag of het niet beter is om deze fans te laten blazen, omdat het blijkbaar wel uitmaakt voor de airflow.

Bulls wijzigde dit bericht 30-07-2007 13:46 (43%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Reg. datum: 30 december 2003

Zo ik ben er ook weer, kheb m'n hele waterkoeling opnieuw opgebouwd in m'n Stacker STC-T01 ... Jezus wat 'n zooi kwam er uit het CPU blok.

CPU temp is nou 4 graden omlaag gegaan Idle. GPU 5 graden omlaag Idle mobo iets warmer volgens mij. Fotos zijn ook gemaakt, maar die post ik wel na m'n vakantie + introweek + meer .. dus over 'n maand :P

Er zat in mijn CPU blok btw allemaal stof, m'n CPU blok is 'n Heatkiller 2.0 voor op S939.. vreemd zo verontreinigd zag m'n water er niet uit.
[Zelf in te vullen]

@Bulls-NL:
Bij ''normale'' 120mm fans die harder blazen heb je dit effect op een iets langere afstand ook. Noctua's propellor zelf is kleiner en draait idd. een stuk langzamer dan andere merken. Het klopt idd. wat je zegt. Ik heb het ook even geprobeert :P Maar voor een radiator maakt het weinig uit denk ik. Die fans zitten vrij dicht op de radiator zodat er nog genoeg kracht achter zit.

Ik denk dat het er gewoon bij hoort. Ze zijn stil en daar lever je op andere gebieden mee in. Toch denk ik dat ze de perfecte fans zijn voor ons waterkoelers :)
http://tweakers.net/ext/f/5765f7487c23f09cba19b26ffb658626/full.jpg

Ook maar even een Dangerden Maze 3 op m'n videokaart gefrommeld :P

40 graden stressed!

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Ik kom juist achter iets.

Bij mijn TT set had ik slangen gebruikt van deze lengtes = 70cm/118cm/88cm/61cm.
Is dit niet zeeer slecht voor temps ?
Wat mot je?!?

Lees het starttopic eens ;)
quote:
Ik weet het bijna heel zeker dat het slecht is voor de temps maar vind het niet in de TS 8)7 .

EDIT:

Heb slecht nieuws :'( :'( :'( .

De D-Tek Fusion zou de eerste tijd niet meer leverbaar zijn bij Aquatuning, kreeg juist een mail erover... Nu zeggen hun voor te vervangen door een andere of af te wachten ...

Wat moet ik doen ?

EDIT2:

Ik dacht kijk eens voor een alternatief van de D-Tek Fusion, maar alle goeie blokken zijn niet leverbaar !

De Apogee GT/GTX en de Fusion zijn dik rood gemarkeerd...

Als er toch geen andere is dan laat ik fijn mijn D-Tek in mijn lijstje staan :+ .

Prodigys wijzigde dit bericht 30-07-2007 18:26 (55%)

Toen ik de D-tek had besteld was hij groen, toen ik het geld al had overgemaakt stond het ineens op rood, maar toch heb ik 1 ontvangen en volgens mij stond hij toen ook weer op groen dus hadden ze waarschijnlijk net weer een paar gekregen. Wel kloten dat je nu of lang moet wachten of een alternatief moet nemen :/

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

quote:
Bulls-NL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:42:
Toen ik de D-tek had besteld was hij groen, toen ik het geld al had overgemaakt stond het ineens op rood, maar toch heb ik 1 ontvangen en volgens mij stond hij toen ook weer op groen dus hadden ze waarschijnlijk net weer een paar gekregen. Wel kloten dat je nu of lang moet wachten of een alternatief moet nemen :/
Ik had voor jou besteld ! Dus dan moet ik wel eentje krijgen :9 .

Nee, volgens mij heb ik 3-4 dagen besteld na jou... Maar in ieder geval, er is geen GOED alternatief blok, dus dan wacht ik wel op de D-Tek, het is immers een goed blok, en na alles gehoord te hebben ervan wil/moet ik hem ook hebben... Ik ga geen risico pakken met een andere mss slechter blok.

EDIT:
Toen ik had besteld was hij ook groen, tot gisteren, en vandaag krijg ik mail...

Prodigys wijzigde dit bericht 30-07-2007 19:12 (5%)

De D-Tek is zeker een lekker blok, nu ik alles goed ontlucht heb werkt hij perfect.
Temps zijn 41 graden stressed met orthos, en op idle knalt hij gelijk naar water temp (dat is dan ongeveer rond de 30 als het water eenmaal wat opgewarmd is, na langere tijd idle wordt het eerder 28 ongeveer) dat Coolermaster aquatrident geval bleef op idle altijd 3 graden boven water temp.

Bulls wijzigde dit bericht 30-07-2007 19:34 (7%)

Kreeg juist een mail terug in zijn beste Engels.
Ik kan het verstaan, maar versta zijn Duits beter :P .

In ieder geval, wat ik er uit kon opmaken is dat hij na 2 weken wachten de verzending wil sturen zonder mijn D-Tek ... :(. Nu heb ik gezegd dat hij gewoon wacht op de D-Tek en dan pas verstuurd want zonder dat blok ben ik niks ...
Ik heb net een reservoire aan mijn setup toegevoegd, maar het enige wat het ding veroorzaakt is een schuimtoestand.

Weet iemand of ik het het reservoire goed heb geplaatst?
Situatie: Het reservoire staat in verticale positie met de pilaren omhoog, het inwendige buisje zuigt water aan en neemt dat mee naar boven.
De andere pilaar is een inlet,
waar ik van denk dat die de schuim doet veroorzaken..
Ik heb er even een tekeningetje van bijgevoegd..
Ik hoop dat het wat duidelijk overkomt..

http://i16.tinypic.com/4ubsd20.jpg
Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
Idd en de in/outlet ook

Heb de beide geprobeert, maar het enige wat me niet lukt is naar een mooi kolkje kijken..Heb nu dus witte slangen, wit van het lucht..
Nah..ik zie wel even hoe of wat..
Wat mot je?!?

Je moet het reservoir ook een fysiek zelf omdraaien...
Dus de inlet en outlet aan de onderkant ipv boven...
Doordat dat buisje zuig je altijd nog lucht aan omdat er van bovenaf water inplonst.

Ramius23 wijzigde dit bericht 02-08-2007 22:50 (29%)

Kantelen van een koffie beker geeft resoluut water, de coolplex nog veel lucht. Heb nu de in in/out naar onder toegepast. en het doet al beter..

Ik las overigens dat het wel even duurt wanneer het lucht weg is...

Ik had altijd een Eheim 1048 met zo een aankoppel-reservoire direct op de inlet, het geheel stond hoog op het dak
van de kast, het was messingdop verwijderen, en schenken..geen sprankje bel was te ontdekken toen..

wat?

Stom ding, ik had toch een dreftfles moeten hebben...
Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
Trenner schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:55:
Stom ding, ik had toch een dreftfles moeten hebben...
Wat is er nou weer mis met een Coolplex reservoir? (behalve dat deze vaak lekt bij de dop)
Gewoon goed plaatsen en je hebt nergens last van..

Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical

Reg. datum: 04 september 2002

Het ontluchten kan ff duren maar het moet gewoon kunnen. Ik heb zelf een Coolplex 25 res er bij mij zit er geen enkel luchtbubbeltje meer in.

Wat ik wel heb gedaan om de boel luchtvrij te krijgen is zodra er flink wat lucht in het res zat ff de pomp uit doen zodat de lucht op kon stijgen en weg ging.

Ik had met mn Innovatek tank-o-matic reservoir ook problemen met ontluchten, de Liang maakte zoveel onstuimigheid in het water dat de luchtbelletjes weer opgezogen worden.

Toen heb ik maar 2 slangen op de in en outlet van de binnenkant van het reservoir aangesloten en ze in een emmertje gedaan met ruim voldoende water met toevoeging. Op deze manier zuigt de pomp geen luchtbellen meer aan, en heb ik mn kast in wat maffe standen gehouden zodat al het lucht uit de radiatoren is gegaan. Nu is alles prefect ontlucht.

Normaal heb ik ook een klien stukje slang in het reservoir zitten op de outlet, zodat de eventueele luchtbellen niet gelijk meer worden aangezogen op de bodem maar naar boven gaan. Maardat zorgt voor veel turbulentie in het water zodat je juist weer schuim creeerd wat naar beneden geslagen wordt. Nu ik alles goed ontlucht heb, heb ik dat pijpje achterwege gelaten.

Wat mot je?!?

quote:
Bulls-NL schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:30:
Ik had met mn Innovatek tank-o-matic reservoir ook problemen met ontluchten, de Liang maakte zoveel onstuimigheid in het water dat de luchtbelletjes weer opgezogen worden.

Toen heb ik maar 2 slangen op de in en outlet van de binnenkant van het reservoir aangesloten en ze in een emmertje gedaan met ruim voldoende water met toevoeging. Op deze manier zuigt de pomp geen luchtbellen meer aan, en heb ik mn kast in wat maffe standen gehouden zodat al het lucht uit de radiatoren is gegaan. Nu is alles prefect ontlucht.

Normaal heb ik ook een klien stukje slang in het reservoir zitten op de outlet, zodat de eventueele luchtbellen niet gelijk meer worden aangezogen op de bodem maar naar boven gaan. Maardat zorgt voor veel turbulentie in het water zodat je juist weer schuim creeerd wat naar beneden geslagen wordt. Nu ik alles goed ontlucht heb, heb ik dat pijpje achterwege gelaten.
Hehe met mn EK res. in combinatie met een DDC ultra ging dit al vrij snel eigenlijk.
Maar met mn swiftech micro ging het nog sneller :)
Uit mijn ervaring vind ik de swiftech micro het beste reservoir, klein, snel al het lucht eruit en erg makkelijk te plaatsen.
Mensen, wat is nu ongeveer de maximale temperatuur dat je water mag worden?
Is misschien wel handig voor in de startpost ofzo, heb gisteren mn E6600 vervangen voor een Q6600, had hem ook even vol 4 x othos latern stressen op stock speeds en zag mn watertemperatuur stijgen tot een 38 graden, mn kamer temperatuur zat wel aan de 30 graden. Er zitten wel 2 x 8800 GTX in de loop en die waren nog idle :X
Ik zou wel eens willen weten wat kritische temperatuur is, het heeft allemaal goed gedraait voor bijna een jaar, heb nu ook geen problemen nog, maar alleen ff voor de zekerheid, misschien dat je dan rekening moet houden met de druk of te weinig rads?

M'n rads:
1 Nexxos xtreme III 3x120 mm fans
1 single 120 mm + fan
1 black ice micro 2x 80 mm fans

En alles noctua fans, redelijk stil :)

Ikzelf denk dat ik er een rad bij moet plaatsen, of kan het allemaal niet zo'n kwaad?

Edit: mn pomp is ook een DDC Ultra btw

Marco123 wijzigde dit bericht 03-08-2007 14:56 (6%)

Asrock Penryn 1600 SLIX3 Q6600 B3 @ 3.0 Ghz, 8 gig Corsair DDR2 XMS2 DHX @ 4-4-4-12 T2, Geforce 8800 GTX TRI SLI stock , X-FI Fatality, Enermax Galaxy 1000 + genoeg hdd's

Reg. datum: 04 september 2002

Vrijwel niemand meet de temp van het water. Het is ook niet te zeggen wat de max watertemp is want eigenlijk maakt het ook niet uit. Als de temps van de gekoelde onderdelen prima zijn boeit de watertemp verder niet.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws