Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Deniax schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:44:
Teveel koelpasta ligt het denk ik niet aan. Je kan niet teveel doen omdat Zalman je altijd maar net genoeg geeft :) Alles is ook netjes glad uitgesmeerd...

Wie heeft er ervaring met de Resenator 2 , een Q6600 (stock) en de Zalman 8800GTX waterkoeler?
Net genoeg? Heb je bijna die hele tube gebruikt voor 2 cores?

Vergeet niet dat die pasta puur bedoeld is om kleine oneffenheden tussen twee metalen (core en koelblok) op te heffen, zodat de warmte goed zijn weg naar het water kan vinden. Als ik het zo lees, heb je veel te veel gebruikt en werkt het die doorvoer alleen maar tegn.

Dookie Fundamentalist

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Het klinkt idd alsof je blok niet goed zit.
Maar je hebt sowieso wel hete dingen in je setup zitten, zeker omdat dat ding passief werkt. Maar dan nog zijn de temps te hoor!
Is je rad ook goed ontlucht?
Reg. datum: 29 februari 2000

Ik heb mijn 8800GTX er tussenuit gehaald en de temperaturen zijn maar 3 graden lager. Ligt dus zeker aan het CPU blok

PilatuS
quote:
Als het waterblok en de slangen enzo niet warm aanvoelen kan het bijna niet anders dan dat je waterblok niet goed zit
Ze niet niet koud, maar ook niet warm. Gewoon lauw.

Ik heb het hele blok er af gehaald, alles nog strakker aangedraaid (tot je niet meer verder kon met "normale" kracht) , maar de temperaturen zijn nog hetzelfde.

Roamor
quote:
Net genoeg? Heb je bijna die hele tube gebruikt voor 2 cores?
De gehele tube op de CPU gesmeerd. Maar zo groot is die tube niet, zie:
http://www.lunasio-cooling.com/catalog/images/Zalman_thermal_grease_p.jpg

Overigens, je kan toch niet 2 cores bestrijken omdat het 1 plaat is waar je het op smeert?http://bilder.hardware.no/247/247769/3t.jpg

Ik heb een foto gemaakt van de hoeveelheid die nog aan het waterblok zit (er zit bijna evenveel op de CPU, maar de foto was heel erg belabberd, dus die zie je er niet bij staan :) )
http://images.spelpunt.nl/blok.jpg

ixl85
quote:
Is je rad ook goed ontlucht?
Ja, er zit geen lucht meer in de buizen (dat bedoel je toch? :) )

Specs: Your mom

Reg. datum: 04 september 2002

Dat is veel en veel te veel koelpasta. Het wordt er aan de zijkanten uitgeperst zoveel is het. Die tube is genoeg voor meer dan 5 CPU's.

Ik weet niet precies welk blok je hebt, maar zorg je er wel voor dat je em gelijkmatig vast maakt ? Dus niet eerst 1 schroef helemaal aandraaien en dan de volgende. Je moet ze kruislinks gelijkmatig aandraaien zodat het blok er recht op zit.
Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Idd teveel pasta, als het echt om de randen van je cpu krult (wat dus is gebeurd, zie je foto) dan is het teveel.
Begin met een klein korreltje en smeer die uit, als je dan bij de randjes niet genoeg hebt (als het allemaal aan je meer-ding zit) gewoon een beetje extra op de hoekjes doen, maar echt heeel weinig.

En ja, ik bedoelde idd de lucht uit je rad.
Lucht is nm je vijand bij WC, waar lucht zit zit geen water, is dus geen flow en geen mogelijkheid tot verwarming/koeling.
-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Deniax schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:38:
Overigens, je kan toch niet 2 cores bestrijken omdat het 1 plaat is waar je het op smeert?[afbeelding]
Inderdaad, maar ik bedoelde twee cores als in; CPU en GPU. ;) Probeer het nog eens op de manier die PilatuS aangeeft. Succes. :)

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 06 augustus 2004

hmm zo te zien is het wel goed er tussen uitgeperst, je ziet duidelijk nog het metaal van het koelblok dus hij maakt goed contact je hebt wel een laag van 3 mm nodig om je CPU te warm te laten worden.

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

* TEAMIKKE meldt zich weer

Blijkbaar is dit de opvolger van ons mooie topic ( :'( ) maar ik zal er verder niet over zeuren ;) Nutteloze post verder :X
Reg. datum: 29 februari 2000

quote:
PilatuS schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:46:
Dat is veel en veel te veel koelpasta. Het wordt er aan de zijkanten uitgeperst zoveel is het. Die tube is genoeg voor meer dan 5 CPU's.

Ik weet niet precies welk blok je hebt, maar zorg je er wel voor dat je em gelijkmatig vast maakt ? Dus niet eerst 1 schroef helemaal aandraaien en dan de volgende. Je moet ze kruislinks gelijkmatig aandraaien zodat het blok er recht op zit.
Heb net alles schoongemaakt en het opnieuw geprobeerd. Een rijstkorrel groot aan pasta dit keer gepakt en erop gesmeerd. Resultaat idle 77 graden :')
Daarna 2 rijskorrels gedaan (halve tube) en dan is hij 70 graden idle ;(

Ik draai inderdaad alle schroeven kruislinks aan. Met luchtkoeling nooit problemen met de temps gehad. Vreemd dit :(

Het gaat overigens om de WB4 blok ( http://www.zalman.co.kr/e....asp?idx=205&code=021) welke behoort bij de Zalman Resorator 2 http://www.zalman.co.kr/e....asp?idx=216&code=021)

Ligt het denk je nog steeds aan de hoeveelheid gebruikte pasta? Ik heb nu 1/2 tube en 1/4 tube gebruikt met, helaas, nog slechtere resultaten

Specs: Your mom

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
S_inne_D schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:11:
Fototje ter verduidelijking:
[afbeelding]

Even een update, GPU blok heb ik open gemaakt was gelukkig niks mee aan de hand. Daarna het CPU blok open gemaakt toen schrok ik wel even. Hier zat aardig wat alg. Het lijkt ook dat het zwarte van het alluminium is uitgebeten! :o
[afbeelding]
Ahhh nu je die 2e foto laat zien herken ik het van XS.
Daar heb ik iemand gezien die hetzelfde probleem had geloof ik.
Kan zijn dat het coating in het deksel zeg maar van cpu blok aan het loslaten is?
Zo ja, dan is dat je witte meuk...
Reg. datum: 16 december 2002

Inmiddels zijn we al weer een paar uur verder. Gelukkig voor mij was er nog een supermarkt open vandaag. Daar heb ik een liter schoonmaakazijn gehaald en meteen 2 liter gedeminaliseerd water, dit allemaal voor de ongelooflijke prijs van ¤1,20 :*)

Als eerste heb ik het CPU blok voorzichtig schoongemaakt met azijn en een tandenborstel. Vervolgens heb ik heel mijn setup vol gegooid met azijn om alles schoon te laten spoelen. Het ziet er allemaal veel belovend uit, slangen zijn weer mooi helder.

Enige wat ik nog mis is anti-algenspul en koelvloeistof. Als kant en klaar spul niet wil werken dan doe ik het zelf wel ;)
quote:
Ramius23 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:01:
[...]

Ahhh nu je die 2e foto laat zien herken ik het van XS.
Daar heb ik iemand gezien die hetzelfde probleem had geloof ik.
Kan zijn dat het coating in het deksel zeg maar van cpu blok aan het loslaten is?
Zo ja, dan is dat je witte meuk...
Op de foto is het niet geheel duidelijk te zien, maar het spul dat je ziet zitten is groen alg. Dat alg bijt op de een of andere manier de coating van het aluminium af.

S_inne_D wijzigde dit bericht 29-07-2007 19:09 (29%)

Ik word meester wapenmaker!
Reg. datum: 04 december 2006

quote:
S_inne_D schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:11:
Fototje ter verduidelijking:
[afbeelding]

Even een update, GPU blok heb ik open gemaakt was gelukkig niks mee aan de hand. Daarna het CPU blok open gemaakt toen schrok ik wel even. Hier zat aardig wat alg. Het lijkt ook dat het zwarte van het alluminium is uitgebeten! :o
[afbeelding]
Dat is volkomen normaal en een bekend probleem bij de Apogee GTX... (dat heeft niets met je vloeistof te maken) die zwarte troep heb ik eruit geschuurd omdat het bij mij ook los kwam en zo mijn loop vervuilde!

Ohja en over dat verschil in slangmaat... iemand kan mij vertellen wat hij wil maar dikker = beter en ik vind het toevallig ook nog eens mooier dus dan is voor mij de discussie voorbij!

HugoBoss1985 wijzigde dit bericht 29-07-2007 19:15 (14%)

Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.

Chillax bruddah..
Reg. datum: 13 september 2002

quote:
Prodigys schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:02:
Oke, dat snap ik, daar heb je wel gelijk in. Maar wil dit zeggen dat een D4/D5 beter is dan een DDC1/2 (Pro/Ultra) ?

Als ik nu D4 Basic of de DDC2 (Ultra) pak in combinatie met een D-Tek Fuzion blok en een 240mm rad, dit met 1/2" slang, welke zou dan beter zijn ?
De D5... (¤ 82,60 incl verzendkosten.. ;))
SLIDE
Reg. datum: 28 november 2005

Er komt (eindelijk) een nieuw s775 setje mijn kant op ! Ik ga dus m'n waterkoeling van mn (oude) amd overzetten naar mn (inmiddels al draaiende) setup.

IIG , de nieuwe stuffzels zijn :
- Dual Heatercore (heb nu een single, en ik denk dat met een 8800GTX in de setup een single het niet trekt ;-))
- DangerDen TDX s775 (heb nu TDX A64, doet zn werk perfect daarom.)
- DangerDen 8800GTX (Dat is de naam ?)

Dit alles met 1/2" slangen (heb ik gelukkig genoeg :)) en wellicht een nieuwe pomp. Reservoir is een 3.5" Inch van DD.

Ik denk dat de nieuwe pomp een D5 wordt , prijzig maar ach.. Dat is het me wel waard !
Ik zit er alleen nog over te denken om ook mijn mobo te waterkoelen (DQ6), als het budget het toelaat gebeurt dat natuurlijk ook.

Iemand tips omtrent het koelen van het mobo met water ? (Vooral bij s775 , north/southbridge etc.. weet ik het ;) )

Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop

[ Ontopic ]

quote:
rabor schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:00:
[...]
De D5... (¤ 82,60 incl verzendkosten.. ;))
De D4 wat ik postte is nog beter ;) .
Niet die Jism

@ Waterdiscussie.

Het is een kant & klaar spul van Demi-water en Antialg samen met een groen UV kleurtje. Die algen had ik echt binnen een paar weken, want met gewoon kraanwater draai ik niet (zeker niet met nieuw spul aan hardware!). Ik heb net m'n ouders gemist (gingen op vakantie) anders had ik ook wel even nagevraagd wat hun gebruikte in hun vijver met antialg. Als het in de bouwmarkt te halen valt, ga ik morgen ook even kijken.

Ik ga morgen ook m'n resevoir op een andere locatie bouwen dan aan de zijkant. Het is irritant als je de case eraf moet hebben, en je eerst het resevoir moet ontkoppelen / setup leeg laten lopen. Ik denk dat de achterzijde het beste is. Dan zit het ook aan beide kanten niet in de weg :P

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Wat mot je?!?

quote:
Prodigys schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:18:
[...]

De D4 wat ik postte is nog beter ;) .
De D4 bestaat al lang niet meer...
Die wordt niet eens meer gemaakt...
[Zelf in te vullen]

quote:
k8skaaay schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:52:

Iemand tips omtrent het koelen van het mobo met water ? (Vooral bij s775 , north/southbridge etc.. weet ik het ;) )
Ik heb een DS-3 en die heeft standaard enkel de Northbrigde gekoelt die flink heet werd. Waterblokje op gegooid en geen last meer van. De southbridge en mosfets zijn ongekoeld maar het werkt verder allemaal stabiel. Op de chipset staat ook nog +0,1volt voor de OC. Enkel een waterblokje voor je Northbridge zou me genoeg lijken dus.
Wat mot je?!?

Southbridge heeft totaal geen nut, zeker niet als je naar overclocken kijkt...
Je NB hoeft niet perse watergekoeld hoor, kheb zelf een P5B Deluxe met zon heatpipe geval.
Heb daar een stille 80mm fan op gezet, passief werd het NB koelblokje zo heet dat ik hem bijna niet kon aanraken...
[Zelf in te vullen]

Had ik idd. ook met mijn DS-3. Maar aangezien ik geen fan wilde toch maar voor een waterblokje gegaan ;) Ziet er ook nog eens mooier uit. Maar de DQ-6 heeft een heatpipe als ik het goed heb dus feitelijk hoeft het niet eens.
Niet die Jism

Watercooling
http://tweakers.net/ext/f/949b141a4eca9573634e04b3d5200bb3/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/66aa1a8ae0b8931d84e79cda20316b25/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/210bf936044f4708130662540f100a04/thumb.jpg

Zoals ik al gepost had wou ik mijn radiator van dat zijpaneel af. De enige logische plek was de andere kant van de kast of achterop. Eventueel een kleinere en die had in de kast gekund, maar daar was ik niet op uit. Omdat ik echt net 2CM tekort kwam, moest ik wel iets verzinnen. Ik had een tijd terug 3 meter slang besteld wat achteraf de verkeerde bleek te zijn, ach ja, het lag nog in de kast. Het grappige was is dat m'n 8mm slang (pur) er precies in past!

Ik heb vervolgens het er zo diep mogelijk ingeschoven, verhit met een aansteker en in feite elk stukje met elkaar laten plakken (samensmelten). Hopelijk kan dit ook draaien op langere duur, want ik vindt die groene slangen nu wel vet ook :o :P

2de probleem was is dat m'n zijpaneel met moeite dichtwou dankzij de brackets van het resevoir. Even iets losser gedraaid, en nu zit het paneel op z'n plek :)

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Reg. datum: 06 augustus 2004

Heeft iemand ook Noctua fans op zn radiator zitten? Kan hij mij vertellen of je ze op blazen of zuigen hebt staan. Want de theorie wat voor normale fans van toepassing is gaat voor deze fans niet op vanwege de bouw.

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

[Zelf in te vullen]

quote:
Bulls-NL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:08:
Heeft iemand ook Noctua fans op zn radiator zitten? Kan hij mij vertellen of je ze op blazen of zuigen hebt staan. Want de theorie wat voor normale fans van toepassing is gaat voor deze fans niet op vanwege de bouw.
Leg eens uit :? In mijn kast gaan ze op zuigen staan. Door het rad. heen zuigen dus. Die bladen zijn kleiner. Dat is de enige reden die ik kan bedenken maar dat maakt verder opzich weinig uit lijkt me? Minder geluid en minder airflow maar voor prestaties op de radiator niet. Je hebt dan natuurlijk wel een beetje een dode plek maar daar zal vast wel een beetje lucht langs stromen.

Ik zou de gewone theorie gewoon toepassen en anders gewoon proberen ;)
[ Ontopic ]

quote:
lism schreef op maandag 30 juli 2007 @ 03:07:
@ Waterdiscussie.

Het is een kant & klaar spul van Demi-water en Antialg samen met een groen UV kleurtje. Die algen had ik echt binnen een paar weken, want met gewoon kraanwater draai ik niet (zeker niet met nieuw spul aan hardware!). Ik heb net m'n ouders gemist (gingen op vakantie) anders had ik ook wel even nagevraagd wat hun gebruikte in hun vijver met antialg. Als het in de bouwmarkt te halen valt, ga ik morgen ook even kijken.

Ik ga morgen ook m'n resevoir op een andere locatie bouwen dan aan de zijkant. Het is irritant als je de case eraf moet hebben, en je eerst het resevoir moet ontkoppelen / setup leeg laten lopen. Ik denk dat de achterzijde het beste is. Dan zit het ook aan beide kanten niet in de weg :P
Je moet wel kijken dat je het pure spul krijgt, en niet die potjes van bij Intratuin etc... Dat is allemaal gemixt met kersensuiker dacht ik ... Dan koop je een pot van 0.5Kg, en 0.480Kg is van die suiker zooi... Daarom mag ik niet zoveel van dat puur spul in onze vijver doen, anders vissen en planten -O-.
quote:
Ramius23 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:24:
[...]

De D4 bestaat al lang niet meer...
Die wordt niet eens meer gemaakt...
U vraagt, ik geef ==> http://www.aquatuning.de/...12V-D4-Basic-1-2--AG.html

Levertijd is zelfs d:)b .
Wat mot je?!?

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Leg eens uit :? In mijn kast gaan ze op zuigen staan. Door het rad. heen zuigen dus. Die bladen zijn kleiner. Dat is de enige reden die ik kan bedenken maar dat maakt verder opzich weinig uit lijkt me? Minder geluid en minder airflow maar voor prestaties op de radiator niet. Je hebt dan natuurlijk wel een beetje een dode plek maar daar zal vast wel een beetje lucht langs stromen.

Ik zou de gewone theorie gewoon toepassen en anders gewoon proberen ;)
Ik heb ook noctua's en ze bevallen me eigenlijk prima :)
Zelfde staan als TEAMMIKE, door het rad zuigen ze de lucht aan door naar buiten.
Moet wel zeggen dat mn thermochill ook wel erg gemakkelijk doorheen te blazen is vergeleken met mn vorige BIX II. Daar kwam bijna niks door met vergelijkbare CFM's...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: