Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Chillax bruddah..
Reg. datum: 13 september 2002

Geinig tooltje waarmee je System Pressure Vs. Flow Rate (ongeveer) kunt berekenen:

Martins Flow Rate Estimator V1.6 (draait op Excel - 175KB)

@ Ramius; zit je rad nog steeds stevig achterop? Geen speling? Ik zit het nl ook te overwegen.. :S
[ Ontopic ]

quote:
S_inne_D schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:48:
Eindelijk na 1 week keihard schoonmaken, spoelen, schoonmaken, spoelen, etc. Heb ik alles weer kunnen installeren. De slangen waren onmogelijk om schoon te krijgen dus daarvan heb ik nieuwe bestelt. En om nou 7 euro verzendkosten te betalen voor 2 meter slang heb ik ook maar meteen een fancontroller en uv lichtjes gekocht :)

Het geheel draait nu bijna 2 dagen en alles ziet er nog helder uit. Ik hoop dat het zo blijft want het was echt ******* karwei om alles schoon te krijgen.

En of dat nog niet alles was de videokaart had het ook begeven 8)7. Van het een op andere moment ineens overal artifacts... Gelukkig deed Informatique niet moeilijk en kreeg ik meteen een nieuwe mee. :*)

Even wat plaatjes >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het frontje wat je op de achtergrond ziet wordt vervangen door een custom-made-one :)
Wow ziet er zeer netjes uit !

BTW, wat voor koelblok zit op die 2900XT ? Dat is de eerste die ik zie die het ram ook op de achterkant koelt ipv alleen de chips rond de core zelf...
Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
rabor schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:56:
Geinig tooltje waarmee je System Pressure Vs. Flow Rate (ongeveer) kunt berekenen:

Martins Flow Rate Estimator V1.6 (draait op Excel - 175KB)

@ Ramius; zit je rad nog steeds stevig achterop? Geen speling? Ik zit het nl ook te overwegen.. :S
Hehehe die heb ik vanochtend ook zitten checken ;)

Jazekers!
Gewoon borgmoertjes gebruiken, die trillen namelijk niet los of wat dan ook :)
quote:
Prodigys schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:11:
[...]

Wow ziet er zeer netjes uit !

BTW, wat voor koelblok zit op die 2900XT ? Dat is de eerste die ik zie die het ram ook op de achterkant koelt ipv alleen de chips rond de core zelf...
Dat is dus een EK fullcover blok...

Ramius23 wijzigde dit bericht 08-08-2007 22:36 (24%)

Reg. datum: 22 januari 2004

Valt me toch wat tegen als ik zo eens bij de temps zit te wanderen, eindelijk weer eens wat in betere doen met tpul gaan de prestaties wat achteruit..

Een grijpen wat richting de nf590 sensortjes wier het denk ik toch wat mis kunnen hebben..

ITE smartguardian
Everest
Coretemp
NXensor
MBM
zijn de applikaten waarmee ik heb gecheckt.

CPU
40c idle
46c stressed....

Morgen maar eens wat met nieuw pasta in de weer gaan..
-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

^^ Hoezo? Dat zijn toch prima temperaturen? Voor een delta van slechts 6 graden zouden de meesten hier een moord doen. ;) Waarmee heb je trouwens gestressed?

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 06 augustus 2004

@ S_inne_D, wat voor pompje heb je daar liggen? ALs dat een Liang DDC is, is het niet zo gezond om die niet horizontaal te hebben liggen. Omdat het draai meganisme op een ceramische kogel rust, en zo slijt hij dus sneller en op een bepaalde punt.

Hij mag uitsluitend plat op een ondergrond en niet op de kop, of aan de zijkant vast maar dan niet met de outlet naar beneden.

Ik had ook gemerkt bij het ontluchten dat als ik het pompje schuin hield dat hij gewoon stopte met draaien, todat hij weer in een stand was waar hij het weer deed.

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

quote:
Roamor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:24:
^^ Hoezo? Dat zijn toch prima temperaturen? Voor een delta van slechts 6 graden zouden de meesten hier een moord doen. ;) Waarmee heb je trouwens gestressed?
Als ik even een vergelijking ga doen met de pomp van eerder (een Eheim1048) zie ik een duidelijk verschil..
Alles exact met uitzondering van de tube scheelt me het nu 8 graden mbt de idletemp. Werd toen met de Eheim de cpu idle 30 a 33 graden heb ik nu een ondervinden dat er sprake is van een reductie.
En dat allemaal met de blocks van heden, een Swiftech Apogee, Swiftech MCW30, 1acooling gpublock, en met nu dan een Laing dcc als pomp.(die dus lichtelijk iets mindere temps doet leveren tav de Eheim) :/

Overigens heb ik gestressed met dualprime en is 12 en een half uur stabiel.

Ik leest btw op fora genoeg dat de dfi nF590 wat moeite zou hebben met uitlezen van de temps. Met de wetenschap dat met een biosupdate waarvan de changelog duidelijk maakt dat de tempproblemen zouden zijn opgelost wanneer flashen is geeft hier geen goed soullaas..
-=PLACEBO=-

Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de Laing wat meer warmte in de setup dumpt tov de Eheim. Maar ik zou mij met jouw temperaturen geen zorgen maken.

Dookie Fundamentalist

Misschien een noob vraag, maar een pomp die hoger ligt dan het reservoire kan dat wat van belang zijn..
Yup, that's mine!
Reg. datum: 28 maart 2006

Weet iemand toevallig het duurt vanaf de ABN AMRO om geld over te hebben gemaakt naar Aquatuning? Heb het zondag overgemaakt en nog steeds niks gehoord.

Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase

-=PLACEBO=-

Alleen bij het vullen kan dat wat lastg zijn, voor de rest maakt het niet uit.

Dookie Fundamentalist

[ Ontopic ]

quote:
Darkasantion schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:13:
Weet iemand toevallig het duurt vanaf de ABN AMRO om geld over te hebben gemaakt naar Aquatuning? Heb het zondag overgemaakt en nog steeds niks gehoord.
Je krijgt ook geen mail ;).

Bij Aqautuning loopt alles zeer stil, en op het moment dat je denkt, is dat geld er nog niet ligt het pakketje al voor de deur...

Als je wil weten als het geld is overgemaakt moet je een mail sturen naar hun.

Ah ok, ik zat wat in die richting te kijken..

Ben trouwens net klaar met een ander coolcompound en dit snoepte toch weer een 2 graden van de idle af..

@Darkasantion, het is normaal dat je van Aquatunig.de geen reactie krijgt wanneer men je geld heeft gekregen.
Men geeft je een bericht wanneer je besteldde artikelen verzonden gaan worden. Ik zelf heb 3 weken moeten wachten eer m'n produkt binnen was..

beetje een gelijk schrijven weer :/

Trenner wijzigde dit bericht 09-08-2007 18:55 (5%)

Yup, that's mine!
Reg. datum: 28 maart 2006

Mailtje gestuurd, ik hoor het wel allemaal :P

Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase

ze geven bericht als ze het pakketje verzenden, dus als alles op voorraad is sturen ze het zodra het geld binnen is.

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
Trenner schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:48:
Misschien een noob vraag, maar een pomp die hoger ligt dan het reservoire kan dat wat van belang zijn..
Ja het kan van belang zijn, want het water komt dan niet meer bij de inlet van de pomp als hij uit staat.. als je hem dan weer aanzet zuigt hij dus lucht aan waardoor je weer leuke belletjes krijgt ;)

Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical

Die mod van een pro naar een ultra laing, gaat zeker wel loeien mbt geluid?
Reg. datum: 04 september 2002

Gisteren mijn 3 nieuwe mobo MIPS blokjes binnen gekregen. Ben bijna 4 uur bezig geweest om de hele boel uit en weer in elkaar te krijgen. Helaas was 1 slangkoppeling te kort waardoor ik em niet goed in het mosfet blok kreeg. Tijdens het proberen ben ik uitgeschoten waardoor er nu een dikke kras op het blok zit :(

Die ene koppeling heb ik omgewisseld met de CPU blok koppeling die wel lang genoeg is. Doordat bij MIPS blokjes er eerst een ring onder de koppeling moet is de lengte erg belangrijk. Gelukkig was het maar 1 koppeling die niet lang genoeg was want ik heb er verder maar 3 in het systeem zitten.

Hier onder wat foto's van tijdens het bouwen en het eindresultaat.

(Alle plaatjes zijn natuurlijk clickable)

http://tweakers.net/ext/f/f20b4ef0643e3a4fa42af7c31e902340/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/d2d27a98941681fdcaf598b58eb8905d/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/2380a078d61ca7b1d96ff2d929309f69/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/e392dba113e90cc0bfeb9a5d26bb2ba4/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/65ff68254576f430503f1847764d3b84/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/e0a1b56d8c64c1e415b06b7748bf41b7/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/50759ee1bed350151c4c5a2757d7c6ab/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/a99600431f5ca09e68abbde3b1b19506/thumb.jpg

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet alle slangen vervangen heb waardoor er nu kleurverschil is. Ik denk dat het binnen een paar weken niet meer te zien is als de nieuwe slangen ook die kleur krijgen.

Het was een hoop werk om het zo te krijgen maar het resultaat bevalt me wel :)
[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Jammer van die kras maar in de kast zie je het nauwelijks :) Ziet er zeer gelikt uit. Zijn je temps ook verbeterd?

De temps van de NB en SB moeten heel veel lager zijn met deze koeling. Helaas heeft dit mobo maar 1 sensor en die zit vlak bij de SB maar helaas niet er in. Die ene sensor geeft aan dat ie nu 10 graden koeler is als voor de WC blokjes.

Eerst was het NB blok zo heet dat mijn vinger na 10 sec wel pijn ging doen. Nu zal de temp heel veel beter zijn maar wat precies het verschil is weet ik dus helaas niet.

Ziet er leuk uit, maar zelf zal ik die SB en Mosfetts niet waterkoelen, het geeft alleen maar extra warmte.

Wat ik wel had gedaan is, de slangen hoe je ze op de NB en mosfetts hebt zitten. Om de in en outlet om te draaien, voor de ontluchting.

Het blijft Intel, maar voor de rest keurig opgelost zo..

Ik weet dat het niet echt nodig is maar ik vond het wel leuk om zo te doen. Als ik puur naar de CPU temp kijk is er geen verschil tussen deze en de oude situatie met alleen CPU en GPU.

Ontluchten is geen enkel probleem. De PC draait nog geen 24 uur en vrijwel alle lucht is er al uit. Hier en daar nog een paar kleine bubbeltjes maar dat is zo weg. Ik heb de slangen zo lopen omdat dit het beste uit komt.

De SB werd trouwens eerst wel heel heel. Omdat de pomp de airflow blokkeerd werd daar eerst eigenlijk niets gekoeld, nu is het stukken beter.
quote:
Het blijft Intel.
Ik heb geen voorkeur voor AMD of Intel. Ik koop altijd wat op het moment van upgraden het beste is qua prijs/prestatie. Vorig jaar toen ik ging upgraden was het Intel dus werd het Intel. Daarvoor eigenlijk alleen AMD gehad.

PilatuS wijzigde dit bericht 10-08-2007 21:05 (33%)

Ok, maar met het afstappen van een prachtig platform ben je wel bekent komen te staan bij de commerciele meute..en ben je misschien wel gaan glinsteren, terwijl AMD dat fijne doffe heeft..
-=PLACEBO=-

quote:
PilatuS schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:07:
Gisteren mijn 3 nieuwe mobo MIPS blokjes binnen gekregen. Ben bijna 4 uur bezig geweest om de hele boel uit en weer in elkaar te krijgen. Helaas was 1 slangkoppeling te kort waardoor ik em niet goed in het mosfet blok kreeg. Tijdens het proberen ben ik uitgeschoten waardoor er nu een dikke kras op het blok zit :(
Toch wel een van mijn favoriete setups hier, sfeervol en alles mooi en netjes afgewerkt. _/-\o_ En die poppetje maken het helemaal af natuurlijk.
quote:
Trenner schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:55:
Ok, maar met het afstappen van een prachtig platform ben je wel bekent komen te staan bij de commerciele meute..en ben je misschien wel gaan glinsteren, terwijl AMD dat fijne doffe heeft..
Ik heb het tien keer gelezen, maar ik volg je niet?

Dookie Fundamentalist

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: