Heb ik eens een stuk over gelezen. De enige reden om dat te doen is de prestaties nog verder te verhogen. Als je dat doet presteerd ie ietsjes beter. Het heeft in mijn mening vrijwel geen nut.quote:
Fiks je schuim nu maar eerstquote:Trenner schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:16:
Ik las eens over het uitboren van de in en outlets die bij de laing dcc nogal wat nauw zijn. Kent iemand dit?
Reg. datum: 22 januari 2004
Ik zat wat aan vernauwingen te denken, daardoor kwam ik bij de in en out lets, maar heb al wel gezien dat die evenredig zijn aan de rest van de fittingen..
Ja, eerst de zinnen op het schuim verwijderen..
Ja, eerst de zinnen op het schuim verwijderen..
Door die in en outlets van de Liang te vergroten krijg je meer flow maar minder druk en opvoerhoogte.
Het is heel peniebel want als je de opening te groot maakt verlies je zoveel druk dat je prestaties eigenlijk achtuitgaan.
Het is heel peniebel want als je de opening te groot maakt verlies je zoveel druk dat je prestaties eigenlijk achtuitgaan.
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Dat de pomp een "Beest" is van een ding bewijst hier alles mbt mijn setup wel. Als ik hem op 12v. laat lopen vliegt het vloeistof door de leidingen met als gevolg een bruizende schuimsubstantie..Wat ik ga doen is een ander reservoire halen, en misschien wel 1 van 500mm hoog..
Neem een swiftech micro, heerlijk klein reservoir en daardoor makkelijk te plaatsen en hij kan prima met een DDC Ultra omquote:Trenner schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:27:
Dat de pomp een "Beest" is van een ding bewijst hier alles mbt mijn setup wel. Als ik hem op 12v. laat lopen vliegt het vloeistof door de leidingen met als gevolg een bruizende schuimsubstantie..Wat ik ga doen is een ander reservoire halen, en misschien wel 1 van 500mm hoog..
Is voor zover ik weet idd het beste reservoir voor die pomp. Hij is gewoon beter dan andere door het ontwerp.quote:Ramius23 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:29:
[...]
Neem een swiftech micro, heerlijk klein reservoir en daardoor makkelijk te plaatsen en hij kan prima met een DDC Ultra om
Zie ook het ding in actie op jouw prachtige avatarquote:Ramius23 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:29:
[...]
Neem een swiftech micro, heerlijk klein reservoir en daardoor makkelijk te plaatsen en hij kan prima met een DDC Ultra om
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Reg. datum: 14 juli 2004
Reg. datum: 14 juli 2004
Vraagje.
Ik ben opzoek naar een waterkoelings setup, alleen zit even met een enorm brandende vraag.
Ik zat te kijken naar de Thermaltake Big Water 745.
Maar ik heb op het moment de Tuniq Tower 120 op me Q6600 zitten.
Zal ik een enorm verschil merken of is de Tuniq Tower beter als de BigWater?
En is er mischien dan wat anders aan te raden? Want ik wil graag me Q6600 wat hoger als 3Ghz draaien.
Ik ben opzoek naar een waterkoelings setup, alleen zit even met een enorm brandende vraag.
En is er mischien dan wat anders aan te raden? Want ik wil graag me Q6600 wat hoger als 3Ghz draaien.
Het zal vast wel iets uitmaken maar verwacht geen wonderen. Je bent beter uit met een customsetje. Sowiezo heb je een goede luchtkoeler die goed koelt maar wss luidruchtiger is dan waterkoeling. Met waterkoeling houd je hem wel koeler en stiller maar verwacht niet dat ie opeens 30 graden stressed is oid 
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Dan raad ik je aan om of je tuniq tower te houden of voor een custom setje te gaan...quote:xentron schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:08:
Vraagje.
Blijf ver van thermaltake setjes vandaan... Die zijn alleen aan te raden als je temps niks uitmaakt en je alleen een stiller systeem wilt.
Even ter verduidelijking, zo zien de tubes eruit wanneer daar de pomp op 7v. staat.
Note: Het koelen van de nb is nog verrekte moeilijk te doen, dit doordat er nog geen blok voor m'n Nf 590 bord te vinden is want het universele heeft niet betrekking op deze chip..(omdat de maten van de moutingholes niet overeen komen met een standaard blok)
The nb-chip is ook duidelijk in formaat afgenomen doordat die steun krijgt van de sb-chip.

Note: Het koelen van de nb is nog verrekte moeilijk te doen, dit doordat er nog geen blok voor m'n Nf 590 bord te vinden is want het universele heeft niet betrekking op deze chip..(omdat de maten van de moutingholes niet overeen komen met een standaard blok)
The nb-chip is ook duidelijk in formaat afgenomen doordat die steun krijgt van de sb-chip.

Koop nou een nieuw reservoirquote:Trenner schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:52:
Even ter verduidelijking, zo zien de tubes eruit wanneer daar de pomp op 7v. staat.
[afbeelding]
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=29367
Dan is je prob gelijk gefixed...
Die slangen zien er prima uit...
Heb het reservoire gisteren al bestelt, ja het is wat zeikerig 
Ik hoop deze week nog de volgende 3 blokjes binnen te krijgen.

Het is een volledige set voor het moederbord van MIPS. Heb het 2 weken terug al besteld maar ze zijn helaas niet echt makkelijk en snel leverbaar.
Heb wel zin om de hele boel om te bouwen met deze blokjes

Het is een volledige set voor het moederbord van MIPS. Heb het 2 weken terug al besteld maar ze zijn helaas niet echt makkelijk en snel leverbaar.
Heb wel zin om de hele boel om te bouwen met deze blokjes
Nu ik die MIPS artikelen weer zie, heb ik haast de drang m'n RAMFreezers weer te installeren..Alleen heb ik nu al voldoende koeling op de modules dus is het eigenlijks ook weer niet nodig
Kwalitatief zijn het goed uitziende blocken vanze en degelijk functioneel ook. Ze zijn alleen nog niet ingestapt bij m'n DFI nforce 590.
Wat is eigenlijks de maat van de bevestigings-holes van het nb-block diagonaal gezien? ik zie dat het nogal ruim is. Wie weet heb ik hier wel iets van een ander merk wat ook op mijn bord moet kunnen..
Kwalitatief zijn het goed uitziende blocken vanze en degelijk functioneel ook. Ze zijn alleen nog niet ingestapt bij m'n DFI nforce 590.
Wat is eigenlijks de maat van de bevestigings-holes van het nb-block diagonaal gezien? ik zie dat het nogal ruim is. Wie weet heb ik hier wel iets van een ander merk wat ook op mijn bord moet kunnen..
Ik kan mij wel voorstellen dat ze geen blokken hebben voor je DFI mobo. De NB en SB zitten erg dicht tegen elkaar aan wat het voor WC moeilijk maakt. Ik zie dat de SB airflow gebruik van de NB en een vreemde maat heeft.
1 blok voor zowel NB als SB tegelijk lijkt mij niet echt mogelijk. 2 losse blokken zitten elkaar denk ik in de weg. MIPS maakt voor heel veel mobo's blokjes maar dit lijkt mij een moeilijk geval.
1 blok voor zowel NB als SB tegelijk lijkt mij niet echt mogelijk. 2 losse blokken zitten elkaar denk ik in de weg. MIPS maakt voor heel veel mobo's blokjes maar dit lijkt mij een moeilijk geval.
Heb net een mail gedaan richting MIPS met de vraag of er niet iets tussen de bedrijvigheid door gemaakt kan worden. Ben benieuwd hoe men reageert..
Even een update, heb net het reservoire ontvangen en tans gelijk geinstalleerd, gewapend met een fles gedistileerd water en een trechtertje deedt ik de pomp starten en binnen een halve minuut zat mijn setup vol. Geen sprankie schuim of luchtbelletje te zien. Is dat in ieder geval opgelost pfft, moest nu dan maar eens langzamerhand gaan uitkijken naar een triple rad.

Even een update, heb net het reservoire ontvangen en tans gelijk geinstalleerd, gewapend met een fles gedistileerd water en een trechtertje deedt ik de pomp starten en binnen een halve minuut zat mijn setup vol. Geen sprankie schuim of luchtbelletje te zien. Is dat in ieder geval opgelost pfft, moest nu dan maar eens langzamerhand gaan uitkijken naar een triple rad.

Wow!!!quote:Trenner schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:54:
Heb net een mail gedaan richting MIPS met de vraag of er niet iets tussen de bedrijvigheid door gemaakt kan worden. Ben benieuwd hoe men reageert..
[afbeelding]
Een reservoir zonder schuim
Voor de 1 vanzelfsprekend, voor de ander met het merk coolplex was het eventjes niet Wow..quote:
En hij is nog handig te plaatsen ook...
IMHO het best reservoir...
IMHO het best reservoir...
Dat reservoir ziet er mooi en functioneel uit zet!
Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.
Eindelijk na 1 week keihard schoonmaken, spoelen, schoonmaken, spoelen, etc. Heb ik alles weer kunnen installeren. De slangen waren onmogelijk om schoon te krijgen dus daarvan heb ik nieuwe bestelt. En om nou 7 euro verzendkosten te betalen voor 2 meter slang heb ik ook maar meteen een fancontroller en uv lichtjes gekocht 
Het geheel draait nu bijna 2 dagen en alles ziet er nog helder uit. Ik hoop dat het zo blijft want het was echt ******* karwei om alles schoon te krijgen.
En of dat nog niet alles was de videokaart had het ook begeven
. Van het een op andere moment ineens overal artifacts... Gelukkig deed Informatique niet moeilijk en kreeg ik meteen een nieuwe mee. 
Even wat plaatjes

Het frontje wat je op de achtergrond ziet wordt vervangen door een custom-made-one
Het geheel draait nu bijna 2 dagen en alles ziet er nog helder uit. Ik hoop dat het zo blijft want het was echt ******* karwei om alles schoon te krijgen.
En of dat nog niet alles was de videokaart had het ook begeven
Even wat plaatjes

Het frontje wat je op de achtergrond ziet wordt vervangen door een custom-made-one
Dit topic is gesloten. ![]()