Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 augustus 2004

Wat bepaald eigenlijk de goede werking van een blok.
Naar mijn idee is het gewoon de temp verschil tussen het water en de CPU.
(bij een radiator is het het verschil tussen water temp en lucht temp.)

Wat ik nu heb met een cheap ass Cooler Master Agua-trident (18 euro)

Idle:
Lucht temp = 30 graden
Water temp = 33 graden
Temp CPU = 36 graden

Dus eigenlijk is de CPU 6 graden warmer dan de lucht op idle.
Maar zal een High-end CPU blok het temperatuur verschil tussen water en CPU meer kunnen verlagen? In principe zal een goed blok de CPU op dezelfde graden als het water moeten kunnen brengen, maar helaas heb je ook nog geleiding van koelpasta en de heatspreader etc.

Ik wil graag een ander koelblok omdat dit blokje die ik nu heb, te kleine fittingen heeft en het 8/10 slang makkelijk eraf te trekken is zonder het schroefdopje los te halen 8)7

Bulls wijzigde dit bericht 17-07-2007 15:26 (11%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

[Zelf in te vullen]

Ik denk dat het eerder aan je koppelingen ligt dan ;) Als ik dat vergelijk met mijn eigen setup:

-Alphacoolblokje (geen plexie)
-NexXos extreme 360
-Eheim 1000
-GPU en chipset ook in de loop

Idle op dit moment:

-CPU 22 graden
-Mobo 36 graden
-GPU 46 graden
-Kamertemp ~24 graden

Watertemp weet ik niet ;) Ik zou dus maar (theoretisch en aanmenend dat deze temps accuraat zijn) 2 graden verschil hebben. Opzich is dit logisch aangezien het water zo snel stroomt dat het in feite maar een heel klein beetje opwarmt. Die 6 graden verschil bij jou zou dan toch aan het blokje liggen. Ik vind 70 euro uitgeven aan een blokje wat teveel. Die van mij was 40 en voldoet verder prima :)
quote:
TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:57:
Ik denk dat het eerder aan je koppelingen ligt dan ;) Als ik dat vergelijk met mijn eigen setup:

-Alphacoolblokje (geen plexie)
-NexXos extreme 360
-Eheim 1000
-GPU en chipset ook in de loop

Idle op dit moment:

-CPU 22 graden
-Mobo 36 graden
-GPU 46 graden
-Kamertemp ~24 graden

Watertemp weet ik niet ;) Ik zou dus maar (theoretisch en aanmenend dat deze temps accuraat zijn) 2 graden verschil hebben. Opzich is dit logisch aangezien het water zo snel stroomt dat het in feite maar een heel klein beetje opwarmt. Die 6 graden verschil bij jou zou dan toch aan het blokje liggen. Ik vind 70 euro uitgeven aan een blokje wat teveel. Die van mij was 40 en voldoet verder prima :)
Hoe kan je CPU 22°C zijn en je kamer 24°C ?
Reg. datum: 30 december 2003

op dezelfde manier als mijn CPU 18 graden is terwijl mn kamer 25 graden is :P

gewoon 'n lekker brakke sensor.

Core 1 geeft 24 graden en core 2 geeft 25 graden.

Dan begin ik toch wel te denken dat m'n apogee GTX 'n delta T van 0 heeft met m'n kamer en dus ook dat m'n koelvloeistof 'n delta T=0 heeft met m'n kamer.

WOW * Pilske is breaking the laws of physics :P

Pilske wijzigde dit bericht 17-07-2007 16:09 (0%)
Reden: typo

quote:
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:06:
op dezelfde manier als mijn CPU 18 graden is terwijl mn kamer 25 graden is :P

gewoon 'n lekker brakke sensor.

Core 1 geeft 24 graden en cora 2 geeft 25 graden.

Dan begin ik toch wel te denken dat m'n apogee GTX 'n delta T van 0 heeft met m'n kamer en dus ook dat m'n koelvloeistof 'n delta T=0 heeft met m'n kamer.

WOW * Pilske is breaking the laws of physics :P
Is hier ook een medaille voor _/-\o_ ?

Dan koelt hij wel aardig goed, kamertemp 25 en je cores zijn evenwarm !
Dit wil ik dus ook bij men nieuwe set :P , maar met die Q6600 zal het niet gaan lukken denk ik :X .

Helaas kan ik van dat coolermaster blokje de koppelingen niet veranderen zonder het plexi uit te tappen.
De fittingen zijn kleiner dan de innovatek fittingen die ik gebruik (kwam ik later pas achter helaas)

@ Teamikke:
wat voor hardware heb je (mobo/CPU)

@ Prodigys:
Waarom neem je geen dualcore, zoveel voordeel heb je nog lang niet aan quadcore (lees: geen) tenzij je cinebench scores wilt verbreken.

Bulls wijzigde dit bericht 17-07-2007 16:12 (22%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

hoezo niet ? het is en blijft maar 'n processortje hoor .. als jij er rete goeie koeling op los laat wordt die zo koud als het kan. En misschien in combinatie met die diamantkoelpasta (waar ik laatst op frontpage iets over heb gelezen).

Kommaar op met die medaille :P ik denk alleen dat als er 'n externe thermometer op los wordt gelaten de temps rond de 27 graden zullen zijn .. is ook niet zo warm, maar goed..

Trouwens als je Noctau fans neemt van 1200 rpm kun je ze nog zelf lager zetten? Hebben ze bijvoorbeeld ook een Tacho signal kabel (3 snoertjes in totaal)

ja én noctua levert zelf 'n verloopstukje mee waardoor je fan op 7V kan draaien ipv 12 ;)

nee ik wil ze regelen met een fan controller :)

quote:
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:10:
Helaas kan ik van dat coolermaster blokje de koppelingen niet veranderen zonder het plexi uit te tappen.
De fittingen zijn kleiner dan de innovatek fittingen die ik gebruik (kwam ik later pas achter helaas)

@ Teamikke:
wat voor hardware heb je (mobo/CPU)

@ Prodigys:
Waarom neem je geen dualcore, zoveel voordeel heb je nog lang niet aan quadcore (lees: geen) tenzij je cinebench scores wilt verbreken.
Tjah die Q6600 krijgt aardig mooie prijzen rond zijn hoofd geslingerd op verschillende sites.
Als ik dan moet kiezen weet ik het wel.
Daarbij ALS ik deze set op de Q6600 zet kan ik hem lekker overclocken naar 3.4-3.6Ghz ofso en da is hij nog snel(ler) als bijvoorbeeld een E6600 op 3.6Ghz...
En stel dat ik geen Q6600 haal, dan pak ik wel een E6750-E6850 ofso.

Maar dit ga ik nog afwachten, voorlopig is men E2140/E2160 goed genoeg...

Ik denk dat QuadCore op 3,6 even snel is als een DualCore op 3,6 in singlecore applicaties.

maargoed dit is offtopic :)

quote:
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:47:
Ik denk dat QuadCore op 3,6 even snel is als een Dualcore op 3,6 in singlecore applicaties.

Ja dat bedoel ik ook...

E6600 3.6Ghz
Q6600 3.6Ghz

Als je dan progjes hebt die maar 1/2 cores gebruiken zijn ze even snel, maar ga je programma's gebruiken die 3/4 cores gaan gebruiken dan kom je tekort met je E6600 (niet dat hij dan extreem langzaamis) maar dan ben ik wel voorbereid naar de toekomst toe, en daarbij vind ik voor die prijs hem echt niet duur !
quote:
Bulls-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:47:
Ik denk dat QuadCore op 3,6 even snel is als een DualCore op 3,6 in singlecore applicaties.

niet als je 10 singlecore programma draait :9

Intel Q6600 @ 3.7 Ghz., GigaByte P35-DQ6, Crucial BallistiX 4GB @ 4-4-4-12, Sparkle 8800GTX @ ultra, Creative X-FI Xtreme Gamer, Creative T7900, OCZ modstream 520W, Maxtor 200 Gb, WD Raptor 74 Gb x2, Lian-Li V1000, Dell 2407

quote:
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:09:
en je vergeet sowieso dat je 'n koelvloeistof op glycerol basis moet gebruiken voor laing pompjes om ze goed gesmeerd te houden :)

ennehm .. gebruik even de "gutschein" (kortingsbon):

alles-mit-rabatt

kom je uit op ¤ 266 zonder verzendkosten, toch nog maar 16 over budget :P
Staat die smeerzooi ook op aquatuning ?
En waar staat precies die korting van 6% ? En wat houd die in ?

glycerol based koelwater is het gewoon, onder bij de pomp staat aangegeven wat zij aanbevelen (wir empfelhen ofzo ;))

die 6% korting kun je gewoon altijd krijgen, moet je 'n account aanmaken en iets in je winkelwagen doen en dan onderaan de pagina in de geelachtige vlak (zeg ik uit mn gedachten) 'alles-mit-rabatt' invullen, krijg je overal 6% op .. :)
quote:
Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:18:
glycerol based koelwater is het gewoon, onder bij de pomp staat aangegeven wat zij aanbevelen (wir empfelhen ofzo ;))

die 6% korting kun je gewoon altijd krijgen, moet je 'n account aanmaken en iets in je winkelwagen doen en dan onderaan de pagina in de geelachtige vlak (zeg ik uit mn gedachten) 'alles-mit-rabatt' invullen, krijg je overal 6% op .. :)
Maar wat houdt die 6% korting in ? Want rabatt, is dat niet iets met verpakking ?

dat is waarschijnlijk gewoon een kortings code die je "mag" invullen als je hem niet weet betaal je gewoon 100%

quote:
Prodigys schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:57:
[...]

Maar wat houdt die 6% korting in ? Want rabatt, is dat niet iets met verpakking ?
nee jo, heb je nooit duits op school gehad?? Rabatt betekent Korting!!!

Intel Q6600 @ 3.7 Ghz., GigaByte P35-DQ6, Crucial BallistiX 4GB @ 4-4-4-12, Sparkle 8800GTX @ ultra, Creative X-FI Xtreme Gamer, Creative T7900, OCZ modstream 520W, Maxtor 200 Gb, WD Raptor 74 Gb x2, Lian-Li V1000, Dell 2407

Voor de genen die al iets bij Aquatuning.de hebben besteld:
Ik wil ook graag wat bestellen en ze geven al hun informatie in de email voor betaling behalve de plaats.
Ik heb het opgezocht en kan "Bielefeld" vinden is dit juist? of moet het de plaats van de bank zijn "Sparkasse Gütersloh"

Bulls wijzigde dit bericht 18-07-2007 00:42 (11%)

quote:
aeroxtaxi schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:40:
[...]

nee jo, heb je nooit duits op school gehad?? Rabatt betekent Korting!!!
Nee heb nooit Duits gehad, zit in BE op school, ik krijg dus Frans ;) .
quote:
Bulls-NL schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:42:
Voor de genen die al iets bij Aquatuning.de hebben besteld:
Ik wil ook graag wat bestellen en ze geven al hun informatie in de email voor betaling behalve de plaats.
Ik heb het opgezocht en kan "Bielefeld" vinden is dit juist? of moet het de plaats van de bank zijn "Sparkasse Gütersloh"
En wat wil je hier mee zeggen ?

omdat je bij buitenlandse betaling ook de plaats van begunstige moet invullen..

quote:
Prodigys schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:34:
[...]

Nee heb nooit Duits gehad, zit in BE op school, ik krijg dus Frans ;) .

[...]

En wat wil je hier mee zeggen ?
logisch dat je niet wist wat rabatt betekend .. iedere hollander kent alle vertalingen van korting :+

ennehm ik heb altijd gewoon als plaats de plaatsnaam van de bank ingevuld, maar nu ik de site eens goed heb doorzocht blijkt dat ze in Bielefeld zitten, zal dus niet zoveel uitmaken. Vul als plaatsnaam maar gewoon bielefeld in !! als het niet aankomt merk je het vanzelf .. (dan blijft het ook op je rekening hoor :P)

oh en uuhm als je ABN hebt, het geld gaat níet meteen van je rekening (zoals gebruikelijk bij 'n overboeking). Dus maak niet dezelfde fout als ik deed door het de dag erna nog 'n keer over te maken. Nou zijn ze bij AT.de niet de slechtsten en hebben ze het me terug overgemaakt, maar de overboeking staat dus onder 'status opdrachten' (alleen bij ABN, maar vast ook bij andere banken op deze manier..)

Ik heb postbank, en ook 2x wat bij Innovatek webshop besteld. Daar bleef het geld ook tijdelijk nog op je rekening staan bij ingeplande opdrachten.

1 x D-Tek FuZion Universal 69,99 ¤
1 x Swiftech MCRES-Micro AGB 19,99 ¤
2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2 13,98 ¤
1 x Laing DDC-Pumpe 12V Pro Light 66,99 ¤
2 x 13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow) 3,98 ¤
1 x Thermochill PA120.2 Dual Radiator 79,99 ¤
3 x Schlauch PVC 19/13mm glasklar 5,37 ¤
12 x Schlauchschelle 12 - 20mm Stahl verzinkt 9,60 ¤
1 x AT-Protect-UV-blue 1000ml 9,99 ¤
1 x Korrosionsschutz AntiCorro-Fluid 50ml 4,49 ¤
1 x Wärmeleitpaste Arctic Silver 5 6,15 ¤
2 x 13mm (1/2'') Schlauchanschluss G3/8 mit O-Ring 3,98 ¤

Zwischensumme: 294,50 ¤
General Logistics Systems (Versand nach BE : 6.325 kg): 11,17 ¤
inkl. UST 19%: 48,80 ¤
Summe: 305,67 ¤

Waar staat dan die 6% korting :9 .
Ik heb elk 'tabblad' gekeken naar alles-mit-rabatt maar kon niks vinden :'( .

Mooi die Duitesers, heb het gevonden _/-\o_ .

Zo ziet het er nu uit >:) .

1 x D-Tek FuZion Universal 69,99 ¤
1 x Swiftech MCRES-Micro AGB 19,99 ¤
2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2 13,98 ¤
1 x Laing DDC-Pumpe 12V Pro Light 66,99 ¤
2 x 13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow) 3,98 ¤
1 x Thermochill PA120.2 Dual Radiator 79,99 ¤
3 x Schlauch PVC 19/13mm glasklar 5,37 ¤
12 x Schlauchschelle 12 - 20mm Stahl verzinkt 9,60 ¤
1 x AT-Protect-UV-blue 1000ml 9,99 ¤
1 x Korrosionsschutz AntiCorro-Fluid 50ml 4,49 ¤
1 x Wärmeleitpaste Arctic Silver 5 6,15 ¤
2 x 13mm (1/2'') Schlauchanschluss G3/8 mit O-Ring 3,98 ¤

Zwischensumme: 294,50 ¤
Rabatt Kupons:alles-mit-rabatt: - 17,67 ¤
General Logistics Systems (Versand nach BE : 6.325 kg): 11,17 ¤
inkl. UST 19%: 45,98 ¤
Summe: 288,00 ¤

Zijn er nog zo van die codes/trucjes :9~ ??

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws