Voor de temperatuur maakt het niet heel veel uit. Waterkoeling is natuurlijk wel stiller omdat je er meer fans op kan zetten en dus een groter koeloppervlak hebt. Op een luchtkoeler kun je ook stille fans zetten maar die zal dan niet zo goed presteren. Vooral onder load zullen de verschillen er wel zijn.
Het ligt aan jou dus
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
S-Pi 7.8 sec -------- Ministry -------- For Sale
Ik denk dat ik dan dat setje bestel wat ik heb samengesteld met 1/2" slangen...
Juist werd de CPU te warm, en kreeg hem zelfs niet meer opgestart ookal had ik de fans terug op draaien gezet.... Kun je nagaan hoe slecht zo een TT setje is
EDIT:
Dan ga ik voor dit;
Swiftech Apogee GT 1/2"
Swiftech MCRes - Micro 1/2"
ThermoChill PA120.2 (+ 3/8" naar 1/2" buisfitting)
Laing DDC 1T (1/2" ??)
1/2" Blauwe Tygon slang
Wat voor fan's raden jullie me aan voor op de radiator ? En kan die pomp niet beter ? Of is dit een ideale combi kwa pomp en cpu-blok (over flow + pressure) want daar weet ik niks van ....
Prodigys wijzigde dit bericht 16-07-2007 17:04 (30%)
Persoonlijk zou ik de Laing DDC-pomp 12V Ultra kiezen. Zo ong. de beste pomp die er is. De rest ziet er allemaal erg goed uit. High-end setje
Als fans zou ik Noctua kiezen. Je hebt de 1200 en 800 RPM versie. Ik heb zelf de 800 rpm versie die je echt niet hoort. Ook niet als je je oor erop hebt (of erin zoals mij gebeurde omdat ik hem niet hoorde
. Hoewel ze natuurlijk stil zijn verplaatsen ze wel minder lucht dan een 3000 RMP fan maar dat is logisch. Een ander alternatief is Nexus maar daar heb ik weinig ervaring mee. Noctua's zijn iig goed en stil (ook na lange tijd). Mocht je meer airflow willen kun je naar Papst kijken maar die zijn vaak alweer wat luidruchtiger. Scythe fans zijn ook stil maar die verplaatsen nog minder lucht dan Noctua
Dit is wat ik eigenlijk wou bestellen:
De fan's maken 24dB met 79m³/uur, ik heb een triple pack gepakt dan heb ik er 2 voor men rad, en nog 1 voor men outake in de kast.
Dit MOET toch wel goed koelen neem ik aan ?
Q6600 onder 40°C load
Ik zag dat de FuZion block een Q6600 op 1.6VCore hem op 40°c idle houdt en 63°c stressed, dit zijn zeer mooie temps als je het mij vraagt !
Dit was ook met een 240mm rad en een degelijke pomp...
Overigens, wat is de beste koelpasta voor een WC setje ?
Ik heb hier wit standaard spul en zalman grease, eventueel koop ik wel AS5 erbij of die nieuwe diamond shit...
Prodigys wijzigde dit bericht 16-07-2007 20:00 (30%)
Je moet nog wel spul heben tegen algen. Die fans zijn ook niet de stilste maar je zal iig goede temps hebben!
die Nexus (aka Yate Loon's) zijn wat dat betreft in verhouding de beste stille fans die je maar kan krijgen.
Die zalman heb ikquote:TEAMIKKE schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:16:
Koelpasta is verder niks anders dan met een luchtkoelerAS5 is gewoon goed. Maar je kunt natuurlijk ook die nieuwe pakken of die met dat kwastje van Zalman. Schijnt ook goed te zijn. Iig niet die standaard troep
![]()
Je moet nog wel spul heben tegen algen. Die fans zijn ook niet de stilste maar je zal iig goede temps hebben!
En goeie temps moet ik hebben
Ja dit heb ik ook gelezen/gezien, maar als je dan hoge flow fan's erop plaats zou het dan iets uitmaken ?quote:Terryb47 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:37:
De thermochill radiators zijn juist optimized om goed te presteren met lage rpm fans.
die Nexus (aka Yate Loon's) zijn wat dat betreft in verhouding de beste stille fans die je maar kan krijgen.
vergeet niet: stilte is 1 van de belangrijke redenen waarom mensen aan waterkoeling doen. Ik zit liever niet naast een "opstijgend vliegtuig"
Ja dan pak ik die fans en laat ze draaien @5/7 V, dan zijn ze stil en hebben nog veel CFM.quote:Terryb47 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:29:
Hoe meer cfm hoe beter natuurlijk - maar het verschil is niet groot, je hoeft niet op 5C verschil te rekenen. in verhouding tot oude rad designs, heb je nu veel minder cfm nodig om dezelfde zoniet betere resultaten te halen.
vergeet niet: stilte is 1 van de belangrijke redenen waarom mensen aan waterkoeling doen. Ik zit liever niet naast een "opstijgend vliegtuig"vroeger had je geen keus, nu is dat wel anders gelukkig.
Ideaal denk ik zo
Oke, deze week setje bestellen
EDIT
Wat zijn de verzendkosten naar BE/NL ?
Ik ken totaal geen Duits
Prodigys wijzigde dit bericht 16-07-2007 22:35 (5%)
Reg. datum: 13 november 2006
klik. Top geeft wel wat winst, en mogelijkheid tot grotere stangpilaren.quote:Prodigys schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:10:
Die Ultra DDC pomp ga ik niet pakken want dan zit ik met die plexi top erbij waar ik niks mee kan , en voor due 20¤ ....
bassie wijzigde dit bericht 17-07-2007 00:07 (5%)
je moet wel rekening mee houden, vele fans zullen de CFM/DBA waar maken die ze claimen. en sommige fans, bijvoorbeeld bepaalde modellen van Papst ondervolten slecht. Ik kan dus niks zeggen over die no-name fans die jij in het plaatje hierboven wilt bestellen.quote:Prodigys schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:32:
[...]
Ja dan pak ik die fans en laat ze draaien @5/7 V, dan zijn ze stil en hebben nog veel CFM.
Ideaal denk ik zo.
Oke, deze week setje bestellen.
Van die Yate Loons/Nexus is het wel bewezen dat die gewoon van zichzelf al stil zijn en op 7v hoor je ze helemaal niet. (ik heb er zelf 4 van)
BeNeLux: starting from 7,90¤quote:Prodigys schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:32:
Wat zijn de verzendkosten naar BE/NL ?
Ik ken totaal geen Duits![]()
Austria, Denmark starting from 11,90¤
England, France, Italy, Switzerland: starting from 18,90¤
Alle of prices apply to normal packages to 4kg.
aquatuning vertaald
...GPU - Coolly...ect
Voor de fans moet je nu bij Exhaust kijken. Een Exhaust setje van Yate Loon kan ik je ook zeker aanraden. Stil en niet duur.
Ik zal nog eens ff nadenkenquote:bassie_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:07:
[...]
klik. Top geeft wel wat winst, en mogelijkheid tot grotere stangpilaren.
In een review van 26 fan's was de slechtste fan maar te undervolten naar 3.6V ofsoiets, dus elke fan doet wel 5V (als het zou moeten) maar ik dnek dat ik gewoon op 7V ga draaien dan...quote:Terryb47 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 01:16:
[...]
je moet wel rekening mee houden, vele fans zullen de CFM/DBA waar maken die ze claimen. en sommige fans, bijvoorbeeld bepaalde modellen van Papst ondervolten slecht. Ik kan dus niks zeggen over die no-name fans die jij in het plaatje hierboven wilt bestellen.
Van die Yate Loons/Nexus is het wel bewezen dat die gewoon van zichzelf al stil zijn en op 7v hoor je ze helemaal niet. (ik heb er zelf 4 van)
Toch bedankt voor je info
Starting from 7.90¤ (tot 4Kg zeker dan ?)quote:coolfris schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:03:
[...]
BeNeLux: starting from 7,90¤
Austria, Denmark starting from 11,90¤
England, France, Italy, Switzerland: starting from 18,90¤
Alle of prices apply to normal packages to 4kg.
aquatuning vertaald![]()
...GPU - Coolly...ectWel een beetje kromme vertaling dus, maar beter dan haast uit niets wijs kunnen worden.
Voor de fans moet je nu bij Exhaust kijken. Een Exhaust setje van Yate Loon kan ik je ook zeker aanraden. Stil en niet duur.
Zou mijn dingen meer als 4Kg zijn
Die vertaling is wel wijs gevonden, kom er alleen nog niet aan uit
Maar ik weet genoeg, kijken voor die DDC Top, + een 10¤ verzendkosten, komt in orde denk ik
Okee.
Heb iets samengesteld nu (alweer
Ik hoop dat het goed is.

CPU Block: Een van de beste koelblokken heb ik vernomen, dus daar twijfel ik niet over om deze te nemen dan.
Koppeling: Deze zijn voor de radiator, G3/8" naar 1/2" slangaansluiting. Zegt genoeg ?
Reservoir: Ook een van de beste, en hij ziet er niet slecht uit vind ik persoonlijk, daarbij is hij ook lekker klein en makkelijk te plaatsen in een kast (Zelfs kleine kasten zoals mijne
Fan's: Deze zag ik in een ooghoek staan en keek eens naar de spec's ervan, en deze waren niet slecht voor die prijs etc. (98m²/uur met 21dB) Deze kunnen zelfs gewoon op 12V mss draaien en lekkere temps voortbrengen
Pomp: Een DDC Pro Light, op aanraden van andere mensen maar eentje gepakt met een top erop. Ziet er wat schoner uit maar als het wel goed werkt ?
Koppeling: Dit is voor de DDC Pro Light, deze heeft 1/4" op de top zitten dus een koppeling van 1/4" naar 1/2" slang is wel makkelijk denk ik zo.
Radiator: Goeie dingen over gehoord en zou al met zeer lage CFM al mooie temps voortbrengen, geen twijfel dat ik deze pak dan.
Slang: Dit is 1/2" slang (13mm binnen / 19m buiten ). Deze valt niet te missen in een WC setup denk ik
Extra: Mooie UV blauwe spul voor toch wat kleur in je loop te krijgen....
Koelpasta: Nadat ik 2 potjes Zalman heb opgebruikt wil ik deze ook wel eens testen.
Extra: Slangklemmen, zeer makkelijk en erg sterk, handig voor een WC setup dus.
Iemand nog een op- of aanmerking mag het posten
(PS: Dit alles is voor 283.31¤ excl. verzendkosten )
EDIT:
Porto Belgien Niederlande Luxemburg:
bis 4kg: 6,90¤
bis 8kg: 10,90¤
bis 12kg: 12,90¤
bis 20kg: 17,90¤
Wil dus zeggen, het gaat dus om 283.31¤ - 6% korting (had ik ergens gelezen) + 10.90¤ = 277.21¤
Prodigys wijzigde dit bericht 17-07-2007 12:48 (31%)
Reg. datum: 30 december 2003
ennehm .. gebruik even de "gutschein" (kortingsbon):
alles-mit-rabatt
kom je uit op ¤ 266 zonder verzendkosten, toch nog maar 16 over budget
Specs // System Pics // V&A spullekes
Reg. datum: 07 juni 2007
Dit wist ik dat je ging zeggen, maar daar heb ik al spul voor, apart gekocht bij men TT setje...quote:
Tjah, die speciale koelvloeitstof wist ik niet, staat die ook op aquatuning ?quote:Pilske schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:09:
en je vergeet sowieso dat je 'n koelvloeistof op glycerol basis moet gebruiken voor laing pompjes om ze goed gesmeerd te houden
ennehm .. gebruik even de "gutschein" (kortingsbon):
alles-mit-rabatt
kom je uit op ¤ 266 zonder verzendkosten, toch nog maar 16 over budget
En die korting had ik al gedaan
Stuur me maar wat info naar mij adres (prodigys_144@hotmail[.]com) en dan zie ik wel verder.quote:Ferry1982 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:17:
Prodigys ik ga mijn highend swiftechset wegdoen als je interesse hebt moet je even een mail sturen naar ferryverhage@hotmail.com
Wees niet te spoedig geėrgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Fuzion

GTX
Wat bij de Fuzion mooi zal zijn is 1 dikke inlet in het midden en 4 kleine outlets in alle hoeken die weer samen komen buiten het blok met dunnere slangetjes.
Bulls wijzigde dit bericht 17-07-2007 14:59 (20%)
Wees niet te spoedig geėrgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Edit: Aan de andere kant lijkt het natuurlijk wel dat de GTX meer oppervlak met het water heeft.
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 17-07-2007 15:09 (16%)
En dit zijn de results :

(wat ik lees over de GTX als je de base een slag draait en dus verkeerd monteerd)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last