Hoofdcategorieën
Topicacties

Duurzame Energie deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
stefan001 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:09: Er hangt een 'normale' geiser in de keuken, die ook het water voor de douche verzorgt. Is dat heel inefficient? (niet dat het veranderd gaat worden...)
Voor het verwarmen van tapwater springt een badgeiser net zo (on)zuinig met gas om als een moderne HR combiketel, mits deze -zoals CanonG1 al aangaf- van een elektronische ontsteking voorzien is.
Ik heb in maart een badgeiser vervangen door een HR-combiketel: het gasverbruik voor tapwater is sindsdien nagenoeg gelijkgebleven. Wel heeft de nieuwe ketel een hogere warmwater capaciteit.
Voor de meeste HR-ketels geldt het HR-systeem alleen voor de cv-zijde, niet voor tapwater.

Zonnepanelen in Apeldoorn: www.herbergpv.nl

Hail the scriptsausage!

iets warms warmhouden kost altijd meer energie dan iets kouds opwarmen on-demand. Zeker met de frequentie waarmee je warmwater nodig hebt in een 'gewoon' huis, dus het aanslaan is zeker efficienter dan het warmhouden met een boiler (daarom waarschuwt men ook - een boiler kost geen drol om op te hangen maar kost je op jaarbasis klauwen met geld).

Kijk je alleen wel uit met de veiligheid; we hebben in mn appartement expres een nieuwe ketel neergehangen die niet meer het risico heeft gezellig koolstofmono-oxide te verspreiden als ik even niet oplet, dus die zowel de in- als uitlaat voor lucht buiten de binnenluchtcirculatie om heeft. Ook heeft ie een 'knijper' (zie, volgens mij, duurzame energie deel 2) voor het water- en energieverbruik als ie nog aan het opwarmen is en een warmtewisselaar om de efficientie nog een beetje op te krikken.

En ik had een keertje op de verpakking van een elektronische ontsteking gekeken en die zei ''levensduur: ca. 10^9 ontstekingen".....

Wat? Taboe?

Vandaag was er nogal wat commotie rondom zonne energie.

Er brak brand uit in de zonnepanelen op het dak. Een technisch defect was beide keren de oorzaak. De schade is beperkt gebleven tot in totaal acht verwijderde zonnepanelen.
Beide brandjes zijn ontstaan door technische fouten in de zonnepanelen. In de bekabeling was kortsluiting tijdens herstelwerkzaamheden ontstaan. Deze waren nodig als gevolg van blikseminslag enige daarvoor. Op beide getroffen plekken zijn vier zonnepanelen verwijderd.

De brandweer heeft alle zonnepanelen ontkoppeld van de energievoorziening. „Dat betekent dat we weer gewone energie gebruiken”, aldus Dorresteijn.

Het Oceanium was een uur na de tweede brand weer open voor publiek.

http://www.telegraaf.nl/b...rand_Blijdorp.html?p=11,1

1365Watt-piek op ons dak!

Ik heb eens zitten zoeken naar cartoons over olie, peak oil en energie. Daarvan zijn er veel!!

Hier een kleine selectie:

http://www.jharingman.demon.nl/cartoons/images/_C45D8A0F_3825_423D_9946_9961528A12AA_.jpg

http://www.jharingman.demon.nl/cartoons/images/oil1.jpg

http://www.jharingman.demon.nl/cartoons/images/bulgaria-oil.jpg

En hier de rest. Enjoy!

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
ssj3gohan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:08:
iets warms warmhouden kost altijd meer energie dan iets kouds opwarmen on-demand. Zeker met de frequentie waarmee je warmwater nodig hebt in een 'gewoon' huis, dus het aanslaan is zeker efficienter dan het warmhouden met een boiler (daarom waarschuwt men ook - een boiler kost geen drol om op te hangen maar kost je op jaarbasis klauwen met geld).
[...]
Mijn schoonvader heeft net een nieuwe keuken laten plaatsen en ze hebben ook een apart kraantje voor kokend heet water.
Dit water wordt warm gemaakt door het in een drukvat onder druk te brengen.
Volgens de verkoper zou dat ongeveer 10 euro extra kosten op jaarbasis (1 of 3 liter voorraad meen ik).
Op zich klinkt het wel logisch, dat op druk houden minder kost dan een verwarmings element. Maar hoe realistisch is zo'n bedrag?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

zonne-energie voor iedereen

quote:
CanonG1 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:34:
Mijn vriendin ook... daarom probeer ik meestal af te wassen. Maar afwassen is voor mij geen automatisme ;) dus doet zij het toch vaak. Zo is het haar geleerd en dat krijg ik er niet meer uit...
Wel een beetje erg doorzichtig, beste CanonG1...

_O-

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

quote:
jantje.vlaam schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:01:
Vandaag was er nogal wat commotie rondom zonne energie.

Er brak brand uit in de zonnepanelen op het dak.
Lees goed: IN de zonnepanelen... |:(

Zeker in de war met al wat "oudere" probleempjes bij BP...

Het lag niet aan de zonnepanelen. Het lag aan Zeus. Die had iets te heftig met zijn bliksems gestrooid...

De polderboy heeft er weer wat speciaals van gemaakt, in komkommertijd:

http://www.polderpv.nl/ni...27juli2007_Sunport_fikkie

Zie ook de links aldaar...

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

quote:
CanonG1 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:14:
Ik heb eens zitten zoeken naar cartoons over olie, peak oil en energie. Daarvan zijn er veel!!
Gaaf!

Vooral DEZE vind ik een hele fraaie. De symboliek knalt er van af (er is net een film aan die beroemde scene uit WOII gewijd, dit is een zeer fraaie eigentijdse variant er op!).

Het zou misschien handig zijn als je een "verder" functie bij de plaatjes zet. Dat "skipt" wat lekkerder.

Verder: hulde! _/-\o_

quote:
zonnigtype schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 02:23:
Het zou misschien handig zijn als je een "verder" functie bij de plaatjes zet. Dat "skipt" wat lekkerder.
Die zit er toch bij? :? Met die pijltjes boven de cartoons kun je verder/terug, of terug naar de index.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Reg. datum: 23 september 2000

quote:
zonnigtype schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 01:06:
Die had ik al in 2003 verkozen. Echte Energie wordt nu zonder mij te raadplegen aan Eneco verkocht en de klanten worden bij Greenchoice gedumpt. Nog nix gehoord, ik ga maar weer eens e-mailtjes versturen... :X (diepe zucht...)
Sinds kort werk ik bij Greenchoice en weet ik dus wat meer. Wat ik iig kan vertellen is dat voordat de daadwerkelijke overdracht plaatsvindt er nog een brief met meer informatie komt. Er wordt hier in iig hard aan gewerkt :)

Hail the scriptsausage!

quote:
TD-er schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:21:
[...]

Mijn schoonvader heeft net een nieuwe keuken laten plaatsen en ze hebben ook een apart kraantje voor kokend heet water.
Dit water wordt warm gemaakt door het in een drukvat onder druk te brengen.
Volgens de verkoper zou dat ongeveer 10 euro extra kosten op jaarbasis (1 of 3 liter voorraad meen ik).
Op zich klinkt het wel logisch, dat op druk houden minder kost dan een verwarmings element. Maar hoe realistisch is zo'n bedrag?
Ik zou willen weten hoe dat wordt berekend, want 1 à 3 liter is vrij weinig. Toch, even hardware.info's vuistregel in acht nemend, één watt continu aan hebben kost 2 euro per jaar, zou zeggen dat ie ongeveer 5W RMS verbruikt. Dat kan realistisch zijn als je het heel weinig gebruikt, maar ik weet uit ervaring dat je zeker een 50W pomp nodig hebt. Bovendien, thermodynamisch heb je altijd een bepaalde hoeveelheid energie nodig om iets warm te maken/houden dus zoveel kan het niet schelen met een boiler en die kost ongeveer 100 euro per jaar extra (nou ja, een grote boiler kan je meer kosten).

Zelf zou ik zeggen: kijk op het apparaat wat z'n rating is en schat hoeveel hij aan staat. Dan kun je in ieder geval kijken of je in de juiste orde van grootte zit.

Wat? Taboe?

Check dit:

http://www.blackle.com/

8)7

Meer leesvoer hierover:
Dansdata
Slashdot

@ssj3gohan: Dat staat inderdaad in beide artikelen vermeld :)

CanonG1 wijzigde dit bericht 27-07-2007 17:33 (30%)
Reden: Link naar Dansdata toegevoegd, vergeten :(

Hail the scriptsausage!

quote:
I've got news for you - een tft blokkeert lokaal de backlight, welke altijd aanstaat, om een zwarte pixel te maken. In een CRT neemt scanning veruit de meeste energie voor zijn rekening (ca 8W van de ca. 60W verbruik van een 17 inch gaan daadwerkelijk in licht zitten). Dus het verschil in energiegebruik is...............

nul? (nou ja, CanonG1 wist dit vast al, maar ik had gewoon zin de wijsneus uit te hangen)

Wat? Taboe?

quote:
llevering schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:22:
[...]

Sinds kort werk ik bij Greenchoice en weet ik dus wat meer. Wat ik iig kan vertellen is dat voordat de daadwerkelijke overdracht plaatsvindt er nog een brief met meer informatie komt. Er wordt hier in iig hard aan gewerkt :)
Hmmmm.

Kunt u al wat uit de school klappen?

Ik moet nog steeds een afspraak maken met Richard, maar "hij" schijnt kroost te (gaan) krijgen, dus da's mogelijk even lastig...

Thanx, alvast

quote:
CanonG1 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:01:
[...]

Die zit er toch bij? :? Met die pijltjes boven de cartoons kun je verder/terug, of terug naar de index.
7(8)7 }:O :+

zorrie

haddiknietgezien....

:$

Reg. datum: 23 september 2000

quote:
zonnigtype schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 02:58:
[...]

Hmmmm.

Kunt u al wat uit de school klappen?

Ik moet nog steeds een afspraak maken met Richard, maar "hij" schijnt kroost te (gaan) krijgen, dus da's mogelijk even lastig...

Thanx, alvast
Nou ik ben ook maar een simpele IT-medewerker, dus weet niet veel meer. Ik geloof dat Richard de afgelopen 3 weken op vakantie was en ik dacht dat hij komende week er voor het eerst weer is. Als ik de agenda goed ingekeken heb. Iig voordat je naar Greenchoice overgezet wordt, komt er zeker nog meer informatie beschikbaar en met de kortingsgarantie kan je toch altijd onmiddelijk weg als je dat zou willen :)

quote:
De Tweakers-frontpage is vandaag dan ook erg energie-besparend bezig....

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

quote:
TD-er schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:28:
De Tweakers-frontpage is vandaag dan ook erg energie-besparend bezig....
Wat dan? Die is vrij licht van kleur (niet dat het netto ook maar iets uitmaakt volgens mij).

quote:
CanonG1 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:10:
[...]

Wat dan? Die is vrij licht van kleur (niet dat het netto ook maar iets uitmaakt volgens mij).
Bij TFT's niet, maar bij vooral wat grotere CRT's maakt het wel degelijk uit.
edit:
Oh ik had niet gezien dat de frontpage alweer terug is, tot in elk geval een uur geleden stond er een donker-grijs plaatje met de mededeling dat de db-server vervangen zou worden.

TD-er wijzigde dit bericht 28-07-2007 11:20 (24%)

quote:
TD-er schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:18:
[...]

Bij TFT's niet, maar bij vooral wat grotere CRT's maakt het wel degelijk uit.
edit:
Oh ik had niet gezien dat de frontpage alweer terug is, tot in elk geval een uur geleden stond er een donker-grijs plaatje met de mededeling dat de db-server vervangen zou worden.
Tja. Internet, websites e.d. blijven "vluchtige" business.

Jammer dat voor "duurzaam" een wat langere adem nodig is.

Zeg maar, voor de types die wat "steviger" op hun voeten staan en die goed "aarden".

Ook taal kun je leuke dingen mee doen...

;)

Hail the scriptsausage!

quote:
zonnigtype schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:17:
[...]

Tja. Internet, websites e.d. blijven "vluchtige" business.

Jammer dat voor "duurzaam" een wat langere adem nodig is.

Zeg maar, voor de types die wat "steviger" op hun voeten staan en die goed "aarden".

Ook taal kun je leuke dingen mee doen...

;)
_O-

Wat? Taboe?

quote:
zonnigtype schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:28:
[...]

Bij dezen ververst. Imeel van Essent Retail, en respons van de polderboy. Die zich niet meteen voor 1 gat laat vangen:

http://www.polderpv.nl/te...m#16juli2007_aanvullingen
(zorrie for the selfquote)

Een erg leuk nakomertje van een bekend politicus:

http://www.polderpv.nl/ni...juli2007_PPV_KleinDuimpje
http://paulusjansen.sp.nl...uimpje-daagt-de-reus-uit/

Even waarschuwen s.v.p. als ik te ver naast m'n schoenen beland... :+

Reg. datum: 12 juni 2007

quote:
zonnigtype schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:35:
[...]

Als je ze maar in het zicht houdt dan valt het allemaal wel mee ;)

Hail the scriptsausage!

quote:
[...]

http://www.polderpv.nl/ni...juli2007_PPV_KleinDuimpje
http://paulusjansen.sp.nl...uimpje-daagt-de-reus-uit/

Je bent wel een lekkere herrieschopper hè :)

Wat? Taboe?

quote:
[...]

[...]
Nou ja bekende... Ik kende 'm niet ;)
Maar in elk geval wel leuk en goed om te weten dat er politici zijn die dit ook volgen en ook erg goed dat ze dat even laten weten.

@banner van Essent.
Je had het over dat je niet gesponsord wilt worden, in elk geval niet door Essent.
Maar zoveel kost hosting toch niet, dat dat uberhaupt een issue is toch?
en als het wel zoveel kost, ben je erg goed bezig ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: