Reg. datum: 05 juli 2006
Ik vind dat maar een beetje onzin, zij kunnen prima zelf een systeem samen stellen. Dat het ''in samenwerking'' gaat met GoT, is dan ook niet eerlijk. Andere users mogen ook geen feedback meer vragen.
Tuurlijk kunnen zij prima een systeem samenstellen, dat is juist de reden dat ze dat topic openen en daarin een discussie starten, om juist andere users te helpen.quote:hello_moto schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:48:
Ik vind dat maar een beetje onzin, zij kunnen prima zelf een systeem samen stellen. Dat het ''in samenwerking'' gaat met GoT, is dan ook niet eerlijk. Andere users mogen ook geen feedback meer vragen.
Dat andere users geen feedback mogen vragen is natuurlijk dan niet erg, er zijn immers de BBGs.
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Het is niet zo dat zij hulp willen bij het samenstellen van hun systeem, maar meer ons de kans geven om tot een algemeen beste setup te komen in verschillende prijscategorieen.quote:hello_moto schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:48:
De meningen zijn er dus over verdeeld
. Maar de tips die in een BBG-topic worden gegeven zijn makkelijk zelf te vinden.
Klopt, dus daar worden de users nog mee tegemoet gekomen EN het is natuurlijk zo dat de tips voortvloeien uit een onderbouwd geheel. Dus iedereen kan zijn/haar mening geven als het aankomt op een systeem uit de BBG en deze worden als tips gebruikt om een systeem samen te stellen.quote:hello_moto schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:54:
De meningen zijn er dus over verdeeld. Maar de tips die in een BBG-topic worden gegeven zijn makkelijk zelf te vinden.
Is dat punt van de userreviews nu zo moelijk te begrijpen?? Ik nam de GA 965P DS3 als voorbeeld dus... Tig keer tegengekomen in een boodschappenlijstje TS en daar zijn ook tig keer replies over gegeven ("Je kunt die beter nemen dan de P5B i.v.m. solid heatcaps", bijvoorbeeld). GoT behoort toch het verlengstuk te zijn van T.net, dus de userreviews zijn daarmee toch onderdeel van de knowledge database. Een ander voorbeeld uit de boodschappenlijstjes is natuurlijk de E6600. Kijk dat zijn er al wat meer
. M'n point is dus dat iemand die met een configuratierequest komt om aan tweakers advies te vragen over de samenstelling van de onderdelen. Hij zou die info van dezelfde tweakers kunnen vinden bij de userreviews, that's all. Daar mag best naar verwezen worden, lijkt me. En wellicht heeft iemand minder behoefte om een dergelijke TS te te beginnen als hij binnen dezelfde site meer info over de samengestelde componenten a.d.h. reviews, buiten de BBG om, kan vinden.
Nog een voorbeeldje: Hoe vaak stond die 8800GTS wel niet in een lijstje? I.i.g. een een stuk vaker dan 4 maal... Link.
Om de BBG's te vergelijken met boodschappenlijstje topics is natuurlijk onzin. Het is niet zo dat Hielko of Hahn zelf op zoek zijn naar een nieuw systeem en hierover hulp vragen. Vrij overbodig om te vermelden dat deze topics zijn bedoeld om een review tot stand te brengen voor algemeen nut
Nog een voorbeeldje: Hoe vaak stond die 8800GTS wel niet in een lijstje? I.i.g. een een stuk vaker dan 4 maal... Link.
Om de BBG's te vergelijken met boodschappenlijstje topics is natuurlijk onzin. Het is niet zo dat Hielko of Hahn zelf op zoek zijn naar een nieuw systeem en hierover hulp vragen. Vrij overbodig om te vermelden dat deze topics zijn bedoeld om een review tot stand te brengen voor algemeen nut
Misschien is het ook handig dat Tweakers.net een véél grotere database krijgt met allemaal specificaties? Een beetje à la Hardware.info.
Ik snap idd niet wat je bedoelt met die userreviews. We hebben daar toch een plek voor op de FP? Dat is toch prima zo?quote:Alunno schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:05:
Is dat punt van de userreviews nu zo moelijk te begrijpen?? Ik nam de GA 965P DS3 als voorbeeld dus... Tig keer tegengekomen in een boodschappenlijstje TS en daar zijn ook tig keer replies over gegeven ("Je kunt die beter nemen dan de P5B i.v.m. solid heatcaps", bijvoorbeeld). GoT behoort toch het verlengstuk te zijn van T.net, dus de userreviews zijn daarmee toch onderdeel van de knowledge database.
Precies, dus dan kijkt hij toch bij de productreviews?quote:M'n point is dus dat iemand die met een configuratierequest komt om aan tweakers advies te vragen over de samenstelling van de onderdelen. Hij zou die info van dezelfde tweakers kunnen vinden bij de userreviews, that's all.
Waarschijnlijk wel, maar dat ligt meer aan de user niet? Er zijn meer plekken dan T.net om info te zoeken.quote:En wellicht heeft iemand minder behoefte om een dergelijke TS te te beginnen als hij binnen dezelfde site meer info over de samengestelde componenten a.d.h. reviews, buiten de BBG om, kan vinden.
We hebben al productreviews en we hebben de PW al redelijk gesorteerd op specs. Daarbij kun je vanuit de PW bijna altijd wel doorlinken naar productspecs van de fabrikant.quote:hello_moto schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:37:
Misschien is het ook handig dat Tweakers.net een véél grotere database krijgt met allemaal specificaties? Een beetje à la Hardware.info.
Wat zou je nog meer willen?
Terw_Dan wijzigde dit bericht 17-07-2007 17:01 (15%)
Ja, makkelijk te vinden op de site. Maar een makkelijk vergelijker, waarbij je bijvoorbeeld kunt zoeken op een ''Uitshuifbare moederborddrager'', of een kast met een venster.
Zie bijvoorbeeld dit: http://www.hardware.info/...oduct/Antec_Nine_Hundred/
Met een paar foto's, en de keuze tussen ''Specificaties'', ''(user)reviews'' en de pricewatch is dat heel leuk op te zetten. Zo kan er ook daadwerkelijk handig gezocht worden naar hardware en kan een keuze gemaakt worden. Ik vind de pricewatch veel te onhandig, te omslachtig.
Met een paar foto's, en de keuze tussen ''Specificaties'', ''(user)reviews'' en de pricewatch is dat heel leuk op te zetten. Zo kan er ook daadwerkelijk handig gezocht worden naar hardware en kan een keuze gemaakt worden. Ik vind de pricewatch veel te onhandig, te omslachtig.
Dat zou handig zijn, alleen denk ik niet dat het ontbreken daarvan een reden geeft om boodschappenlijstjes topics toe te laten (want daar ging het in eerste instantie om).quote:hello_moto schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:54:
Ja, makkelijk te vinden op de site. Maar een makkelijk vergelijker, waarbij je bijvoorbeeld kunt zoeken op een ''Uitshuifbare moederborddrager'', of een kast met een venster.
Daarnaast zijn er nog een aantal punten:
- Dit is makkelijk te vinden op andere sites naast T.net
- Users mogen best wat moeite doen om dit soort info te vinden
- Je moet je afvragen of dit een plek heeft op T.net
- En je moet je afvragen of users er ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken
- Ja, maar zo valt er van alles wel wat te zeggen. Tweakers.net is toch de grootste hardware en software-site van Nederland?quote:Terw_Dan schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:44:
[...]
Dat zou handig zijn, alleen denk ik niet dat het ontbreken daarvan een reden geeft om boodschappenlijstjes topics toe te laten (want daar ging het in eerste instantie om).
Daarnaast zijn er nog een aantal punten:
- Dit is makkelijk te vinden op andere sites naast T.net
- Users mogen best wat moeite doen om dit soort info te vinden
- Je moet je afvragen of dit een plek heeft op T.net
- En je moet je afvragen of users er ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken
- Zeker, maar als het heel snel overzichtelijk gedaan kan worden, doen de meesten dat ook wel.
- Hoezo niet? Het heeft toch ook een pricewatch? Wat ik voorstelde is alleen veel overzichtelijker.
- Zie punt 2.
Volgens mij heb ik wel ergens gelezen dat de huidige specificatielijst nog uitgebreid zou worden. Zeker weet ik het niet. Je kunt het ook eens melden als feature op Devtrack/FA.
We zijn op dit moment inderdaad bezig met het uitbreiden van de PW Met een specsdatabase. Dit is de de grootste verbetering van de nieuwe layout m.b.t. de pricewatch, zoals je ook in o.a. de redactieblogs hebt kunnen lezen. De pricewatch zoals deze er voorheen was schoot tekort t.o.v. andere prijsvergelijksites.
Deze hele zaak is echter niet van belang voor Complete Systemen & Laptops, daarom wil ik de discussie over de specsdb hierbij laten.
Deze hele zaak is echter niet van belang voor Complete Systemen & Laptops, daarom wil ik de discussie over de specsdb hierbij laten.
Love me. Feed me. Never leave me.
@Aikeleer
Allereerst: goed nieuws! Daarnaast voelde ik aanvankelijk niets voor hello_moto's suggestie. Na het aanklikken van z'n Hardware. info link (site die ook uiteraard tussen m'n favo's staat) werd zijn punt me pas duidelijk. Idd. heel overzichtelijk en handig. Mijn punt over het gebrek aan input qua userreviews vind je daar dus een stuk minder...
Voordat je begint te roepen dat dit OT is t.o.v. CSL beleid, hoop ik dat je je oogkleppen af wil zetten en ruimte wil toe laten om het beleid in een breder kader te stellen (ook al vernoed ik dat je van CSL het liefst een laptop [Ervaringen] forum wil maken: Welke Vaio CR11 kleur vindt jij nu het mooist? Mijn favoriet: de roze!). Concreet betekent dat als je de info voor het configureren van een PC systeem bereikbaarder maakt, dat je dan vanzelf minder requests voor het zoveelste allround/gamesysteem krijgt. Op de huidige wijze verplaats je je energie van het sluiten van topicstarts naar het plaatsen van modbreaks in de toegestaane topics...
Ik hoop ook een reactie te krijgen op deze post van mij, Aikeleer:
Alunno in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid"
Daarnaast heb ik een comment geplaatst op GA's topic in Lieve Adjes met wat (temp) stats. ook hier gaarne jouw input hierover als moderator:
Alunno in "[CSL] Nieuw systeem samengesteld"
Allereerst: goed nieuws! Daarnaast voelde ik aanvankelijk niets voor hello_moto's suggestie. Na het aanklikken van z'n Hardware. info link (site die ook uiteraard tussen m'n favo's staat) werd zijn punt me pas duidelijk. Idd. heel overzichtelijk en handig. Mijn punt over het gebrek aan input qua userreviews vind je daar dus een stuk minder...
Voordat je begint te roepen dat dit OT is t.o.v. CSL beleid, hoop ik dat je je oogkleppen af wil zetten en ruimte wil toe laten om het beleid in een breder kader te stellen (ook al vernoed ik dat je van CSL het liefst een laptop [Ervaringen] forum wil maken: Welke Vaio CR11 kleur vindt jij nu het mooist? Mijn favoriet: de roze!). Concreet betekent dat als je de info voor het configureren van een PC systeem bereikbaarder maakt, dat je dan vanzelf minder requests voor het zoveelste allround/gamesysteem krijgt. Op de huidige wijze verplaats je je energie van het sluiten van topicstarts naar het plaatsen van modbreaks in de toegestaane topics...
Ik hoop ook een reactie te krijgen op deze post van mij, Aikeleer:
Alunno in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid"
Daarnaast heb ik een comment geplaatst op GA's topic in Lieve Adjes met wat (temp) stats. ook hier gaarne jouw input hierover als moderator:
Alunno in "[CSL] Nieuw systeem samengesteld"
Informatie bij het samenstellen van een systeem ligt binnen handbereik hier in CSL. Met enkele kliks heb je een volledige HOWTO voor je neus samen met best buy guides waarin links staan naar de pricewatch en bijhorende specificaties. We hebben ook al tijden veel informatie gegeven aan de gebruiker en feit is dat vele luie gebruikers consequent niet lezen en we zo alsnog zitten met talloze 'hoe is dit systeem' topics. Als het niet in één oogopslag duideiljk is dat het niet is toegestaan, zullen die gebruikers gewoon blijven registreren en posten. Vandaar hebben we al een andere forumbeschrijving aangevraagd maar wat achter de schermen op zich laat wachten.
Wat betreft je vraag naar commentaar op desbetreffende posts: gezien het volume zal ik daar morgen pas tijd voor hebben, maar je kunt er van uit gaan dat de moderators niet de eerste twee woorden van de forumnaam zijn vergeten.
Wat betreft je vraag naar commentaar op desbetreffende posts: gezien het volume zal ik daar morgen pas tijd voor hebben, maar je kunt er van uit gaan dat de moderators niet de eerste twee woorden van de forumnaam zijn vergeten.
Sjezus Aikeleer, dat laatste stukkie komt op mij over als een bedreiging. 'Zal vast nie de bedoeling zijn, toch?? Je bedoelt toch de 2 (3) eerste woorden van m'n post, nie?quote:Aikeleer schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:01:
Je moet er niet meer van maken dan het is he.quote:Alunno schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:09:
[...]
Sjezus Aikeleer, dat laatste stukkie komt op mij over als een bedreiging. 'Zal vast nie de bedoeling zijn, toch?? Je bedoelt toch de 2 (3) eerste woorden van m'n post, nie?
't Was dan ook ironisch bedoeld Aikeleer
, maar kan me zo voorstellen dat dat ff niet overkwam. Ik lees het vanzelf wel waneer je eens een gaatje hebt weten te vinden voor een reply!
Ik vind eigenlijk dat het beleid wat soepeler mag.
Het forum word nu overspoeld met centrale topics met tientale pagina's waar je toch niets uit wijzer word, waarals iemand met een vraag komt dat hij gelijk afgewezen word naar het zoeken.
Op een forum als dit vind ik wel dat je nog vragen mag hebben, als we beginnen met zoek maar kan je dit bij alles stellen... ervaringen over systeem xx? Ga maar op een review site zoeken.. en ga maar door.
Tuurlijk, er is een CSL om het helpen van het maken van een systeem, maar waarom is dit forum er nog als iemand niet een vraag mag stellen over zijn computer.. wie doet hij iemand kwaat bij het stellen van een vraag of een mening? Voelt u uwzelf hierdoor gekwetst? Wilt u liever dat deze persoon een verkeerde beslissing maakt door een fout? We zijn hier toch om elkaar te helpen en met elkaar te discusseren of zie ik dat nou fout?
Dit subforum is volgens mij niets voor niets omscheven met "Wat is de beste configuratie van je PC? Wil je wat weten over notebooks? Hier kun je de informatie vinden. Voor "is dit systeem goed?" of andere aankoopadviezen, zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?"
Dit citeer ik uit de sub-fora beschijving... ik zie dat nu niet echt helemaal nageleeft, wilt u een vraag over een aankoopadvies of of een systeem goed is krijg je all snel een lock met een verwijzing naar het zoeken.
U was vroeger toch ook de tweaker die uren lang kon discusseren over hardware, die vragen had of product x wel past met product x, die andere mensen hielp met het kiezen van onderdelen. Waarom zou dit nu opeens niet meer mogen? Het bevalt hier toch over tweakers die met elkaar discusseren en elkaar helpen? Is het de passie der macht, of mag u elkaar tegenwoordig niet meer van een goed advies voorzien?
De discussie vermoeilijken met dit soort regels draagt volgens mij niets bij aan de netheid / ge-ordend heid van dit forum en laat mensen alleen met onbeantwoorde vragen. Ook doet het de sfeer niet ten goeden.
Dit is mijn mening, prove me wrong.
Het forum word nu overspoeld met centrale topics met tientale pagina's waar je toch niets uit wijzer word, waarals iemand met een vraag komt dat hij gelijk afgewezen word naar het zoeken.
Op een forum als dit vind ik wel dat je nog vragen mag hebben, als we beginnen met zoek maar kan je dit bij alles stellen... ervaringen over systeem xx? Ga maar op een review site zoeken.. en ga maar door.
Tuurlijk, er is een CSL om het helpen van het maken van een systeem, maar waarom is dit forum er nog als iemand niet een vraag mag stellen over zijn computer.. wie doet hij iemand kwaat bij het stellen van een vraag of een mening? Voelt u uwzelf hierdoor gekwetst? Wilt u liever dat deze persoon een verkeerde beslissing maakt door een fout? We zijn hier toch om elkaar te helpen en met elkaar te discusseren of zie ik dat nou fout?
Dit subforum is volgens mij niets voor niets omscheven met "Wat is de beste configuratie van je PC? Wil je wat weten over notebooks? Hier kun je de informatie vinden. Voor "is dit systeem goed?" of andere aankoopadviezen, zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?"
Dit citeer ik uit de sub-fora beschijving... ik zie dat nu niet echt helemaal nageleeft, wilt u een vraag over een aankoopadvies of of een systeem goed is krijg je all snel een lock met een verwijzing naar het zoeken.
U was vroeger toch ook de tweaker die uren lang kon discusseren over hardware, die vragen had of product x wel past met product x, die andere mensen hielp met het kiezen van onderdelen. Waarom zou dit nu opeens niet meer mogen? Het bevalt hier toch over tweakers die met elkaar discusseren en elkaar helpen? Is het de passie der macht, of mag u elkaar tegenwoordig niet meer van een goed advies voorzien?
De discussie vermoeilijken met dit soort regels draagt volgens mij niets bij aan de netheid / ge-ordend heid van dit forum en laat mensen alleen met onbeantwoorde vragen. Ook doet het de sfeer niet ten goeden.
Dit is mijn mening, prove me wrong.
SniperFox wijzigde dit bericht 20-07-2007 13:51 (71%)
Nou, dat is wel wat overdreven...quote:SniperFox schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:38:
Ik vind eigenlijk dat het beleid wat soepeler mag.
Ervaringen met systeem x mogen hier dus nog wel, prefab-systeemtopics zijn nog altijd toegelaten afaik.quote:Op een forum als dit vind ik wel dat je nog vragen mag hebben, als we beginnen met zoek maar kan je dit bij alles stellen... ervaringen over systeem xx? Ga maar op een review site zoeken.. en ga maar door.
Ja, maar wel een beetje op niveau graag. Het algemene niveau van de "wat moet ik nemen?"-topics is gewoon beneden de maat.quote:Tuurlijk, er is een CSL om het helpen van het maken van een systeem, maar waarom is dit forum er nog als iemand niet een vraag mag stellen over zijn computer.. wie doet hij iemand kwaat bij het stellen van een vraag of een mening? Voelt u uwzelf hierdoor gekwetst? Wilt u liever dat deze persoon een verkeerde beslissing maakt door een fout? We zijn hier toch om elkaar te helpen en met elkaar te discusseren of zie ik dat nou fout?
Aangezien de policy pas net ingegaan is zal dat nog wel veranderd worden. Ik geloof dat Aikeleer ook meldde dat er achter de schermen aan een wijziging van de naam gewerkt wordt?quote:Dit subforum is volgens mij niets voor niets omscheven met "Wat is de beste configuratie van je PC? Wil je wat weten over notebooks? Hier kun je de informatie vinden. Voor "is dit systeem goed?" of andere aankoopadviezen, zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?"
De "wat moet ik nemen?"-topics leken meer op helpdeskvragen dan op een discussietopic. Als er al een discussietopic ontstond was het omdat elke poster weer een andere gedachte had over wat nou het beste systeem is (nadat de topicstarter een matig onderbouwd lijstje neerzet)quote:De discussie vermoeilijken met dit soort regels draagt volgens mij niets bij aan de netheid / ge-ordend heid van dit forum...
Specifieke vragen kunnen nog altijd terecht in een van de andere hardwarefora. De meeste specifieke vragen die je in CSL bij de "wat moet ik nemen?"-topics zag hadden maar weinig binding met CSL.quote:...en laat mensen alleen met onbeantwoorde vragen.
De community en de knowledgebase, door niet op niveau te posten, dat is info waar niemand wat aan heeft.quote:SniperFox schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:38:
wie doet hij iemand kwaat bij het stellen van een vraag of een mening?
Kwetsen is een groot woord, maar het kan wel irritant zijn.quote:Voelt u uwzelf hierdoor gekwetst?
Nee, maar dat is ook nergens voor nodig, dat moet niet afhankelijk zijn van CSL, maar van de user zelf.quote:Wilt u liever dat deze persoon een verkeerde beslissing maakt door een fout?
Tja, maar wel op niveau discussieren, iets wat in CSL niet gebeurde.quote:We zijn hier toch om elkaar te helpen en met elkaar te discusseren of zie ik dat nou fout?
Die gaat ook veranderen, zoals je in dit topic kunt lezen, alleen kan niet alles direct gedaan worden.quote:Dit subforum is volgens mij niets voor niets omscheven met "Wat is de beste configuratie van je PC? Wil je wat weten over notebooks? Hier kun je de informatie vinden. Voor "is dit systeem goed?" of andere aankoopadviezen, zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?"
Ik heb discussies over hardware nooit zinnig gevonden zoals ze heir gevoerd werden. Een keuze is persoonlijk en prima te baseren op productinfo, reviews, ervaringen en prijs. Of product X met Y werkt is prima te testen danwel op te zoeken.quote:U was vroeger toch ook de tweaker die uren lang kon discusseren over hardware, die vragen had of product x wel past met product x, die andere mensen hielp met het kiezen van onderdelen. Waarom zou dit nu opeens niet meer mogen? Het bevalt hier toch over tweakers die met elkaar discusseren en elkaar helpen? Is het de passie der macht, of mag u elkaar tegenwoordig niet meer van een goed advies voorzien?
De reden dat het niet meer mag lijkt me duidelijk, het bevalt een groot deel van de vaste bezoekers niet, het loopt in strijd met het niveau op got. Het heeft ook totaal niets met macht te maken, het zijn gewoon regels.
Absoluut wel, je zorgt ervoor dat het niveau op got niet naar beneden getrokken wordt zodat het voor iedere bezoeker die zich aan de regels houdt leuk blijft.quote:De discussie vermoeilijken met dit soort regels draagt volgens mij niets bij aan de netheid / ge-ordend heid van dit forum en laat mensen alleen met onbeantwoorde vragen.
Het klinkt misschien lomp, maar mensen die geen moeite willen doen, zijn we liever kwijt dan rijk en gezien er veel topics waren in CSL die makkelijk zelf te vinden waren.
En laten we eerlijk zijn, een stukje hardware uitkiezen is redelijk simpel.
je pakt je budget, je pakt je eisen pakket en je kijkt welk product daaraan voldoet. Voldoen er meerdere, pak dan reviews om te kijken welke de beste is. Veel moeilijker hoeft het niet te zijn, maar er wordt vaak wel moeilijker over gedaan.
Ik vind dit wel een logische verandering. Het aantal "hoe is dit systeem?" topics werd idd wel idioot. Zeker omdat heel erg veel van die systemen enorm veel op elkaar leken, en 1 zo'n topic dus voldoende zou zijn geweest voor iedereen.
Ik vind echter wel de verschillende bbg's niet voldoende op dit moment.
Zo'n 90% van de "hoe is dit systeem?" topics gingen over game-pc's. Er is nu maar 1 bbg voor een gamesysteem, en die is voor een budget van 2000 Euro, terwijl de meeste mensen die topics hier openden een budget van tussen de 900 en 1300 euro hadden.
Ik zou dus willen aanraden om minimaal 1 extra bbg toe te voegen. Namelijk het budget-game-systeem laten terugkomen.
Op dit moment is er natuurlijk het multimedia systeem, maar dat is toch echt geen aanrader voor een pure gamer met een budget van 1200 euro.
Ik zou persoonlijk 2 game-systeem bbg's toevoegen.
Budget game-systeem: +/- 750 Euro
Mid-range game-systeem: +/- 1200 - 1300 Euro.
Op die manier, kunnen mensen met verschillende budgetten gewoon wat onderdelen van de verschillende bbg's mixen, en zo kan iedereen, zelfs mensen die echt bijzonder weinig verstand van pc's hebben, op een goede pc uitkomen. En zijn topics hierover volledig onnodig geworden.
Ik vind echter wel de verschillende bbg's niet voldoende op dit moment.
Zo'n 90% van de "hoe is dit systeem?" topics gingen over game-pc's. Er is nu maar 1 bbg voor een gamesysteem, en die is voor een budget van 2000 Euro, terwijl de meeste mensen die topics hier openden een budget van tussen de 900 en 1300 euro hadden.
Ik zou dus willen aanraden om minimaal 1 extra bbg toe te voegen. Namelijk het budget-game-systeem laten terugkomen.
Op dit moment is er natuurlijk het multimedia systeem, maar dat is toch echt geen aanrader voor een pure gamer met een budget van 1200 euro.
Ik zou persoonlijk 2 game-systeem bbg's toevoegen.
Budget game-systeem: +/- 750 Euro
Mid-range game-systeem: +/- 1200 - 1300 Euro.
Op die manier, kunnen mensen met verschillende budgetten gewoon wat onderdelen van de verschillende bbg's mixen, en zo kan iedereen, zelfs mensen die echt bijzonder weinig verstand van pc's hebben, op een goede pc uitkomen. En zijn topics hierover volledig onnodig geworden.
UltraR-pc wijzigde dit bericht 20-07-2007 14:32 (12%)
www.cyclingforfun.org : Kom Nederland/België helpen Spanje van de wieler-troon te houden! CFF: Enorm leuk, gratis managerspel!
Bij de BBG zit ook allerlei randapparatuur. Als je die weglaat, en dus alleen de kast (met inhoud) overhoudt bespaar je honderden euro's. Verder kan een Tweaker natuurlijk ook wel uit de voeten met het multimediasysteem. Een paar onderdeeltjes aanpassen en je zit weer op een "echt" gamesysteem.
Precies, imho kun je van het gamesysteem ook prima wat goedkopers maken. Gewoon mindere videokaart en je bent al een stuk goedkoper uit.quote:RoD schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:34:
Bij de BBG zit ook allerlei randapparatuur. Als je die weglaat, en dus alleen de kast (met inhoud) overhoudt bespaar je honderden euro's. Verder kan een Tweaker natuurlijk ook wel uit de voeten met het multimediasysteem. Een paar onderdeeltjes aanpassen en je zit weer op een "echt" gamesysteem.
Reg. datum: 30 oktober 2006
Reg. datum: 30 oktober 2006
Ik heb nu 3 keer een bericht getypt en weer gedelete, kortgezegd -> Ik ben het eens met Alunno (zie pagina 1).
Ik ben geen IT professionel, wel een PC enthousiast die hier graag kwam om mee te kijken naar de ervaringen met zelfgebouwde pc's en tips en tricks van tweakers. Blijkbaar vindt "men" het niveau te laag, jammer want veel van wat ik geleerd heb komt uit het CSL.
Net als Alunno vraag ik me dan af: Wat mag nog wel?? Als je geen laptop hebt kan ik me zo even geen vragen meer voorstellen zonder dat het direct gesloten wordt.
Ik ben geen IT professionel, wel een PC enthousiast die hier graag kwam om mee te kijken naar de ervaringen met zelfgebouwde pc's en tips en tricks van tweakers. Blijkbaar vindt "men" het niveau te laag, jammer want veel van wat ik geleerd heb komt uit het CSL.
Net als Alunno vraag ik me dan af: Wat mag nog wel?? Als je geen laptop hebt kan ik me zo even geen vragen meer voorstellen zonder dat het direct gesloten wordt.