Ik snap dat mensen moe werden van de talloze topics die zonder enig inspiratie of moeite van de TS zelf werden geplaatst maar ik vind het TOTAAL verbieden van deze topics wel erg zwart/wit.
Ik heb bijvoorbeeld van verschillende plekken informatie opgehaald over de componenten die ik wil gaan bestellen en ik wilde graag de meningen horen van mensen die meer ervaring met dit materiaal hebben dan ik. Ook had ik een zeer overzichtelijke en duidelijke topic gemaakt dmv [ h3] tags en lijsten zodat de geinteresseerde tweaker binnen luttele seconden de informatie kon vinden die hij/zij nodig had voor het beantwoorden van mijn vragen.
Ondanks dat is het dus nu voor mij niet mogelijk om de ware kracht achter dit forum, de verschillende gebruikers en hun kennis/ervaringen, te gebruiken. In plaats daarvan moet ik JUIST hapklare brokken accepteren zoals de BBG.
Ik vind dat onder de noemer "als je zus en zo niet kan ben je geen echte tweaker" erg veel intolerantie wordt vertoond. Het beleid is veranderd van adequaat optreden tegen mensen die werkelijk geen moeite hadden gestoken in hun vragen naar een lekker simpel model van de goeden lijden onder de kwaden.
Argumenten zoals "Ja de mensen die wel een hele onderbouwing hebben maakt proberen alleen maar te patsen" zijn natuurlijk van de zotte. Wanneer iemand geen moeite doet wordt diegene doorverwezen naar Google en wanneer iemand wel daadwerkelijk moeite doet wordt hij/zij uitgemaakt voor patser. Wat willen de heren/dames Tweakers nou eigenlijk?
Ook vraag ik mij af waarom niemand op het idee gekomen is om een (sub)sectie op te zetten voor dit soort vragen. De reden dat vanaf nu ALLE vraag-topics zijn verboden (een overweldigend aanbod van dit soort topics) lijkt mij een goede reden om dit te doen.
Al met al ben ik nogal teleurgesteld in GOT. Waar het vroeger een forum was maar mensen met kennis deze kennis wilde overdragen door advies te geven en/of mensen te helpen lijkt het nu steeds meer een forum te worden waar men nogal fan is van elitair gedrag en men steeds banger lijkt te zijn om iemand tegen te komen die niet op hetzelfde intellectuele niveau zit.
PS. Ik ben vanaf het introduceren van de XT, 286, 386, etc al met hardware en computers bezig dus dit kleine betoogje doe ik niet eens voor mezelf. Ik baal er gewoon van dat dit soort beslissingen worden genomen omdat er een paar mensen zijn die het verprutsen voor de rest en er een paar mensen zijn die dit nogal hoog opnemen. Dit zeg ik niet om te patsen maar om te laten zien dat ik simpelweg niet met dit model eens ben ondanks dat het mij niet eens zo zwaar treft.
Prima.