Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Thandor Moderator OH/CSL
Sinds 14 juli zijn er een aantal zaken in CSL veranderd. Hierbij is het beleid en de FAQ aangepast. Heb je daar een fout in ontdekt of wil je wat toevoegen / opmerken?
Het kan allemaal in dit topic! :)

Thandor wijzigde dit bericht 14-07-2007 17:14 (4%)

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Ambitious........ but rubbish

Het enige dat ik op voorhand wil zeggen _o_ _o_.
CSL haalde het niveau van GoT behoorlijk naar beneden en vind het een slimme zet dat de boodschappenlijst topics verleden tijd worden.
Ik denk dat ik me nu weer wat meer zal begeven in CSL, gezien we dan toch weer interessantere discussies aankunnen, ipv het zoveelste systeem dat maar 400¤ mag kosten, maar wel topprestaties moet leveren ;)
R.I.P. Robbedoeske

Ik vind dit een hele slimme zet d:)b _O_
Eindelijk verlost van die systeemvraagjes.
quote:
'Hoe is dit system
2e regel in de faq. Moet natuurlijk systeem zijn.

offtopic:
Terw_Dan :w

Outerspace wijzigde dit bericht 14-07-2007 17:28 (6%)

OJAJOH?!
Reg. datum: 21 februari 2007

inderdaad petje af voor deze maatregelen, en dan doel ik ook met name op al het werk dat verricht is aan de HOWTO, ontzettend handig voor mensen die maar niet weten wat ze moeten kiezen etc. Op deze manier zal CSL zoals Terw_Dan al aangeeft een stuk interessanter worden...

The number one enemy of progress is question

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Goeie zet. Ik heb echter nog wel een vraag. Wat gaat er met Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 gebeuren? Het niveau daar is gelijk aan de "hoe is dit systeem?"-vragen, en vaak zelfs lager. Is dit nog steeds toegestaan?

quote:
Outerspace schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:27:
2e regel in de faq. Moet natuurlijk systeem zijn.
Is aangepast :).
quote:
RoD schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:51:
Goeie zet. Ik heb echter nog wel een vraag. Wat gaat er met Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 gebeuren? Het niveau daar is gelijk aan de "hoe is dit systeem?"-vragen, en vaak zelfs lager. Is dit nog steeds toegestaan?
Goede vraag :).
Binnenkort (fase2) komt er een nieuwe CSL en notebook FAQ. Het idee was om tegen die tijd ook een HOWTO op te zetten over het upgraden van een systeem en het topic vervolgens te sluiten. Voor nu blijft het dan even strak modereren in het topic (en TR's maken! ;)).

Het lijkt me toch logisch dat die topic moet blijven? Dat is 1 verzameltopic voor alle upgrade topics, precies zoiets als alle ervaringstopics..

Ik vind het een goede zet, maar misschien dat er een of twee extra BBG's moeten komen? Bijv de all-around voor 900, of gewoon op ongeveer dezelfde als een van de bestaande BBG versies maar met andere doelen? Want vorige keer was de workstation bv gebaseerd op een 3d systeem, nu 2d, op sommige vlakken zijn er dan bepaalde aanpassingen gemaakt die nu nog steeds goed passen, alleen dan in een 3d systeem.

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

quote:
Gamesua schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:15:
Het lijkt me toch logisch dat die topic moet blijven? Dat is 1 verzameltopic voor alle upgrade topics, precies zoiets als alle ervaringstopics..
Hoe fijn zou het juist zijn als dat zou verdwijnen. Imho moet een tweaker zelf kunnen kiezen wat een leuke upgrade is adhv reviews. Dat is in elk forum zo (in PMG, VB, OM etc zijn dit soort dingen ook niet gewenst) dus lijkt me dat hier ook meer dan prima. Immers, er komen toch weer discussies die puur en alleen op persoonlijke voorkeur zijn gespitst, daar schiet je niets mee op.

Je kunt alle upgradevragen wel verzamelen in een topic, maar de vragen in dat topic voldoen niet meer aan de nieuwe policy, dus is het logisch dat ook dat topic verdwijnt. En inderdaad, een tweaker moet zelf kunnen kiezen.

Het heeft "even" geduurd maar uiteindelijk is de oplossing er toch gekomen. Ik wil dan ook de crew van dit forum oprecht bedanken voor het geduld dat men met mij en andere kritische gebruikers heeft gehad.

Het volgende commentaar n.a.v. "Wat is er n u anders in CSL?"
quote:
Er waren tientallen nagenoeg gelijke topics en velen namen niet eens zelf de moeite namen om een simpele vraag op te zoeken.
moet zijn
Er waren tientallen nagenoeg gelijke topics en velen namen niet eens zelf de moeite om een simpele vraag op te zoeken.................
quote:
Systemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides
Moet zijn
Systeemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides..................

Edit:
Ik mis eigenlijk nog een stukje over het reageren in nieuwe welke-topics. Ik hoop dat zij die vaak reageren in/op dit soort topics dit in het vervolg altijd achterwege zullen laten en alleen een TR aanmaken.

Voor de niet zo lang op dit forum aanwezige gebruikers zou er ook iets verzonnen kunnen worden. Misschien dat een PM helpt zodat na enige tijd er vanzelf alleen startposten komen te staan. (De meest ideale situatie maar wel een utopie natuurlijk.)

Guardian Angel wijzigde dit bericht 14-07-2007 23:29 (22%)

Gsus is my homeboy

Werd er soms weleens gek van, maar soms stonden er ook zeer mooie en goed doordachte configs in met 'n beschrijving waar je U tegen zei... 't Is jammer imho dat zulke topics niet meer worden toegelaten, maarja er moest een keer 1 lijn worden getrokken natuurlijk! En dat is eindelijk gebeurd :)

Ben benieuwd wat 't gaat brengen met zulke topics die nu nog gestart worden... gelijk slotje?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
CLB schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:33:
Werd er soms weleens gek van, maar soms stonden er ook zeer mooie en goed doordachte configs in met 'n beschrijven waar je U tegen zei... 't Is jammer imho dat zulke topics niet meer worden toegelaten, maarja er moest een keer 1 lijn worden getrokken natuurlijk! En dat is eindelijk gebeurd :)
Ach, de mooie configs die er stonden was vaak toch van 'kijk mij eens patsen met m'n nieuwe systeem dat ik ga kopen'
quote:
Ben benieuwd wat 't gaat brengen met zulke topics die nu nog gestart worden... gelijk slotje?
Kijk maar bij de slotjes van vandaag, alles gaat gewoon op slot.
Gsus is my homeboy

quote:
Terw_Dan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:36:
Ach, de mooie configs die er stonden was vaak toch van
'kijk mij eens patsen met m'n nieuwe systeem dat ik ga kopen'
Mwah daar ben ik 't niet helemaal met je eens eerlijk gezegd... :)
quote:
Kijk maar bij de slotjes van vandaag, alles gaat gewoon op slot.
Yes was 't even aan 't bekijken en zag 't inderdaad :)

imho nog steeds een erg radicale oplossing, zo 1x alles op slot gooien...
Ik persoonlijk zou iets hebben gedaan in de trend van 'toegang tot SG beleid' ofzo...
Eerst 50 posts op GoT hebben, zodat je 'n beetje weet hoe alles werkt, oa CSL als je daarin geinteresseerd bent en zodoende kun je dan later een 'Is deze computer echt goed' topic starten :)

Maar in de sticky staat onder andere: 'Wees wel even voorzichtig met het 'direct afbranden' van de huidige stand van zaken, het effect zal zich eerst moeten bewijzen.' so we will see (en ik brand 't ook niet af)

Wat ik wel 'n beetje boers vind is dat er topics worden gesloten die voor 't nieuwe beleid zijn geopend...
Deze bijvoorbeeld: Laptop (student) +/- ¤700,-, voldeed gewoon aan alle eisen imho.

CLB wijzigde dit bericht 15-07-2007 01:44 (10%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
Guardian Angel schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:03:
Het volgende commentaar n.a.v. "Wat is er n u anders in CSL?"
Deze foutjes zijn verholpen :).
quote:
Edit:
Ik mis eigenlijk nog een stukje over het reageren in nieuwe welke-topics. Ik hoop dat zij die vaak reageren in/op dit soort topics dit in het vervolg altijd achterwege zullen laten en alleen een TR aanmaken.
CSL Beleid
quote:
Voor de niet zo lang op dit forum aanwezige gebruikers zou er ook iets verzonnen kunnen worden. Misschien dat een PM helpt zodat na enige tijd er vanzelf alleen startposten komen te staan. (De meest ideale situatie maar wel een utopie natuurlijk.)
Een PM is leuk maar er gaat waarschijnlijk wel erg veel tijd inzitten. Ik denk dat we vooralsnog wel vooruit kunnen met een vermelding in de sluitmessage (indien het topic en/of de replies erg slecht zijn).
quote:
Werd er soms weleens gek van, maar soms stonden er ook zeer mooie en goed doordachte configs in met 'n beschrijving waar je U tegen zei... 't Is jammer imho dat zulke topics niet meer worden toegelaten, maarja er moest een keer 1 lijn worden getrokken natuurlijk! En dat is eindelijk gebeurd :)

De topics die nu gestart worden en niet conform de policy zijn zullen op slot gaan. De 'uitgebreidheid' of 'schoonheid' zal (en mag) daar geen rol in spelen :).
quote:
CLB schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:40:
imho nog steeds een erg radicale oplossing, zo 1x alles op slot gooien...
Radicaal, inderdaad. De afgelopen maanden is duidelijk geworden dat 'radicaal' enigzins de oplossing is. Tevens is het lastig om topics die vóór de launch van het nieuwe beleid zijn gestart, open te houden. Het huidige beleid geldt en eigenlijk wouden we sowieso af van dergelijke topics. Als bepaalde topics open zouden blijven en deze nog een maand actief blijven (wat zomaar zou kunnen omdat alle topics gesloten worden, maar die éne niet) dan staat dat niet in één lijn met de huidige policy.
quote:
Ik persoonlijk zou iets hebben gedaan in de trend van 'toegang tot SG beleid' ofzo...
Eerst 50 posts op GoT hebben, zodat je 'n beetje weet hoe alles werkt, oa CSL als je daarin geinteresseerd bent en zodoende kun je dan later een 'Is deze computer echt goed' topic starten :)
Dat is mijn inziens geen goede oplossing. De kans is groot dat andere subfora dan overspoeld worden met de vragen die in CSL gesteld werden. Het probleem is dan in CSL weg terwijl andere subfora er problemen bij krijgen.
quote:
Wat ik wel 'n beetje boers vind is dat er topics worden gesloten die voor 't nieuwe beleid zijn geopend...
Deze bijvoorbeeld: Laptop (student) +/- ¤700,-, voldeed gewoon aan alle eisen imho.
Het is alsnog een 'welke moet ik nemen?'-topic met een standaard recept. In het huidige beleid staat zelfs dat topics met 'welke studenten laptop?' niet toegestaan zijn.

Gsus is my homeboy

quote:
Thandor schreef op zondag 15 juli 2007 @ 04:27:
Radicaal, inderdaad. De afgelopen maanden is duidelijk geworden dat 'radicaal' enigzins de oplossing is.
Dat is natuurlijk 100% waar :) Maar ik zei ook nog:
quote:
maarja er moest een keer 1 lijn worden getrokken natuurlijk! En dat is eindelijk gebeurd :)
quote:
Tevens is het lastig om topics die vóór de launch van het nieuwe beleid zijn gestart, open te houden. Het huidige beleid geldt en eigenlijk wouden we sowieso af van dergelijke topics. Als bepaalde topics open zouden blijven en deze nog een maand actief blijven (wat zomaar zou kunnen omdat alle topics gesloten worden, maar die éne niet) dan staat dat niet in één lijn met de huidige policy.
Dat is jullie mening... Als 't een topic wordt waarin niet meer wordt gesproken over de configuratie van de TS, maar iedereen z'n eigen vragen neer gaat plempen zou je 'm daarom gewoon op slot kunnen doen!
quote:
Dat is mijn inziens geen goede oplossing. De kans is groot dat andere subfora dan overspoeld worden met de vragen die in CSL gesteld werden. Het probleem is dan in CSL weg terwijl andere subfora er problemen bij krijgen.
Tsjaa denk persoonlijk niet dat dat zal gebeuren... maarja dat weten jullie beter!!
quote:
Het is alsnog een 'welke moet ik nemen?'-topic met een standaard recept. In het huidige beleid staat zelfs dat topics met 'welke studenten laptop?' niet toegestaan zijn.
My fault!

Voor de rest vind ik het nieuwe CSL-beleid wel top hoor, maar wel in 1x pats boem en of dat echt nodig was... :)

CLB wijzigde dit bericht 15-07-2007 11:27 (10%)

quote:
Gamesua schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:15:
Ik vind het een goede zet, maar misschien dat er een of twee extra BBG's moeten komen?
Ja dat lijkt mij ook. En dan minstens 2 extra BBG.
Of, misschien een heel nieuw BBG systeem. Bij veel websites kan je een systeem configureren. Ik neem als voorbeeld een laptop configuratie website: http://www.informatique.n...p.cgi?M=OS1&O=IN00016
http://img172.imageshack.us/img172/6011/bbggd8.jpg
Je kan per component (cpu/mem/hdd) kiezen uit verschillende onderdelen.

Misschien een idee om dit in te voeren bij de BBG? Het zal dan uiteraard wel in een andere vorm moeten komen aangezien je volgens de pricewatch dan natuurlijk keuze hebt uit duizenden onderdelen.
Dan moet de PW lijst dus worden ingekrimpt zodat je uiteindelijk toch nog de keuze hebt uit maximaal 5-10 onderdelen per component (de PW wordt in feite nu al ingekrimpt met de huidige BBGs).
Bij het samenstellen van de huidige BBGs zie je vaak al wat onenigheid tussen tweakers over de keuze van de te kiezen onderdelen. Met een systeem waar je de keuze hebt uit meer dan 1 onderdelen per cpu/mem/hdd heb je gelijk ook dit probleem opgelost :)

silmaril8 wijzigde dit bericht 15-07-2007 11:58 (3%)

Je moet natuurlijk wel zelf ook even blijven nadenken als je vanuit een BBG-systeem wilt uitgaan.

Als er staat 2 x 2 GB merk A geheugen dan kun je natuurlijk zelf besluiten daar 2 x 1 GB van te maken. Die HD van merk X kun je vervangen door een grotere van merk Y.

Het leukste is dat je op die manier een inzicht hebt gekregen van de mogelijkheden inclusief het commentaar van mensen die een andere mening hebben.

Het perfecte systeem passend voor iedereen bestaat niet. Zelf onderzoeken is daarnaast ook nog eens erg leerzaam en de huidige BBG is daarbij interessant leesvoer.

Edit:
Stiekem editten... :)

Je kunt de hele BBG in je winkelmandje zetten en daar mee gaan stoeien. Dat is natuurlijk iets meer werk dan een kant-en-klaar lijstje maar kom op, een Tweaker kan best zelfstandig ook iets ondernemen. Je aan het handje laten leiden door een geautomatiseerd systeem is voor een andere doelgroep.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 15-07-2007 12:05 (21%)

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:01:
Je moet natuurlijk wel zelf ook even blijven nadenken als je vanuit een BBG-systeem wilt uitgaan.

Als er staat 2 x 2 GB merk A geheugen dan kun je natuurlijk zelf besluiten daar 2 x 1 GB van te maken. Die HD van merk X kun je vervangen door een grotere van merk Y.
Waarom zou iemand niet nadenken over een systeem als er meerdere keuzes zijn om uit te kiezen? :?
quote:
Het leukste is dat je op die manier een inzicht hebt gekregen van de mogelijkheden inclusief het commentaar van mensen die een andere mening hebben.
Dat kan dan nog steeds. De onderdelen van zo'n BBG systeem worden, net als bij het huidige systeem, gewoon door Tweakers naar voren gebracht. En dan kan je nog steeds kijken waarom bepaalde onderdelen zijn gekozen.
quote:
Zelf onderzoeken is daarnaast ook nog eens erg leerzaam en de huidige BBG is daarbij interessant leesvoer.
Zoals ik al zei, wat weerhoudt iemand ervan om verder te zoeken naar andere onderdelen? Wat weerhoudt iemand ervan om te kijken naar waarom bepaalde onderdelen werden gekozen?
quote:
Je kunt de hele BBG in je winkelmandje zetten en daar mee gaan stoeien. Dat is natuurlijk iets meer werk dan een kant-en-klaar lijstje maar kom op, een Tweaker kan best zelfstandig ook iets ondernemen. Je aan het handje laten leiden door een geautomatiseerd systeem is voor een andere doelgroep.
En voor welke doelgroep is de huidige BBG dan bedoeld? Een "echte" tweaker heeft natuurlijk geen BBG nodig, toch?
Bij de huidige BBG heb je zelf de kans, dat een "nep-tweaker" ;) het hele lijstje overneemt zonder uberhaupt iets zelfstandig te ondernemen. Dus jouw argument gaat niet echt op.

silmaril8 wijzigde dit bericht 15-07-2007 12:21 (4%)

quote:
silmaril8 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:19:
[...]

Waarom zou iemand niet nadenken over een systeem als er meerdere keuzes zijn om uit te kiezen? :?

[...]

Zoals ik al zei, wat weerhoudt iemand ervan om verder te zoeken naar andere onderdelen? Wat weerhoudt iemand ervan om te kijken naar waarom bepaalde onderdelen werden gekozen?
Je kunt er natuurlijk prima over nadenken, de vraag is alleen of dat allemaal besproken moet gaan worden in CSL of elders op Got.
quote:
En voor welke doelgroep is de huidige BBG dan bedoeld? Een "echte" tweaker heeft natuurlijk geen BBG nodig, toch?
Bij de huidige BBG heb je zelf de kans, dat een "nep-tweaker" ;) het hele lijstje overneemt zonder uberhaupt iets zelfstandig te ondernemen. Dus jouw argument gaat niet echt op.
Wat mij betreft is een BBG ook niet echt nodig, ik denk dat echte tweakers prima zelf kunnen kiezen. Wat wel zo is, door de BBG kunnen de ' nep-tweakers' onder ons ook hun info krijgen, zonder kansloze topics aan te hoeven maken.
Is het niet leuk om de BBG in de vorm van een poll te gieten? Als je het globaal wilt houden kun je denken aan keuzemogelijkheden als Platform: Intel/AMD, Harddisk: 320/500GB etc. Daar zouden dan afgeronde prijzen bij kunnen. Je zou ook met percentages kunnen gaan stoeien.
Bij de definitieve samenstelling begin je dan al met heel wat meningen.

quote:
Rob Leiden schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:55:
Is het niet leuk om de BBG in de vorm van een poll te gieten? Als je het globaal wilt houden kun je denken aan keuzemogelijkheden als Platform: Intel/AMD, Harddisk: 320/500GB etc. Daar zouden dan afgeronde prijzen bij kunnen. Je zou ook met percentages kunnen gaan stoeien.
Het lijkt me juist dat je dit makkelijk zelf kan doen door een basissyteem uit de BBG te pakken en dit te gaan uitbreiden naar eigen smaak. Een poll is misschien leuk als er veel wordt gediscussieerd (bijv de keuze voor een 320GB, 500GB of grotere disk), maar dit is natuurlijk ook erg persoonlijk.

quote:
Rob Leiden schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:55:
Een poll? Nee, dat lijkt me niks. Een systeem moet worden samengesteld op basis van discussie, niet wat "de massa" kiest in een poll. Bovendien, als je als keuzemogelijkheden Intel/AMD wilt opgeven dan ben je niet erg zinvol bezig.
Net zoals bij het samenstellen van je eigen systeem wordt de BBG ook samengesteld adhv prijzen, ervaringen en benchmarks.

Misschien is het inderdaad niks. Mijn bedoeling was om voorafgaand aan de samenstelling de meningen te peilen. Als je daar aan gekoppeld een discussie hebt is dat prima. Je hebt dan al die vragen over een nieuw systeem op één plek bij elkaar. Maar over je daar gelukkiger van wordt? 8)7

quote:
silmaril8 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:19:
[...]

Nieuwe gebruikers toch of heb je de stortvloed aan topics gemist die de reden waren waarom dit topic er nu is?
quote:
[...]
Dat kan dan nog steeds. De onderdelen van zo'n BBG systeem worden, net als bij het huidige systeem, gewoon door Tweakers naar voren gebracht. En dan kan je nog steeds kijken waarom bepaalde onderdelen zijn gekozen.
Hier kan hetzelfde staan als ik hier vlak boven postte.
quote:
[...]
Tja. Je zit nu eenmaal met een groep gebruikers die domweg niet willen zoeken. Maar dat zei ik al.
quote:
[...]
Dat doet het i.m.o. dus wel. Daarin verschillen we van mening.
Google is not the world!

Na een tijd meegedacht en gepiekerd te hebben over het CSL beleid (zie ook Alunno in "[CSL] Nieuw systeem samengesteld" en volgend)), moet ik eerlijk gezegd bekennen dat, na het nogmaals lezen van CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL?, mij nu helemaal onduidelijk is geworden wat GoT met dit forum wil....

Om aan de hand van de bovengenoemde sticky's duidelijk te maken wat ik bedoel:
quote:
CSL Beleid

Probleemtopics:

CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen en het topic hoort dan ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel.
Weet je niet waar je moet beginnen? Pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij.
Als ik ff op de stoel van een CSL mod ga zitten betekent het dan dat de volgende TS op slot zouden moeten, niet?

Backup op nieuwe HD werkt niet
[Laptop] Videokaart Dell Latitude C810. Quote: "Wat is nu het probleem?"
HP DV9381
Medion6100 Harddisk
Zepto 2425 warmte probleem
Geen beeld meer na POST
quote:
CSL Beleid

Ervaringen topics :

In Complete Systemen & Laptops zijn er talloze zogeheten "Ervaringen topics": grote topics waarin men ervaringen deelt van desbetreffend product. Hierbij kun je echter niet kort een eenvoudig vraagje stellen. Vele verschillende vragen die veelal makkelijk op te lossen zijn maakt het slechts onoverzichtelijker.
Heb je een vraag m.b.t. een notebook, schroom dan niet er een los topic voor te openen. Zorg er wel voor dat mensen kunnen zien waar het over gaat en houd rekening met de richtlijnen.
Aan wat voor een vragen moet ik dan denken??

Zelf bedacht ik zoiets als: Ik heb nogal dikke vingers en ik wil laptop zus en zo aanschaffen. Deze laptop is niet bij mij in de buurt verkrijgbaar. Na het doornemen van de ervaringentopics en gebruikersreviews, is het mij nog steeds niet duidelijk of ik hierop een beetje fatsoenlijk kan typen. Kan iemand hierover uitsluitsel geven?

Helaas... niet toegestaan! Het betreft hier om een aanschafrequest en hoewel er nog geen BBG voor laptop is, is Aikeleer (weer) hier voorzichtig mee begonnen: [BBG: Zomer 2007] Studenten notebook

Ik kan volgens de richtlijnen toegestane vragen voorlopig niet vinden op CSL. Siallant detail: wéér laptops!

Om toch wat meer duidelijkheid hierover voor mezelf te verschaffen, heb ik dus ook Wat is er nu anders in CSL? gelezen. Aanleiding is o.a. de reactie van gambieter in een ander topic op een post van mij met de vraag:

Kan iemand een ander topic bedenken die wel onder het huidige CSL beleid zou vallen?

Het bijna correcte antwoord van gambieter luidt:

Prefab systemen als laptops, maar ook desktops of standaard mediacenters (merken) en dus servers, zeker via ervaringen. Maar geen boodschappenlijstjes van standaard hardware meer, zoals de waterval in de afgelopen maanden. Vandaar ook "complete systemen"..

Zelf wist ik nog eraan toe te voegen: discussieren over de BBG's, maar daar zit het 'em niet in en das bovendien geen legitieme reden voor een TS.
quote:
Thandor in Wat is er nu anders in CSL?:

Wat is er concreet veranderd?

Toegestaan:

Discussiëren over de Best Buy Guides die hier beschreven staan.
Discussiëren en ervaringen delen over bekende notebooks.

Niet toegestaan:

Domweg een topic openen met de vraag of een bepaald systeem en/of notebook goed is.
Systeemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides
'Probleemtopics' openen, hiervoor zijn de andere subfora.
Dit is nog lang niet alles. Dit is de eerste fase, er staat dus nog meer op het programma
Het kan een lullig foutje zijn van Thandor, maar zoals ik het lees geldt dat er niet over PC's en Servers gediscussieerd mag worden: uitsluitend over laptops en BBG's.

[BTW.: het zegt wel wat over de insteek van de mods: Laptops, laptops en nog eens laptops! Voorbeeld: bovenstaande recente (LAPTOP) topic-links staan nog open, maar voordat ik mijn reply voor een systeemrequest kon posten met melding van het nieuwe beleid en met de opmerking dat ik het sjiek zou vinden als deze beginnend/redelijk ervaren GoT'er zelf een TR zou aanmaken ('ben geen forumgestapo namelijk), was deze al met lichtsnelheid dicht gegooid, zie: Stille game PC]

Afsluitend zie ik de toekomst van CSL dus zo voor me:

Deze topics mogen niet meer:

Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 4
dell waardebonnen? (coupons)
[ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC [Dual Core]
De ultieme HTPC bouwen.
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
geluidsloos (0db) server maken

@mods: er staan nog een stuk of 10/12 "Wat moet ik nemen?" topics open... iets verder kijken als je consequent wil blijven!

Persoonlijk vind ik het jammer dat naast RoD's topic een topic als deze niet meer mogelijk zal zijn:

[Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem

Gelukkig kan ik straks wel nog een reactie plaatsen dat ik de roze uitvoering veruit het MOOIST!!!! vind in dit topic: Het grote Sony Vaio CR11 Topic en aan het verwachte CSL tweaker niveau voldoen!

Mijn tip: Maak een laptop en een BBG subforum binnen het Hardware forum, meteen van al het gezeik af en de doelstelling bereikt!
quote:
Dit is nog lang niet alles. Dit is de eerste fase, er staat dus nog meer op het programma...
"Ben benieuwd of de welbekende geronomeerde shops intensief hun input blijven willen geven in de pricewatch, VNU media...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws