Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:34:
[...]

Ik neem aan dat "iedereen" die graag GPS in de iPhone zou zien het ook heeft over navigeren in de auto :)

Zoveel stroom vreet zon module niet, 24 uur op een Nokia-accu, en de iPhone accu is stukken beter. Verbruik zit m in CPU + schermverlichting, gok ik. Maar daar zou je met een auto-adapter geen last van hebben 8)
Bluetooth GPS muis zou al een aardige optie zijn, maar voordeel van ingebouwd is weer dat je maar 1 lader in je auto hoeft te hebben....
ok, je hebt me overtuigd. Ik dacht altijd dat GPS'en stroomvreters waren. En uiteraard, in de wagen heb je dat probleem niet met een adapter 8)7 stupid me. Case closed :p

Ik blijf er wel bij dat tegen dat jij een fix hebt op straat, ik al lang een naam heb ingetypt en aan het wandelen ben :p . (niet in de auto dus, te voet).

Ik denk dat apple een exclusieve overeenkomt heeft met google om als enige 'map-aanbieder' te zijn op de iPhone. Dus ik denk dat ze zowieso niet graag hebben dat tomtom op een iPhone komt. Google maps zijn volgens mijn inschatting ook ongeschikt om als gps basis te dienen.
En tomtom heeft nog niets uitgebracht voor een mac OS? Dus het zou hoe dan ook wat tijd kosten voor al die apps geport zijn. Geeft het wat tijd. Apple kennende gaat het er zeker in wanneer zij van mening zijn dat het volwassen genoeg is om gebruikt te worden door het grote publiek. Dat is meteen ook de grote kracht van apple. Op het moment dat het erin komt, zal het voor iedereen gemakkelijk en goed werken. Consolideren van bestaande technologie in een vernieuwende interface, ipv per se voorop te willen lopen met zoveel mogelijk zooi te integreren in lastige en buggy menu's en toepassingen (nokia style ;) )

quote:
NEW YORK (Reuters) - Shares of Apple Inc (AAPL.O: Quote, Profile, Research) fell 4 percent on Tuesday after AT&T Inc (T.N: Quote, Profile, Research) issued initial subscriber numbers for customers of Apple's iPhone that were below analyst estimates.

Shares of Apple were off $5.70 to $138.02 on Nasdaq after AT&T, the exclusive service provider for iPhone, said it signed up 146,000 iPhone customers as subscribers in the first two days of iPhone sales, well below analyst estimates for sales.

Pacific Crest analyst Andy Hargreaves said that while iPhone sales figures for coming months would be more telling than the first few days, AT&T's number had disappointed investors as some analysts estimated sales "north of 500,000."

Hargreaves had himself estimated 400,000 iPhone sales for the first two days, he said.

"The difference (between sales and activations) is going to be what was sold on eBay or activations that didn't happen immediately. There were some problems with activations but from what we heard it was minimal," the analyst said.

Apple and AT&T had attracted long lines of gadget enthusiasts to their stores when the much-hyped iPhone first went on sale in the evening of June 29.
bron: http://www.reuters.com/ar...ews/idUSN2442534920070724

Dat is een hoop lager als dat iedereen dacht! Maar 146.000 mensen terwijl veel analisten idd een hoop hoger schatten.
Een jaar of 8 terug heb ik een Benefon Esc! gehad waar GPS en de geweldige functie "Friendfinder" in zat. Volgens diverse bladen zou begin 2004 elk mobieltje uitgerust zijn met een GPS module waarmee een kaart van heel europa benaderd zou kunnen worden tbv navigatie.

Inmiddels zitten we half 2007 en heeft half Nederland een TomTom in zijn auto en vraag ik mij af hoeveel mensen een telefoon gaan uitkiezen puur omdat ie een GPS funcie heeft.

Ik ken een aantal mensen die hebben zitten knoeien met een losse GPS module en een N70 met TTM5 en nu die TomTom dingen met een veel groter scherm te krijgen zijn hebben er nog weinig mensen trek om een N95 te kopen of een Mio 701 (die alweer wat langer te koop is) ondanks dat dat ook mooie oplossingen zijn.

Denk dat Apple dat ook mee zou laten spelen met de keus of ze het wel of niet integreren.

ACSP, ACTC & ACSA certified

quote:
alvi schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:04:
[...]
Ik blijf er wel bij dat tegen dat jij een fix hebt op straat, ik al lang een naam heb ingetypt en aan het wandelen ben :p . (niet in de auto dus, te voet).
Klopt, wandelend navigeren met GPS zie ik het nut ook niet van in....

@Ballebek, toch is gebrek aan GPS een vd dingen die hier nogal eens genoemd worden.
En ik gok dat "tweakers" ook tot de doelgroep van Apple behoren. Of anders gezegd: dat de mensen die interesse in een iPhone hebben zich in deze topics laten zien... Dus op zich zouden ze er denk ik veel mensen blij mee maken :)

matthijst wijzigde dit bericht 24-07-2007 18:27 (32%)

quote:
matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:23:
En ik gok dat "tweakers" ook tot de doelgroep van Apple behoren. Of anders gezegd: dat de mensen die interesse in een iPhone hebben zich in deze topics laten zien... Dus op zich zouden ze er denk ik veel mensen blij mee maken :)
Tweakers en mensen die zich in online technische forums bevinden horen niet bij de doelgroep van Apple. Dat zijn (over het algemeen) teveel eisende mensen, die nergens mee tevreden zullen zijn. Ze richten zich daarom ook op de algemene consument die slechts simpele eisen heeft, dan is hun afzet namelijk veel groter. Mocht Apple namelijk op de mensen die hier zitten hun producten richten, worden deze veel te duur voor de algemene consument en worden er niet genoeg van verkocht.

1+1=2 :)

Wookie!!!

quote:
Airwolf schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:41:
[...]

Tweakers en mensen die zich in online technische forums bevinden horen niet bij de doelgroep van Apple. Dat zijn (over het algemeen) teveel eisende mensen, die nergens mee tevreden zullen zijn. Ze richten zich daarom ook op de algemene consument die slechts simpele eisen heeft, dan is hun afzet namelijk veel groter. Mocht Apple namelijk op de mensen die hier zitten hun producten richten, worden deze veel te duur voor de algemene consument en worden er niet genoeg van verkocht.

offtopic:
Je ziet hier toch iets heel erg verkeerd, 1+1 is namelijk 3 :9

"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"

quote:
Airwolf schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:41:

De "gemiddelde" consument zal niet zo snel 600 euro + 24 maanden x 40 euro betalen, gok ik...
En ik bedoel ook niet dat Apple zich alleen op "tweakers" richt, maar andersom wel dat de bezoekers die in het iPhone topic rondhangen prima in de doelgroep zullen passen: interesse in nieuwe gadgets en waarschijnlijk de benodigde koopkracht.

Er wordt vaak beweert dat Apple dingen verkoopt omdat ze zo "simpel" zijn. Ik denk dat het ook vooral komt omdat ze er cool uit zien, zie bv. de iPod. Datzelfde geldt ook voor de iPhone, daar heeft "simpel" niet zo heel veel mee te maken, gok ik: mensen kopen het omdat ze het nou eenmaal een cool ding vinden. iTunes is daar een voorbeeld van: kutsoftware, maar de iPod verkoopt alsnog als een gek :D
Want hoeveel weet jij vantevoren van een apparaat? Denk niet dat 'de gemiddelde consument' de complete handleiding gaat downloaden en doorlezen voordat hij een nieuwe telefoon gaat kopen. Hij sjokt naar de winkel, kijkt wat er cool uitziet en haalt 'm....

Vraag me overigens af in hoeverre "tweakers" bezoekers nog verschillen van de gemiddelde internetter die op zoek is naar iPhone info. Bedoel: als je tegenwoordig ook maar ergens iets over zoekt dat computer/techniek gerelateerd is, dan kom je al snel hier uit. En daar hoef je dan zelf echt geen miereneukerig techfreakje (meer) voor te zijn. Hoeveel bezoekers zijn er per dag? 100.000+ ofzo?

matthijst wijzigde dit bericht 24-07-2007 20:47 (25%)

Ja, maar die 100000 zeiken ook niet over GPS. Dat zijn er maar een paar. Ik mis GPS bijvoorbeeld totaal niet, maar ik ga dat ook niet constant lopen te schreeuwen. Het enige probleem wat ik met de iPhone heb is z'n prijs ;) kwa features vind ik het een prima toestel.

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

quote:
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:26:
Het enige probleem wat ik met de iPhone heb is z'n prijs ;) kwa features vind ik het een prima toestel.
Tsja, had ook gehoopt dat ie ondertussen wel gehacked zou zijn, dan was het wel een mooie prijs, met de huidige dollarkoers :)
Zonder telefoonfuncties is het net iets teveel van het goeie; een iPod kopen alleen voor het touchscreen gaat me te ver.

quote:
matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:41:
De "gemiddelde" consument zal niet zo snel 600 euro + 24 maanden x 40 euro betalen, gok ik...
En ik bedoel ook niet dat Apple zich alleen op "tweakers" richt, maar andersom wel dat de bezoekers die in het iPhone topic rondhangen prima in de doelgroep zullen passen: interesse in nieuwe gadgets en waarschijnlijk de benodigde koopkracht.
Een dollar teken vervangen door euro werkt echt niet. De 8gb versie is $599, dat is 402 euro. Nu denk ik dat je een prijs tussen de 450 en 499 kan verwachten, maar 599 euro echt niet. Daarbij zijn ook de data abonnementen vele malen goedkoper hier in Nederland.
quote:
Er wordt vaak beweert dat Apple dingen verkoopt omdat ze zo "simpel" zijn. Ik denk dat het ook vooral komt omdat ze er cool uit zien, zie bv. de iPod. Datzelfde geldt ook voor de iPhone, daar heeft "simpel" niet zo heel veel mee te maken, gok ik: mensen kopen het omdat ze het nou eenmaal een cool ding vinden. iTunes is daar een voorbeeld van: kutsoftware, maar de iPod verkoopt alsnog als een gek :D
Want hoeveel weet jij vantevoren van een apparaat? Denk niet dat 'de gemiddelde consument' de complete handleiding gaat downloaden en doorlezen voordat hij een nieuwe telefoon gaat kopen. Hij sjokt naar de winkel, kijkt wat er cool uitziet en haalt 'm....
Daar heb ik het helemaal niet over. Maar ik ben het met je eens, dat is ook een van de verkoop argumenten. Ondanks dat ik een technische man bent, vind ik de "simpelheid" gewoon heerlijk. Zelfde geld voor iTunes, ik wil gewoon muziek kunnen luisteren en mijn muziek netjes kunnen beheren, kan perfect met iTunes, zou niet weten waarom ik iets anders daarvoor moet gebruiken.

quote:
Airwolf schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:49:
Een dollar teken vervangen door euro werkt echt niet. De 8gb versie is $599, dat is 402 euro. Nu denk ik dat je een prijs tussen de 450 en 499 kan verwachten, maar 599 euro echt niet. Daarbij zijn ook de data abonnementen vele malen goedkoper hier in Nederland.
Ah, de iPhone is anders dan alle andere onlangs geintroduceerde electronica?
WII
$249 --> ¤244

iPod Nano 2GB
$149 --> ¤149

iPod Nano 8GB
$249 --> ¤249

iPod 30GB
$249 --> ¤269

iPod 80GB
$349 --> ¤369

XBOX360 Premium
$399 --> ¤399

T-Mobile Flex 20 ¤ 20,00 + 9,95 internet --> 30 euro per maand = 600 + 720 = 1320 = $1820
Vodafone ¤ 22,50 + 9,95 internet --> 32,50 per maand = 600 + 780 = 1380 = $1900
In de VS: $600 + 24x60 = $2040

ALS de providers hun abonnementen niet net iets duurder maken voor de iPhone :X

quote:
matthijst schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:30:
Ja, het is namelijk een telefoon waarbij (zeker in europa) de concurrentie veel groter is. Hoewel hij misschien bepaalde voordelen heeft, is dit niet een reden om veel duurder te zijn dan andere toestellen waarbij je korting krijgt.

Dus ik denk dat ze de prijs gewoon aanpassen naar de europese markt.

quote:
[...]

WII
$249 --> ¤244

iPod Nano 2GB
$149 --> ¤149

iPod Nano 8GB
$249 --> ¤249

iPod 30GB
$249 --> ¤269

iPod 80GB
$349 --> ¤369

XBOX360 Premium
$399 --> ¤399

T-Mobile Flex 20 ¤ 20,00 + 9,95 internet --> 30 euro per maand = 600 + 720 = 1320 = $1820
Vodafone ¤ 22,50 + 9,95 internet --> 32,50 per maand = 600 + 780 = 1380 = $1900
In de VS: $600 + 24x60 = $2040

Damn wat een prijzen zo heh.

quote:
[...]

............

Mooie post en helemaal gelijk :D

MTFBWY enne MB 4 Sale! Come and get it while its Hot!

het Hardware-Hondje :]
Reg. datum: 21 januari 2000

http://iphone.natetrue.com/

Apache op de iPhone :)

En je iPhone gebruiken als EDGE portal voor je laptop!

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

Bij het bekend maken van de kwartaal cijfers, zijn al wat interessante nieuwtjes naar voren gekomen. Apple heeft in de eerste 30 uur 270.000 iPhones verkocht. Ze verwachten er 1 miljoen verkocht hebben per 29 september (oftewel het einde van het derde kwartaal).

...en nog belangrijker, er is nogmaals bevestigd dat de iPhone in het vierde kwartaal in Europa op de markt komt, meer details en informatie zal in het derde kwartaal (oftewel de komende twee maanden) bekend worden gemaakt :).

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
Hoedje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:21:
Bij het bekend maken van de kwartaal cijfers, zijn al wat interessante nieuwtjes naar voren gekomen. Apple heeft in de eerste 30 uur 270.000 iPhones verkocht. Ze verwachten er 1 miljoen verkocht hebben per 29 september (oftewel het einde van het derde kwartaal).
Waar haal je dat vandaan? kan dit nergens vinden. Lijkt me ook weinig ambitieus, meer dan 250.000 in 1 dag, en dan 3 maanden over 3x die hoeveelheid doen.

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

http://news.worldofapple.com/
- Apple says it sold 270,000 iPhones in first 30 hours of sales
- Based on surveys, people love their iPhones. 90% of iPhone owners were Extremely or Very satisfied with their phone. 85% Extremely or Very Likely to recommend the iPhone to others
- Apple intends to sell 1 million iPhones by end of 4th quarter (September 29)
- iPhone coming to “select” European countries in Q4
- Apple’s goal is to sell 10 million iPhones in calendar 2008
- Plan on incorporating new Software and Features into iPhone over time.
- Will begin to receive payments from AT&T in the future quarters.
- Subscription accounting on iPhone and Apple TV sales.

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

Gewoon de presentatie van de kwartaalcijfers. Je kunt een samenvatting o.a. op Macrumors vinden: http://www.macrumors.com/...fit-for-3rd-quarter-2007/.

Bij de Q&A zie ik overigens iets verontrustends staan, ze gaan de iPhone in "a few selected" landen introduceren in Q4. Ah oh :/

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Dit ook minder: The story which is sourced from the Taiwan Economic News says circuit board manufacturers are preparing to ship Apple component materials for a “mass production” ramp that will target availability of the new handsets for the fourth quarter of 2007.

Bluetooth headset is d'r:
http://www.flickr.com/pho...4/sets/72157600967305938/

Reg. datum: 18 november 2006

Ik heb even een vraag aan iedereen. Ik kan nu een iPhone uit amerika krijgen via iemand die er heen gaat... Ik lees veelal berichten dat de simlock niet te verwijderen is van de iPhone, kan iemand dat bevestigen of denken jullie dat de software van de nederlandse versie straks op de amerikaanse versie gezet kan worden waardoor hij bijv. wel weer kan werken met nl simkaarten? Ik zit nu namelijk echt te twijfelen wat ik moet doen, ik geef namelijk niets om UMTS of GPRS in het ding omdat een blackberry ook snel zat mails binnenhaalt en dat mijn enige doel is op internetgebied naast WLAN natuurlijk. Ik heb er al eerder mee gespeeld (amerikaanse versie) en ik vind hem wel echt vet maar om nou te zeggen dat ik graag een iPod van 2x teveel geld heb.... das iets anders natuurlijk. Het schijnt een goeie simlock te zijn die ook op landcode lockt.

koekebakker 1e klas

jong, wacht nou gewoon tot hij hier uitkomt ipv van dat je een bak geld uit geeft aan een apparaat die hier bijna niet werkt

ff nix :(

The slowest indeed..
Reg. datum: 28 september 2004

quote:
appels schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:21:
Ik heb even een vraag aan iedereen. Ik kan nu een iPhone uit amerika krijgen via iemand die er heen gaat... Ik lees veelal berichten dat de simlock niet te verwijderen is van de iPhone, kan iemand dat bevestigen of denken jullie dat de software van de nederlandse versie straks op de amerikaanse versie gezet kan worden waardoor hij bijv. wel weer kan werken met nl simkaarten? Ik zit nu namelijk echt te twijfelen wat ik moet doen, ik geef namelijk niets om UMTS of GPRS in het ding omdat een blackberry ook snel zat mails binnenhaalt en dat mijn enige doel is op internetgebied naast WLAN natuurlijk. Ik heb er al eerder mee gespeeld (amerikaanse versie) en ik vind hem wel echt vet maar om nou te zeggen dat ik graag een iPod van 2x teveel geld heb.... das iets anders natuurlijk. Het schijnt een goeie simlock te zijn die ook op landcode lockt.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag..
Heb een paar maanden geduld, dat scheelt een hoop ellende..

Freelance GUI Designer

@max2slow, ik vrees dat het wat langer gaat duren dan “enkele maanden”. Tenzij dat je daaronder 6 tot 9 maanden bedoeld (wilde gok voor iPhone in België). Ikzelf wil er gewoon té hard eentje, dus zodra de SIMlock eraf is, bestel ik hem zeker, ook al zijn er nog risico's aan verbonden...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws