Gathering of Tweakers

Quicksearch
Issie al op meer plaatsen gespot?

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Erhnam schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:15:
Bij de mediamarkt in Zoetermeer hebben ze de iphone ter demonstratie liggen. Toen ik de meneer vroeg of ik hem even mocht vasthouden geen probleem. Wat een super device! Mooi snel en het ziet er allemaal fantastisch uit. De enige minpuntjes zijn in mijn ogen het ontbreken van UMTS en GPS.
Ik snap echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over het gebrek aan gps. Het is een aangename feature phone, geen telefoon die alles moet kunnen (koffie zetten, banden oppompen, enz...)

Gps vreet batterij, is groot, zwaar... Je hebt zowieso een bluetooth gps muis nodig voor in de wagen onder het raam te leggen, want vanuit een dashboard dock zal je maar moeilijk een fix krijgen.

Ook in het dagelijkse leven is dit toch niet echt nuttig? Fix krijgen is al bijzonder moeilijk, sta onder een boom en het werkt al niet meer. En je kent je eigen stad of omgeving toch wel een beetje.

En verder zit er al google maps op. Alle straatmappen die je je maar kan wensen in handzaam apparaatje. (wat al heel wat beter is dan voor elke mogelijke bestemming klassieke routekaarten te moeten meenemen, laat staan deze open te vouwen, zoeken, enz...) Gelijk waar je je bevindt, je kijkt even naar een straatnaam, voert die in, en bingo. Iedereen kan toch wel wat kaartlezen hoop ik?

Enige wat je dus mist is real time plaatsbepaling, maar als je dat mist ben je gewoon lui :p . Voor in de auto heb je dedicated gps. En voor in een stad, te voet, kan je prima uit de voeten met straatnamen en google maps. Ik zou het niet anders willen

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

Ik ben het helemaal met je eens Alvi. Maar ik zou het toch nog iets nuanceren. Op zich is GPS heel nuttig, maar ik zou liever zien dat je een bluetooth GPS kunt aansluiten, of anders evt. via de dockconnector. Dat kan voorlopig ook nog niet. Dat vind ik toch wel een groot gemis.

Daarbij is er gewoon feature die heel belangrijk is voor een Europese release: 3G. Ik ben bang dat het er toch niet op zal zitten (initieel), gezien de opmerkingen van de Vodafone topman.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
alvi schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:57:
[...]
En verder zit er al google maps op. Alle straatmappen die je je maar kan wensen in handzaam apparaatje. (wat al heel wat beter is dan voor elke mogelijke bestemming klassieke routekaarten te moeten meenemen, laat staan deze open te vouwen, zoeken, enz...) Gelijk waar je je bevindt, je kijkt even naar een straatnaam, voert die in, en bingo. Iedereen kan toch wel wat kaartlezen hoop ik?

Enige wat je dus mist is real time plaatsbepaling, maar als je dat mist ben je gewoon lui :p . Voor in de auto heb je dedicated gps. En voor in een stad, te voet, kan je prima uit de voeten met straatnamen en google maps. Ik zou het niet anders willen
Zit google maps er "compleet" op? Dat is mij nog nergens echt duidelijk uit geworden, uit de demo's leek het erop dat ze via wifi de kaart downloadden? Als GM volledig geinstalleerd is, dan is het al redelijk, als je via internet je kaart moet downloaden is het behoorlijk ruk...
quote:
Gelijk waar je je bevindt, je kijkt even naar een straatnaam, voert die in, en bingo. Iedereen kan toch wel wat kaartlezen hoop ik?
Tsja, het kan, maar er zijn betere alternatieven: GPS, dan hoef je niks meer in te tikken 8)
quote:
En voor in een stad, te voet, kan je prima uit de voeten met straatnamen en google maps. Ik zou het niet anders willen
Gezwets, waarom zou je elke straat willen moeten opzoeken als je locatie ook al bekend
kan zijn?

Je hebt gelijk dat het gemis van GPS nogal overdreven wordt, maar jij slaat door naar de andere kant: het is gewoon een feit dat ingebouwde GPS handiger in gebruik zou zijn dat geklooi met namen intikken.

Ik mag toch hopen van wel. Waarom zou apple anders zo lang wachten met een release hier? Technisch gezien (naast 3G) is daar helemaal geen reden toe. De contracten met de providers hadden ze al lang geleden kunnen sluiten (misschien is dat ook wel zo). Die vodafone topman creëert gewoon nog wat nieuws en wat geruchten misschien.

Als apple een beetje goed marktonderzoek doet (en ik vertrouw erop dat ze dat doen) dan weten ze dat een iPhone zonder 3G geen zin hier heeft en al helemaal niet in Azie. Aangezien hij in azie in Q1 08 moet uitkomen lijkt me toch dat ze al hard bezig zijn met de 3G iphone.
Gebrek aan GPS boeit mij ook niet, ik ben blij genoeg dat ie mijn favo snackbar kan vinden :+

http://brick50.hyves.org/85550001-85600000/85583501-85583600/85583509_6_0cP5.jpeg

En een iPhone zonder 3G heeft geen zin in NL aangezien EDGE er ook uit gedonderd wordt.
Kan je er helemaal niks meer! Zal wel een UMTS/GPRS chippie inkomen aangezien de meeste landen in de EU maar op kleine plaatsen UMTS dekking hebben zoals alleen in steden.

Ballebek wijzigde dit bericht 23-07-2007 22:26 (41%)

ACSP, ACTC & ACSA certified

Ik heb er in new york ook ff mee gespeeld, maar wat een leuk ding is dat! Wat een geweldig beeld! Is het een led lcd ofzo? Zwart is ook echt zwart op dat ding. De besturing van dat ding werkt top, ding is ook niet zo zwaar en niet zo groot als dat ik verwacht had. In new york zag je ze ook regelmatig in het "wild" gebruikt worden.
Nadelen kan ik zo ff niet opnoemen, heb er te kort mee gespeeld.

Liefde is net als cola: na 2 maanden is de prik er wel vanaf

quote:
matthijst schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:50:
Issie al op meer plaatsen gespot?
In rotterdam bij die apple zaak op de lijnbaan zie ik ze wel eens met het ding in hun handen staan als ik er langsloop. (volgens mij staat er vaker iemand mee in z'n hand dan dat ie gewoon op z'n plek ligt :P )

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Paarse Layout \o/

quote:
Ballebek schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:24:
En een iPhone zonder 3G heeft geen zin in NL aangezien EDGE er ook uit gedonderd wordt.
Kan je er helemaal niks meer! Zal wel een UMTS/GPRS chippie inkomen aangezien de meeste landen in de EU maar op kleine plaatsen UMTS dekking hebben zoals alleen in steden.
EDGE is backwards compatibel met GPRS.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

quote:
alvi schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Gps vreet batterij, is groot, zwaar... Je hebt zowieso een bluetooth gps muis nodig voor in de wagen onder het raam te leggen, want vanuit een dashboard dock zal je maar moeilijk een fix krijgen.

Ook in het dagelijkse leven is dit toch niet echt nuttig? Fix krijgen is al bijzonder moeilijk, sta onder een boom en het werkt al niet meer. En je kent je eigen stad of omgeving toch wel een beetje.
Ik begrijp jouw punt wel maar je moet niet gps gaan afkraken omdat het niet op de iphone zit. Ik gebruik mijn pda regelmatig icm tomtom en interne gps en dat werkt perfect in de houder gewoon midden onder het raam. Met de oude tomtom kreeg ik alleen ontvangst met een extra externe gps antenne maar sinds ik een nieuwe tomtom heb is de ontvangst opeens 2x beter. Ik geloof best dat er slechte ontvangers in de handel zijn maar sommige zijn ook heel goed (zelfs in de stad onder een boom ;)).
quote:

Tuurlijk kan je gewoon met googlemaps of een gewone papieren kaart terecht komen waar je wil. Mensen hebben ook jaren lang zonder gps elke keer hun doel kunnen berijken ;). Maar persoonlijk vind ik het juist heerlijk dat je gewoon kan rijden zonder dat iemand op een kaart hoeft te kijken en als je even verkeerde aflsag neemt dat je in 2 seconden een nieuwe route voorgeschotelt krijgt. Zodra ik een goede gps ontvanger op de kop weet te tikken ga ik die ook lekker gebruiken met mijn telefoon en kan ik mijn pda helemaal vervangen met mijn smartphone. Iphone is een prima telefoon, maar wat betreft functionaliteit vind ik hem veel te beperkt. Het is namelijk geen goede pda vervanger dus dan moet je alsnog met een extra ding rondsjouwen.

the alien you never expected

MTFBWY enne MB 4 Sale! Come and get it while its Hot!

the alien you never expected

Link w erkt hier prima in Nieuw-Zeeland maar goed:
quote:
18:06 23 July 2007
NewScientist.com news service
Will Knight

Researchers demonstrate a vulnerability that can be used to capture files from an iPhone
Watch the full-size video

A trick that could allow hackers to hijack Apple's new iPhone has been revealed by a US computer security company.

Experts working for Independent Security Evaluators, based in Maryland, US, say it is possible to steal files and remotely operate a handset if a webpage containing malicious code is loaded.

According to a technical document (pdf) released by the company, its researchers used an as-yet undisclosed software vulnerability to hijack an iPhone.

The researchers say the vulnerability can be used to carry out unauthorised commands on a targeted device, once a user has loaded a suitably modified webpage. A user could be tricked into doing this via a link in an email or text message, or even by being served a fake webpage through a hijacked Wi-Fi access point.

In one experiment, the researchers created a webpage that triggered an iPhone to connect to a remote server and forward previously sent text messages (see video, top right). In further tests, the researchers say they were able to make the phone vibrate, dial given numbers, send text messages and activate its microphone.

'Genuine hack'

There is no evidence that the exploit has been used in the wild. The company says it revealed details to Apple on 17 July and plans to release the technical details publicly on 2 August.

Apple spokeswoman Lynn Fox told The New York Times that the company was investigating. "We're looking into the report submitted by ISE and always welcome feedback on how to improve our security," she says. "Apple takes security very seriously and has a great track record of addressing potential vulnerabilities before they can affect users."

Steven Bellovin, a computer security expert at Columbia University, New York, US, says the greater functionality offered by the iPhone naturally leads to increased security risks.

"This looks like a very genuine hack," he told the newspaper. "We've been hearing for a few years now that viruses and worms were going to be a problem on cellphones as they became a little more powerful, and we are there."

Unprecedented media interest in the iPhone has undoubtedly also lead to extra scrutiny by security experts.

For example, users have to sign up with cellphone network AT&T before using the phone. But within a week of its launch, a well-known Norwegian computer programmer found a way to use most of the phones functions without signing up (see iPhone security cracked after one week).

Reg. datum: 02 november 2006

-punten Iphone:
• Alleen apple software te installeren
• Geen 3g (umts, hsdpa)
• Accu niet te verwisselen
• Geen gps
• Geen push mail (moet zelf je email ophalen)
• Alleen touchscreen (smsen is kut)
• Is slechts bij 1 provider te krijgen
• Kost in amerika 500dollar NAAST je abonnement

+punt
• Hij is erg mooi!

quote:
nmgn231 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:26:
-punten Iphone:
• Alleen apple software te installeren
• Geen 3g (umts, hsdpa)
• Accu niet te verwisselen
• Geen gps
• Geen push mail (moet zelf je email ophalen)
• Alleen touchscreen (smsen is kut)
• Is slechts bij 1 provider te krijgen
• Kost in amerika 500dollar NAAST je abonnement

+punt
• Hij is erg mooi!
Wat zit iedereen toch te mutsen over de US versie?
Vooral puntjes 1 provider, 500 dollar enzo gaat nergens over, das een afspraak in de US en dat 500 dollar: in de US zijn alle telefoon duur en het bellen ermee zoniet nog duurder.

Touchscreen gaat super, alleen met mijn dikke worstenvingers type ik wel eens mis maar ja dan nog vind ik het een mooie functie.

Pushmail: Is een consumentenproduct en geen zakelijk. IMAP om de 15 minuten ophalen voldoet voor mij gelukkig :) Komt vast nog wel een 3th party iets voor.

En de rest, GPS, 3G, en geen accu verwisselen is ook een beetje eentonig aan het worden dat weten we inmiddels wel. Gaat hier om een product die nu voldoet aan de US (consument) eisen en hier in europa ligt die lat net even wat hoger en dat hebben ze bij Apple heus wel begrepen.

Ik verwacht niet dat er GPS inkomt aangezien er maar een handjevol toestellen is die dat nu ondersteund, mocht het echt standaard worden zal het er heus wel inkomen.

ACSP, ACTC & ACSA certified

quote:
Ballebek schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:09:
Wat zit iedereen toch te mutsen over de US versie?
Vooral puntjes 1 provider, 500 dollar enzo gaat nergens over, das een afspraak in de US en dat 500 dollar: in de US zijn alle telefoon duur en het bellen ermee zoniet nog duurder.
En jij denkt dat ze ze hier gratis gaan weggeven?
iPod is hier toch ook gewoon duurder dan in de VS, dus ik denk dat die prijzen wel aardig in de richting van 400-500 euro zullen gaan....
quote:
Pushmail: Is een consumentenproduct en geen zakelijk.
iPhone is toch ook een consumententoestel?
quote:
Ik verwacht niet dat er GPS inkomt aangezien er maar een handjevol toestellen is die dat nu ondersteund, mocht het echt standaard worden zal het er heus wel inkomen.
Zal vast wel standaard worden binnenkort. Als het kan waarom zou je het dan niet inbouwen....

Reg. datum: 02 november 2006

quote:
Ballebek schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:09:
Vooral puntjes 1 provider, 500 dollar enzo gaat nergens over, das een afspraak in de US
Deze telefoon zal door 1 (heel mischien 2) provider in nederland uitgebracht mogen worden.

Ik lees weinig over het nadeel dat andere software producenten dan apple hier geen applicaties voor kunnen uitbrengen, wat bij de smartphone of pocket pc toch echt ideaal is.

quote:
nmgn231 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:01:
[...]

Deze telefoon zal door 1 (heel mischien 2) provider in nederland uitgebracht mogen worden.

Ik lees weinig over het nadeel dat andere software producenten dan apple hier geen applicaties voor kunnen uitbrengen, wat bij de smartphone of pocket pc toch echt ideaal is.
Dan koop je hem toch in Belgie, waar koppelverkoop verboden is. En er zijn berichten dat Apple een SDK heeft, maar wacht totdat alle kinderziektes eruit zijn.

En reactie op andere posts hierboven, $500,- voor een telefoon is erg goedkoop (ongesubsidieerd). Daar heb je hier in NL een Nokia N73 voor

quote:
matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:58:
Zal vast wel standaard worden binnenkort. Als het kan waarom zou je het dan niet inbouwen....
Dat is nou precies wat volgens mij niet waar is. Ik heb het idee dat nokia ook vaak zo redeneert. Als he erin kan waarom zouden we dan die feature er niet in stoppen? Ik heb veel liever bij sommige nokia telefoon de helft van de features en twee maal meer gebruikersgemak voor de overige features.

Volgens mij (maar dat heb ik al eerder betoogt) zit het grootste deel van de markt niet te wachten op meer features en mogelijkheden (behalve dus tweakers misschien). Maar eerder op een mobieltje wat simpel is. Vandaar dat er weer mobieltjes komen (voor kinderen en ouderen) die alleen maar kunnen bellen en smsen.
quote:
desmodus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:20:
[...]

Dan koop je hem toch in Belgie, waar koppelverkoop verboden is. En er zijn berichten dat Apple een SDK heeft, maar wacht totdat alle kinderziektes eruit zijn.

En reactie op andere posts hierboven, $500,- voor een telefoon is erg goedkoop (ongesubsidieerd). Daar heb je hier in NL een Nokia N73 voor
Koppelverkoop is niet alleen maar in België verboden, maar in heel Europa. Toch zie je nog steeds allerlei constructies die voor mij op koppelverkoop lijken (ADSL + KPN, nu niet meer zo maar een tijd lang wel). In principe kan je toch ook de iPhone kopen zonder een abbo? Je kan er alleen niets mee. Misschien dat dergelijke mazen in de wet er zijn waardoor er in België geen simlockvrije iPhones zullen zijn.

En ik heb ergens gelezen dat niet zozeer een SDK het probleem is maar meer dat alle applicaties in de core draaien. Apple moet dus de software zo aanpassen zodat eventuele nieuwe applicaties niet in de core draaien. Dit is dus niet zomaar even een SDK ontwikkelen maar het aanpassen van de iPhone firmware.
op iphoneclub.nl weet men te melden dat Mediamarkt Duitsland reeds adverteert met de Iphone.

http://www.iphoneclub.nl/media-markt-adverteert-al-met-iphone/

quote:
Lt. Marx schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:28:
Volgens mij (maar dat heb ik al eerder betoogt) zit het grootste deel van de markt niet te wachten op meer features en mogelijkheden (behalve dus tweakers misschien). Maar eerder op een mobieltje wat simpel is. Vandaar dat er weer mobieltjes komen (voor kinderen en ouderen) die alleen maar kunnen bellen en smsen.
Da's jouw mening.
Mijn mening is dat bejaarden en kleuters de markt niet bepalen (hoeveel van die modellen zijn er).

En vwb. gebruiksgemak: voor de "standaard" functies moet je nog steeds relatief ingewikkelde dingen doen: servers instellen voor je email, iTunes opzetten om muziek over te zetten. Daarnaast nog andere programma's gebruiken om filmpjes en ander multimediamateriaal om te zetten naar door Apple geaccepteerd formaat....

Tuurlijk: de interface an sich is simpel, maar de meeste "standaard" dingen (mail en muziek) zijn voor de door jou aangehaalde groep: ouderen, nog steeds lastig...

Heb tenminste zelf ondertussen al een aantal "oudere" familieleden moeten uitleggen hoe die iTunesbende werkte en hetzelfde geldt voor het aanmaken van emailaccounts onder outlook, wat redelijk overeenkomt met invullen en opzoeken van gegevens voor je iPhone, gok ik...

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
fietspomp schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:02:
[...]

Tuurlijk kan je gewoon met googlemaps of een gewone papieren kaart terecht komen waar je wil. Mensen hebben ook jaren lang zonder gps elke keer hun doel kunnen berijken ;). Maar persoonlijk vind ik het juist heerlijk dat je gewoon kan rijden zonder dat iemand op een kaart hoeft te kijken en als je even verkeerde aflsag neemt dat je in 2 seconden een nieuwe route voorgeschotelt krijgt. Zodra ik een goede gps ontvanger op de kop weet te tikken ga ik die ook lekker gebruiken met mijn telefoon en kan ik mijn pda helemaal vervangen met mijn smartphone. Iphone is een prima telefoon, maar wat betreft functionaliteit vind ik hem veel te beperkt. Het is namelijk geen goede pda vervanger dus dan moet je alsnog met een extra ding rondsjouwen.
Precies mijn punt. Je kan je op twee manieren verplaatsen
1. auto
2. te voet.

Uiteraard wil je je in de auto niet bezighouden met handmatig te zoeken waar je bent op een map en dan op die manier je weg te zoeken (old skool). (al rijdend kan dat natuurlijk niet, je moet stilstaan daarvoor). Maar daar heb je net dedicated gps'en voor. Tomtom van 300 euro of zo die een vast plaatsje vind in de wagen. DUs niet er moeten uithalen, inklikken enz..

Het ging er mij over dat je, als je te voet bent, toch geen gps nodig hebt. Beetje decadent :p. In een stad zijn er genoeg landmarks of herkenningspunten, overal hangen straatnaambordjes... Het lijkt me gewoon makkelijker om in google maps even de straatnaam in te tikken (op het onscreen toetsenbordje 8) ) en dan snel even te zien: 'aha, nog twee straten verder dan linksaf'. Ipv als een autistische nerd af te gaan op het stemmetje in je hand. Vind het gewoon nogal dwaas, je kan ook te ver doorslaan, imo...

Maar goed, punt is dus dat een stroomvretende en zware gps module niet in de iPhone thuis hoort. Ik ben het wel eens met hoedje dat een bluetooth link naar een gps module wél heel interessant zou zijn. Dan kan je altijd nog, indien gewenst, die gps gebruiken. Maar die hoeft er voor mij niet in als die gps muis toch steeds in de wagen ligt. (of voor die ene keer dat je die toch gewoon kan meenemen). Met een bleutooth gps muis kan je dan het mooie touchscreen van de iPhone in de wagen gebruiken als gps readout.

Anyway, het begint er steeds meer op te lijken dat er toch nét iets te weinig features opzitten om de prijs te rechtvaardigen. Ik ben geen typische tweakernerd die een applicatie moet kunnen schrijven om z'n domotica koffiezet te kunnen aansturen, maar als ik dat geld ervoor uitgeef, wil ik ook wel iets meer kunnen.
Ofwel een kleinere goedkopere iPhone waarmee het gewoon de bedoeling is dat je er minder mee kan. Geen smartphone dus maar een gewone phone+iPod. Goedkoper en dan hoeft er niemand te bitchen want in principe heb ik geen feature phone/smartphone nodig. Maar voor dat bedrag wil ik er wel een, zie je de nuance?
Sowieso nog te duur voor mij, dus hier alvast geen iPhone aankoop gepland.

Aan al jullie Iphone liefhebbers, ik heb een vraag
Kan er ook navigatie software op ? of is dit voor de 'toekomst' als apple wat features beschikbaar maakt ofzo. Want met zo'n groot scherm kan het net zo goed als een navigatie device dienen ^^.

yow

quote:
alvi schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:25:
[...]
Uiteraard wil je je in de auto niet bezighouden met handmatig te zoeken ... Maar daar heb je net dedicated gps'en voor. Tomtom van 300 euro of zo die een vast plaatsje vind in de wagen. DUs niet er moeten uithalen, inklikken enz..

Het ging er mij over dat je, als je te voet bent, toch geen gps nodig hebt. Beetje decadent.

Maar goed, punt is dus dat een stroomvretende en zware gps module niet in de iPhone thuis hoort. Ik ben het wel eens met hoedje dat een bluetooth link naar een gps module wél heel interessant zou zijn. Dan kan je altijd nog, indien gewenst, die gps gebruiken. Maar die hoeft er voor mij niet in als die gps muis toch steeds in de wagen ligt. (of voor die ene keer dat je die toch gewoon kan meenemen).
Ik neem aan dat "iedereen" die graag GPS in de iPhone zou zien het ook heeft over navigeren in de auto :)

Zoveel stroom vreet zon module niet, 24 uur op een Nokia-accu, en de iPhone accu is stukken beter. Verbruik zit m in CPU + schermverlichting, gok ik. Maar daar zou je met een auto-adapter geen last van hebben 8)
Bluetooth GPS muis zou al een aardige optie zijn, maar voordeel van ingebouwd is weer dat je maar 1 lader in je auto hoeft te hebben....

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws