Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 21 december 2007

quote:
pasjoo schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:55:
Even een simpele vraag:

Ik heb een mediacenter pc in de woonkamer staan. Kan ik de CH3SNAS op mijn switch aansluiten en dan de mappen met films als netwerkschijven toeveoegen op mijn mediacenter ?
Ja, is geen enkel probleem...

sigh...

Reg. datum: 29 november 2001

Mijn schijven gaan sinds kort niet meer in powersave. Ik weet niet zeker of beiden schijven niet in powersave gaan of maar eentje. De schijven staan in raid1. Powersave staat op 5 minuten ingesteld.
Ik heb laatst de beta4 firmware geinstalleerd. Misschien dat hier een oorzaak in zit?
Ik gebruik de 0.3 funplug met tot nu toe alleen de telnet geactiveerd.
Iemand een idee?

Ik heb er ook eentje. Gewoon ff lekker simpel met 1 500 GB HD in standaard.
Heb de laatste firmware er op gezet 1.03b5.
Maar goed. Ik begrijp de linux taal/structuur niet helemaal. Wat ik eigenlijk wil is om met funplug, lighttpd, en php een joomla site te draaien. Heeft iemand duidelijk uitleg hoe dit te bewerkstellen?? Ook welke commandos ik moet intypen via windows vista in telnet om alles automatisch te laten draaien?

AMD XP 3000+ MSI KT3 Ultra2 (+ all xtr) / 3*256 MB DDR / MSI Gf4Ti4200TD64 / 160+80 GB Maxtor / Plextor401240 / Ricoh MP5125A / Flop / PCTV / Minolta Dimage A2 + Kodak CX6200 / Sitecom CN-604 / Mitac Mio 339 + TOMTOM3

quote:
mkampstra schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:17:
Ik heb er ook eentje. Gewoon ff lekker simpel met 1 500 GB HD in standaard.
Heb de laatste firmware er op gezet 1.03b5.
Maar goed. Ik begrijp de linux taal/structuur niet helemaal. Wat ik eigenlijk wil is om met funplug, lighttpd, en php een joomla site te draaien. Heeft iemand duidelijk uitleg hoe dit te bewerkstellen?? Ook welke commandos ik moet intypen via windows vista in telnet om alles automatisch te laten draaien?
euhm, niet begrijpen, maar wel alles willen.. Je vergeet oa. dat Joomla mysql wil hebben.
dat gaat echt niet werken. ;-)
bouw dan een eigen computertje voor een paar honderd euro, zet er bijv. centos met bluequartz op (iso op www.nuonce.net) en je hebt een server systeem waarmee je alle kan .. (bijna)...

.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..

quote:
polleke schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:53:
Mijn schijven gaan sinds kort niet meer in powersave. Ik weet niet zeker of beiden schijven niet in powersave gaan of maar eentje. De schijven staan in raid1. Powersave staat op 5 minuten ingesteld.
Ik heb laatst de beta4 firmware geinstalleerd. Misschien dat hier een oorzaak in zit?
Ik gebruik de 0.3 funplug met tot nu toe alleen de telnet geactiveerd.
Iemand een idee?
als je funplug erop hebt staan kun je processen volgen (command: ps of top ) ..
zo kun je debuggen of er dingen niet geheel lopen zoals je zou verwachten .. of wel maar nie doorhebt ;-)

hmm. Het blijkt dat de linkerschijf wel uitgeschakeld wordt. De rechter niet. Ik heb de rechter al eens in het linkerslot gehad, en wordt dan netjes uitgeschakeld. Aan de schijf ligt het dus niet.
Ik heb nu links en rechts omgewisseld, ik weet nog niet of dit resultaat heeft want hij staat nu nog te syncen. Heeft helaas geen resultaat.

UPDATE: ben terug gegaan naar Beta3. Probleem opgelost!!

polleke wijzigde dit bericht 24-12-2007 15:01 (13%)

Beta3 heeft andere problemen, wordt dus ook niet meer ondersteund.

Je schrijft dat je beta4 hebt proprobeerd. Heb je dan 1.03b5 ook een try gegeven?

1.03b5 is de laatste versie die je kan en mag testen en wellicht kun je dan duidelijk aangeven wat mis is .. Ik ga mijn contacten dan wel aanzwengelen .

Ik heb zelf ook nog wel een paar kleine puntjes..

Oja en verwijder ALL fun_plugs als je verwacht dat je HDD uit moet gaan.
(ookal werkt het met 1.03b5)

zeroday wijzigde dit bericht 24-12-2007 18:22 (26%)

quote:
zeroday schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:18:
Beta3 heeft andere problemen, wordt dus ook niet meer ondersteund.

Je schrijft dat je beta4 hebt proprobeerd. Heb je dan 1.03b5 ook een try gegeven?

1.03b5 is de laatste versie die je kan en mag testen en wellicht kun je dan duidelijk aangeven wat mis is .. Ik ga mijn contacten dan wel aanzwengelen .

Ik heb zelf ook nog wel een paar kleine puntjes..

Oja en verwijder ALL fun_plugs als je verwacht dat je HDD uit moet gaan.
(ookal werkt het met 1.03b5)
excuus, het is beta5 die ik getest heb. Hiermee ondervond ik de problemen. Ik ben nu teruggegaan naar volgens mij beta3 van de conceptronic site. Hierbij werkt het wel goed, ook icm de fun plug.

Probleemomschrijving:
Rechterschijf gaat niet in powersave mode. Linkerschijf wel. Powersave staat op 5 minuten ingesteld.
Betreft een RAID1 configuratie. Ook na het verwijderen van alle funplugs treedt dit probleem op.

Reg. datum: 02 november 2000

quote:
gighandi schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:35:
[...]

Ja, is geen enkel probleem...
Ok bedankt ! Ik heb hem zojuist besteld + 2 maal samsung 500GB SATA schijven

Dazeedegijja

Kunnen we in de nabije toekomst nog verdere updates van de mediaserver verwachten?
Mijn wensen zijn:

- meerdere media directories in te stellen met de mogelijkheid om aan te geven of het om muziek, video of foto's gaat (hieronder ook de mogelijkheid om en op volume 1 en op volume 2 directories aan te geven)

- de mogelijkheid (net als bij Twonky) om de navigatieboom beter te definieren. Ik heb ongeveer 300GB aan muziek en als ik muziek van zeg Genesis wil horen moet ik een eeuwigheid door de artiesten scrollen voordat ik bij de G ben aangekomen. Door de mogelijkheid om bv eerst te selecteren op ABC, DEF enz kun je veel sneller je muziek vinden.

Of moet ik dan toch maar gewoon Twonky zien te installeren (ondanks dat deze vanaf de huidige versie niet meer geupdate zal worden)

quote:
raven22 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:49:
Kunnen we in de nabije toekomst nog verdere updates van de mediaserver verwachten?
Mijn wensen zijn:

- meerdere media directories in te stellen met de mogelijkheid om aan te geven of het om muziek, video of foto's gaat (hieronder ook de mogelijkheid om en op volume 1 en op volume 2 directories aan te geven)
de CH3SNAS geeft uit zichzelf de optie:
Video, Photo en Music als 'filter' voor de UPnP mediaserver.
Daarnaast zit er nog opties bij voor:
All Tracks; Playlists; Genres; Artists; ;Albums; Folders
Geheel afhankelijk weer wellicht wat voor mediaplayer je hebt

Dus als je een UPnP Client hebt dan toont deze de filters en zal hij vanuit de desbetreffende gedeelde folders de content halen

Wanneer je zelf filters wil definieren dan moet dat gegeten kunnen worden door je mediaplayer. Daarnaast heeft het redelijk wat inpact in de mediaserver zelf.

Ik kan bijv. Folders selecteren en dan door de boom van Volume_1 en Volume_2 browsen en selecteren wat ik wil afspelen.
quote:
- de mogelijkheid (net als bij Twonky) om de navigatieboom beter te definieren. Ik heb ongeveer 300GB aan muziek en als ik muziek van zeg Genesis wil horen moet ik een eeuwigheid door de artiesten scrollen voordat ik bij de G ben aangekomen. Door de mogelijkheid om bv eerst te selecteren op ABC, DEF enz kun je veel sneller je muziek vinden.
Of moet ik dan toch maar gewoon Twonky zien te installeren (ondanks dat deze vanaf de huidige versie niet meer geupdate zal worden)
Dat zou je kunnen doen ;-) Maar je idee is het overwegen waard om te zien of zoiets geimplementeerd kan worden.

quote:
Dat zou je kunnen doen ;-) Maar je idee is het overwegen waard om te zien of zoiets geimplementeerd kan worden.
Mijn eerste wens is ook niet zo belangrijk (zolang disk 1 niet vol is) maar de 2de wel, ik heb nu twonky trial lopen en nu kan ik veel sneller een bepaalde artiest vinden. Tevens viel me op dat mijn .divx bestanden niet herkend worden door de ingebouwde mediaserver maar wel door Twonky.

Tempelier, on bare feet!

quote:
polleke schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:44:
[...]

excuus, het is beta5 die ik getest heb. Hiermee ondervond ik de problemen. Ik ben nu teruggegaan naar volgens mij beta3 van de conceptronic site. Hierbij werkt het wel goed, ook icm de fun plug.

Probleemomschrijving:
Rechterschijf gaat niet in powersave mode. Linkerschijf wel. Powersave staat op 5 minuten ingesteld.
Betreft een RAID1 configuratie. Ook na het verwijderen van alle funplugs treedt dit probleem op.
Dat heb ik dus ook! En ik draai de laatste beta!
Als ik mijn drive-mapped E: ga browsen start ineens mijn linker schijf op (Raid1) en blijkt dat mijn rechter nog gewoon draaid. Ik heb de fun_plug disabled maar daar zit het hem dus niet in.

@ Zeroday, back to the drawingbord ;)

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

in mijn netwerk access list is op een of andere manier een volume_1-1 die ik maar niet kan deleten.

iemand een idee hoe ik dit weer weg krijg?

quote:
raven22 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:40:
[...]

Mijn eerste wens is ook niet zo belangrijk (zolang disk 1 niet vol is) maar de 2de wel, ik heb nu twonky trial lopen en nu kan ik veel sneller een bepaalde artiest vinden. Tevens viel me op dat mijn .divx bestanden niet herkend worden door de ingebouwde mediaserver maar wel door Twonky.
divx bestanden niet herkend? ik heb hier vandaag nog een dvd omgezet naar divx avi
wat voor extensie gebruik je dan? Database natuurlijk wel refreshen natuurlijk ..
etc..

quote:
i2Paq schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:11:
[...]

Dat heb ik dus ook! En ik draai de laatste beta!
Als ik mijn drive-mapped E: ga browsen start ineens mijn linker schijf op (Raid1) en blijkt dat mijn rechter nog gewoon draaid. Ik heb de fun_plug disabled maar daar zit het hem dus niet in.

@ Zeroday, back to the drawingbord ;)
kan / zal een bug zijn. Is inmiddels aangemeld .. (ja .. 1e kerstdag) .. Ik let er zelf niet zo op

B.t.w. ik hoor graag RAID1 ervaringen met WD HDD's ..

Reg. datum: 26 december 2007

Na een aantal evaluatie's heb Ik me net ook zo'n Conceptronic NAS aangeschaft.
Heb er momenteel 1x 750G Hitachi insteken, de spindown reageert mooi op de ingegeven waarde.
Maar ik merk dat de fan altijd actief blijft; deze is welis waar temp-controlled maar zou die nog moeten draaien als de schijf af uren niet meer draait? Zelf als je de NAS pas start en direct in spindown laat gaan, zodat er nog geen hoge temp aanwezig is blijft de fan draaien.
Firmware was v1.02 en heb er nu v1.03b5 opstaan maar niks gewijzigd daardoor.

Wat de uPnP betreft: uit deze post kon ik nergens opmaken als er iemand is die ook ondertiteling (via .srt) bestanden werkend gekregen heeft bij de films? Is dit mogelijk?
Op de player krijg ik meestal ook dubbel menustructuren te zien: bij. Video, Music, Photo en dan nog Video, Music, Photo onder elkaar. Er is maar 1 stel dat reageert qua inhoud dan. Vreemd, op de Iomega die ik ook testte had ik niet alles dubbel.
De uPnP server lijkt een alles of niks systeem te zijn. Iedereen kan alle toegevoegde bestanden zien, hier is geen user beheer mogelijk. Je kan ook maar 1 (hoofd)map toevoegen. Zou twonky ook zo werken?

quote:
djkael schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:06:
Na een aantal evaluatie's heb Ik me net ook zo'n Conceptronic NAS aangeschaft.
Heb er momenteel 1x 750G Hitachi insteken, de spindown reageert mooi op de ingegeven waarde.
Maar ik merk dat de fan altijd actief blijft; deze is welis waar temp-controlled maar zou die nog moeten draaien als de schijf af uren niet meer draait? Zelf als je de NAS pas start en direct in spindown laat gaan, zodat er nog geen hoge temp aanwezig is blijft de fan draaien.
Firmware was v1.02 en heb er nu v1.03b5 opstaan maar niks gewijzigd daardoor.
Zie mijn opmerkingen over het fanspeed script in dit draadje. Werkt prima. Je hebt wel de funplug nodig om het script te kunnen draaien.

quote:
zeroday schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:14:
[...]

divx bestanden niet herkend? ik heb hier vandaag nog een dvd omgezet naar divx avi
wat voor extensie gebruik je dan? Database natuurlijk wel refreshen natuurlijk ..
etc..
ik gebruik het divx converter programma (versie 6) en die geeft de extensie .divx.
dit is geen probleem voor mijn philips streamium apparaat maar de mediaserver herkent ze niet als mediabestand en laat ze dus ook niet zien, dit in tegenstelling tot Twonky.

Reg. datum: 26 december 2007

@ raven, hernoem de .divx bestanden eens naar .avi

quote:
djkael schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:06:

Wat de uPnP betreft: uit deze post kon ik nergens opmaken als er iemand is die ook ondertiteling (via .srt) bestanden werkend gekregen heeft bij de films? Is dit mogelijk?
Ja dat is mogelijk. Echter .........
de mediaplayer moet een ACTIEF request doen naar het SRT bestand. Wanneer dit niet gebeurd dan zal de SRT niet afgespeeld worden. De Conceptronic C54WMP speelt subtitle files af wanneer deze aanwezig is en dezelfde naam heeft (behalve extensie).
quote:
Op de player krijg ik meestal ook dubbel menustructuren te zien: bij. Video, Music, Photo en dan nog Video, Music, Photo onder elkaar. Er is maar 1 stel dat reageert qua inhoud dan. Vreemd, op de Iomega die ik ook testte had ik niet alles dubbel.
Zou ik screendumps van moeten zien. Bij players kan het zo zijn dat deze een eigen filter hebben en dat dan later nog een filter er overheen komt wat aangeboden wordt via de UPnP Server ..
quote:
De uPnP server lijkt een alles of niks systeem te zijn. Iedereen kan alle toegevoegde bestanden zien, hier is geen user beheer mogelijk. Je kan ook maar 1 (hoofd)map toevoegen. Zou twonky ook zo werken?
aard van het UPnP Protocol?

Tempelier, on bare feet!

Iemand een antwoord op de volgende vraag: Hoe kan ik gebruikers lid maken ven meedere groepen?

Ik heb meerdere data-dirs waar een groep access toe heeft, nu wil ik dus in die groepen gebruikers zetten maar een gebruiker kan maar lid zijn van 1 groep...?

quote:
i2Paq schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:11:
Iemand een antwoord op de volgende vraag: Hoe kan ik gebruikers lid maken ven meedere groepen?

Ik heb meerdere data-dirs waar een groep access toe heeft, nu wil ik dus in die groepen gebruikers zetten maar een gebruiker kan maar lid zijn van 1 groep...?
De wijze waarop groups / users werken is zoals deze binnen Linux gebruikelijk is.
Je zal dan bijv.
http://www.redhat.com/doc...-primer/ch-acctsgrps.html
eens moeten lezen (maar er is vast en zeker wel meer info te vinden) om daar meer info over te vinden / lezen

Tempelier, on bare feet!

quote:
zeroday schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:51:
[...]

De wijze waarop groups / users werken is zoals deze binnen Linux gebruikelijk is.
Je zal dan bijv.
http://www.redhat.com/doc...-primer/ch-acctsgrps.html
eens moeten lezen (maar er is vast en zeker wel meer info te vinden) om daar meer info over te vinden / lezen
Wat heeft dit te maken met de Groups en Users GUI van de CH3SNAS, of moet ik achter de GUI in Linux aan de gang?
Ik snap dan niet waarom er meerdere complete pagina's zijn waarop men gebruikers, groepen en rechten kan uitdelen als de hele interface eigenlijk niet functioneerd.

quote:
i2Paq schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:24:
[...]

Wat heeft dit te maken met de Groups en Users GUI van de CH3SNAS, of moet ik achter de GUI in Linux aan de gang?
Ik snap dan niet waarom er meerdere complete pagina's zijn waarop men gebruikers, groepen en rechten kan uitdelen als de hele interface eigenlijk niet functioneerd.
Bovenstaande heeft niets met een GUI (Graphical User Interface) te maken .. maar eerder een User Interface ..

Er is een bug geconstateerd in de webinterface waarin users / groups wel aan een share toegewezen kan worden maar het verwijderen dat gaat even niet .. Wordt aan gewerkt ..

Je kan een user aan een group hangen maar niet aan meerdere groepen
Je kan een group aan een folder hangen zodat gebruikers in die groep rechten krijgen op een folder
Je kan ook een gebruiker aan verschillende folders hangen om zo rechten toe te wijzen per folder

Zo wil je bijvoorbeeld een beheerder toegang verlenen tot de root zodat deze volledig toegang heeft en zo wil je bijv. gebruikers toegang tot een subfolder geven met alleen leesrechten ..

De wijze waarop de CH3NAS het implementeerd is min of meer zoals het in Linux ook werkt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws