Ach, issues zijn niet erg, als de oplossing maar komtquote:zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:56:
Tjsa.. je zit met beta firmware software te werken ..
je zit de gehele week al te prutsen (doe ik ook) en dan kun je 'issues' tegenkomen.. Dan moet je dat netjes documenteren en dan ga je naar die gasten en help je mee om je issue op te lossen.
Ik krijg nog wel eens wat inside info (nie verder vertellen) (test veel)
Er is wat geprutst met RAID. En dat komt in de 1.03 naar voren .. (tis nie voor niets 1.03b3)
dus wil je je raid weer even in orde krijgen: ga dan terug naar 1.02 .. dat werkt.
Ik heb uiteindelijk de Raid1 weer kunnen opbouwen na de 2 HD's in een computer te hangen, de schijven volledig te wipen en vervolgens weer in de NAS te hangen. Het aanmaken van de Raid1 ging daarna snel én succesvol. Is inderdaad iets wat je zou kunnen terugherleiden naar de 1.03beta3
Ik heb ondertussen van Support ook al gehoord dat er een nieuwe beta aankomt, die krijg ik ook om eea. te testen. Daarnaast hebben ze mij een aantal debug-opdrachten gegeven welke ik morgen ga doen. Met namen richting de UPnP om zo logs te kunnen maken en te zien wat er nu gebeurd.quote:Ook ik heb K issues wat ik nie leuk vind. Jou UPnP probleem zal gerust reproduceerbaar zijn, maar lost het dan op? Nee. Maar wellicht is er snel weer een beta firmware die ik krijg toegespeeld.
Daarnast wordt gekeken of er een debug scherm (doe maar eens http://[device]/web/debug.asp)
actief gemaakt kan worden die info geeft waarom de UPnP Server herstart bij sommige mensen.
Ik heb helaas alleen 2 MP101 's en ga geen inverstering doen in een andere Client want deze werkt op zich prima, alleen is de CN3SNAS niet niet bereidwillig om hieraan mee te werken.quote:Met UPnP Client bedoel ik een vergelijkbaar apparaat als je netgear in hardware of software vorm (Nero showtime bijv.) (WMP 11 kun je vergeten, die kan werken als een server en niet als een client).
Nero Showtime, ik heb Nero, eens kijken of ook Showtime is geïnstalleerd.
Wat ik even voorop wil stellen is dat Conceptronic Support snel en gedegen reageerd op mijn mailtjes. Ze snappen helemaal mijn frustratie maar ook zij tasten in het duister over mijn probleem. Duidelijk is wel dat ze enorm begaan zijn met mijn probleem en het vinden van de oorzaak en een oplossing. Dat tref je tegenwoordig niet veel meer. Chappau!
Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!