Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Tempelier, on bare feet!
Reg. datum: 10 januari 2002

quote:
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:56:
Tjsa.. je zit met beta firmware software te werken ..
je zit de gehele week al te prutsen (doe ik ook) en dan kun je 'issues' tegenkomen.. Dan moet je dat netjes documenteren en dan ga je naar die gasten en help je mee om je issue op te lossen.

Ik krijg nog wel eens wat inside info (nie verder vertellen) (test veel)
Er is wat geprutst met RAID. En dat komt in de 1.03 naar voren .. (tis nie voor niets 1.03b3)
dus wil je je raid weer even in orde krijgen: ga dan terug naar 1.02 .. dat werkt.
Ach, issues zijn niet erg, als de oplossing maar komt ;)

Ik heb uiteindelijk de Raid1 weer kunnen opbouwen na de 2 HD's in een computer te hangen, de schijven volledig te wipen en vervolgens weer in de NAS te hangen. Het aanmaken van de Raid1 ging daarna snel én succesvol. Is inderdaad iets wat je zou kunnen terugherleiden naar de 1.03beta3
quote:
Ook ik heb K issues wat ik nie leuk vind. Jou UPnP probleem zal gerust reproduceerbaar zijn, maar lost het dan op? Nee. Maar wellicht is er snel weer een beta firmware die ik krijg toegespeeld.

Daarnast wordt gekeken of er een debug scherm (doe maar eens http://[device]/web/debug.asp)
actief gemaakt kan worden die info geeft waarom de UPnP Server herstart bij sommige mensen.
Ik heb ondertussen van Support ook al gehoord dat er een nieuwe beta aankomt, die krijg ik ook om eea. te testen. Daarnaast hebben ze mij een aantal debug-opdrachten gegeven welke ik morgen ga doen. Met namen richting de UPnP om zo logs te kunnen maken en te zien wat er nu gebeurd.
quote:
Met UPnP Client bedoel ik een vergelijkbaar apparaat als je netgear in hardware of software vorm (Nero showtime bijv.) (WMP 11 kun je vergeten, die kan werken als een server en niet als een client).
Ik heb helaas alleen 2 MP101 's en ga geen inverstering doen in een andere Client want deze werkt op zich prima, alleen is de CN3SNAS niet niet bereidwillig om hieraan mee te werken.
Nero Showtime, ik heb Nero, eens kijken of ook Showtime is geïnstalleerd.

Wat ik even voorop wil stellen is dat Conceptronic Support snel en gedegen reageerd op mijn mailtjes. Ze snappen helemaal mijn frustratie maar ook zij tasten in het duister over mijn probleem. Duidelijk is wel dat ze enorm begaan zijn met mijn probleem en het vinden van de oorzaak en een oplossing. Dat tref je tegenwoordig niet veel meer. Chappau!

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

Reg. datum: 10 december 2007

quote:
sjansen schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:01:
[...]

Ik heb ook mldonkey geinstalleerd maar hij download geen torrents. Welke mldonkey heb je genomen en heb je wat veranderd aan de instellingen ?
Ik heb deze genomen:
http://www.shadowandy.net/_html/archives/2007/10/mldonkey_292_real_simple.html

Qua instellingen alleen de poorten in de router opengezet en in mldonkey het IP-adres van mijn PC toegevoegd om toegang te krijgen via Sancho. Met Sancho voeg ik de torrents toe en hij begon bij mij direct te downloaden. Ik was zelf ook wel verbaasd dat het zo snel werkte.

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
sjong schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:33:
Snelheid valt nu met 10 / 11 MB/s nog wat tegen. :'(
Dat is zo ongeveer de maximale snelheid met een 100Mbit verbinding. Daar heb je dan toch ook "last" van bij andere taken op je netwerk? :?

Hieronder een test van mij met een 100Mbit switch.
jbr in "[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic"

Met een Gbit switch haal je overigens rond de 20MB/sec... verwacht dus geen 10-voudige snelheid

jbr wijzigde dit bericht 14-12-2007 13:01 (1%)
Reden: layout

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Reg. datum: 05 januari 2004

geplukt van het Twonky forum waarin een medewerker van PacketVision (eigenaar van Twonky) het volgende kenbaar maakt:

Hi,

it is true that user installed NAS versions will be discontinued after 4.4.3

Sorry
The TwonkyMedia Team

PacketVideo Germany GmbH
Kurfürstendamm 22, D-10719 Berlin
phone: +49 (30) 88772300
fax: +49 (30) 88772301
internet: http://www.pv.com
-----------------------------------------------------------------------

Het lijkt dus gedaan met nieuwe versies van Twonky op de CH3SNAS .............
Hebben we Twonky echt nodig of is de meegeleverde mediaserver ook goed?

ik ben nog niet tevreden Raven.. de mediaserver is redelijk goed en supportive te noemen, maar heeft bij sommige mensen nog wat problemen (bijv. bij i2paq) .. maar hij ondersteund veel . .
subtitle doorgifte naar bijv de Conceptronic C54WMP, dus divx met srt kijken .. etc..

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

Tempelier, on bare feet!

quote:
zeroday schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:51:
ik ben nog niet tevreden Raven.. de mediaserver is redelijk goed en supportive te noemen, maar heeft bij sommige mensen nog wat problemen (bijv. bij i2paq) .. maar hij ondersteund veel . .
subtitle doorgifte naar bijv de Conceptronic C54WMP, dus divx met srt kijken .. etc..
Yep, bij mij is, ondanks de nieuwe 1.03beta4 het probleem van het "hangen" na 20min nog steeds aanwezig.
Daarnaast is Twonky gewoon een klasse beter/prettiger dan de huidige UPnP op de SH3SNAS, denk hierbij alleen al aan het doorgeven van Internet Radio.
Voorlopig draai ik dus nog op HP e_PC en Twonky.

Ik kan er werkelijk niet bij dat Twonky stopt met zijn installatie's op NAS devices.

Reg. datum: 28 juni 2007

Hoi,

Moet zeker weten of deze ch3nas ook samba aankan liefst samba 3.0.
Inmiddels bekend.

Bedankt
John

johndegr60 wijzigde dit bericht 17-12-2007 12:25 (16%)

Global IT Gypsy
Reg. datum: 18 april 2002

Is er iemand die een statisch gecompileerde package heeft gevonden om een newsreader te installeren (bv. Hellanzb of Ninan) op de ch3snas ?

Right back @ ya

Ik ben nu voor de 2e keer zonder resultaat bezig met fun_plug en het werkt niet. Voor geen meter. Ik heb de volgende code nu in een file met de naam fun_plug geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#
dmesg > /mnt/HD_a2/dmesg.out

De file staat in /Volume_1, ik heb de file met Notepad++ aangemaakt en het heeft de rechten 777.
Er gebeurt niks. Wat doe ik fout?

Heb je al eens overwogen om een herstart te geven ?
nix werkt vanuit zichzelf totdat jij die opdracht geeft.
bijv. via een herstart, omdat dan de fun_plug gezocht wordt (en dus gestart omdat jij zegt dat het mag starten (777 chmod)
quote:
jbr schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:34:
Ik ben nu voor de 2e keer zonder resultaat bezig met fun_plug en het werkt niet. Voor geen meter. Ik heb de volgende code nu in een file met de naam fun_plug geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#

De file staat in /Volume_1, ik heb de file met Notepad++ aangemaakt en het heeft de rechten 777.

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

Right back @ ya

quote:
zeroday schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 06:54:
Heb je al eens overwogen om een herstart te geven ?
nix werkt vanuit zichzelf totdat jij die opdracht geeft.
bijv. via een herstart, omdat dan de fun_plug gezocht wordt (en dus gestart omdat jij zegt dat het mag starten (777 chmod)
But of course ;) Herstart. Zelfs een paar keer uitgezet en weer aan omdat ik las op een forum dat dat bij sommigen werkte. Helaas niks. Ik heb nog even expliciet gecontroleerd of er nergens een CR aan het einde van een regel stond in het bestand fun_plug, maar dat was niet zo. Ik draai FW 1.02 overigens.

jbr wijzigde dit bericht 18-12-2007 08:59 (14%)

Reg. datum: 08 oktober 2001

quote:
jbr schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:34:
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#

heb je het bestand opgeslagen in UNIX format? (via notepad++ Format -> Convert to UNIX format)

Right back @ ya

quote:
ronjon schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:01:
heb je het bestand opgeslagen in UNIX format? (via notepad++ Format -> Convert to UNIX format)
Jazeker. Vandaar ook de keuze voor Notepad++ en niet Wordpad ofzo :)

Tempelier, on bare feet!

Download anders Fun Plug 0.4 en zet die er op, die heeft meer voordelen en een all-in-one package.

Zet je eea. wel in de root van Volume_1?
Ik heb dit gedaan zowel met copy - paste uit de Windows verkenner als met FTP.
Ik denk dat FTP beter is.

Inderdaad, een shutdown is beter dan een herstart.

Right back @ ya

quote:
i2Paq schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:54:
Download anders Fun Plug 0.4 en zet die er op, die heeft meer voordelen en een all-in-one package.
Zelfde probleem. Weer helemaal niks. :(
http://img402.imageshack.us/img402/1235/ch3snascm5.jpg

jbr wijzigde dit bericht 18-12-2007 13:47 (12%)

Tempelier, on bare feet!

quote:
jbr schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:44:
[...]

Zelfde probleem. Weer helemaal niks. :(
Je hebt de 1.03 firmware, en als je nu een factory reset doet, dan niet herstarten maar uit en weer aanzetten?

Reg. datum: 10 mei 2004

Ik heb er nu ook één thuis taan maar ik denk dat ik em terug breng, ik vind het een geweldig apparaat van wat ik hier lees maar ik baal ervan dat hij niet mijn bestaande schijven met data pakt. Ik moet persee mijn harddisks eerst formateren en daar heb ik dus geen zin in omdat beide schijven voor meer dan de helft vol staan met data :(

quote:
Ice_Lord schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:01:
Ik heb er nu ook één thuis taan maar ik denk dat ik em terug breng, ik vind het een geweldig apparaat van wat ik hier lees maar ik baal ervan dat hij niet mijn bestaande schijven met data pakt. Ik moet persee mijn harddisks eerst formateren en daar heb ik dus geen zin in omdat beide schijven voor meer dan de helft vol staan met data :(
dat gaat met alle NAS apparaten zo, is eerste keer even wat werk maar is slechts eenmalig

Global IT Gypsy
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Als je je schijf nu in je PC hangt en dan met een partitioneringstool (Acronis diskdirector of partitionmagic) je bestaande partitie verkleint tot ongeveer de helft (en dan achteraan op de schijf) en dan van het vrijgekomen deel een ext2 (ext3 wordt niet ondersteund door de ch3snas) partitie maakt, zou dat niet helpen ? Het lijkt me dat de ch3snas dan ziet dat de eerste partitie een linux partitie is en van de formattering afziet.
Als je weet hoeveel moeite je mede-tweakers hebben moeten doen om er een te kunnen krijgen, bedenk je je wel 2 keer voordat je hem weg doet. :+

quote:
zag dit op een ander forum:
The transfer from the original 500GB WD5000AAKS drives was taking forever so I connected both old and new drives directly to my Windows XP machine after initially setting up and formatting in the DNS. Using the EXT IFS for Windows software, copied all my data across at full speed (~60MBps?) then transferred the new drives back into the DNS. All worked perfectly.

Right back @ ya

quote:
i2Paq schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:09:
en als je nu een factory reset doet, dan niet herstarten maar uit en weer aanzetten?
Nee... Ik snap er geen donder van. Hij zou het out of the box met fun_plug moeten doen! :S

Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
vteuniss schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:06:
[...]

Als je je schijf nu in je PC hangt en dan met een partitioneringstool (Acronis diskdirector of partitionmagic) je bestaande partitie verkleint tot ongeveer de helft (en dan achteraan op de schijf) en dan van het vrijgekomen deel een ext2 (ext3 wordt niet ondersteund door de ch3snas) partitie maakt, zou dat niet helpen ? Het lijkt me dat de ch3snas dan ziet dat de eerste partitie een linux partitie is en van de formattering afziet.
Als je weet hoeveel moeite je mede-tweakers hebben moeten doen om er een te kunnen krijgen, bedenk je je wel 2 keer voordat je hem weg doet. :+
Ik heb de huidige partitie nu verkleind en vooraan de disk de ext2 partitie van 1gb gemaakt, maar blijft vragen om te formateren. Iemand anders nog ideeen?

Tempelier, on bare feet!

quote:
jbr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:40:
[...]

Nee... Ik snap er geen donder van. Hij zou het out of the box met fun_plug moeten doen! :S
Balen!

Kun je niet van scratch beginnen en bv. eerst 1 disk er in?
Ik had de eerste keer ook problemen maar dat was omdat ik het fout deed.

Ook ik ben in het bezit van zo'n mooie CH3SNAS. Inmiddels ingedeeld en wat mee gespeeld. Telnet draait en FTP ook. Toegang van buitenaf gaat goed, dus ik dacht laat ik eens wat oversturen. Bestanden gaat prima, alleen als ik een volledige map (directory) overstuur gaat het niet goed met de melding dat de directory niet bestaat. Als ik de directory (op afstand) creëer, gaat dat prima. Vervolgens kan ik de bestanden ook weer gewoon oversturen. Maar goed, ik wil natuurlijk liever dat de map ook meteen wordt aangemaakt. Iemand een idee wat het probleem kan zijn, en belangrijker nog; wat de oplossing kan zijn?

Right back @ ya

quote:
MDXTweaker schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:33:
Bestanden gaat prima, alleen als ik een volledige map (directory) overstuur gaat het niet goed met de melding dat de directory niet bestaat. Als ik de directory (op afstand) creëer, gaat dat prima.
Gebruik je Vista?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: