Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Debian abuser

quote:
alsoft schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:23:
Iemand al geprobeerd om 2x 1TB werkend te krijgen?
Heb nu 1 Samsung F1 1TB erinzitten ik ben benieuwd of 2 TB gaat werken of moet ik gewoon 2x 750GB erin doen omdat er niet meer dan 1.5 TB in zou kunnen
Dat is hoogstwaarschijnlijk een beperking vanwege warmteontwikkeling icm vroege TB schijven en niet een functionele beperking. Maar ik ken momenteel niet iemand die daadwerkelijk 2 TB schijven erin heeft geprakt.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Reg. datum: 28 oktober 2006

De Western Digital Green Power drives lijken me qua warmte ontwikkeling het meest geschikt voor dit soort behuizingen. Misschien kun je de GP WD10EACS als 2e drive eraan toe voegen...
pricewatch: Western Digital Caviar GP WD10EACS
Het nadeel is dat gebruik van 2 verschillende schijven nog wel eens problemen kan geven of minder capaciteit opleveren omdat ze een verschillende grootte hebben.
Maar of 2TB gesupport wordt door de firmware is niet 100% zeker maar lijkt me wel waarschijnlijk omdat schijven van 1TB in feite maar 1TiB (10^12) groot zijn en 2 stuks dus de grens van 2TB (2^31) niet overschrijden.

Heeft er iemand ervaringen met dit ding icm xboxmediacenter? Gaat dat zonder problemen samen? In principe lijkt me dat het moet werken aangezien xbmc ook gewoon werkt met samba shares van een windows machine maar kan me voorstellen dat er misschien een subtiel verschil inzit waardoor het niet helemaal lekker samen werkt?

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Debian abuser

Volume_1 read-only maken
User nieuwe share geven:
- selecteer user
- creeer map voor die user
- zet de boel op R/W

Opslaan

Je kan nu \\ipvanch3snas\mapnaam mounten als schijf en deze is R/W!

edit: oh ja, ik heb nog een vraag over debian chroot: als je naar je chroot gaat, hoe kan je dan nog bij je data, die is toch gemount tijdens het booten, en bestaat dus niet in je chroot? Of mis ik nu iets...

sphere wijzigde dit bericht 29-12-2007 14:32 (34%)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."

Reg. datum: 14 september 2004

Ik vroeg me af, als deze NAS toch op Linux draait, kan je er dan op een of andere manier ook een iscsi target op configureren?

quote:
Maverick schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:17:
Heeft er iemand ervaringen met dit ding icm xboxmediacenter? Gaat dat zonder problemen samen? In principe lijkt me dat het moet werken aangezien xbmc ook gewoon werkt met samba shares van een windows machine maar kan me voorstellen dat er misschien een subtiel verschil inzit waardoor het niet helemaal lekker samen werkt?
werkt prima!

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
Dutchtraveller schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:13:
De Western Digital Green Power drives lijken me qua warmte ontwikkeling het meest geschikt voor dit soort behuizingen. Misschien kun je de GP WD10EACS als 2e drive eraan toe voegen...
pricewatch: Western Digital Caviar GP WD10EACS
Het nadeel is dat gebruik van 2 verschillende schijven nog wel eens problemen kan geven of minder capaciteit opleveren omdat ze een verschillende grootte hebben.
Maar of 2TB gesupport wordt door de firmware is niet 100% zeker maar lijkt me wel waarschijnlijk omdat schijven van 1TB in feite maar 1TiB (10^12) groot zijn en 2 stuks dus de grens van 2TB (2^31) niet overschrijden.
uit een ander forum:

2 x Western Digital Caviar GP 1TB SATA-II (WD10000CSRTL). Sweet deal from BestBuy at $259.99 each.
Pros: cheaper than competition, green (can spin down to 5400rpm to save power)
Cons: 16MB cache, 5 platters (same as Hitachi but more than Seagate & Samsung), 3-yr warranty

Everything works out of box with 1.02, 1.03 and 1.04b

Zou dus moeten werken

quote:
BDannyV schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:50:
Ik vroeg me af, als deze NAS toch op Linux draait, kan je er dan op een of andere manier ook een iscsi target op configureren?
Zou een mooie feature zijn ;-) .. maar je zou een chrooted debian erop kunnen zetten en kijken hoe ver je komt ;-)

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

Debian abuser

Ik heb nu een opstartscript om de schijf te mounten, maar is daar nog een andere oplossing voor? ik dacht dat
code:
1
net use <passwd> /user:henk \\192.168.1.150\henk /persistent:yes

wel zou helpen, maar toch moet ik mijn ww ingeven als ik herstart :(
edit: via Netwerkverbinding maken... werkt het ook niet

Wat wel werkt:
code:
1
2
net use /persistent:yes
net use <driveletter> \\ch3snas\sharename /savecred

Gelukkig is windows niet vermoeiend :p

sphere wijzigde dit bericht 29-12-2007 19:55 (28%)

Reg. datum: 08 oktober 2001

quote:
heb vanmiddag ook mediatomb erop gezet, maar deze kan kennelijk niet goed overweg met 60gig aan mp3 ... (ca 11500 files). mediatomb staat nog steeds te indexeren

toch maar gmediaserver proberen. jammer dat er daar geen webgui voor te vinden is

ronjon wijzigde dit bericht 29-12-2007 21:41 (4%)

quote:
ronjon schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:40:
[...]

heb vanmiddag ook mediatomb erop gezet, maar deze kan kennelijk niet goed overweg met 60gig aan mp3 ... (ca 11500 files). mediatomb staat nog steeds te indexeren

toch maar gmediaserver proberen. jammer dat er daar geen webgui voor te vinden is
Dan houd ik het toch maar bij twonky, die indexeert mijn 25.000 mp3's, 10.000 foto's en 1000 video's in nog geen 10 minuten.

Mijn trial van twonky staat trouwens nog steeds op 30 dagen terwijl het er al een aantal dagen opstaat. Hebben jullie deze ervaring ook? Blijft hij het gewoon doen na de 30 dagen?

Debian abuser

Hier werkt Filezilla ook niet met 1.03b4. Ik weet nog even niet waarom. Het lijkt er op alsof Filezilla niet de moeite neemt om de dir aan te maken en er gewoon heen probeert je banjeren.
edit: WinSCP lukt het ook niet, met vage foutmelding :(
edit: TC kan het wel... maar 501 Syntax error in IP address? zucht :(

Status: Start upload van C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Mijn muziek\Sample Playlists\000BC241\Music tracks with content protection.wpl
Opdracht: CWD /Backups/bootschijf 120GB pata barton/c-schijf boot/Documents and Settings/All Users/Documenten/Mijn muziek/Sample Playlists/000BC241/
Antwoord: 250 OK. Current directory is /
Opdracht: PWD
Antwoord: 257 "/" is your current location
Opdracht: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (192,168,1,142,171,33)
Opdracht: STOR Music tracks I have not rated.wpl
Antwoord: 150 Accepted data connection
Antwoord: 226-File successfully transferred
Antwoord: 226 0.000 seconds (measured here), 1.75 Mbytes per second
Status: Bestandsoverdracht succesvol

sphere wijzigde dit bericht 30-12-2007 00:05 (5%)

Reg. datum: 26 december 2007

Ik deed nog een verdere test met eerst 1x 750G Deskstar in de NAS en dan een tweede erbij.
De tweede wordt dan Volume2 en wordt geformateerd zonder dat er bij eerste iets veranderd.
Als je raid1 wil maken moeten ze wel beide opnieuw gefomateerd worden, dus eerste alle dat eraf!
Dan haalde ik de tweede schijf er terug uit en idd. in de setup zie je "Raid Degraded".
Kan je zo gewoon doorwerken? Wat zijn de gevolgen van een Degraded Raid?
Als ik de tweede schijf opnieuw terug plaats, zonder dat te wijzigen aan de eerste, dan volgt een lang (+/-140min) synchronisatie proces, terwijl er maar 1G data aanwezig is.

quote:
raven22 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:58:
[...]

Dan houd ik het toch maar bij twonky, die indexeert mijn 25.000 mp3's, 10.000 foto's en 1000 video's in nog geen 10 minuten.

Mijn trial van twonky staat trouwens nog steeds op 30 dagen terwijl het er al een aantal dagen opstaat. Hebben jullie deze ervaring ook? Blijft hij het gewoon doen na de 30 dagen?
ja twonky deed het bij mij ook goed totdat er ineens nog maar 3500 van de 11000 mp3 werden gevonden volgens het info scherm.

De 30 dagen trial blijkt een bug te zijn in twonky. Als je je NAS restart wordt deze altijd weer op 30 dagen gezet :)

Tempelier, on bare feet!
Reg. datum: 10 januari 2002

quote:
ronjon schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:34:
[...]

ja twonky deed het bij mij ook goed totdat er ineens nog maar 3500 van de 11000 mp3 werden gevonden volgens het info scherm.

De 30 dagen trial blijkt een bug te zijn in twonky. Als je je NAS restart wordt deze altijd weer op 30 dagen gezet :)
Nadeel van Twonky is dat je schijven blijven draaien is mij verteld.

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

quote:
djkael schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:12:
Ik deed nog een verdere test met eerst 1x 750G Deskstar in de NAS en dan een tweede erbij.
De tweede wordt dan Volume2 en wordt geformateerd zonder dat er bij eerste iets veranderd.
Als je raid1 wil maken moeten ze wel beide opnieuw gefomateerd worden, dus eerste alle dat eraf!
Dan haalde ik de tweede schijf er terug uit en idd. in de setup zie je "Raid Degraded".
Kan je zo gewoon doorwerken? Wat zijn de gevolgen van een Degraded Raid?
Als ik de tweede schijf opnieuw terug plaats, zonder dat te wijzigen aan de eerste, dan volgt een lang (+/-140min) synchronisatie proces, terwijl er maar 1G data aanwezig is.
Wanneer een RAID degraded is dan is er 1 schijf niet actief en zit niet in de array. Het is dan zaak om de Array weer werkend te krijgen, om zo je data weer 'veilig' te hebben.

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

quote:
i2Paq schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:50:
[...]

Nadeel van Twonky is dat je schijven blijven draaien is mij verteld.
nee hoor dat gebeurt niet, de schijven gaan bij mij netjes in standby, ik denk dat het aan iets anders ligt. Ik heb alleen twonky als 'extra' programma draaien.

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
Maverick schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:17:
via Samba werkt het, via UPNP niet.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Drome: 1996-2006

Iemand ook het probleem dat ik via FTP geen bestanden op de NAS kan zetten? Geprobeerd met FlashFXP en Total Commander.

Logje van FlashFXP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[L] CWD Films
[L] 250 OK. Current directory is /Volume_1/Films
[L] PWD
[L] 257 "/Volume_1/Films" is your current location
[L] PASV
[L] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,40,138,112)
[L] Opening data connection IP: 192.168.1.40 PORT: 35440
[L] LIST -al
[L] 150 Accepted data connection
[L] 226-Options: -a -l 
[L] 226 22 matches total
[L] List Complete: 2 KB in 0.03 seconds (63.7 KB/s)
[L] MKD /Volume_1/Films/Epic.Movie.2007.Unrated.DTS.DELERiUM
[L] 550 Can't create directory: No such file or directory
[L] CWD /Volume_1/Films/Epic.Movie.2007.Unrated.DTS.DELERiUM
[L] 250 OK. Current directory is /HD_a2/Films
[L] PWD
[L] 257 "/Volume_1/Films" is your current location
[L] PASV
[L] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,40,162,163)
[L] Opening data connection IP: 192.168.1.40 PORT: 41635
[L] LIST -al
[L] 150 Accepted data connection
[L] 226-Options: -a -l 
[L] 226 22 matches total
[L] List Complete: 2 KB in 0.03 seconds (65.7 KB/s)
Transfer queue completed

Permissies staan goed voor deze gebruiker (R/W). Iemand?

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Ik vraag me af, moet de schijf (schijven) ooit eens gedefragmenteerd worden, net zoals bij Windows?
Hoe gaat dat?

Raven, volgens welke procedure heb je Twonky dan geinstalleerd op de NAS?
Heb je de subtitles (.srt) ook werkend gekregen met twonky? Welke player gebruik je?

@jbr: upnp werkt zowiezo als je de default upnp av server disabled en twonky, gmediaserver of mediatomb gebruikt

@arfman: ik heb het geprobeert met filezilla, kftpgrabber, gftp, ftp van konqueror en krusader (allemaal linux gui apps) en geen van allen lijkt het goed te doen. Via een smb mount gaat het wel gewoon goed

@djkael: ext2 hoeft niet te worden gedefragmenteerd

voor de installatie van twonky kijk hier

quote:
djkael schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:06:
Raven, volgens welke procedure heb je Twonky dan geinstalleerd op de NAS?
Heb je de subtitles (.srt) ook werkend gekregen met twonky? Welke player gebruik je?
heb twonky geinstalleerd volgens deze wiki: http://wiki.dns323.info/howto:twonkyupnpserver

.srt heb ik nog niet geprobeerd, ik stream naar een Philips SL300i (video, foto) en SLA5520 (muziek)

Reg. datum: 31 juli 2001

quote:
ronjon schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:34:
[...]
Ik heb hier versie 4.3 draaien maar ik moet hem toch echt herinstalleren

We call him yanker because he's an american and.. well.... a bit of a wanker

Tempelier, on bare feet!
Reg. datum: 10 januari 2002

Hebben jullie ook dat als je rechten via de Webadmin op een bepaalde directory weg wil halen dit niet lukt?
Hij zegt wel van "succes" maar ze blijven gewoon staan :?

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: