Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 juli 2000

Firmware 1.02 is nu ook uit, deze ondersteunt Samba 3.0.x. Dit betekent dat je ook "speciale" characters in namen kan gebruiken.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Reg. datum: 31 juli 2001

quote:
UTMachine schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:40:
Firmware 1.02 is nu ook uit, deze ondersteunt Samba 3.0.x. Dit betekent dat je ook "speciale" characters in namen kan gebruiken.
En die draait hier op zich al prima. Enige jammere is dat je shares op de pc na reboot van de nas disconnecten en je er ook niet meer naar toe kunt bladeren. Maar goed even telnet en dan smb restart en dan werkt het wel weer maar toch wel een beetje irritant. Ik ben klaar voor update 1.03 :)

edit: waar ik echt erg over te spreken ben is het stroomverbruik van dit ding. Gemeten met een voltcraft:
kopieren / downloaden van een divx > ongeveer 15 watt
in slaapstand > ongeveer 1 watt 8)

met één hdd (seagate 7200.10 320GB)

benedictuz wijzigde dit bericht 06-11-2007 23:16 (27%)

We call him yanker because he's an american and.. well.... a bit of a wanker

Ik vraag mij af, is het mogelijk om met deze NAS een gedeelte (bijv: 2x400gb) in RAID 0 te gooien, een gedeelte in RAID 1? (bijv: 2x100gb).
Ik kan hier niks over vinden... maar ben dan ook een leek wat dit betreft :).

een IT stage in Curaçao, helemaal zo gek nog niet

quote:
benedictuz schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:18:
[...]

edit: waar ik echt erg over te spreken ben is het stroomverbruik van dit ding. Gemeten met een voltcraft:

Dat vind ik erg netjes!! Voor mij een van de redenen om hem aan te schaffen. Nog even geduld hebben tot hij weer leverbaar is.....

quote:
benedictuz schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:18:
[...]

En die draait hier op zich al prima. Enige jammere is dat je shares op de pc na reboot van de nas disconnecten en je er ook niet meer naar toe kunt bladeren. Maar goed even telnet en dan smb restart en dan werkt het wel weer maar toch wel een beetje irritant. Ik ben klaar voor update 1.03 :)

Hehe, ik heb 1.02 er nog niet opstaan, ik wachtte op de recensies :-) Zo te horen, wacht ik dus ffies op 1.02. Ik gebruik hem nu merendeel voor smb streaming.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Reg. datum: 03 december 2000

Even wat vraagjes over deze conceptronic CH3SNAS

Kan ik hem aansluiten op USB 2.0 en data overzetten?

Spint hij de harddisk down als ik hem niet gebruik?

Ik wil hem gebruiken in raid 1 als er nu 1 harddisk stuk gaat en ik stop er een nieuwe 1 in herbouwd hij de schijven of moet ik eerst alle gegevens terug naar pc halen raid 1 aanmaken en dan weer terug kopieren.

UTMachine bedankt voor je antwoorden hier beneden

stunter wijzigde dit bericht 11-11-2007 16:47 (6%)

quote:
stunter schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:17:
Even wat vraagjes over deze conceptronic CH3SNAS

Kan ik hem aansluiten op USB 2.0 en data overzetten?

Spint hij de harddisk down als ik hem niet gebruik?

Ik wil hem gebruiken in raid 1 als er nu 1 harddisk stuk gaat en ik stop er een nieuwe 1 in herbouwd hij de schijven of moet ik eerst alle gegevens terug naar pc halen raid 1 aanmaken en dan weer terug kopieren.
Om je vragen te beantwoord:
1) Nee, de USB aansluiting is niet bedoel om aan je pc te hangen. Een oplossing kan wel zijn:
- formateer hem in de CH3NAS (is dan ext2 file-system)
- hang deze HD in je pc, en kopieer je data over

2) Ja, de HD's spinnen down als je hem niet gebruikt. Let wel op, als je hem ChRoot met Debian, niet je /var/log op één van de HDs plaatsen.. Dit resultaat in spin down -> log regel -> spin up.

3) In principe moet de raid zichzelf dan weer herbouwen, MAAR als je er een HD inzet, met een indeling (maakt niet uit ext2/fat/ntfs/etc), toont de CH3SNAS het bijzondere gedrag: ding kan ook je schijf met waardevolle data formateren. Dit is een known issue.

Reg. datum: 30 december 2002

Ik ga deze NAS ook bestellen. Ik wacht er wel twee weken op. De ongeopende Netstore gaat zo terug naar de Makro. Ik zit alleen met de een paar vragen. Moet een schijf geformateerd worden? Ik heb nu een NTFS schijfje, die kan ik zeker niet 1 op 1 er in hangen en meteen gebruiken. Ik zag al de melding van iemand dat de schijf EXT3 geformateerd moet worden. Waar ik dus meteen op mijn laatste vraag kom. Je hebt minimaal basiskennis Linux nodig zo te zien. Mits je gebruik wil maken van de "leuke" opties. Dat wil ik namelijk wel. Bittorrent zou wel leuk zijn. Ik vraag me alleen af hoe ik een tracker daar op kan laten werken.

FF snel linux voor dummies kopen zo... 8)7

Doe vandaag niet wat ook morgen kan!

Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
UTMachine schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:37:
[...]

Om je vragen te beantwoord:
1) Nee, de USB aansluiting is niet bedoel om aan je pc te hangen. Een oplossing kan wel zijn:
- formateer hem in de CH3NAS (is dan ext2 file-system)
- hang deze HD in je pc, en kopieer je data over

2) Ja, de HD's spinnen down als je hem niet gebruikt. Let wel op, als je hem ChRoot met Debian, niet je /var/log op één van de HDs plaatsen.. Dit resultaat in spin down -> log regel -> spin up.

3) In principe moet de raid zichzelf dan weer herbouwen, MAAR als je er een HD inzet, met een indeling (maakt niet uit ext2/fat/ntfs/etc), toont de CH3SNAS het bijzondere gedrag: ding kan ook je schijf met waardevolle data formateren. Dit is een known issue.
pffffff mooi om te weten. Dus als je een andere disk erin stopt, moet je even alle partities weggooien (als het geen nieuwe disk is dus)?

quote:
Jrz schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:33:
[...]

pffffff mooi om te weten. Dus als je een andere disk erin stopt, moet je even alle partities weggooien (als het geen nieuwe disk is dus)?
Ja

Debian abuser

3dagen van de 21ste af, staat hij nog op 2 weken levertijd bij Azerty. ;(

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Zoals je op pagina 1 van dit topic kon zien, had ik van conceptronics de reactie gekregen dat hij pas de 2 week van December in de winkels ligt.
(Kerstkado)

Reg. datum: 23 februari 2004

Inmiddels is er een 1.3 beta firmware beschikbaar. Zie:

http://www.aroundmyroom.com/2007/11/16/ch3snas-beta-firmware-103/

De highlights:

1.Stop at 94% issue. Due to some various wierd issues some pre-formatted HDD’s are unable to be formatted. Than they stop at 94%

2.NFS Server modules added. Requested by End-Users: add the NFS modules to apply ‘Fun Plug’ stuff: so we did !

3.PS3 Support. Requested by End-Users: support for PS3

4.”Removing files or folders in combination with Windows Vista” When using scheduled back-up in combination with Windows Vista it is not possible to remove files or folders in any way afterwards.

Ik heb hem inmiddels een paar dagen draaien en het werkt prima, hoewel ik zelf al geen problemen of issues had, dus viel er ook weinig te testen, buiten het feit dat alles nog steeds zo werkt als voorheen. Ik vraag mij ook af wat item 2 voor mij kan betekenen aangezien ik al volledig tevreden was met de fun plug en de applicaties die ik daarmee kan draaien.

quote:
he3763 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:03:
Inmiddels is er een 1.3 beta firmware beschikbaar. Zie:
1.03 beta ;-)

Reg. datum: 27 september 2006

1.03 beta staat nu ook bij conceptronic zelf. Na het installeren hiervan kwam bij mij de vraag hoe ik de harde schijven wilde formatteren.....alle data dus weg. (is toch maar een backup, maar toch....)
Heb 'm verder funplugged met webserver en mldonkey voor de torrents.
Enige wat ik niet fasoenlijk werkend krijg is de upnp server, twonky geinstalleerd en die werkte wel maar kost geld. Ben nu aan het kijken naar mediatomb, mischien dat eens proberen.

d'r zijn wat images
http://www.aroundmyroom.c...nas-the-blackbox-edition/
denk dat ie spoedig eraan komt ..

1.03 en formatteren hdd .. heb ik ook gehad, hoe waren de HDD's geconfigureerd? Single, RAID ?
Beetje vaag waarom dit voorkomt, een van de features die 1.03 moet krijgen is zelf bepalen of je iets wil of nie .. Vrijheid blijheid ..

Enjoy! ;)

Tjsak!

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

Reg. datum: 27 september 2006

quote:
zeroday schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:57:
...
1.03 en formatteren hdd .. heb ik ook gehad, hoe waren de HDD's geconfigureerd? Single, RAID ?
....
Waren RAID1 geconfigureerd. Moet eigenlijk nog eens testen of inderdaad beide HD's kunnen failen en vervangen kunnen worden zonder dat je oude HD geformat wordt....
Nieuwe editie ziet er wat mooier uit, maar hij staat hier in de gangkast bij de wireless modem/router dus ach..... ;)

Debian abuser

Ik heb alvast een schijf en een USB stick voor Debian chroot, hopelijk komt dat ding gauw beschikbaar. Ook maar eens testen of dat ding er tegen kan, om een RAID 1 met 1 schijf te maken. Makkelijker rebuilden dan als ik er 2 heb :)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."

coder in spe
Reg. datum: 28 november 2002

Weet iemand deze al ergens terug in stock zijn?... Ik zit mezelf rot te zoeken :)

teh great soul!

Debian abuser

Schijnbaar pas begin december volgens conceptronic support.

@UTMachine: hoe groot is de USB stick die je gebruikt voor chrooted debian? 1GB genoeg?

quote:
sphere schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:53:
Schijnbaar pas begin december volgens conceptronic support.

@UTMachine: hoe groot is de USB stick die je gebruikt voor chrooted debian? 1GB genoeg?
Ik gebruik een 1GB USB stickie, waarvan 332MB in gebruik is. Dus ja, 1GB is meer dan zat. Als je meer nodig heb, zou ik storage op de HD gaan gebruiken. Ik gebruik de stick merendeel voor het voorkomen van up/down spinnen van HD.

UTMachine wijzigde dit bericht 24-11-2007 12:08 (3%)

coder in spe

Zijn er hierop trouwens beperkingen qua grootte van harde schijf?
Ik zou deze (of een DNS-323 als de levertijd hiervan te lang op zich laat wachten) willen halen, beginnen met een 1TB western digital, en een andere 1TB adden wanneer het nodig is

teh great soul!

coder in spe

zeroday, waar heb jij 'm vandaan trouwens?

teh great soul!

quote:
soulwaxke schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:22:
Zijn er hierop trouwens beperkingen qua grootte van harde schijf?
Ik zou deze (of een DNS-323 als de levertijd hiervan te lang op zich laat wachten) willen halen, beginnen met een 1TB western digital, en een andere 1TB adden wanneer het nodig is
Ik heb er een WD GP 1TB inzitten, dus dat werkt :-) Alleen raadt de leverancier de "oudere" TB disken af, doordat deze té warm kunnen worden.

coder in spe

quote:
UTMachine schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:56:
[...]

Ik heb er een WD GP 1TB inzitten, dus dat werkt :-) Alleen raadt de leverancier de "oudere" TB disken af, doordat deze té warm kunnen worden.
das die WD10EACS , toch?

soulwaxke wijzigde dit bericht 27-11-2007 19:44 (4%)

teh great soul!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: