quote:
Maar dan moet dat keurmerk wel door een onafhankelijke instantie met zekere autoriteit (W3) worden uitgegeven, niet door een self-proclaimed webdevgod.
quote:
Ik was eigenlijk al over dat punt heen en probeerde aan de hand van een aantal gerichte vragen een discussie op gang te brengen over hoe het hele 'idee' achter het gilde dan vorm zou kunnen krijgen maar ik zie hier toch telkens dezelfde reacties verschijnen. Het is inmiddels wel duidelijk dat iedereen er bang voor is dat er een soort van elitair clubje ontstaat van self-declared (al-dan-niet terecht) guru's die hun eigen (al dan niet nukkige) wil doordraven.
Aangezien we hier toch met z'n allen bij elkaar zitten en de basis achter het idee toch interessant vinden (te zien aan de ondertoon in vele replies in dit topic), zullen we voor het sake of the rest of het topic er even vanuit gaan dat:
- Er een stichting komt die 'het beroep' webdeveloper (al dan niet front-end) in de picture brengt en belangen behartigt en ideologieën uitdraagt
- Dat alle eisen nog NIET vaststaan
- Dat we even vanaf 0 beginnen (voor dit topic only dan)
- We het nog helemaal niet hebben over inschrijfgeld
- We adviseren mensen ook niet om uit hun opleiding te stappen
- We hebben het ook niet over naamgeving
- Het is een volledig democratisch procesje dat alleen binnen dit topic loopt
Kortom, we gaan even uit van waar PPK al een paar maanden geleden stond, het idee is er om een beroepsgroep oprichten die de belangen van alle html / css / javascript / front-end coders behartigt en die een soort van certificerings label gaat uit kunnen geven (ergens in de verre toekomst, erkend door de overheid) waaraan je in 1 oogopslag kunt zien "kijk, da's een goeie".
Ik denk dat we daar een hoop verder mee komen dan het continu in herhaling vallen wat er hier alleen nog maar gebeurt. Zo kunnen we misschien wat heen en weer brainstormen en dat op zo'n meeting bij PPK aan de hele club voorleggen
Hoe zullen we dat eens aanpakken?
SchizoDuckie wijzigde dit bericht 05-07-2007 09:24 (38%)