Da's goeie shit
Dit zat er vanmiddag in m'n tuin.

Wijnands wijzigde dit bericht 12-08-2007 23:14 (18%)
Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)
Reg. datum: 02 april 2004
Op de kleine pic, waar wij het moeten doen, lijkt het of de bloem net voor de bij scherper is dan de bij zelf. Daardoor is de bij nu eerder storend aanwezig dan het onderwerp.
Wijnands, erg prima, beestje is een zweefbij of hoe zo'n ding ook heet, maar zijn iig heerlijk om te fotograferen, zachte donshaartjes heb ik altijd het gevoel. Wel ligt de focus iets te ver naar voor.
Ben zelf ontzettend druk (ook al is het vakantie), dus van fotograferen komt echt helemaal niks tot mijn grote frustratie. Vanavond liep er een spin op plafond, dus even 5 minuten zitten prutsen.
Niks bijzonders geworden, maar omdat ik zelden iets post aan fotos op het moment, post ik hem toch maar:

en 1 van een paar dagen geleden, wederom niets bijzonders helaas.

Nomad wijzigde dit bericht 14-08-2007 00:18 (13%)
Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase
Reg. datum: 24 juli 2007

Als hij hier niet mag/past geen probleem, laat het me weten dan verwijder ik hem
Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase
Reg. datum: 24 juli 2007
Het zijn een soort kevertjes, maar vraag me ook niet dewelke
Wat zou de beste compo zijn hier?
30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr
De bij is wel errug donker, waardoor je er weinig van ziet. De rand van de bloem is goed uit focus waardoor het geel wel mooi is. Je onderwerp helaas is veel te donker.quote:Redhero schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:32:
Het zijn wantsen, Fuze.
Hier een poging-tot, vond hem zelf aardig gelukt voor een telelens.
[afbeelding]

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **
Reg. datum: 24 februari 2005
foto 1- is nergens erg scherp de compositie is een beetje te onrustig
probeer object van alle kanten te bekijken om een zo goed mogelijke compo te verkrijgen.
foto 2- idem
foto 3- onderbelicht,en ook nergens echt scherp
je kunt niet goed zien of het om de bloem of om de vlinder gaat
wees kritisch op je zelf en op de fotos
Reg. datum: 14 januari 2004
Gear: Nikon D200, Micro-Nikkor 105/2.8, alles uit de hand geschoten.
zandloopkever

zwervende pantserjuffer

hommelbijvlieg

slankpootvlieg

@veel plaatjes hierboven: probeer te focussen op de ogen en let erop dat je je diafragma voldoende dichtdraait voor voldoende DOF (minimaal f8 maar liefst f11/f16).
@Nomad: die spin zit er vreemd bij, heb je hem eerst een mep verkocht?
Daaaaf wijzigde dit bericht 17-08-2007 23:05 (12%)
Dit weekeinde zal ik eens kijken wat voor moois er de laatste weken is gepost.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

FUJI FILM FINEPIX S100FS # ASUS T2 AH1 # AMD Athlon 64 x2 4200 # 2GB # ASUS 7300LE 256 MB # Logitech DiNovo # Logitech Z5500 # Canon Pixma IP5000 # Dell 2407WFP-HC # ACER Travelmate 800 # Palm LifeDrive # Palm TREO 650
Montana, altijd lekker kleuren bij jou, kijkt lekker weg. foto 9 en 10 lijken teveel op elkaar, daar zou ik een keuze maken als ik jou was. Je bij foto's (of soortgelijke beestjes) hebben nogal een birds eye perspectief. Dat zie ik vaak bij je, probeer eens wat meer te spelen daarmee. Foto 10 is lelijk geflitst, tenminste, zo lijkt het (of je zat in de schaduw met grauwe lucht, iig heb je geen mooi licht hier).
Toch, ondanks wat puntjes van kritiek ook zeker mijn complimenten, goed bezig
Montana: Ik vind ze top. Laatste tijd veel nieuwe mensen en dan vallen jouw fotos wel op. Compositie, licht, scherpte zijn gewoon ok. leuke vakantie gehad?
Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/
Reg. datum: 14 januari 2004
Montana, mooi werk weer, lekker evenwichtig geheel van compositie, kleuren en scherpte.
1.

2.

3.

4.

5.

@Wijnands: Fijne plaat, lekkere compo, goed scherp en erg fijn belicht. Meer van dat..
@Nomad: Spinnetje is toch wel fijn, leuk abstract. jammer van z'n geamputeerde pootje
@Fuze: Mooie plaat, 4 op een rij. Alleen een beetje overbelicht, iets aanpassen en het is echt top.
@Redhero: Is fijn, behalve het onderwerp zelf helaas.. of de bloem moet het onderwerp zijn.
@RD: 1 & 2 doen mij niet veel, onderwerp is te klein op 1 en out-of-focus op 2. Plaat 3 is helaas ook niet scherp waar het zou moeten, maar hij kijkt verder wel erg lekker weg. Mooie compositie en dito achtergrond.
@Daaaf: Stuk voor stuk goed scherp en netjes geplaat. Valt me wel op dat je compo's stuk voor stuk behoorlijk recht toe recht aan zijn.
@Montana: Fijn spul wat je hier neerzet. Alleen 1 heeft wat levenloze kleuren.
@The Alchemist: Stuk voor stuk fijne platen, jammer wel van het harde licht.
Zo, eentje van mezelf van vandaag. Net niet zo scherp als ik gehoopt had, maar dat licht aan mijn handen (1/50 op 60mm). Is trouwens geen crop, kon hem bijna platdrukken

klik voor groot
Wat macro's van mij:
Heb dit keer geflitst om een mooiere egale belichting te krijgen.
1.

2.

3.

4.

C&C zou ik erg fijn vinden
Fuji Finepix S9500 / 1GB Extreme III CF / Hama Star 63 / Raynox DCR-250
Je foto lijkt me wat onscherp en over verzadigt. Probeer het beestje ook met de ogen er op te krijgen dat kijkt prettiger
Gizlle wijzigde dit bericht 28-08-2007 21:20 (19%)
Fuji Finepix S9500 / 1GB Extreme III CF / Hama Star 63 / Raynox DCR-250
1

2

3

4

@Gizlle: Verder zijn de kleuren wat egaal. Een zwart/gele vlieg op een geel/witte bloem met een zwarte achtergrond. Het zal snel resulteren in een saaie foto.
Edit:
Bij de laatste twee foto's iets licht toegevoegd.
Imagine wijzigde dit bericht 29-08-2007 14:49 (4%)
Pretending to be a pretender.
Mijn gear
Reg. datum: 24 februari 2005