Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:17
quote:
Raven schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:19:
[...]

Thanks voor de tip!
Btw, "free shipping", ook internationaal?

Edit:
"Worldwide Free Shipping"

Ja dus :P

Ordered, $4,82 8)
Voor als je het nog niet wist... Kijk uit met Dealextreme.com!!!

Want gegarandeerd dat je er nog meer gaat bestellen :P Ze hebben nog wel meer fotografiespullen voor bijna niks, leuke externe flitsertje waarmee je ff kunt stoeien of als slave gebruiken. Etc etc etc :9

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:49
_O-

*herkenbaar*

Ik zit ook constant op die site te snuffelen om toch nog maar iets te kunnen bestellen :P

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
bartbh schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:56:
[...]
Voor als je het nog niet wist... Kijk uit met Dealextreme.com!!!

Want gegarandeerd dat je er nog meer gaat bestellen :P Ze hebben nog wel meer fotografiespullen voor bijna niks, leuke externe flitsertje waarmee je ff kunt stoeien of als slave gebruiken. Etc etc etc :9
Goed dat ik die site niet aan favorieten lijst heb toegevoegd dus :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TheRebell
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 00:05
* TheRebell ordered twee remotes een tijd geleden voor een appel en een ei daarzo :)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:04

sapphire

Die-hard pruts0r

* sapphire had laatst een draad remote, wireless remote, 6 microvezeldoekjes, omnibounce en een canon body- en rugdeksel voor 11,50 oid :)

Gabril i5

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-04 13:06
Mensen vraagje: Is het mogelijk om een: Metz megablitz 40AF-4C, op mijn canon 400D te doen, en dat die werkt (oke niet volledig omdat het natuurlijk analoog flitser blijft)??

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03:35
quote:
Mother_Goozz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:14:
Mensen vraagje: Is het mogelijk om een: Metz megablitz 40AF-4C, op mijn canon 400D te doen, en dat die werkt (oke niet volledig omdat het natuurlijk analoog flitser blijft)??
Werken zal het wel, maar het kan zijn dat despanning van de flitser hoger is dan Canon specificeert als maximum over het flitscontact. Voor de 350D was dat maximaal 6 V, meen ik me te herinneren. Als je flitser een hogere spanning heeft (kan wel 250 V zijn, bij sommige oude flitsers) zou dit je camera kunnen slopen, in theorie. Geen idee of dit in de praktijk ook gebeurt en ook geen idee over de max van de 400D, maar Google is je vriend.

edit: ik lees net hier dat jouw flitser slechts 4,4 V over de flitscontacten heeft staan. Dat zou geen probleem mogen geven.

Toff wijzigde deze reactie 12-05-2008 16:34 (11%)

• Triple-D
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-03 23:17
Ik heb net een D400 gekocht samen met een tamron 55-200 zoomlens. Ben benieuwd of het me gaat bevallen. Heeft iemand tips voor een mooie tas bij dit beestje? Ik denk niet dat ik er zo nog meer lenzen bij zal kopen en ik hoef ook niet "snel" bij mijn camera te kunnen komen. Puur bescherming en draagcomfort is mijn doel.

Triple-D wijzigde deze reactie 16-05-2008 17:18 (45%)

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22-04 16:22

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death Rule

quote:
Triple-D schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:19:
Ik heb net een D400 gekocht. Ben benieuwd of het me gaat bevallen. Heeft iemand tips voor een mooie tas bij dit beestje?
Ikzelf heb de Lowepro Slingshot 200, ideaal omdat daar de 400D met de batterygrip lekker in past.. Is een rugzak waar je bij het wandelen weinig last van hebt. Heb je je toestel of acc. nodig, klipje los en je schuift dat ding voor je buik.. En genoeg ruimte voor wat lenzen, doekjes etc. etc.

@hieronder: daarom zei ik al "genoeg ruimte" maar okay, ik heb een 18-55, een 28-80 en een 55-200, soms een oude fisheye waarvan ik de details niet weet. Daarnaast past er nog wel het nodige in.

Ik ben simpelweg een winkel ingelopen en ben daar gaan vragen naar tassen. Mocht 3 tassen meenemen op de proef. Zat toen een Slingshot 100 bij die net te klein was. Alles teruggebracht en een 200 aangevraagd.. Die moest besteld worden maar ook dat mocht op proef. Maar tas beviel en bevalt nog steeds goed.. Alleen wat aan de prijs, ik betaalde er toen EUR 110 voor...

Stormtrooper wijzigde deze reactie 17-05-2008 00:00 (35%)
Reden: 400D idd ;-) en nog wat meuk....

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC One X

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het is een 400D? Vermeld dan in ieder geval welke lenzen je erbij hebt en andere accesoires zoals flitsers etc. Anders raad ik gewoon mijn Lowepro Photo Trekker AW II aan, daar past het vast wel in. :)

Edit: check dit topic, gaat speciaal over tassen!

ajhaverkamp wijzigde deze reactie 16-05-2008 16:38 (23%)

This footer is intentionally left blank

• savale
  • Laatst online: 08-04 15:05

savale

www.savale.nl

Help, weet iemand of dit kan en zo ja hoe: als het vrij donker is schiet ik graag met een kleine dof om zonder flits toch een foto te kunnen schieten. Echter laat de autofocus me dan nogal eens in de steek. Dat is nogal lullig met een kleine dof.
Is het mogelijk de flits wel te gebruiken om te focussen maar niet voor het uiteindelijk schot?

www.savale.nl

• Henk
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:30
quote:
savale schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:46:
Help, weet iemand of dit kan en zo ja hoe: als het vrij donker is schiet ik graag met een kleine dof om zonder flits toch een foto te kunnen schieten. Echter laat de autofocus me dan nogal eens in de steek. Dat is nogal lullig met een kleine dof.
Is het mogelijk de flits wel te gebruiken om te focussen maar niet voor het uiteindelijk schot?
Als je een 580EX (II) of 550EX hebt wel, met een 430EX lukt dat alleen op X0D's of hoger.

• savale
  • Laatst online: 08-04 15:05

savale

www.savale.nl

Ok, maar zonder externe flitser lukt dat dus niet?

www.savale.nl

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Voutloos

Wooden Shoes

Jawel, maar dan stel je scherp met flits, wat toch een hoop storender is dan de focus assist van speedlites. En je moet daarna steeds je flitser inklappen en je lens op MF zetten.
Oftewel: tenzij je echt veel geduld hebt en enkel stillevens schiet, ben je dat na 2x compleet zat. :P

Talkin.nl daily photoblog
Day 3006: Wooden Shoes
Foto specs: Canon 70D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/200s, f/2.8, ISO 100

• Toff
quote:
savale schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:46:
Mijn ervaring is, dat waar de autofocus zonder-flitshulp je in de steek laat, fotograferen zonder flits vaak bewogen opnamen oplevert. Mijn eerste vraag is dan ook, of je lens wel enige lichtsterkte heeft.
Zo niet, ga eens rondkijken voor minimaal F2.8, liefst nog groter. Mijn 85mmF1.8 focust in het donker een stuk beter dan mijn 70-300F4.5-5.6. Beter dan ik met de hand kan iig.

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-04 11:20
daar hebben we een heel fraai topic voor [Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3]

YellowCube wijzigde deze reactie 20-05-2008 18:57 (110%)

--> If it can't be fixed, break it! <--

• MillZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-10-2013
346 euro........waar?! :9

WK NIEUWS, POOLS, en MEER...http://www.wijgaanwinnen.nl

• Format-C
Saturn in Groningen. ( http://www.saturn.nl/aanbiedingen/index.php3 ) Nieuwe winkel (sinds een week), mooie prijzen. Mooi om lekker met de Mediamarkt te concurreren. :D Camera was aan de kassa 406, maar je krijgt 60 terug van canon.

Mijn vriendin wilde eigenlijk al 3 jaar een spiegelreflex camera, en ik heb de knoop doorgehakt. Ik kon hem niet laten liggen voor dit geld.

Edit; de camera was 349 trouwens. Sorry.

Format-C wijzigde deze reactie 20-05-2008 00:07 (70%)

• MillZ
  • Laatst online: 12-10-2013
Arrg Groningen...hopelijk komt Saturn ook deze kant op....Alkmaar ;)

WK NIEUWS, POOLS, en MEER...http://www.wijgaanwinnen.nl

• Frank J.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik heb vandaag de Canon 400D kit gekocht bij de Saturn in Hoofddorp. 399 euro (cash back zit hier in) + 25 euro (ipv 30) voor 2 GB kaartje. Scherpe prijs, de body hadden ze hier niet op voorraad en ze wisten ook niet of deze voor 349 de deur uit ging als ze hem bestelden. Ach ik begin net dus die kit lens is goed genoeg ;)

Degelijke camera, erg wennen aan de grip deze is verre van optimaal. Beetje zitten spelen met modes e.d. maar op auto maakt hij al zeker hele lekkere fotos (van mijn vriendin >:) )

Binnenkort maar eens wat boeken + websites gaan zoeken om wat meer te leren :)

Frank J. wijzigde deze reactie 20-05-2008 18:06 (29%)

PS3 120GB Slim PSN: Bierbeer

• Format-C
Mja, ik heb er nog maar een Canon BG-E3 Battery Grip bijbesteld nadat ik hem op had gehaald, nadat ik wat heb lopen schieten. Ik denk dat hij daarmee iets beter in de hand ligt. Er kunnen 2 accu's in. Das wel handig. :)
quote:
Frank J. schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:04:

Binnenkort maar eens wat boeken + websites gaan zoeken om wat meer te leren :)
Hier is al wel wat te vinden wat interessant is:

Fotografie technische FAQ en Koopadviezen

Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0

Ik heb er wel een boek bijgekocht waarin allerlei shit te vinden is over deze camera. :)
quote:
MillZ schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:43:
Arrg Groningen...hopelijk komt Saturn ook deze kant op....Alkmaar ;)

Ik hoorde vanmiddag dat de Saturn een dochteronderneming van de Mediamarkt is trouwens, dus met dat heftige concurreren waarvan ik dacht dat dat zou gaan plaatsvinden zal het wel meevallen denk ik.

Format-C wijzigde deze reactie 20-05-2008 18:21 (89%)

• Wouter87
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02-04 23:16
quote:
RappieRappie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:13:

Ik hoorde vanmiddag dat de Saturn een dochteronderneming van de Mediamarkt is trouwens, dus met dat heftige concurreren waarvan ik dacht dat dat zou gaan plaatsvinden zal het wel meevallen denk ik.
Klopt, de kleuren zijn anders, maar de folders lijken verdacht veel op elkaar.. tot de zinnetjes als "iedere vestiging is een eigen BV in een eigen marktgebied bla bla" toe!

Ik snap trouwens het gezeur dat de camera `te klein` is niet, ik ben juist blij dat hij niet groter is, met de wijsvinger op de shutter en middel en ringvinger aan de body met pink eronder kan ik hem prima vasthouden hoor..! Hij heeft voor mij alles dat ik nodig heb, maargoed, zullen we die discussie maar niet gaan voeren.

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:27
Hmmm Bcc geeft prijs garantie.
Als hij bij de saturn 409 euro is. En bij de bcc is hij 599 euro (190 euro verschil)

Krijg je hem bij de BCC voor die prijs plus 25% van het verschil. Dat zou dus 361 euro zijn.

Vanmiddag eens even kijken daar! :P

Canon EOS 40D # Tamron 17-50mm # canon 70-200 f4 L IS # Raynox DCR-250 en DCR-150 ** mijn Flickr

• Henk
quote:
madmaus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:16:
Hmmm Bcc geeft prijs garantie.
Als hij bij de saturn 409 euro is. En bij de bcc is hij 599 euro (190 euro verschil)

Krijg je hem bij de BCC voor die prijs plus 25% van het verschil. Dat zou dus 361 euro zijn.

Vanmiddag eens even kijken daar! :P
Let wel op dat dat alleen geldt voor winkels binnen een bepaalde straal van de betreffende vestiging. Iets van 25 of 50km was die straal. Het is dus niet zo dat als je met een folder van de MM in eindhoven de BCC in groningen binnenstapt, je daar die prijsgarantie ook krijgt :)

• madmaus
Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het BCC verzorgingsgebied te vallen

http://www.bcc.nl/is-bin/...=KIYKq06CfhUAAAEV.SML_BkF

je hebt gelijk

madmaus wijzigde deze reactie 21-05-2008 09:37 (19%)

Canon EOS 40D # Tamron 17-50mm # canon 70-200 f4 L IS # Raynox DCR-250 en DCR-150 ** mijn Flickr

• marcieking
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-04 16:55

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Is het niet een aanbieding bij Saturn? Dan houdt het namelijk helemaal op, want voor aanbiedingen geldt die prijsgarantie niet.

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Moderator SF

Sowieso schrijf je zo!

Graag even laten zien, want dat staat namelijk niet in de AV zoals boven je gepost.

Daarnaast heb ik net even te horen gekregen dat de body's van de 400D niet meer bestelbaar zijn. De 400D is dus officieel bij Canon uitlopend. Als je me niet gelooft, dan mag je het zelf even aan de binnendienst vragen op 023 567 0123.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:30
Ik heb een vraagje:

Op 12-04 heb ik een Eos 400D gekocht bij MediaMarkt. Gelijk diezelfde dag nog de kitlens erop gezet. Toen viel het mij al op dat er speling op deze lens zit (Zie rode streep)

http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/kitlens.jpg

Nu vraag ik mij af of dit normaal is. Ik heb vanmiddag iemand gevraagd en hij zei van niet, maar voordat ik 120 kilometer voor niets rij wil ik dit eigenlijk wel zeker weten.

Ps: Hoe noem je die ring eigenlijk? Is dit gewoon de "scherpstelring"? Dit is trouwens de lens van de 450, maar het gaat om de ring.

The Executer wijzigde deze reactie 22-05-2008 08:45 (0%)
Reden: New image

Chieftec | HTPC | Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 100mm f/2.8 | Samsung LE32B650 | Onkyo TX-SR 508 | A 102 HCS 5.1

• Nyana
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

Nyana

1DMIII

quote:
The Executer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:26:
Ik heb een vraagje:

Op 12-04 heb ik een Eos 400D gekocht bij MediaMarkt. Gelijk diezelfde dag nog de kitlens erop gezet. Toen viel het mij al op dat er speling op deze lens zit (Zie rode streep)

[afbeelding]

Nu vraag ik mij af of dit normaal is. Ik heb vanmiddag iemand gevraagd en hij zei van niet, maar voordat ik 120 kilometer voor niets rij wil ik dit eigenlijk wel zeker weten.

Ps: Hoe noem je die ring eigenlijk? Is dit gewoon de "scherpstelring"? Dit is trouwens de lens van de 450, maar het gaat om de ring.
Yup. Focusring. Maar anders kan die dat ook niet als er geen speling zou zijn. Draaiend deel.

<< 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS >>

• breinonline
  • Laatst online: 21:23

breinonline

In the crowded empty spaces

Hoeveel speling? Het is qua bouw niet het meest geweldige objectief natuurlijk dus een beetje speling zal best aanwezig kunnen zijn.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Mig29

Mig29

Moderator SF

Sowieso schrijf je zo!

1 of 2 graden speling kan geen kwaad. De vraag is ook een beetje wat je verwacht als je langsgaat. Omruiling kun je wel vergeten, dus het wordt een kwestie van opsturen ter reparatie. De conclusie van dat verhaal is:
-2x 120 km rijden a 1,62 euro per liter
-parkeerkosten?
-minimaal 3 a 4 uur tijd investeren
-4 tot 6 weken zonder objectief

Dit allemaal voor een objectief dat je evt voor 5 tientjes op marktplaats kunt kopen.

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-04 12:19
Op mijn niet-IS versie zit ca. 1mm in de draairichting, en een aantal tienden in de in- en uitschuifrichting. Misschien heb je er iets aan.

Rob Z wijzigde deze reactie 22-05-2008 06:26 (0%)
Reden: spelfout

• The Executer
Edit: Zie nieuw plaatje. Hierop heb ik even aangegeven op welke manier ik speling heb. De speling is ongeveer 2 mm. Dit vind ik toch ruim, als ik kijk naar de lens die de fotograaf gisteren had... (Was ook wel een prof lens, maar goed.. )

http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/kitlens.jpg

Totale afstand voor mij is 120 kilometer, dus 60 enkele reis. En wat ik er van verwacht is dat er iig iets mee gedaan wordt. Het maakt me eigenlijk niet uit wat, maar ik wil proberen of ik een andere lens mee mag nemen, met bijbetaling natuurlijk. Gaan ze vast niet akkoord, maar nooit geschoten is altijd mis.

Stel, dit mocht lukken, wat voor lens zou ik dan het beste naar kunnen kijken? Ik ben op dit moment nog beginner, ben van plan in augustus de fotocursus te volgen.

The Executer wijzigde deze reactie 22-05-2008 08:49 (123%)

Chieftec | HTPC | Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 100mm f/2.8 | Samsung LE32B650 | Onkyo TX-SR 508 | A 102 HCS 5.1

• breinonline

breinonline

Dat is niet te ruim voor een geheel plastic objectief van 6 tientjes... Met welk objectief vergelijk je nu? De vergelijking met een L (de professionele Canon objectieven) gaat geheel mank omdat die veel beter gebouwd zijn en dan ook minstens 10x zo duur zijn...

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Stimpy001
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:10
quote:
mig29 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:31:
Graag even laten zien, want dat staat namelijk niet in de AV zoals boven je gepost.

Daarnaast heb ik net even te horen gekregen dat de body's van de 400D niet meer bestelbaar zijn. De 400D is dus officieel bij Canon uitlopend. Als je me niet gelooft, dan mag je het zelf even aan de binnendienst vragen op 023 567 0123.
Ik zie ook inderdaad nergens bij de Algemene Voorwaarden van de BCC staan dat aanbiedingen uitgesloten zijn van de "Laagste prijsgarantie".... Wie weet het antwoord hierop?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• DeeJee
  • Laatst online: 08-04 12:30

DeeJee

Dus...

Is inderdaad "normaal" voor de kitlens volgens mij. Ik heb namelijk dezelfde speling bij mijn kitlens.

DeeJee wijzigde deze reactie 22-05-2008 09:54 (11%)

Money for nothin' and your chicks for free

• breinonline

breinonline

quote:
Stimpy001 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Ik zie ook inderdaad nergens bij de Algemene Voorwaarden van de BCC staan dat aanbiedingen uitgesloten zijn van de "Laagste prijsgarantie".... Wie weet het antwoord hierop?
Logisch: aanbiedingen/akties van winkels tellen niet mee. Die winkel gaat immers al (ver) onder de gangbare prijs zitten en daar moet de BCC dan nog onder gaan zitten? Net zoals dat je niet met een webwinkelprijs kan komen aanzetten. Ze zijn wel goed maar niet gek natuurlijk. Overigens gelden die voorwaarden bij alle winkels die dit soort constructies kennen.

breinonline wijzigde deze reactie 22-05-2008 09:55 (29%)

• Mig29

Mig29

Moderator SF

Sowieso schrijf je zo!

Hoewel deze discussie natuurlijk offtopic is, lijkt het me dat een aanbieding toch ook gewoon geldig is? Het staat iig niet in de voorwaarden van de prijsgarantie dat het geen aanbieding mag zijn. Dat het voor BCC vervelend is dat ze daardoor nog verder onder een gangbare prijs gaan zitten, dat zit verborgen in hun eigen concept. Door te pretenderen dat ze de goedkoopste zijn, komen er veel klanten naar je winkel toe. In een incidenteel geval komt er een klant terug die het product elders goedkoper heeft gevonden. Dat hoort bij het spelletje. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om een laagste prijsgarantie te hanteren waarbij ze alleen het prijsverschil terug betaalden. Tenzij iemand mij een linkje kan geven of een stukje kan citeren van de site van BCC dat aanbiedingen uitgesloten zijn, ga ik ervan uit dat de laagste prijsgarantie ook geldt op aanbiedingen van de genoemde concurrenten van BCC.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:20
quote:
The Executer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:26:
Voor de kitlens is dit normaal. Ook de IS kitlens heeft het, maar die is iets minder te bewegen.
Ik heb beide lensen, dus kan probleemloos even vergelijken.
Alle goedkopere lensen hebben dit nou eenmaal.

Om er nog even een betrouwbare bron (naast mijzelf) er bij te geven: review 18-55 @ photozone.de
quote:
The worst aspect is the inner lens tube which wobbles significantly.
review 18-55 IS @ photozone.de
quote:
The inner barrel wobbles quite a bit for instance.

job wijzigde deze reactie 22-05-2008 11:29 (46%)

• The Executer
Bedankt voor de reacties. Bespaart me 120 kilometer en 15 euro aan brandstof.

Vind het wel jammer dat ze zo afgewerkt zijn, maar goed... Snel sparen voor een andere lens ;).

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:20
Zie ook nog even mijn edit voor wat extra bevestiging :).

Ja, je kan zeggen jammer. Maar aan de andere kant het maakt de lens wel goedkoper.
Dus je hoeft minder uit te geven voor een leuke lens.

job wijzigde deze reactie 22-05-2008 11:43 (5%)

• Tito129
  • Laatst online: 24-04 11:38
quote:

Hmm ik ben ook bij de saturn in grun geweest, maar was natuurlijk uitverkocht, net als de wii.
Ik wist niet dat hij uitlopend is want Canon maakt nog al wat reclame dat de 400d de meest verkochte cam moet gaan worden..

• D3ton8oR
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-10-2012
zal hij ondertussen ongeveer wel zijn ook denk ik.. zeker de eos xxxd-reeks

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Kan iemand mij advies geven welk geheugen ik zou moeten kopen?
Ik wil graag een CF van 4GB aanschaffen.
Nu zitten daar zoveel verschillen in:

CF I of II
133X, 266X of 300X?
Extreme/Extreme III/Ultimate?

• Frank J.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik heb er een 2 GB CF Sandisk ultra 2 bij genomen 15MB/s. De 400D heeft een interne opslag van +/- 100 MB waardoor je op RAW formaat 10 foto's achter elkaar kunt schieten. Tegelijk of daarna schrijft deze de foto's weg naar de CF, ikzelf heb er genoeg aan maar ik kan me voorstellen als je veel sport wilt fotograferen dat je dan een sneller kaartje wilt hebben om 1 op 1of sneller naar CF te willen schrijven.

PS3 120GB Slim PSN: Bierbeer

• Geo3kant
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11-04 21:41
quote:
DeeJee schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:37:
Kan iemand mij advies geven welk geheugen ik zou moeten kopen?
Ik wil graag een CF van 4GB aanschaffen.
Nu zitten daar zoveel verschillen in:

CF I of II
133X, 266X of 300X?
Extreme/Extreme III/Ultimate?
Ligt er ook aan wat je uit wilt geven, prijzen verschillen daarin.
Ik heb een 4GB Extreme III (30MB/s) en ik vind hem lekker snel werken. 55 euro had ik hem gekocht.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Mmm ik zal eens goed gaan kijken. Bedankt iig.

DeeJee wijzigde deze reactie 23-05-2008 09:31 (5%)

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 24-04 17:17
Voor de camera is een extreme Ultra II snel genoeg. Heb je een geheugenkaart lezer dan kun je nog voordeel halen uit een sneller kaartje, de 400D doet dat niet.

L-VIS wijzigde deze reactie 23-05-2008 14:24 (4%)
Reden: Damn, haal extreme en ultra door elkaar....

Gamertag

• Gardocki
  • Niet online
Pfff, gisteren de 400D gekocht bij Mediamarkt (530 - 60 euro). Mooi speeltje, maar ik ga 'm toch maar ruilen, en 'm bij Saturn Hoofddorp kopen voor 459. Is wel het heen en weer rijden waard voor 70 euro.

They made me do it.

• Mig29

Mig29

Moderator SF

Sowieso schrijf je zo!

Aangezien je toch je camera terug gaat brengen zou ik eerst daar vertellen wat je van plan bent voordat je de camera direct inlevert. Misschien willen ze je liever het prijsverschil terug betalen dan een open verpakking retour. In dat geval scheelt het jou weer reistijd en de mogelijkheid dat het product bij Saturn is uitverkocht.

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-04 12:19
quote:
L-VIS schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:09:
Voor de camera is een extreme II snel genoeg. Heb je een geheugenkaart lezer dan kun je nog voordeel halen uit een sneller kaartje, de 400D doet dat niet.
Sterker nog: de Ultra II is ook al snel genoeg voor de camera.
(maar die stond niet in de vraag ;) )

• DeeJee

DeeJee

Dus...

quote:
Rob Z schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:00:
[...]

Sterker nog: de Ultra II is ook al snel genoeg voor de camera.
(maar die stond niet in de vraag ;) )
Dan zal ik die ook meenemen in mijn keus :)

• yjanse
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-04 12:54
Ik heb ook 4 x 4GB Sandisk Extreme III, en toen eens die snelle Sandisk cardreader bij gekregen (die kleine zwarte). De 4GB is voor mij de ideale verhouding tussen niet te vaak moeten wisselen en niet teveel verliezen als je er eentje kwijtraakt / er eentje corrupt raakt. Het is wel prettig dat ik mijn resultaten wat sneller Lightroom in krijg. Het prijsverschil tussen de Extreme III en Ultra II is niet zo groot, en als je later een snellere camera koopt heb je er ook nog wat aan.

50D + 400D - 430EX II - 24-105 f/4 L IS USM - 50mm f/1.8 II - 18-55 f/3.5-5.6 - 70-300 f/4-5.6 IS USM - Manfrotto 055XDB + 804RC2 - Pyjama Pride - Flickr!

• Techdiva
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-08-2008
@ Saturn Hoofddorp lagen er afgelopen woensdag nog plenty 400D Kits (als in een groot krat vol, minus 1, want die fluisterde zachtjes mijn naam....dank voor de adviezen en alle posts hier!)

Vraag: welke instellingen slaan jullie op? Erg benieuwd hoe de eigen instellingen worden gebruikt!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
Techdiva schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:12:
Vraag: welke instellingen slaan jullie op? Erg benieuwd hoe de eigen instellingen worden gebruikt!
Instellingen? Picturestyles? Wat bedoel je?

• LoneGunman
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
quote:
yjanse schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:
Ik heb ook 4 x 4GB Sandisk Extreme III, en toen eens die snelle Sandisk cardreader bij gekregen (die kleine zwarte). De 4GB is voor mij de ideale verhouding tussen niet te vaak moeten wisselen en niet teveel verliezen als je er eentje kwijtraakt / er eentje corrupt raakt. Het is wel prettig dat ik mijn resultaten wat sneller Lightroom in krijg. Het prijsverschil tussen de Extreme III en Ultra II is niet zo groot, en als je later een snellere camera koopt heb je er ook nog wat aan.
Ik heb het me al eerder afgevraagd, maar wtf moet je (in het algemeen - niet jij specifiek) met 16 GB aan kaarten? Dat zijn iets van 400 RAW's per kaart! Leuk voor op een vakantie van twee maanden naar Antarctica, maar verder zou ik het nut er niet van inzien.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

• riezebosch
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:05
quote:
yjanse schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:
Alleen jammer dat de 450D al een CF meer slikt ;) Ik weet niet waar Canon in de toekomst mee verder wil?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
LoneGunman schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:27:
[...]
Ik heb het me al eerder afgevraagd, maar wtf moet je (in het algemeen - niet jij specifiek) met 16 GB aan kaarten? Dat zijn iets van 400 RAW's per kaart! Leuk voor op een vakantie van twee maanden naar Antarctica, maar verder zou ik het nut er niet van inzien.
In mijn bodies zitten 8 GB kaarten. Waarom? Ze kosten niet zoveel en zo heb ik altijd ruimte zat. En dan schiet ik nog in JPG ook. Reken dus op 2000 per kaart. Op vakantie gaat een 120 GB imagetank mee.

• LoneGunman
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
quote:
ajhaverkamp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:34:
[...]

In mijn bodies zitten 8 GB kaarten. Waarom? Ze kosten niet zoveel en zo heb ik altijd ruimte zat. En dan schiet ik nog in JPG ook. Reken dus op 2000 per kaart. Op vakantie gaat een 120 GB imagetank mee.
In iedere body 1 kaart van 8 GB vind ik logischer dan 4 losse kaarten voor 1 body. En dan ook nog 16 GB voor een 400D. Dat het goedkoop is snap ik ook, alleen komt het nauwelijks voor dat je 1600 foto's in n sessie schiet. Nou ja, dat moet iedereen ook zelf maar weten, 't viel me gewoon op :)

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

• 3Daniel
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-09-2011
Hallo 400D'ers

Wegens teveel missers met de autofocus, was ik recent geswitched naar het handmatige centerfocuspunt. Tot hier alles goed, middenste centerpunt licht rood op en stelt mooi scherp in het midden als ik een foto neem,
Maar nu was ik dit weekend terug naar autofocus gegaan, en als ik nu wil scherpstellen brand er geen enkel focuspunt meer. Dit was in het verleden geloof ik niet het geval.

Ik heb dit getest met 3 verschillende lenzen.

Iemand een idee wat er mis is?

• ThomasW
  • Laatst online: 24-04 11:48
AF staat op Ai Servo?

ThomasW wijzigde deze reactie 26-05-2008 11:26 (11%)

ThomasvanderWillik.com | Facebook
5D2 | 14 | 35 | 85

• 3Daniel
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-09-2011
Dat was idd. het probleem. Stupid me . 8)7

• Fire69
quote:
Techdiva schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:12:
[...]
quote:
ajhaverkamp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:16:
[...]

Instellingen? Picturestyles? Wat bedoel je?
Ik gebruik RAW en Adobe colorspace (althans, ik veronderstel dat dat de vraag is?)

• yjanse
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-04 12:54
quote:
LoneGunman schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:12:
[...]

In iedere body 1 kaart van 8 GB vind ik logischer dan 4 losse kaarten voor 1 body. En dan ook nog 16 GB voor een 400D. Dat het goedkoop is snap ik ook, alleen komt het nauwelijks voor dat je 1600 foto's in n sessie schiet. Nou ja, dat moet iedereen ook zelf maar weten, 't viel me gewoon op :)
Nou, ik schiet er toch behoorlijk veel en ik wil niet elke keer als ik op pad ben geweest alles direct op een PC zetten. Bovendien wis ik de CFs pas als ik minimaal 2 backups op mijn PC heb en ik die wat ik 100% zeker wil bewaren ook nog op een derde off-site backuplocatie heb staan. :) Het is gewoon lekker makkelijk. Daarnaast heb ik ook nog een point and shoot die CF slikt, dus daar zit er ook eentje in. (En 1600 fotos schieten op een dagje urban exploration is geen echte uitzondering, vooral omdat je in zo'n situaties vaak met exposure bracketing veel fotos 3 keer zo vaak schiet).

50D + 400D - 430EX II - 24-105 f/4 L IS USM - 50mm f/1.8 II - 18-55 f/3.5-5.6 - 70-300 f/4-5.6 IS USM - Manfrotto 055XDB + 804RC2 - Pyjama Pride - Flickr!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Echt lame...wilde vanmiddag een 400D halen voor een vriendin van me....krijg je te horen dat ze neit meer geleverd worden :?
Er zullen er vast nog wel zijn bij andere winkels alleen wilde ze perse een cam bij een winkel die voor haar zonder auto te bereiken is :(
Ik ahd neit verwacht dat die dingen z snel al niet meer leverbaar zouden zijn bij normale winkels :|

sapphire wijzigde deze reactie 26-05-2008 18:01 (17%)

Gabril i5

• DocB
  • Laatst online: 24-03 21:28
quote:
Tom S. schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:24:
Pfff, gisteren de 400D gekocht bij Mediamarkt (530 - 60 euro). Mooi speeltje, maar ik ga 'm toch maar ruilen, en 'm bij Saturn Hoofddorp kopen voor 459. Is wel het heen en weer rijden waard voor 70 euro.
welke MM? Ik heb hem vandaag bij de MM in Utrecht gehaald voor 449. Das 389 na de cashback :)

I just hope I remember half of what I forget

• Henk
quote:
sapphire schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:00:
Echt lame...wilde vanmiddag een 400D halen voor een vriendin van me....krijg je te horen dat ze neit meer geleverd worden :?
Er zullen er vast nog wel zijn bij andere winkels alleen wilde ze perse een cam bij een winkel die voor haar zonder auto te bereiken is :(
Ik ahd neit verwacht dat die dingen z snel al niet meer leverbaar zouden zijn bij normale winkels :|
Tja, de 400D is EOL, en er wordt vreselijk mee gestunt overal. Het is niet heel gek dat de voorraden er dan doorheen _vliegen_ :)

• Tito129
  • Laatst online: 24-04 11:38
quote:
DocB schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:52:
[...]

welke MM? Ik heb hem vandaag bij de MM in Utrecht gehaald voor 449. Das 389 na de cashback :)
hmm in Groningen was hij ook 449, alleen was daar de 60 euro al af, eikels..
heel klein op het prijs kaartje na teruggave van Canon

• Toff
Grootste probleem bij EOL aanbiedingen is, dat je vaak de "rejects" krijgt, dus de cam's met dode pixels etc. Kan je blijven ruilen, tot je eindelijk een goede treft. Let wel op iig, bij dit soort koopjes!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-04 15:23

Denko

|{ing f litz

hm, vanmiddag toch maar even kijken voor de 400D bij mijn media markt in Den Haag, klinkt wel HEEL goed die 389 euro :P

"I'm sweating like R. Kelly at a girl scout meeting" | PSN:Denkoyugo

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Henk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:54:
[...]

Tja, de 400D is EOL, en er wordt vreselijk mee gestunt overal. Het is niet heel gek dat de voorraden er dan doorheen _vliegen_ :)
ja maar beetje stom om te gaan stunten met een artikel wat je binnen no-time niet meer kan leveren, zet er dan bij op=op of stunt niet ofzo.....

Gabril i5

• fnc
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
De 400D EOL? Ik had juist begrepen en dit komt ook in meerdere recenies naar voren dat Canon de 400D in het assortiment houdt als entry level camera. Ook omdat de 450D met een iets hogere prijs in de markt is gezet.

• Henk
quote:
fnc schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:31:
De 400D EOL? Ik had juist begrepen en dit komt ook in meerdere recenies naar voren dat Canon de 400D in het assortiment houdt als entry level camera. Ook omdat de 450D met een iets hogere prijs in de markt is gezet.
Met de 1000D-aankondiging voor de deur, zie ik dat niet gebeuren. Zie verder ook het bericht van mig29:
quote:

• marcieking
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-04 16:55

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Nee, daar hebben ze dus pas de 1000D voor gemaakt :)

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

• Denko

Denko

|{ing f litz

nou, ik moet vanmiddag dus even naar utrecht, heeft iemand gezien of ze die daar nog hebben? (bij de media markt bedoel ik dan)

Denko wijzigde deze reactie 30-05-2008 09:19 (15%)

• DocB
quote:
Denko schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:16:
nou, ik moet vanmiddag dus even naar utrecht, heeft iemand gezien of ze die daar nog hebben? (bij de media markt bedoel ik dan)
Toen ik hem daar 2 dagen geleden haalde hadden ze nog stapels staan, dus tenzij er ineens een run op is gekomen moeten ze hem nog wel hebben daar...

• Format-C
Ik heb er al 1 terug moeten brengen wegens een rooie pixel bij de Saturn... :(

Kijk maar:

http://i28.tinypic.com/2vl9u8g_th.jpg

http://i25.tinypic.com/2n16w6f_th.jpg

(KLIK)

Met 2 lenzen geprobeerd, beide met vlekje. Ligt dus aan de camera.

Format-C wijzigde deze reactie 31-05-2008 08:32 (76%)

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:21

simon

tumhare naam kya hai?

Dat heet een hot pixel... ja, jammer.. want op dit soort isos hoort dat niet..

Even the souls of our ancestors are dreaming of us

• Format-C
Ja, deze foto's waren idd op hoge iso's vanwege het licht. En ik wilde zonder flitser. :)

Nou ja, deze camera is wel goed:
http://i30.tinypic.com/2ebbigg.jpg

Dit weekend voor het eerst tijd om hem uitgebreid te testen en wat uit te proberen en hopelijk iets te leren. :) Kan ik wel gebruiken, want ik heb al wel in de gaten dat ik de belichting bij bovenstaande foto al niet goed heb. Verkeerde instelling lijkt me. Veel te blauw. Morgenvroeg maar eens in wat software verdiepen om dit te herstellen.

Maar goed. Straks ff met de fiets op pad met de camera bij de hand. :)

Format-C wijzigde deze reactie 31-05-2008 11:15 (32%)

• AugmentoR
  • Laatst online: 22:16
Is het wel normaal dat m'n 400D net zo lang doet over het opslaan als de belichtingstijd is?
Als ik bijv. op Bulb 46 seconden, dan doet 'ie er daarna ook nog eens plm. 46 seconden over om op te slaan (niet alleen bulb, ook bijv 15sec ingesteld, dan ook 15 sec. opslaan). Erg irritant, en heb veel mooie onweersflitsen voorbij moeten laten gaan omdat ie aan het schrijven was :'(

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• Dr-b
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-03 16:28
Even bij de custom functions kijken en dan noise reduction (oid) uit zetten, dan slaat hij ze direct op zonder er zo lang over te doen.

Liever een lang en een goed dan een kort en een slecht leven.

• AugmentoR
Thanks! :)

• DocB
quote:
Dr-b schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:55:
Even bij de custom functions kijken en dan noise reduction (oid) uit zetten, dan slaat hij ze direct op zonder er zo lang over te doen.
Bij mijn compactcam was het zo dat hij dan nog een foto nam zonder de sensor te belichten, zodat hij op die manier de noise eruit kon halen. Dan is het dus niet het opslaan dat zo lang duurt, maar dat systeem van noise bepalen...

• Dr-b
Ja klopt, dat is ook wat er gebeurd, was een beetje ongelukkige woordkeuze; het is inderdaad niet het opslaan wat lang duurt.

• AugmentoR
Klinkt logisch, blijft wel vreemd dat het CF-lampje al die tijd blijft branden, alsof hij 46 seconden aan het lezen-schrijven is...

AugmentoR wijzigde deze reactie 31-05-2008 18:53 (9%)

• madmaus
Ik heb vanaf zaterdag deze camera. En tot nu toe bevalt hij prima.

Ik had hiervoor een Sony H2. Daarmee kon ik ook al een ander instellen.
Maar dit gaat wel een paar stapjes verder.
Bonus is dat mijn raynox voorzet lensjes er gewoon op kunnen.

Alleen kom ik 1 ding tegen.
Zodra ik de flitser selecteer, kom ik met geen mogelijkheid verder dan een sluitertijd van 1/200 sec.
Is er een manier waarop dit wel kan? zowel in manuel, en sluitertijd voorkeur.
Als ik bv acties wil stoppen met interne flits kan dit eigelijk net niet met 1/200.
Of moet ik daarvoor een externe flitser aanschaffen?

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Voutloos

Wooden Shoes

Die 1/200 is de max X-Sync van de 400D. Voor kortere sluitertijden moet je idd een externe flitser hebben.
EOS flitser bijbel: xsync (met daaronder een verwijzing naar FP mode, de techniek om sneller te kunnen)

Voutloos wijzigde deze reactie 02-06-2008 09:13 (44%)

Talkin.nl daily photoblog
Day 3006: Wooden Shoes
Foto specs: Canon 70D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/200s, f/2.8, ISO 100

• SSRA
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-10-2011
Weet iemand hoe je foto's (JPEG en RAW) die je eerder geschoten hebt met je 400D, van de computer weer op je camera kan krijgen? Als ik de foto's van de map op pc sleep naar de 400D, dan schakelt-ie zichzelf uit. :?

• ThomasW
Met een cardreader...

5D2 | 14 | 35 | 85

• Denko

Denko

|{ing f litz

quote:
hm, dat heb ik nog niet geprobeert, je MOET een cardreader hebben? (kan het niet gewoon met een kabel uit de camera zelf? ) (kan het ook even testen thuis maar ik zit op werk :P )

• ThomasW
Geen idee of het moet, maar met de cardreader kan t wel... En het zet de foto's sneller op de computer. Het is een van mn best bestede tientjes.

5D2 | 14 | 35 | 85

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-01 17:53
quote:
ThomasW schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:52:
Geen idee of het moet, maar met de cardreader kan t wel... En het zet de foto's sneller op de computer. Het is een van mn best bestede tientjes.
Komt nog bij dat het veel handiger is als je meerdere kaartjes hebt.

Web - Blog - Twitter - Dovie'andi se tovya sagain

• madmaus
Er zit toch ook een optie op dat als je je camera met het usb kabeltje aansluit hij automatisch de foto's naar een eerder toegewezen map verplaats.
Maar dan moet je wel bepaalde software van de cd installeren.

Ik doe het lekker via de cardreader.

ps hier kan je een viewer downloaden die tumbnails van je raw bestanden maakt.
Ik heb er aardig naar gezocht gisteren en geen een deed het.
Deze deed het prima.
http://forum.belgiumdigit...php?p=1295072#post1295072

• Fire69
quote:
madmaus schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:02:
Er zit toch ook een optie op dat als je je camera met het usb kabeltje aansluit hij automatisch de foto's naar een eerder toegewezen map verplaats.
Maar dan moet je wel bepaalde software van de cd installeren.

Ik doe het lekker via de cardreader.

ps hier kan je een viewer downloaden die tumbnails van je raw bestanden maakt.
Ik heb er aardig naar gezocht gisteren en geen een deed het.
Deze deed het prima.
http://forum.belgiumdigit...php?p=1295072#post1295072
SSRA vraagt hoe hij ze van de pc terug op zijn camera krijgt, niet andersom. ;)

Vraagje ivm die x-sync (niet echt 400D gerelateerd, meer algemeen, maar nu we er toch over bezig zijn)
Gisteren nog voorgehad, je zit in de tuin, zonnetje schijn (hard), je wilt invulflitsen. Je opent de flitser en je sluitertijd duikt van 1/1000 naar 1/200 => foto overbelicht...
Is het enige wat je daar dan kan aan doen je diafragma dichtknijpen?

• Dr-b
Diafragma naar beneden, lagere ISO, high speed sync flitsen (alleen met externe flitser), harder flitsen met een ND filter.

Als je je diafragma naar beneden gooit moet je flitser wel harder gaan flitsen om het bij te houden, met een kortere sluitertijd niet.

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-12-2011
Even een vraagje.

Ik wil eens wat gaan experimenteren met mijn EOS 400D. Maar voordat ik gelijk dure en verkeerde spullen aanschaf wil ik eerst eens wat gaan gaan huren.

De bedoeling is mijn PC eens goed op de foto te zetten en dan vooral in macroformaat.
Vooral het waterkoelingsgedeelte wil ik deel voor deel eens mooi op de foto proberen te zetten.

Op het oog heb ik een 100/2.8 Macro USM en een Speedlite 580 EX - II + Omnibounce voor een huurperiode van 2 of 3 dagen. Fotografie zal dus hoogstwaarschijnlijk binnenshuis gebeuren. Misschien dat ik ook eens wat insecten wil bekijken buitenshuis van dichtbij, maar hoofdzakelijk zal het voor de PC zijn.

Zijn bovengenoemde een juiste keuze voor dit soort foto's?

Onderstaande foto is ook van mij en dat is wat ik ongeveer weer wil bereiken.
http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_6556Custom.jpg

Ik ben geen pro dus moet vooraf nog wel wat huiswerk doen en daar is dit alvast een begin van.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• Toff
@ ShaquilleMoreno:

Wat is volgens jou in dit geval het voordeel van een 100mm boven een 60mm lens? Ik geef je in overweging dat je met een kortere lens meer scherptediepte hebt, terwijl de afstand tot je onderwerp niet echt een lange lens lijkt te eisen.

Wat is volgens jou het nut van een flitser, bij het fotograferen van een stilstaand object als een computer, binnenshuis? Ik geef je in overweging dat je met een statief en natuurlijk licht, eventueel met reflectieschermen, danwel kunstlicht (maar let wel op de witbalans), veel beter het resultaat van de foto's kan bepalen/beoordelen. Als je geen statief hebt, kan je er vast wel een lenen of gebruikt op de kop tikken. Het hoeft geen carbon te zijn ofzo, want je gaat er toch niet mee slepen?

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-12-2011
Ik wil nu binnenshuis een paar mooie foto's proberen te maken, maar macro in het algemeen trekt me wel. Dus misschien dat ik er (die dag van huren) een dagje op uit trek. Vooral zeer sterke close-ups vindt heel mooi. Misschien is het een optie om een 60mm en een 100mm lens te huren zodat ik zelf het verschil kan zien.

Statief is er al en een flits wil ik huren voor het geval dat.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• madmaus
Je zou ook bv om te kijken of macro fotografie wat voor je is een Raynox voorzet lensje (drc-150 of dcr-250) kunnen aanschaffen.
Ding kost ongeveer 30 euro. En hij past in elk geval op de kitlens.
Je kan er toch aardige resultaten mee boeken.
En het is wel iets goedkoper als een echte macro lens die al snel 300 euro kost.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Volgens mij is die foto boven ook neit echt macro, en kan je zoiets ook wel beteiken met een non-macro lens hoor.

edit...lekekr wakker, dat is dus ook een foto van jou.....:P
iig ik zal vanmiddag eens kijken of ik geen foto van een pc thuis kan maken met m'n Tamron...als voorbeeld...

sapphire wijzigde deze reactie 03-06-2008 13:01 (43%)

Gabril i5

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste