Gathering of Tweakers

Quicksearch
Doet weer iets met vezels...

Hehe, dat hoef ook niet, hij heeft nog anderhalf uur ;) Het zou wel extreem grappig zijn als z'n internet er ff 2 uur uit ligt ofzo :D Ik zie al zo'n gestressde Griek in gedachten _o_
quote:
Joss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:28:
[...]

Nog maar een keer dan: de kans op een fout wordt groter door de druk. Dit kan gecompenseerd worden door hoge concentratie, maar wordt sowieso al vrij klein doordat je vier ronden hebt...
Dus alleen tijdens die 4 rondjes Q'en is de kans op fouten kleiner? Ik had ergens iets gelezen over slaapgebrek ofzo, dus ik dacht dat het over de race ging...

Dus feitelijk gewoon geen effect. Lekker is dat. Ik had verwacht dat je tijdens de race ook wel een nadeel zou ondervinden...

Edit: Hmm, 2 rondjes gereden en hij staat 5e...
Edit2: 3e met 4 rondjes...

Dan staat McCarlie echt wel op een 3-stopper hoor. Hij is gewoon een volle seconde sneller dan de nummers 3 en verder :o

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 16:39 (11%)

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Bluepanther schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:31:
Het is grote onzin eigenlijk... Die ryan is denk ik toch niet online....

maargoed laat hem maar lekker spelen. hopelijk maakt hij een stomme fout door te laat zijn. Zie hem iig nog niet online :P

edit: nu wel online. We zullen zien. Lachen als ie Mc carlie toch bij verre na niet inhaalt :P
Z'n eerste twee laps zijn 1.4s off the pace, ziet er naar uit dat ie dat niet gaat halen nee :P

Edit: 3e lap +0.9s :P

@Grrrrrene: Doe eens niet zo belachelijk :P Er is toch een limiet? Waarom zou je nadeel moeten hebben tijdens quali én regen race als je die limiet opzoekt/gebruikt? Er zijn ook mensen die alleen op vrijdagmorgen hun dingen kunnen doen (ik zeg maar wat), zouden die ook gestraft moeten worden?

Joss wijzigde dit bericht 24-07-2007 16:42 (23%)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

En hij blijft 3e.... Nja had hem wel iets sneller verwacht. Dan is de ham vraag was hij langs Alvear geweest als hij gewoon op tijd had gekwalificeerd? :D

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Zoals ik al zei: McCarlie zal wel een 3-stopper doen, het verschil is nog nooit zo extreem groot geweest. Als hij dit in de race ook kan volhouden, is een 3-stopper een goede keuze geweest. Hij rijdt nu ruim 0.6s per rondje weg bij de nummer 2 en bijna een seconde bij de nummer 3, dat is genoeg om een 3e stop te verantwoorden :)

dubbel...

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 16:43 (97%)

quote:
Joss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:37:
[...]

Z'n eerste twee laps zijn 1.4s off the pace, ziet er naar uit dat ie dat niet gaat halen nee :P

Edit: 3e lap +0.9s :P

@Grrrrrene: Doe eens niet zo belachelijk :P Er is toch een limiet? Waarom zou je nadeel moeten hebben tijdens quali én regen als je die limiet opzoekt/gebruikt? Er zijn ook mensen die alleen op vrijdagmorgen hun dingen kunnen doen (ik zeg maar wat), zouden die ook gestraft moeten worden?
Ik vind dat er dan een regel zou moeten zijn dat je de tijden van een ander pas ziet als je dat stukje (P, WU of Q) zelf ook hebt aangebroken. Dus dat hij mijn Q-tijd pas ziet als hij zelf de P en WU heeft afgerond en 1 rondje heeft gekwalificeerd. Sommige mensen hebben geen tijd om vlak voor de race de Q te doen, moeten die dan altijd in het nadeel zijn omdat ze alle rondjes maar vast gebruiken en anderen ze uit kunnen sparen omdat ze al "goed genoeg" zijn?

Dat heeft niks met belachelijk doen te maken, het is gewoon niet eerlijk voor mensen die hun Q doen op het moment dat ze tijd hebben, ipv pas als iedereen dat heeft gedaan. Die Griek kan zo z'n auto sparen, iemand die op zaterdag de Q doet niet, tenzij hij de gok neemt om slechts 1 rondje Q te doen, maar dat is een gok en geen zekerheid omdat je de andere tijden nog niet ziet.

Vroegah was de Q 1 rondje en je zag de andere tijden pas na je eigen rondje, dat was echt eerlijk :)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 16:44 (19%)

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:40:
Zoals ik al zei: McCarlie zal wel een 3-stopper doen, het verschil is nog nooit zo extreem groot geweest. Als hij dit in de race ook kan volhouden, is een 3-stopper een goede keuze geweest. Hij rijdt nu ruim 0.6s per rondje weg bij de nummer 2 en bijna een seconde bij de nummer 3, dat is genoeg om een 3e stop te verantwoorden :)
Als we hier toch even op doorborduren.... Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nu eindelijk een engine upgrade heeft geplaatst... Waarom? Nou hij wist na race of 2 dat hij veruit de snelste was. Hij kan net zolang upgraden tot de rest gevaarlijk dichtbij komt. En dat is ongeveer nu dus....

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:42:
[...]

Ik vind dat er dan een regel zou moeten zijn dat je de tijden van een ander pas ziet als je dat stukje (P, WU of Q) zelf ook hebt aangebroken. Dus dat hij mijn Q-tijd pas ziet als hij zelf de P en WU heeft afgerond en 1 rondje heeft gekwalificeerd. Sommige mensen hebben geen tijd om vlak voor de race de Q te doen, moeten die dan altijd in het nadeel zijn omdat ze alle rondjes maar vast gebruiken en anderen ze uit kunnen sparen omdat ze al "goed genoeg" zijn?
Trippelpost _/-\o_ d:)b

Ik ben het er mee eens dat de kwali-tijden niet te zien moeten zijn (waren ze vroeger niet, toen had je ook een 'live' kwalificatie). Het is echter niet zo, dus dan vind ik ook niet dat je een (groot) nadeel zou moeten hebben als je gebruik maakt van het feit dat je tot 1 uur voor de race kan kwalificeren. Tuurlijk, niet iedereen heeft de tijd daarvoor en blabla, maar er zijn sowieso maar érg weinig mensen die niet 4 rondjes rijden in de kwali. Sterker nog, als je niet op pole staat moet je ze altijd gebruiken, toch?

Ik kon mijn kwalificatie ook pas in de 12u deadline doen omdat ik gisteravond nog geen informatie van m'n teamgenoot had ontvangen en ik ook niet voor 7u m'n nest uit wilde. Zou ik dan ook gestraft moeten worden?

Joss wijzigde dit bericht 24-07-2007 16:48 (8%)

quote:
Ja, wat daar nou fout ging weet ik ook niet. Ik klik op quote, staat het bericht er ineens 8)7
quote:
Ik ben het er mee eens dat de kwali-tijden niet te zien moeten zijn (waren ze vroeger niet, toen had je ook een 'live' kwalificatie). Het is echter niet zo, dus dan vind ik ook niet dat je een (groot) nadeel zou moeten hebben als je gebruik maakt van het feit dat je tot 1 uur voor de race kan kwalificeren. Tuurlijk, niet iedereen heeft de tijd daarvoor en blabla, maar er zijn sowieso maar érg weinig mensen die niet 4 rondjes rijden in de kwali.
Ja, d0h, het hele punt is niet dat ze laat kwalificeren, al zou hij dat 5 minuten voor de race doen: prima. Het punt is dat je een voordeel hebt als je daar de tijd voor hebt, want laten we wel wezen: hij heeft om 11 uur vanochtend de P en WU er in een half uurtje doorgeknald, maar kan dan niet ff 4x op submit klikken voor de Q? Dat wil er bij mij niet in, zeker niet dat dat consequent zo is, iedere race.

Stel nou dat ik een drukke baan zou hebben en op zondagmiddag ff mijn P, WU + Q zou doen en pas dinsdagavond laat zie wat de race is geworden, dan heb ik dus helemaal niet eens de mogelijkheid om Q-rondjes uit te sparen door op de tijden van anderen te wachten. Dat is Q'en met "voorbedachte rade" als je begrijpt wat ik bedoel en dat is niet eerlijk. We zijn het daar blijkbaar wel over eens, maar jij blijft de focus leggen op het late Q'en, terwijl het mij erom gaat dat hij zo meer info heeft dan mensen die nu gewoon geen tijd voor de Q hebben.
quote:
Sterker nog, als je niet op pole staat moet je ze altijd gebruiken, toch?
Euh, nee? Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die Griek z'n 4e rondje nog deed. Hij stond 3e, op een halve seconde van de nummer 2, dat had hij nooit meer goedgemaakt, of er moet ruim 2s variatie tussen zijn rondjes zitten ofzo en dat kan ik me niet voorstellen, want zijn coureur is redelijk goed. Als de verschillen klein zijn moet je idd alle 4 de rondjes doen, meestal iig.
quote:
Ik kon mijn kwalificatie ook pas in de 12u deadline doen omdat ik nog geen informatie van m'n teamgenoot had ontvangen. Zou ik dan ook gestraft moeten worden?
Nee, natuurlijk niet. Ik vind alleen dat je de tijden niet zou moeten zien en zolang dat mogelijk is vind ik dat mensen die in de laatste paar uurtjes kwalificeren een onterecht voordeel hebben. Hell, zelfs de pitstopstrategie kun je enigszins aflezen aan de tijden van anderen...
quote:
Bluepanther schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:45:
[...]

Als we hier toch even op doorborduren.... Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nu eindelijk een engine upgrade heeft geplaatst... Waarom? Nou hij wist na race of 2 dat hij veruit de snelste was. Hij kan net zolang upgraden tot de rest gevaarlijk dichtbij komt. En dat is ongeveer nu dus....
Dat is best een goed punt ja, een motorupgrade zou ook nog kunnen idd. Hoewel hij wel aangaf al op 860pk te zitten, dus hij heeft er al een gehad rond de tijd dat die poll kwam.

Ben trouwens benieuwd of Youri van Dorst nog een rondje Q gaat doen, want hij kan een hoop goedmaken op intermediates/wets (beslis zelf maar wat je nodig hebt in 6mm) :P

Ondertussen is Joao Leitao ook wakker geworden en heeft zijn auto op 1.9s achter Youri v. Dorst neergezet in de P, maar zo te zien is hij de P nog aan het afwerken :D

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 17:02 (5%)

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

leuke discussie weer:)
zien van qual tijden verhaal enzo ben ik het weleens, je zou de tijden niet moeten kunnen zien totdat je zelf hebt gequaled.

En ik denk ook dat mcCarlie zijn update heeft gedaan.

kan trouwens vanavond niet mee lullen op irc, ouders komen vandaag op bezoek, volg natuurlijk wel de race op een notebook :)

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Amateurs - G6
F1competition.com - D1G5
f1competitie.nl - D2G16

Begin F1time helemaal zat te worden. De resultaten worden alsmaar slechter. Waar ik aan het begin in de bovenkant middenmoot zat, zit ik nu ver onderaan de middenmoot, terwijl al mijn onderdelen vet verbeterd zijn.

Laatste races erg vaak uitgevallen, en vanavond ook weer: "engine" :(

Ik hoop dat het volgende seizoen wat leuker is qua meedoen, want als ik vorig jaar niet bij de top 5 ga horen kap ik er mee.

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

Damn damn damn. Net mijn eerste race gereden. 15'de moeten starten, en dan opgerukt naar de 4de plaats. Maar heb ik wel te weinig benzine in mijn tank, spijtig.

Hoppa !! na 2 derde plaatsen vandaag een afgetekende overwinning met een prachtige 1-stopper !

zag dat mijn DRP 98% was terwijl de DQP 80% was :?

www.studiesucces.nl

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:55:
[...]
Ben trouwens benieuwd of Youri van Dorst nog een rondje Q gaat doen, want hij kan een hoop goedmaken op intermediates/wets (beslis zelf maar wat je nodig hebt in 6mm) :P
Youri zit waarschijnlijk ergens lekker aan de coctails. Ik sit momenteel zijn account. Ik zag je berichtje te laat, ik log eigenlijk ook alleen op dat account in om orders te geven en verder kijk ik er niet naar.

Het grote verschil met de rest viel me ook op, maar ik dacht dat het door te weinig PK"s kwam (dat merk je op Old Hockenheim, van de andere kant merk je dat een stuk minder in de regen dus je zou toch best wel eens gelijk kunnen hebben). Hij rijdt de race nu op rev90 om de schade te beperken en ligt al niet meer laatste zie ik :)

Zelf ben ik 3e geworden met 2 klapbanden. Maar dat is ook niet zo moeilijk als 60 procent uitvalt. Jammer van die banden anders zat er misschien nog wel meer in en ik ben daardoor net een plaatsje achter mijn cup-tegenstander gefinisht.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Damn, 9e. Dat is echt de meest irritante positie om te eindigen. Net buiten de punten, best of the rest zegmaar. Ik had zoooo graag een puntje gewonnen in het kampioenschap, ik heb er nml echt 3 nodig in totaal om niet te degraderen, tenzij de inactieven eerst degraderen, aangevuld met de laagst geklasseerden in de groep :)

Zo, de pitstops waren weer erg strak gepland. Stop 1 en 2 respectievelijk 1 en 3 liter over :o DRP was wel om te huilen: 88% :'( DQP% was 91-92%, dus ik heb echt alles verkeerd afgerond, helaas.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 21:02 (23%)

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:59:
Damn, 9e. Dat is echt de meest irritante positie om te eindigen. Net buiten de punten, best of the rest zegmaar. Ik had zoooo graag een puntje gewonnen in het kampioenschap, ik heb er nml echt 3 nodig in totaal om niet te degraderen, tenzij de inactieven eerst degraderen, aangevuld met de laagst geklasseerden in de groep :)
We hopen allemaal nog steeds met je mee :) Je wordt iig iedere race weer wat sterker, het is alleen jammer dat er wel uitvalbeurten voor nodig zijn om in de punten te rijden :/

Mjah, die uitvallers heb je iedere race, anderen profiteren als ik uitval. Ik hou daar dus echt totaal geen rekening mee, doe gewoon zo goed mogelijk m'n best en ik denk dat ik er momenteel het maximaal haalbare uit haal. Ben iig blij dat ik met afstand voor Hans ben geëindigd, kon het serieus niet aanzien dat ik met een betere auto, driver, motor, gearbox en banden achter hem eindigde in de afgelopen weet ik het hoeveel races :o

Edit: Shit, denk ik net ff gebruik te maken van die testbug, hangt de hele pagina, heeft hij toch 50 rondjes gereden :/ Jammer dan, geen DQP-bepaling op Kyalami :+

Edit2: Woei, bij marketing merk ik ook duidelijk dat ik beter presteer: de sponsoraanbiedingen worden echt lekker nu :)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 21:07 (25%)

Revs een klein beetje teruggeschroefd voor deze race en hoppa, weer gewonnen, iedereen op een rondje gezet en een nieuw track-record. Ik weet niet wat ik heel goed, maar ik doe iets precies goed geloof ik :).

Murray: There's a fiery glow coming from the back of the Ferrari - James: No Murray, that's his rear safety light

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:03:
Edit: Shit, denk ik net ff gebruik te maken van die testbug, hangt de hele pagina, heeft hij toch 50 rondjes gereden :/ Jammer dan, geen DQP-bepaling op Kyalami :+
Is het een positief iets dan dat je de rondjes niet uitrijd bij het testen? Of bedoel je een andere bug?

My minicity

quote:
Marzman schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:15:
[...]

Is het een positief iets dan dat je de rondjes niet uitrijd bij het testen? Of bedoel je een andere bug?
Als je de rondjes niet uit rijdt, kan je ze zelf nog gebruiken om aan je setup/dqp te werken :) Zonder verlies van (in dit geval) aero-ontwikkeling of driver-ontwikkeling.

Ja, die bug idd, want dan kun je met de hand verder en dus bijvoorbeeld in 25 rondjes je DQP bepalen. Scheelt je nog wat schade ook, denk ik, omdat je DQP met die standaard 10-10-10-10-10 instelling vast niet florisant is ;) Als je dan op dat circuit waar wij over 2 races rijden alvast je setup en DQP kunt vinden, is dat een voordeel in de race. Daarom vind ik ook dat Tadas die bug zsm moet fixen, maar het lijkt geen prioriteit te hebben omdat het geen nadelige bug is 8)7

Woei, m'n driver heeft er weer flink wat skills bijgekregen en z'n motivatie heeft er 5% bijgekregen. Eindelijk weer > 50% motivatie :+ Ik denk dat hij het daarom ook steeds beter gaat doen...

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 21:34 (17%)

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:32:
Ja, die bug idd, want dan kun je met de hand verder en dus bijvoorbeeld in 25 rondjes je DQP bepalen. Scheelt je nog wat schade ook, denk ik, omdat je DQP met die standaard 10-10-10-10-10 instelling vast niet florisant is ;) Als je dan op dat circuit waar wij over 2 races rijden alvast je setup en DQP kunt vinden, is dat een voordeel in de race. Daarom vind ik ook dat Tadas die bug zsm moet fixen, maar het lijkt geen prioriteit te hebben omdat het geen nadelige bug is 8)7

Woei, m'n driver heeft er weer flink wat skills bijgekregen en z'n motivatie heeft er 5% bijgekregen. Eindelijk weer > 50% motivatie :+ Ik denk dat hij het daarom ook steeds beter gaat doen...
Komt bij mij de evil gedachte op om zelf maar de pagina weg te klikken voor het script klaar is. Dan heb je waarschijnlijk hetzelfde effect :)

My minicity

Shit, shit, shit, shit.....in ronde 26 blaas ik mijn motor op terwijl ik gewoon op 90% revs reed en ook nog is een motor update had gedaan. :(

Nu moet ik dus de volgende wedstrijd wel voor mijn teammaat eindigen anders ga ik niet naar de cupfinale en heeft Joss een makkelijkere taak te vervullen. Helaas kan ik vrijdag niet zien of ik door ben in de cup omdat ik dan al op vakantie ben, dus dat wordt een week afwachten |:( :'(

F1Time - Wesley Jonker (C2G1)

quote:
Marzman schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:44:
[...]

Komt bij mij de evil gedachte op om zelf maar de pagina weg te klikken voor het script klaar is. Dan heb je waarschijnlijk hetzelfde effect :)
Nee, want de timeout treedt serverside op, dus tenzij je die kunt manipuleren kun je dat wel vergeten ;)

Oeh, de volgende race is een regenrace, en niet zo'n beetje ook. Daar moet m'n coureur dan toch 's kunnen scoren?
quote:
Wes46 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:47:
Shit, shit, shit, shit.....in ronde 26 blaas ik mijn motor op terwijl ik gewoon op 90% revs reed en ook nog is een motor update had gedaan. :(

Nu moet ik dus de volgende wedstrijd wel voor mijn teammaat eindigen anders ga ik niet naar de cupfinale en heeft Joss een makkelijkere taak te vervullen. Helaas kan ik vrijdag niet zien of ik door ben in de cup omdat ik dan al op vakantie ben, dus dat wordt een week afwachten |:( :'(
Tsja, 90% revs garandeert niks. Ik heb gewoon de gok genomen in Old Hockenheim en weer op 100% revs gereden. Dat werkte prima :Y)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 22:09 (41%)

Racereportje.... Startte als 9e, 5mm regen. Zat een beetje erg vast in een trein (had constant dezelfde tijden als de mannen voor me), toen ik daar los kwam, ging ik al gauw van 8 naar 5. De eerste stop was perfect getimed, toen het weer omsloeg naar 4mm. De keuze die ik toen maakte bleek niet de beste. Ik riep even dat er wat kapot was (+10sec) maar dat was waarschijnlijk mn pitlap die 2x voorbij kwam en nog een keer herhaalde doordat mn internet haperde. M'n tijden waren echter wel zo'n 1.5s te langzaam, alhoewel ik niet teveel verloor. Ik reed gewoon 5e en mn teammaat een 6 seconde achter me. Voor me werden er fouten gemaakt, waardoor ik opklom naar 4 en later naar 3. In de laatste ronde blaast #2 z'n motor op en word ik nog 2e :)

Wat tijden betreft gaat het steeds verder de goede kant op, alhoewel dit ook het gevolg kan zijn van de regenrace. Moet nog maar zien of het in het droge ook goed gaat. Nu op naar Hungaroring, net als de echte F1 :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws