quote:
Ja, wat daar nou fout ging weet ik ook niet. Ik klik op quote, staat het bericht er ineens

quote:
Ik ben het er mee eens dat de kwali-tijden niet te zien moeten zijn (waren ze vroeger niet, toen had je ook een 'live' kwalificatie). Het is echter niet zo, dus dan vind ik ook niet dat je een (groot) nadeel zou moeten hebben als je gebruik maakt van het feit dat je tot 1 uur voor de race kan kwalificeren. Tuurlijk, niet iedereen heeft de tijd daarvoor en blabla, maar er zijn sowieso maar érg weinig mensen die niet 4 rondjes rijden in de kwali.
Ja, d0h, het hele punt is niet dat ze laat kwalificeren, al zou hij dat 5 minuten voor de race doen: prima. Het punt is dat je een voordeel hebt als je daar de tijd voor hebt, want laten we wel wezen: hij heeft om 11 uur vanochtend de P en WU er in een half uurtje doorgeknald, maar kan dan niet ff 4x op submit klikken voor de Q? Dat wil er bij mij niet in, zeker niet dat dat consequent zo is, iedere race.
Stel nou dat ik een drukke baan zou hebben en op zondagmiddag ff mijn P, WU + Q zou doen en pas dinsdagavond laat zie wat de race is geworden, dan heb ik dus helemaal niet eens de mogelijkheid om Q-rondjes uit te sparen door op de tijden van anderen te wachten. Dat is Q'en met "voorbedachte rade" als je begrijpt wat ik bedoel en dat is niet eerlijk. We zijn het daar blijkbaar wel over eens, maar jij blijft de focus leggen op het late Q'en, terwijl het mij erom gaat dat hij zo meer info heeft dan mensen die nu gewoon geen tijd voor de Q hebben.
quote:
Sterker nog, als je niet op pole staat moet je ze altijd gebruiken, toch?
Euh, nee? Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die Griek z'n 4e rondje nog deed. Hij stond 3e, op een halve seconde van de nummer 2, dat had hij nooit meer goedgemaakt, of er moet ruim 2s variatie tussen zijn rondjes zitten ofzo en dat kan ik me niet voorstellen, want zijn coureur is redelijk goed. Als de verschillen klein zijn moet je idd alle 4 de rondjes doen, meestal iig.
quote:
Ik kon mijn kwalificatie ook pas in de 12u deadline doen omdat ik nog geen informatie van m'n teamgenoot had ontvangen. Zou ik dan ook gestraft moeten worden?
Nee, natuurlijk niet. Ik vind alleen dat je de tijden niet zou moeten zien en zolang dat mogelijk is vind ik dat mensen die in de laatste paar uurtjes kwalificeren een onterecht voordeel hebben. Hell, zelfs de pitstopstrategie kun je enigszins aflezen aan de tijden van anderen...
quote:
Bluepanther schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:45:
[...]
Als we hier toch even op doorborduren.... Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nu eindelijk een engine upgrade heeft geplaatst... Waarom? Nou hij wist na race of 2 dat hij veruit de snelste was. Hij kan net zolang upgraden tot de rest gevaarlijk dichtbij komt. En dat is ongeveer nu dus....
Dat is best een goed punt ja, een motorupgrade zou ook nog kunnen idd. Hoewel hij wel aangaf al op 860pk te zitten, dus hij heeft er al een gehad rond de tijd dat die poll kwam.
Ben trouwens benieuwd of Youri van Dorst nog een rondje Q gaat doen, want hij kan een hoop goedmaken op intermediates/wets (beslis zelf maar wat je nodig hebt in 6mm)
Ondertussen is Joao Leitao ook wakker geworden en heeft zijn auto op 1.9s achter Youri v. Dorst neergezet in de P, maar zo te zien is hij de P nog aan het afwerken

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-07-2007 17:02 (5%)