Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 05 oktober 2007

ik zoek de titel van een spel zoals pipeline maar dan veel uitgebreider, met kaarsjes die touwtjes doorbranden, tandwielen, ballen, weegschalen etc. Echte breinkraker was dat en erg leuk. Niet meer te vinden maar misschien als ik de titel weet .. wie helpt mij alstublieft?????

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
pdude61 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:06:
ik zoek de titel van een spel zoals pipeline maar dan veel uitgebreider, met kaarsjes die touwtjes doorbranden, tandwielen, ballen, weegschalen etc. Echte breinkraker was dat en erg leuk. Niet meer te vinden maar misschien als ik de titel weet .. wie helpt mij alstublieft?????
The Incredible Machine ?
gromti Ovar gromm Trolldrengi

quote:
pdude61 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:06:
Dat is T I M ja, heb ook nog een tijdje T I M 2 gespeeld.
Erg leuk, zeker omdat er physics inzaten ipv gescripte zaken, dus de ballen vielen niet altijd precies hetzelfde iirc.

Hallo,

Niet ik maar mijn vader is op zoek naar de titel van een computerspelletje wat hij ooit eens voor de MAC had en het liefst een DOS/Windows versie ervan. Zonder verder gezeur maar zijn omschrijving:
quote:
Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik van de Mac ken. Ik weet niet meer hoe het heet en ik wil het voor DOS hebben. De bedoeling van het spel is om een draaiend stokje over het veld te verplaatsen, door het met de spatietoets steeds aan een volgend punt op het veld te hechten. Dan draait het ook de andere kant op. Op het veld zijn barrières waar je niet langs kunt en als je bepaalde punten raakt, ben je dood. Misschien heet het iets als "pole" of zo.
Daarbij heeft hij een artistieke impressie van het spelletje gemaakt:
http://thomasvk.nl/images/polegame.gif

Ik heb geen idee, maar misschien gaat er bij iemand anders een belletje rinkelen en weet die het meteen. ;)

quote:
thomasvk schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:56:
Hallo,

Niet ik maar mijn vader is op zoek naar de titel van een computerspelletje wat hij ooit eens voor de MAC had en het liefst een DOS/Windows versie ervan. Zonder verder gezeur maar zijn omschrijving:

[...]

Daarbij heeft hij een artistieke impressie van het spelletje gemaakt:
[afbeelding]

Ik heb geen idee, maar misschien gaat er bij iemand anders een belletje rinkelen en weet die het meteen. ;)
Misschien Dot2Dot?

Edit: dit kon ik vinden. Maar lijkt meer om een ander soort dot 2 dot te gaan:
http://images.google.com/...ot&btnG=Search+Images

TheMajor wijzigde dit bericht 08-10-2007 17:04 (13%)

Bedankt TheMajor. Dot2dot klinkt een beetje (en ziet er op de google hit uit) alsof het connect the dots of dots and boxes (ookwel kamertje verhuur ofzoiets) is maar ik zal het voorleggen aan mijn vader, wie weet is het dat.
Ik wil nog wel even benadrukken dat de stokjes dus schijnen te draaien, ofzo, zoals in het tekeningetje ook duidelijk is geprobeerd te maken.

The Joy of Posting

Jah ! Ik ken dat spel :D

Fantastisch! Het was met wijzertjes en de naam Clockworks oid blijft hangen bij mij. Grote kans dat je pa dat bedoeld. Nu nog even de precieze titel vinden.

Was voor windows 95/98 ongeveer.

[edit] Bah .. tot net gezocht maar ik kom echt niet meer op de naam

[edit2] Gevonden! Clockwerx

Crash wijzigde dit bericht 26-10-2007 10:36 (34%)

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

Ik zoek ook een spel;

Het is redelijk oud, denk begin jaren negentig. Je ziet het schuin van boven en kunt dus 4 kanten oplopen telkens, je loopt dus wel in ruimtes, maar je kunt het mannetje 4 (schuine) kanten op sturen.

Het begon dat er een bedrijf geinfecteerd was met een virus ofzo en jij moest dan een pakketje afleveren bij dat bedrijf. Je komt dan aanvliegen met een jetpack en landt ergens op het dak van het bedrijf en moet dan naar de juiste etage toe. Onderweg kom je allerlei ontploffende ballen, lasers en andere dingen tegen die je door timing moet ontwijken.

Iemand een idee?

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
Sjoerd001 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:54:
Ik zoek ook een spel;

Het is redelijk oud, denk begin jaren negentig. Je ziet het schuin van boven en kunt dus 4 kanten oplopen telkens, je loopt dus wel in ruimtes, maar je kunt het mannetje 4 (schuine) kanten op sturen.

Het begon dat er een bedrijf geinfecteerd was met een virus ofzo en jij moest dan een pakketje afleveren bij dat bedrijf. Je komt dan aanvliegen met een jetpack en landt ergens op het dak van het bedrijf en moet dan naar de juiste etage toe. Onderweg kom je allerlei ontploffende ballen, lasers en andere dingen tegen die je door timing moet ontwijken.

Iemand een idee?
D/Generation ? screenshots
quote:
Dat is hem inderdaad!!! Nu moet ik er nog aan zien te komen. Heb hem hier volgens mij ergens op floppy, heb alleen geen floppydrive meer :p

Haha, heb hem er net bij gepakt. Heb hem gewoon nog origineel ook!

Nu hopen dat dat floppy nog leesbaar is, haha.
Bedankt allemaal, het spelletje wat ik zocht was inderdaad Clockwerx. Daar is op een gegeven moment ook een Windows versie/kloon van gekomen, genaamd Ultimate Spin Doctor, ofzo. :P

Geen slecht spel; eerste levels zijn eenvoudig, daarna moet je oppassen.
ik zoek ook een game

het is een soort anti stress game
je hebt 2 mannen(volgens mij in bruin pak)tegenover elkaar.
je kunt elkaar dan op leuke en grappige manieren ''kapot maken''
bv hoofd van de andere eraf halen en dan een dynamietstaaf erin doen en dan er weer opzetten om te zien wat er dan gebeurt :-) ook kun je volgens mij met een schaar iemands hoofd eraf knippen.
en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.

als iemand weet hoe het spel heet ben ik hem/haar zeer dankbaar

;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

quote:
amdboy1983 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:46:
ik zoek ook een game

het is een soort anti stress game
je hebt 2 mannen(volgens mij in bruin pak)tegenover elkaar.
je kunt elkaar dan op leuke en grappige manieren ''kapot maken''
bv hoofd van de andere eraf halen en dan een dynamietstaaf erin doen en dan er weer opzetten om te zien wat er dan gebeurt :-) ook kun je volgens mij met een schaar iemands hoofd eraf knippen.
en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.

als iemand weet hoe het spel heet ben ik hem/haar zeer dankbaar

;)
Ik ken dat spel maar ben helaas de naam kwijt. Zat ooit op een CD-ROM van een Duits computerblad.
Het lijkt hierop, maar dit is niet het spel wat ik heb gespeeld, en waarschijnlijk ook niet die die jij bedoelt: http://www.addictinggames.com/whackyourboss.html
Deze zoek je denk ik!

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

quote:
Thx dat was hem idd nou nog kijke of ik em ergens kan vinde om te downloade/kope :d

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

quote:
amdboy1983 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:59:
[...]

Thx dat was hem idd nou nog kijke of ik em ergens kan vinde om te downloade/kope :d
Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar nog niet succesvol in gebleken. :X
Was erg leuk in ieder geval. Je zult zien dat, als je 'm vindt, hij niet draait op je Windows XP.. 16bits software ;)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Ik kan hem niet vinden. Een van de andere manieren om de tegenstander kapot te maken was een stok door zijn hoofd prikken en hiermee het hoofd in rondjes draaien (opwinden), en dan weer loslaten.

Edit: ja, dat is hem!

TheMajor wijzigde dit bericht 18-10-2007 21:07 (6%)

Een zoekactie naar 'tank' in de vorige delen heeft niets opgeleverd... Mi scuzi moest blijken dat deze ooit al wel voorbij gekomen is.

Ergens tussen 1997-1998 heb ik ooit een spel gespeeld op een PC (PII, dacht ik) dat er uit zag alsof het ontworpen was met Paint door iemand die net de mogelijkheden van het 16-kleuren pallet aan het verkennen was. Met twee spelers werd het beeld verticaal gesplitst. Bij het starten zien beide spelers hun eigen basis, welke omringd is door zand. Hierdoor moeten de spelers zich een weg banen door te graven (eventueel met extra hulp; kogels) om zodoende de tegenspeler te vinden (beide spelers zitten in dezelfde map!). De posities van de basisstations (waar brandstof en kogels bijgetankt/geladen kunnen worden - zowel in het eigen, als het vijandig kamp) worden door het spel bij de start willekeurig bepaald. Eens je je vijand, of waarschijnlijker, een gang die je zelf niet gegraven hebt vindt, begint de achtervolging/het gevecht. Daarnet bij het maken van de tekening ben ik een health bar vergeten, blijkbaar (als die er al was - het is goed mogelijk dat de fuel dubbelde als de health bar), maar goed, visueel scheelt het niet erg veel van het originele spel.

http://www.fangorn.be/tmp/t.net/tankgame_info.png

Geloof het of niet, hier zoek ik al jaren naar... Het is enorm simpel, het zelf namaken gaat echter mijn petje te boven :p.

/edit: Voor de duidelijkheid, indien nodig, de namaak-screenshot zonder uitleg;

http://www.fangorn.be/tmp/t.net/tankgame_clean.png

Goofy666 wijzigde dit bericht 18-10-2007 21:47 (4%)

May the Source be with you...

Reg. datum: 27 februari 2000

quote:
Goofy666 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:45:
Een zoekactie naar 'tank' in de vorige delen heeft niets opgeleverd... Mi scuzi moest blijken dat deze ooit al wel voorbij gekomen is.

Ergens tussen 1997-1998 heb ik ooit een spel gespeeld op een PC (PII, dacht ik) dat er uit zag alsof het ontworpen was met Paint door iemand die net de mogelijkheden van het 16-kleuren pallet aan het verkennen was. Met twee spelers werd het beeld verticaal gesplitst. Bij het starten zien beide spelers hun eigen basis, welke omringd is door zand. Hierdoor moeten de spelers zich een weg banen door te graven (eventueel met extra hulp; kogels) om zodoende de tegenspeler te vinden (beide spelers zitten in dezelfde map!). De posities van de basisstations (waar brandstof en kogels bijgetankt/geladen kunnen worden - zowel in het eigen, als het vijandig kamp) worden door het spel bij de start willekeurig bepaald. Eens je je vijand, of waarschijnlijker, een gang die je zelf niet gegraven hebt vindt, begint de achtervolging/het gevecht. Daarnet bij het maken van de tekening ben ik een health bar vergeten, blijkbaar (als die er al was - het is goed mogelijk dat de fuel dubbelde als de health bar), maar goed, visueel scheelt het niet erg veel van het originele spel.

[afbeelding]

Geloof het of niet, hier zoek ik al jaren naar... Het is enorm simpel, het zelf namaken gaat echter mijn petje te boven :p.

/edit: Voor de duidelijkheid, indien nodig, de namaak-screenshot zonder uitleg;

[afbeelding]
Fire Power?

Ofwa?

Ken dat spel! Wij noemde het Tanks and Tunnels....

Echter noemden we veel spellen bij de verkeerde naam. ;(

Coolermaster Comos S - E6600 - ASUS P5B - ASUS EN8800GT - Tagan 480watt - 2x1GB OCZ PC2-6400 - Samsung F1 750GB HD753LJ - Samsung T166 500GB HD501LJ - Western Digital 250GB WD2500YS - NEC 7191S - Creative X-Fi extreme gamer - Hyundai L90D+ -

quote:
De uitleg zegt iets over helicopters en infantry kereltjes, wat bij dat spel niet van toepassing was. Het zag er uit zoals op die tekening, nagenoeg toch, even primitief en zonder enige andere objecten. Maar verder lijkt het er inderdaad wel op!
quote:
link_mario schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:56:
Ken dat spel! Wij noemde het Tanks and Tunnels....

Echter noemden we veel spellen bij de verkeerde naam. ;(
Dat maakt het er inderdaad niet gemakkelijker op :|. Met die naam vind ik via Google niets terug, spijtig genoeg...

May the Source be with you...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws