Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeger wel eens speelde (jaren 90 ergens dacht ik). Je speelt een of andere agent, die zijn auto kan oproepen via een praatpaal (speelt zich af in de toekomst). Ik weet nog goed dat je tegen robot spinnen moest vechten in het begin.

Als je een gevecht had, zag je je vijand van voren, met een raster erover. Je kon dan je gun kiezen, en een vakje in het raster kiezen, waar dan naar geschoten werd. Zo kon je speciale delen van je vijand targetten.

Volgens mij had je in het begin een missie dat je een bloedspoor moest volgen, en dat er aan het eind je maatje bebloed op de grond lag, met een groep robot spinnen eromheen die je dan dood moest maken.

Ik dacht dat dit spel van de amiga was, maar kan ook DOS zijn.

Ik hoop dat iemand dit herkend en de titel nog weet :)

quote:
SilencerNL schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:56:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeger wel eens speelde (jaren 90 ergens dacht ik). Je speelt een of andere agent, die zijn auto kan oproepen via een praatpaal (speelt zich af in de toekomst). Ik weet nog goed dat je tegen robot spinnen moest vechten in het begin.

Als je een gevecht had, zag je je vijand van voren, met een raster erover. Je kon dan je gun kiezen, en een vakje in het raster kiezen, waar dan naar geschoten werd. Zo kon je speciale delen van je vijand targetten.

Volgens mij had je in het begin een missie dat je een bloedspoor moest volgen, en dat er aan het eind je maatje bebloed op de grond lag, met een groep robot spinnen eromheen die je dan dood moest maken.

Ik dacht dat dit spel van de amiga was, maar kan ook DOS zijn.

Ik hoop dat iemand dit herkend en de titel nog weet :)
MMhhh lijkt verdacht veel op Snatcher (ook wel policenauts genoemd)
quote:
sjekneck schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Ja! Dat is hem! Geweldig, die ga weer eens spelen. Ik zie trouwens dat het zelfs een MSX game is geweest _/-\o_

quote:
SilencerNL schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:04:
[...]

Ja! Dat is hem! Geweldig, die ga weer eens spelen. Ik zie trouwens dat het zelfs een MSX game is geweest _/-\o_
Klopt, zijn veel versies van het spel op de markt gekomen vanwege de grote fanbase. De Sega-cd variant schijnt één van de beste versies te zijn.
Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
sjekneck schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

of SD snatcher op de MSX
Ik ben op zoek naar de naam van een oud DOS spel. Ik gok zo rond 1990.

Je moet in een ruimte-tank op andere tanks en vliegtuigen schieten terwijl je rondrijdt op verschillende planeten. In de titel zit een 7, dat weet ik nog.

Edit: ik zoek trouwens nog een spel:

Ook zo rond die periode. Je zit in een dromenland en elk level is een nachtmerrie. Het begint met een kermis waar je door een paar lachspiegels moet. Verder heb je een voetbal die je opeet, tulpen die je bijten, een suikerspinmachine die je wil afmaken, rare springmonsters die je met vissen moet slaan in de woestijn.

Herkent iemand dit? :P

HlpDsK wijzigde dit bericht 06-09-2007 00:56 (46%)

Specs | Rock | Vids | Autobahnrichtgeschwindigkeitsverordnung!

quote:
HlpDsK schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:54:
Edit: ik zoek trouwens nog een spel:

Ook zo rond die periode. Je zit in een dromenland en elk level is een nachtmerrie. Het begint met een kermis waar je door een paar lachspiegels moet. Verder heb je een voetbal die je opeet, tulpen die je bijten, een suikerspinmachine die je wil afmaken, rare springmonsters die je met vissen moet slaan in de woestijn.

Herkent iemand dit? :P
da's Weird Dreams screenshots
Yup dat is 'm.

Ik heb de andere ook gevonden. Het was Stellar 7 :)

Een jaar geleden speelde onze vriendengroep voor de lol een online tetris spel tegen elkaar..
Het was heel simplistisch, maar supersnel. Alleen nu ben ik de naam kwijt..
Het is een gratis spel. En was te downloaden van een adres wat geen .com adres was.
:)

Netris? www.netris.org www.netris.be

HlpDsK wijzigde dit bericht 06-09-2007 11:18 (24%)

quote:
Nee...
Multiplayer kon volgens mij tot 8 personen.
8)7 Stom dat ik het niet meer weet hè. |:(

quote:
Fantomaz schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:51:
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben.
Ik zoek niet een spel waarvan ik de naam kwijt ben, maar een spel wat moet voldoen aan een paar dingetjes.

Wat ik zoek is een simpel racespel. Niet de fantastisch ogende spellen van deze tijd, maar een grafisch wat simpeler spel, wat wel te besturen is met een racestruur.
Reden hiervoor is dat mijn zoontje van 4 zo'n stuur heeft gekregen en nu natuurlijk ook wil racen 8).
Je zit hier inderdaad helemaal verkeerd,=maar kijk eens naar deze klassieker: http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_(video_game)

Als je meer tips wil moet je maar ff een apart topic openen en dan ook zeggen wat voor PC je zoontje heeft. Heb je uberhaupt zelf al gezocht?

Op zoek naar een platformspel (DOS) waarin je een soort ruimtecapsule bestuurde met een rat erin (die zag je niet in het spel zelf verder, alleen in het scherm waarin je je wapens kon kiezen). De kleur van die capsule kon je zelf bepalen. View was top-down. Executable waarschijnlijk rwg.exe maar het is nogal lang geleden. :P

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Ik zoek een heel simpel spel wat ik vroeger speelde. Het bestaat uit een vierkant zwart vlak met daarop een aantal straten en kruispunten. Op elk kruispunt staat een stoplicht wat je aan/uit kan zetten om zo de auto's door te laten rijden. Doel van het spel was dus om het verkeer te regelen. Hoe langer het spel duurde hoe meer auto's er kwamen en hoe sneller je de stoplichten moest bedienen. Dus uit meer dan zwart veld met straatjes, autoblokjes en stoplichten bestond 't spel niet. Anyone know the name/game/link? :)

wed-tips Go Portland Trailblazers!

Ik heb ooit op een blauwe maandag een side-view vliegspelletje gedaan. Het was in een soort van manga achtige stijl. Ik heb dit nog onder DOS gespeeld. De wapens die je had waren zwaar over de top.
Het meest recente spel waar het eventueel mee te vergelijken is is Jets'n guns. Maar dat is het niet.
Opstartscherm doet denken aan Gaolden Axe, voor zover ik kan herinneren.

Meer weet ik niet meer van het spel... Ik hoop maar dat IEMAND hier iets aan heeft....

Alvast _/-\o_

Ik zoek ook nog een spel van vroeger. Ik weet absoluut niet welk jaar maar je reed op een soort motor en dan had je arena's en daar had je dan andere computer bots die ook op zon motor reden. Je kon dan op elkaar schieten en wanneer je 1 deel van een arena had uitgespeeld kon je door een deur naar een andere arena. Zo had je dan volgens mij bij elk lvl 3 arena's. Je kon ook een soort strepen achter je aan trekken en dan was dat een soort schild die heel even bleef staan die je beschermde tegen kogels en waar je zelf wel doorheen kon rijden maar de vijand niet.

Weet iemand welk spel ik bedoel? Het is voor de PC en die speelde ik op een pc waar je kleine floppys en die monster floppys in moest doen.

speeder1988 wijzigde dit bericht 10-09-2007 14:35 (8%)

quote:
Cyphax schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:23:
Op zoek naar een platformspel (DOS) waarin je een soort ruimtecapsule bestuurde met een rat erin (die zag je niet in het spel zelf verder, alleen in het scherm waarin je je wapens kon kiezen). De kleur van die capsule kon je zelf bepalen. View was top-down. Executable waarschijnlijk rwg.exe maar het is nogal lang geleden. :P
Toevallig niet Xenon2?

quote:
De Butler schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:22:
Ik heb ooit op een blauwe maandag een side-view vliegspelletje gedaan. Het was in een soort van manga achtige stijl. Ik heb dit nog onder DOS gespeeld. De wapens die je had waren zwaar over de top.
Het meest recente spel waar het eventueel mee te vergelijken is is Jets'n guns. Maar dat is het niet.
Opstartscherm doet denken aan Gaolden Axe, voor zover ik kan herinneren.

Meer weet ik niet meer van het spel... Ik hoop maar dat IEMAND hier iets aan heeft....

Alvast _/-\o_
Hmm, klinkt als U.N. Squadron, maar die is voor zover ik weet niet onder DOS uitgekomen....ach ja, hier toch wat screenshots
Tijd voor een hele vage omschrijving.

Een spel wat je met 2 personen kunt spelen. Je bent een spion. Het speelt zich af in een soort hotel lobby ofzo, compleet met plantjes en liften. Je kunt voor elkaar vallen zetten (wat ook meteen het hele doel van het spel is). Bijvoorbeeld in een kamerplant een val zodat die af gaat wanneer je tegenstander voorbij loopt.

Hoop dat iemand er iets mee kan. Het is overigens voor de PC. Of er meer versies van zijn weet ik niet.

EDIT:

Nu ik in dit topic ben komen toch weer wat goeie tijden naar boven diep in m'n gedachten. Dus zoek ik meteen nog een spel.

2D, je kijkt van bovenaf op je ruimteschip (het was een blauw schip, vrij puntig) en het doel was om naar verschillende planeten te vliegen en daar voor "mensen" opdrachten te voltooien. Zo kon je ook je schip upgraden (sterkere wapens, betere/langere schilden en een soort hyperspeed ofzo). Ik heb totaal geen idee van de naam maar ik denk er wel mensen zijn die dit weten.

BVD!

The Realone wijzigde dit bericht 10-09-2007 22:25 (35%)

|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||

The Joy of Posting

quote:
The Realone schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:15:
Tijd voor een hele vage omschrijving.

Een spel wat je met 2 personen kunt spelen. Je bent een spion. Het speelt zich af in een soort hotel lobby ofzo, compleet met plantjes en liften. Je kunt voor elkaar vallen zetten (wat ook meteen het hele doel van het spel is). Bijvoorbeeld in een kamerplant een val zodat die af gaat wanneer je tegenstander voorbij loopt.

Hoop dat iemand er iets mee kan. Het is overigens voor de PC. Of er meer versies van zijn weet ik niet.
Klinkt als Spy vs. Spy eigenlijk.

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

quote:
Khaine schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:19:
[...]

Klinkt als Spy vs. Spy eigenlijk.
Hmm nee, die is te oud. Het spel is wat jonger.

|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||

quote:
The Realone schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:21:
[...]

Hmm nee, die is te oud. Het spel is wat jonger.
Ik dacht ook spy vs. spy. Misschien is er wel een recentere versie van? Zowieso, bestaan er minstens twee spy vs. spy's. Als je 4/5 items moets verzamelen en daarna de deur naar het vliegveld moest vinden dan in het spy vs. spy. Bij ons thuis ook wel "lange neuzen" genoegd. Ach ja, die goede oude C64 tijd. :)

Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws