[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topic
Nee, die was het niet. Die klassieker had ik wel herkendquote:
Het spel had wel vrolijke kleuren. Sorry, voor de rest weet ik er niets meer van
Deruxian wijzigde dit bericht 10-08-2007 20:02 (12%)
Reg. datum: 28 september 2006
Tevens ben ik op zoek naar een ander spel. Het kan zelfs zijn dat bovengenoemd spel en dit spel hetzeflde zijn
Hoe heten deze twee spellen? Het is i.i.g. NIET Commandos 4.
Real Eyes, Realise, Real Lies
Reg. datum: 27 augustus 2000
Lost vikings dan?quote:Deruxian schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:01:
[...]
Nee, die was het niet. Die klassieker had ik wel herkend
Het spel had wel vrolijke kleuren. Sorry, voor de rest weet ik er niets meer van
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lost_Vikings
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Reg. datum: 31 januari 2006
Call of Duty? Daar moet je je op een gegeven moment voordoen als duitse officier om een duits slagschip op te komen.quote:smeerbartje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:15:
Tevens ben ik op zoek naar een ander spel. Het kan zelfs zijn dat bovengenoemd spel en dit spel hetzeflde zijn. In dit spel moet je je op een gegeven moment voordoen als Duitse officier ofzo. Je laat de vijand dus denken dat je één van hen bent.
Sometimes an apple is just an apple
Het "verhaal" draait om een alternatieve werkelijkheid waar de Nazis met behulp van een tijdmachine de tweede wereldoorlog gewonnen hebben en jij bent terug in de gereisd om die tijdmachine te vernietigen. Het grootste deel van de tijd speelt het spel zich af tijdens de tweede wereldoorlog, maar tegen het eind speel je ook in de verre toekomst.
Core 2 Duo E4400, 2GB, HD4850, Vista 32bit - EEE 901 - Nikon D50, 12-24 mm, 18-55 mm, 70-300mm, SB-600
Was uit de DOS periode, een spel genaamd naar het hoofdpersoon, lijkt heel erg veel op Prince, maar is ouder. Zelfde concept, vergelijkbaar met pitfall.
Was in EGA modus en denk dat het spel van rond 1990 was. Je liep van level naar level (als Prince) en moest daarbij van object naar object springen, ondertussen items collecten.
Owja, spel was uit dezelfde periode als Ducktales, graphics leken er trouwens wel veel op....
Ik weet dat het weinig info is, maarja, ik heb dan ook nog maar 1 beeld in gedachte, het beginveld
Blijvende onder de naam Administrator en voor de hyverz onder ons...
Als ik het goed heb, stamt het uit dezelfde periode als Kreed.
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Breed misschien?quote:Undeclinable schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:24:
Ik zoek een FPS van een jaar of 3/4 oud gok ik. Het enige dat ik nog weet is dat het zich volgens mij afspeelde op een buitenaardse planeet en de naam van het spel was één woord, beginnend met een 'B'.
Zal 'm wel niet zijn aangezien de naam wel zoveel op Kreed lijkt dat je je het vast wel herinnerd had.
Het is 'm welquote:PromoX schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:46:
[...]
Breed misschien?
Zal 'm wel niet zijn aangezien de naam wel zoveel op Kreed lijkt dat je je het vast wel herinnerd had.
Thanks.......mmmm.......in m'n herinnering was de demo wel ok, jammer alleen dat niemand het daar mee eens was als ik de recensies zo lees
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Het was, voor die tijd, ontzettend mooi en dat kwam waarschijnlijk door hoe het spel was opgezet. 3D maar je kon niet vrij lopen.
Je zat als het ware in een soort film waar je dan weer naar het volgend stukje spel werd geloodst. Tijdens dat verplaatsen kon je zelf niks doen, het spel liep(of vloog eerder) dan verder in die ruimte naar het volgende stukje spel. Waar je dan weer de tegenstanders stuk moest schieten.
De hele setting was futuristisch. Gangenstelsels, aliens als tegenstanders. Dikke worm-achtige tegenstanders... dat is wat ik me kan herinneren. Het spel stond op 2 cd's volgens mij. Lange laadtijden tussen de stukjes.
System shock is de eerste naam wat bij me op komt maar heb daar net wat plaatjes van opgezocht en lijkt er niet eens op.
Ben benieuwd..
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
Reg. datum: 13 juni 2005
de pre quel van HoMM heette volgens mij King's Bounty. Misschien dat dit hem isquote:Zarkov schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:13:
[...]
Misschien eentje vanuit de Heroes of Might and magic Serie?
De eerste daarvan is ook al vrij oud.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_might_and_magic
Of age of wonders?
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Wonders
Trollimmie Mage (The Inner Circle - Trollbane)
Reg. datum: 20 februari 2004
Volgens mij is het Creature Shockquote:vulcan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:31:
ik zoek een spel voor de PC van ongeveer 15 jaar geleden.
Het was, voor die tijd, ontzettend mooi en dat kwam waarschijnlijk door hoe het spel was opgezet. 3D maar je kon niet vrij lopen.
Je zat als het ware in een soort film waar je dan weer naar het volgend stukje spel werd geloodst. Tijdens dat verplaatsen kon je zelf niks doen, het spel liep(of vloog eerder) dan verder in die ruimte naar het volgende stukje spel. Waar je dan weer de tegenstanders stuk moest schieten.
De hele setting was futuristisch. Gangenstelsels, aliens als tegenstanders. Dikke worm-achtige tegenstanders... dat is wat ik me kan herinneren. Het spel stond op 2 cd's volgens mij. Lange laadtijden tussen de stukjes.
System shock is de eerste naam wat bij me op komt maar heb daar net wat plaatjes van opgezocht en lijkt er niet eens op.
Ben benieuwd..
Rise of the Triad?quote:smeerbartje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:15:
Sorry, wist niet van het bestaan van dit topicHad dus een ander topic geopend met een vraagje over een spel dat ik vier jaar geleden gespeeld heb. Het gaat over een First Person Shooter waarin je in een later level een gasmasker opzet en door een metalen gangenstelsel. Je komt hier d.m.v. een lift.
Tevens ben ik op zoek naar een ander spel. Het kan zelfs zijn dat bovengenoemd spel en dit spel hetzeflde zijn. In dit spel moet je je op een gegeven moment voordoen als Duitse officier ofzo. Je laat de vijand dus denken dat je één van hen bent.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan
Op een pc destijds heb ik een spelletje gehad (kon toen ook al wat ouder zijn) waarin je kon rondlopen in een stad in een soort van 3D-view in een venster (ongeveer 1/3e van je scherm, linksboven als ik mij niet vergis). Dit 3D view lopen beperkte zich wel tot "blok vooruit, bocht 90 graden naar links/rechts etc. Je kon ook de stad uit, dan kreeg je een soort top-down view, en dan kon je naar andere steden of kerken lopen.
Je kon ook een herberg in, of shops waar je wapens e.d. kon kopen.
Ik kan mij herrinneren dat ik de stad uitgelopen was, en dat een eindje naar rechtsonder een soort catherdraal was waar heel erg veel boeken te vinden waren. Door het lezen van boeken kon je je intelligentie-skills verhogen (ook magic enzo).
Het was met 1 speler (dus niet Might and Magic) en ik kan mij herrinneren dat je kon levellen tot level 9 (maar dat om de een of andere reden zo rond level 5 er nergens meer vijanden waren).
Er zat verder geloof ik weinig kleur in het spel.
Het is uit de tijd dat ik nog niet/slecht engels kon dus kan goed zijn dat ik er weinig van begreep.
Iemand een idee?
Zie ook deze .Plan
Yep, dat is m.quote:
Was ik toch warm met mn 'shock'
Hier wat covers van dit spel, dat ziet er toch 'shocking' uit voor een spel wat op een 486 moet draaien?
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
Reg. datum: 28 september 2006
Misschien bedoel je Lost Eden? Erg vet spel kan ik me herinneren. De soundtrack was nog vetter!quote:vulcan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:31:
ik zoek een spel voor de PC van ongeveer 15 jaar geleden.
Ben benieuwd..
[edit]
aaahhh.... ik ben er stil van.
smeerbartje wijzigde dit bericht 15-08-2007 21:52 (4%)
Klinkt een beetje zoals Menzoberranzan. Wellicht daarop verder googlen als het em niet is?quote:
Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !
Ik kan mij herinneren dat de gevechten echt top-down waren (en erg simpel getekent). Ook kan ik mij niet herinneren dat je meer dan één speelfiguurtje had.
Na door-googelen op deze naam: deze (Lands of Lore):

lijkt wel erg op het rondlopen in de steden/dorpjes. Je kon ook echt huisjes in en daar spullen kopen of dingen bij de herbergier oid... (maar volgens mij is dit hem dus ook niet).
EMP wijzigde dit bericht 17-08-2007 15:32 (31%)
Zie ook deze .Plan
Reg. datum: 03 augustus 2004
Mortal Wombat!
Reg. datum: 03 augustus 2004
Edit: @Empiequote:Shao Kahn schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:06:
Arena? Daggerfall?? Enige probleem is dat die niet Top down zijn, ook niet buiten de stad.. verder klopt het wel.
Mortal Wombat!
Reg. datum: 01 april 2004
ik heb vroeger weleens een spel gespeeld, kan goed al 12 jaar geleden zijn, het was een soort van command en conquer, je moest ook een basis bouwen met soldaatjes en dan ook gebieden veroveren en zo, ik weet alleen niet meer hoe het heet, het was niet futoristisch net als command en conquer maar gewoon met mensjes zeg maar en jeepjes en vrachtauto's, ik dacht dat het iets was met de naam war commander of zo iets maar weet het niet meer, iemand ideeen?
Groeten Léon
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.