Reg. datum: 12 februari 2004
Das eerder 3 jaar geledenquote:
Xbox 360 Gamertag: Thrace Grumble
GoT Index » Spielerij - Games & Discussies » [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Das eerder 3 jaar geledenquote:
Xbox 360 Gamertag: Thrace Grumble
Heb nu een Animated PNG icon. Werkt in alle moderne browsers (Firefox en Opera).
slipstream 5000?quote:The Triad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:38:
Goh ik zoek een PC spel. Het draaide geloof ik of Windows 95/98/Me en het was een racespel.
Science Fiction. Het was met een soort vliegtuigen die over een weg vliegen (maar niet kunnen opstijgen maar wel vleugels hadden). In de race kon je bonussen oppikken zoals 'meer gewicht' of 'minder gewicht'. Je kon geloof ik, maar dat weet ik niet zeker, geld verdienen met je raceding en dan een nieuwe kopen of upgrades kopen, er zat dacht ik ook schieten in het spel. Het spel was in het Engels.
Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !
Heb nu een Animated PNG icon. Werkt in alle moderne browsers (Firefox en Opera).
Spelling is een keuze
DM me
Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!
Ik denk America's Army. Heb je ook zo'n level met een brugquote:Geckoo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:01:
Ik heb ook een vraagje,
ik heb een tijd geleden (anderhalf jaar geleden) een first person shoot him up gespeeld en op een gegeven moment kwam ik in een level wat zich op een brug afspeeld.
het is een brug welke kapot is geschoten, er overal auto wrakken liggen en onderandere ook 1 auto bus. In deze autobus lagen veel power-ups/pick ups)
ik weet niet voor welk platform het is maar het zou alleen XBOX of PC kunnen zijn.
en volgens mij kan ik switchen tussen de verschillende team members van mijn squad.
iemand een idee???
Nikey wijzigde dit bericht 08-08-2007 15:21 (2%)
Reden: OS informatie toegevoegd
Klinkt als een soort civilization, misschien een uitbreiding op deel 3 of 4 ?quote:Nikey schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:19:
Ik zoek een turn based strategy spel voor de PC (zowel gespeeld op XP als op 98se) z'n beetje 7 tot 10 jaar oud. Het was een soort spel bord met een landkaart verdeeld in een aantal vlakjes en dan was de bedoeling om een bepaald gebied te veroveren of om bepaalde grondstoffen te verzamelen. Qua wapentuig was het voornamelijk futuristische vliegtuigen vaak boven water. Het heeft wel wat weg van Advance Wars alleen ouder en ook iets minder gericht op oorlog voeren. Ook kan ik mij herinneren dat er verschillende volken waren waar mee gespeeld kon worden. Grafisch was het niet super overtuigend alleen het was wel erg speelbaar en uitdagend.
Goh ik ken een MSX game die daar ook HEEL erg op lijkt:quote:brama schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:24:
Haha, dat idee is dus gejat van een C64 (en evt andere platformen) spel genaamd trailblazer.
Precies hetzelfde concept, alleen dan met een stuiterend balletje ipv spaceship. En de balken waren opgebouwd uit tegels, waarbij elke kleur tegel iets anders betekende (neutraal, afremmen, versnellen, extra hoog springen, etc).
Zeer gaaf spel! En heel gaaf was dat je ook zelf de levels kon maken.
Linkje: http://www.c64-wiki.de/index.php/Trailblazer

Where i come from we have no bunghole....
Ik heb even gegoogled en het is niet Civilization/Conolization of een uitbreiding daarvan.quote:Khaine schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:15:
[...]
Klinkt als een soort civilization, misschien een uitbreiding op deel 3 of 4 ?
Dat slurpen kan ik niet thuisbrengen maar verder klinkt het wel als Supaplexquote:McKillem schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:58:
Ik zoek een spel dat ik een hele tijd terug speelde.
Het had wel wat weg van pacman, alleen was je mannetje rood en dat je in een soort digitale wereld van die kringeltjes op te slurpen. Dat moest je op een bepaalde manier doen zodat je niet een bom op je hoofd krijgt.
Ik ben heel slecht in het beschrijven van spellenMaar het is iig behoorlijk oud.
Je schoof door een wereld die bestond uit pcb en micochips.
Heb jemisschien nog meer details dan? Was het b.v. turn-based of realtime. Als het 1 van beiden was kun je met de andere al heel wat opties elimineren.quote:Nikey schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:52:
[...]
Ik heb even gegoogled en het is niet Civilization/Conolization of een uitbreiding daarvan.
Dat is um jaquote:pollo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:23:
[...]
Dat slurpen kan ik niet thuisbrengen maar verder klinkt het wel als Supaplex
Where i come from we have no bunghole....
Zoals ik in mijn intiele beschrijving al aangaf ging het om een turn based spel.quote:Khaine schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:54:
[...]
Heb jemisschien nog meer details dan? Was het b.v. turn-based of realtime. Als het 1 van beiden was kun je met de andere al heel wat opties elimineren.
En de setting is waarschijnlijk ook belangrijk. Is het allemaal futuristisch, of alleen die vliegtuigjes die je beschrijft.
Kortom, meer details waar mogelijk
quote:Elanthia schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:19:
Hee jongens,
Ik heb de MSX emulator ontdekt en zit me te verbazen over de kwaliteitvan de spelletjes waar ik vroeger zo gek op was. Maar toch erg leuk om het weer eens te spelen.
Er was ook een platformspelletje waar je met een Volkswagen Kevertje aan het rondspringen was. Weet iemand nog hoe het heette? Volgens mij had het een jongensnaam.
Alvast bedankt

Volgens mij bedoel je "City Connection" . Is later ook nog uitgekomen voor de NESquote:Elanthia schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:19:
Hee jongens,
Ik heb de MSX emulator ontdekt en zit me te verbazen over de kwaliteitvan de spelletjes waar ik vroeger zo gek op was. Maar toch erg leuk om het weer eens te spelen.
Er was ook een platformspelletje waar je met een Volkswagen Kevertje aan het rondspringen was. Weet iemand nog hoe het heette? Volgens mij had het een jongensnaam.
Alvast bedankt
Ik heb even gekeken wat outback is, dat lijkt heel erg veel op pooyan, alleen klopt jou beschrijving daarmee niet (helemaal)quote:Mr. Peinzend schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:56:
Ook ik zoek dus een spel. Het spel is volgens mij op de commodore uitgekomen, maar dat weet ik niet helemaal zeker, het kan ook een iets nieuwere computer zijn geweest. Ok dit is dus wat ik me herinner:
Blauw achtergrondscherm, allemaal zwevende (zeep)belletjes met daarin vlinders, met pijl en boog kon je die belletjes kapot schieten en dan vlogen de vlinders etc. eruit.
Het is geen outback, dat is namelijk waar ik als eerst aan dacht..
Ik hoop dat iemand mij aan dit spel kan helpen...

Sid Meyers Alpha Centauri?quote:Nikey schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:36:
[...]
Zoals ik in mijn intiele beschrijving al aangaf ging het om een turn based spel.Alles was futuristisch en had eigenlijk niets te maken met de aarde, volgens mij een andere sterrenstelsel. Mogelijk dat je ook andere planeten kon veroveren maar zeker weten doe ik het niet meer. Het speelveld was veel minder grafische dan Civilization. Het "speelbord" bestond uit vlakjes in alle mogelijke vormen met rechte lijnen en na elke turn kreeg je cut scenes te zien van het veld waar de vijand een aanval deed en/of waar jij een aanval deed. Een beetje zoals Advance Wars later. Het ook om niet aardse volkeren. Ik kan me nog herinneren dat het spelletje ook op z'n fameuze dubbel cd-rom heeft gestaan, het kan de "schemering" serie zijn geweest of die andere.
Helaas niet, grafisch lijkt Alpha Centauri te mooi, dit zou impliceren dat het spel wat ik zoek dus ouder dan 1999 moet zijn. Als Wikipedia lees over Alpha Centauri komen wel veel spel elementen mij bekend voor. Het zit wel in de juiste hoek, maar dus waarschijnlijk ouder.quote:
Nee helaas dat was hem niet. Hij leek eigenlijk niet zoveel op outback, maar dat is de titel die een kennis van mij aandroeg. De belletjes vlogen vrij rond, zonder hangende mannetjes etc..quote:Vaan Banaan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:23:
[...]
Ik heb even gekeken wat outback is, dat lijkt heel erg veel op pooyan, alleen klopt jou beschrijving daarmee niet (helemaal)
[afbeelding]
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Spielerij - Games & Discussies » [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus