Gathering of Tweakers

Quicksearch
@Da_DvD
Hier de quote. ;)

http://images.dailytech.com/nimage/5267_large_starsgen2.png
quote:
AMD puts second-generation "Stars" plans on its roadmap, now with more celestial names

AMD’s latest roadmap outlines plans for second-generation Stars quad, dual and single-core processors. Five second-generation Stars processors are in the pipeline for 2H’2008. The five variants include quad-core Deneb FX and Deneb, dual-core Propus and Regor, and single-core Sargas. The new processors drop into new Socket AM3 and AM2+ motherboards for backwards compatibility.

All second-generation Stars processors have new memory controllers with DDR3 and DDR2 memory compatibility. Taking advantage of DDR3 memory requires the use of a Socket AM3 motherboard. Socket AM2+ users can upgrade to second-generation Stars processors with a memory bandwidth penalty.

Second-generation Stars processors introduce AMD’s 45nm fabrication process. AMD plans to make a quick move to 45nm. The entire product lineup will move to 45nm within 2H’2008, unlike the move to 65nm, which began Q4’2006 and is still in process.

Succeeding Agena FX and Agena processors are the Deneb FX and Deneb cores. AMD has not set any specific details such as cache configuration or HyperTransport speeds yet. However, Deneb FX and Deneb processors will carry on with shared L3 caches and HyperTransport 3.0. AMD will offer Deneb FX in Socket AM2+/AM3 and land-grid array 1207+ socket configurations. Expect Deneb FX and Deneb cores to carry the Phenom FX and Phenom X4 names.

AMD’s Propus replaces Kuma in 2H’2008. Propus shares the same feature set as Kuma such as HyperTransport 3.0 and shared L3, however, specific cache sizes are unset. Expect Propus to continue with the Phenom X2 brand.

The AMD Athlon X2 Rana processor will have a short life span. AMD expects to debut the 65nm entry-level dual-core processor in 1H’2008 and replace it in 2H’2008 with Regor. Spica will face the same fate as Rana.

The single-core Spica has a half-year life cycle before Sargas in 2H’2008 replaces it. Expect Regor to carry the Athlon X2 name while Sargas carries the Sempron name. Features of the value AMD processors should be no different from its predecessors, with the exception of DDR3 memory support.
http://www.dailytech.com/...+Unveiled/article7913.htm

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-07-2007 14:06 (3%)

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

Als AMD aan het einde van het jaar toch deze processoren op de markt wil zetten wordt het dan niet eens tijd om chipsets te gaan uitbrengen voor socket AM2+ ? Tot op heden is daar nog maar bar weinig bekend over volgens mij.
Die komen samen met de cpu's, nVidia verscheept in oktober de eerste chipsets naar moederbord fabrikanten.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:20:
[...]

Zijn geen excuses, maar de waarheid.
Nee, er wordt gedaan alsof een goede prijs/prestatie verhouding opweegt tegen brute performance. Juist de opmars van AMD heeft bewezen dat het zo niet werkt, die opmars begon met superieure performance. Net zoals de terugval van AMD begon met de superieure perfomance van de C2D van Intel.
quote:
_Dune_ schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:07:
Als AMD aan het einde van het jaar toch deze processoren op de markt wil zetten wordt het dan niet eens tijd om chipsets te gaan uitbrengen voor socket AM2+ ? Tot op heden is daar nog maar bar weinig bekend over volgens mij.
Die komen eraan.

Ati. AMD :+

RD790 = Crossfire, high end, ondersteunt AMD's 4x4-platform, S1207
RX790 = gaat de RX690 vervangen, het grote verschil is HyperTransport 3.0
RS790 = DirectX 10 ondersteund
RS740 = DirectX 9 ondersteund

Nvidia

MCP78 deze willen ze vroeger introduceren dan gepland.
quote:
Naluh! schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:39:
[...]

Nee, er wordt gedaan alsof een goede prijs/prestatie verhouding opweegt tegen brute performance. Juist de opmars van AMD heeft bewezen dat het zo niet werkt, die opmars begon met superieure performance. Net zoals de terugval van AMD begon met de superieure perfomance van de C2D van Intel.
Ze lopen anders al 40 jaar mee op die manier, alleen de laatste 4 jaar en TB 1000Mhz waren sneller dan intel zijn tegehangers. Dus laat amd maar lekker goede prijs/perstatie verhouding houden en ik ben er al meer dan 8 jaar tevreden oven. ;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-07-2007 17:13 (69%)

quote:
mad_max234 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:02:

Ze lopen anders al 40 jaar mee op die manier, alleen de laatste 4 jaar en TB 1000Mhz waren sneller dan intel zijn tegehangers. Dus laat amd maar lekker goede prijs/perstatie verhouding houden en ik ben er al meer dan 8 jaar tevreden oven. ;)
Ik ben ook al zeer lang tevreden AMD gebruiker maar daar ging het niet om :P . Dat ik regelmatig AMD sympathisanten hier op tweakers zie zeggen dat ze op het punt staan om Intel te kopen (waaronder ik) of dit al gedaan hebben omdat ze het wachten moe zijn zegt voldoende dacht ik zo.

Dan gaat het niet over de "onwetende massa die toch altijd Intel wil omdat ze niet beter weten".

Het deel van de markt waar AMD momenteel nog wel competitief is, is ook nog eens het deel waarin je het hebt over slechts een paar tientjes prijsvoordeel. Op een complete pc van honderden euro's zet dat geen zoden aan de dijk.
We hebben het over paar tientje op een pc van 300 euro of minder, dat zijn een paar tientjes die je ergens anders aan kan besteden bevoorbeeld aan een beter videokaart of meer geheugen of meer opslag.

http://img482.imageshack.us/img482/9485/mand1yc0.jpg

Omdat jij makelijk meer kan uitgeven en die paar tientjes als los geld ziet iemand anders moet daarvoor 2 weken bij de superamarkt werk na schooltijd. (om maar de jonge tweakers als voorbeeld te nemen)

En ik ga gewoon niet meer geld uitgeven als ik toch niks beters voor krijg. ;)

En niet langer meer kan wachten??? Kan je pc met een amd X2 cpu iets niet meer dan wat een intel wel kan, dat is nieuw voor mijn. Leg dat eens uit? :D En in de zelfde prijs klasse is een AMD nog altijd sneller als je voor dit soort bedragen een pc koopt.

mad_max234 wijzigde dit bericht 05-07-2007 13:10 (11%)

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:47:
We hebben het over paar tientje op een pc van 300 euro of minder, dat zijn een paar tientjes die je ergens anders aan kan besteden bevoorbeeld aan een beter videokaart of meer geheugen of meer opslag.

[afbeelding]
Iemand die een PC van slechts 300 euro koopt zal zich sowieso weinig zorgen maken over het kopen van een videokaart, laat staan dat ze veel baat hebben bij 2 GB geheugen of meer. Overigens kan ik met de beste wil ter wereld geen PC samenstellen voor 300 euro die ik zelf zou kopen. Wees eens eerlijk: wat is de nieuwwaarde van jouw "hoofd-pc"?
quote:
Omdat jij makelijk meer kan uitgeven en die paar tientjes als los geld ziet iemand anders moet daarvoor 2 weken bij de superamarkt werk na schooltijd. (om maar de jonge tweakers als voorbeeld te nemen)
Precies de reden dat ik destijds AMD kocht :P Maar het gaat hier om maar een heel klein gedeelte van de consumenten.
quote:
En ik ga gewoon niet meer geld uitgeven als ik toch niks beters voor krijg. ;)
Mijn punt is dat je juist wél iets beters krijgt van Intel op dit moment. AMD heeft na de X2 6000+ voor rond de 150 euro gewoon geen antwoord meer op Intel. En in dezelfde prijsklasse vind je de 6420 C2D van Intel. En als ik zo snel even de performance in games van die 2 bekijk ontlopen ze elkaar niet echt veel.
quote:
En niet langer meer kan wachten??? Kan je pc met een amd X2 cpu iets niet meer dan wat een intel wel kan, dat is nieuw voor mijn. Leg dat eens uit? :D En in de zelfde prijs klasse is een AMD nog altijd sneller als je voor dit soort bedragen een pc koopt.
Allereerst heb ik geen X2 maar een A64 3200+, niet iedereen koopt meteen een nieuwe generatie CPU's zodra die uitkomt. Iemand die zo op de tientjes let als jij zou dat toch zelf ook moeten kunnen bedenken ;) . Maar een upgrade is voor mij echt nodig als ik een beetje wil kunnen blijven gamen het komende jaar. Ten tweede: AMD lijkt zo rond de 150 euro ongeveer gelijkwaardig te zijn aan Intel als het op het spelen van games aankomt. Afwachten hoe dit zit als Intel de prijzen verder verlaagt deze maand. Niet in het voordeel van AMD waarschijnlijk aangezien de 6000+ voor hun het beste is wat ze kunnen bieden op dit moment.

Verder is voor mij het overklokpotentieel vrij belangrijk, dat wordt in de traditionele prijs/prestatie vergelijkingen niet meegewogen maar bij mij wel degelijk. Als we dat mee gaan tellen is de conclusie voor AMD verpletterend, niks meer en niks minder.

Overigens had ik al lang een upgrade gedaan als AMD niet besloten had socket 939 te dumpen. Maar omdat er daar tov AM2 cpu's geen redelijke geprijsde processors te vinden waren besloot ik maar te wachten tot de volgende generatie. Dan moeten ze alleen niet constant de launch voor zich uit schuiven. Wachten tot maart/april 2008 voordat de phenom x2 op de markt komt gaat hier gewoon niet gebeuren :) .
Ik stop ermee want jij snap me niet of wil mij niet snappen.

Ik koop altijd pc rond die prijs en voor die prijs heb ik niks beters bij intel, en ik kijk wel degelijk naar de hardware. Dus wat wilde je zeggen? :P En hoeveel kopen wel er niet een E4300 of een E6300 en oc niet? Geef daar eens antwoord op.

De vernieuwde waarde? Ik hoef geen vernieuwnde waarden te hebben als mijn pc maar doet wat ik er mee moet doen. ;) En soms koop ik ook hardware als hobby, wil ik gewoon wat nieuws. Vaak naar 1 jaar koop ik weer wat nieuws ben ik weer 200 euro kwijt(cpu+mobo en soms geheugen) en blaas jou E6600 systeem dat je voor 1000+ euro heb gekocht er waarschijnlijk dik uit. :)

Ik blijf elk jaar er dik op vooruit gaan en dat voor deze prijs ik vind het prima wat amd neer zet en bij intel ben ik niet beter af. En met mijn zouden er heel veel mensen beter af zijn bij AMD dan met hun celeron
quote:
[...]
Precies de reden dat ik destijds AMD kocht :P Maar het gaat hier om maar een heel klein gedeelte van de consumenten.
Je heb vast nog geen eigen huis en een gezin, want er zijn meer mensen die die paar tientje hard nodig hebben voor ander zaken dan voor een pc die morgen de helft waard is. En alles ook gewoon kunnen op een snelle pc die 4x minder kost. Maar nu ga ik erg offtopic. ;)

Je kan goed nog thuis wonen, ja dan heb je ook nog geen iedee van wat het leven allemal kost. :P

mad_max234 wijzigde dit bericht 05-07-2007 15:20 (22%)

Idd wij tweakers zijn niet de grootste groep. Overclockers zijn misschien maar 1-2% van alle pc gebruiker. Tweakers misschien iets meer.

Meeste mensen willen een zo goedkoop mogelijke pc. Het mag niets kosten moet wel alles kunnen. Daarom kopen die lui ook laptops van 400 euro. Is toch duur genoeg ? waarom is hij nou zo traag is net nieuw ?

Tja prijs maakt wel degelijk veel uit. En inderdaad als je niet meer thuis woont is alles duur genoeg.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:07:
Ik stop ermee want jij snap me niet of wil mij niet snappen.
Jij snapt mij iig duidelijk niet :) .
quote:
Ik koop altijd pc rond die prijs en voor die prijs heb ik niks beters bij intel, en ik kijk wel degelijk naar de hardware. Dus wat wilde je zeggen? :P En hoeveel kopen wel er niet een E4300 of een E6300 en oc niet? Geef daar eens antwoord op.
Dan zit je dus in het Ulltra-budget segment ja :) . Precies het segment waar AMD idd nog wel wat in de melk te brokkelen heeft. Het onderschrijft mijn bewering dat AMD daar weer naar afglijdt, boven de 150 euro heeft het al niks te bieden meer en op 150 euro zijn Intel en AMD ongeveer gelijkwaardig, met Intel als ruime winnaar als je naar overklokbaarheid kijkt. Dat zijn harde feiten en geen interpretaties.
quote:
De vernieuwde waarde? Ik hoef geen vernieuwnde waarden te hebben als mijn pc maar doet wat ik er mee moet doen. ;) En soms koop ik ook hardware als hobby, wil ik gewoon wat nieuws. Vaak naar 1 jaar koop ik weer wat nieuws ben ik weer 200 euro kwijt(cpu+mobo en soms geheugen) en blaas jou E6600 systeem dat je voor 1000+ euro heb gekocht er waarschijnlijk dik uit. :)
Als je elk jaar upgrades doet uit "hobby" hoef jij je iig geen zorgen te maken over een paar tientjes ;) . Je vergelijking tussen een upgrade van 200 euro van materiaal dat nog niet eens op de markt is en een compleet nieuw systeem kopen is wel heel vergezocht overigens :D . Maar geef eens antwoord op mijn vraag wat de nieuwwaarde is van de hardware die op dit moment in jouw "hoofd"-pc zit. het zou mij verbazen als dat niet (veel) meer is dan 300 euro.
quote:
Ik blijf elk jaar er dik op vooruit gaan en dat voor deze prijs ik vind het prima wat amd neer zet en bij intel ben ik niet beter af. En met mijn zouden er heel veel mensen beter af zijn bij AMD dan met hun celeron
En toch slaagt AMD er niet in deze mensen voor zich te winnen blijkbaar, wat maar weer eens aantoont hoe belangrijk het is om performance king te zijn. Mensen willen gewoon bij het winnende team horen.
quote:
Je heb vast nog geen eigen huis en een gezin, want er zijn meer mensen die die paar tientje hard nodig hebben voor ander zaken dan voor een pc die morgen de helft waard is. En alles ook gewoon kunnen op een snelle pc die 4x minder kost. Maar nu ga ik erg offtopic. ;)

Je kan goed nog thuis wonen, ja dan heb je ook nog geen iedee van wat het leven allemal kost. :P
Juist omdat ik heel goed weet wat het leven allemaal kost ga ik niet zitten miepen over een paar tientjes. Op een internet pc van 300 euro is dat nog interessant maar ik upgrade voornamelijk om de nieuwere games te kunnen blijven spelen. Als ik het ding alleen gebruikte om te internetten en briefjes te tikken had ik mijn xp 2500 hier nog wel staan. Misschien zelfs mijn 1,13 ghz Thunderbird nog wel.
quote:
Astennu schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:32:
Idd wij tweakers zijn niet de grootste groep. Overclockers zijn misschien maar 1-2% van alle pc gebruiker. Tweakers misschien iets meer.
Onder tweakers zal het wel iets hoger liggen lijkt me ja. Als je kijkt naar de populariteit van de OC threads. Vooral de AMD threads doen het altijd goed.

Edit: volgens jouw specs en die van Mad Max zijn jullie allebei overklokkers trouwens. En ik ben dat ook. 3 uit 3 dus. En als je al overklokker objectief wil blijven kan je volgens mij toch echt niet anders dan toegeven dat je op dit moment bij Intel gewoon meer "bang for your buck" krijgt.
quote:
Meeste mensen willen een zo goedkoop mogelijke pc. Het mag niets kosten moet wel alles kunnen. Daarom kopen die lui ook laptops van 400 euro. Is toch duur genoeg ? waarom is hij nou zo traag is net nieuw ?

Tja prijs maakt wel degelijk veel uit. En inderdaad als je niet meer thuis woont is alles duur genoeg.
Wat allemaal niks afdoet aan het feit dat AMD gewoon keihard moet werken om komend jaar competitief met Intel te zijn, en niet alleen in het ultra-budget segment. Want daar wordt AMD naar toe geduwd door Intel. De 6000 X2 is het beste wat ze hebben en als ze pas in maart/april met de Phenom x2 komen hebben ze echt een probleem.

Naluh! wijzigde dit bericht 05-07-2007 16:29 (12%)

quote:
Naluh! schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:20:
[...]

Onder tweakers zal het wel iets hoger liggen lijkt me ja. Als je kijkt naar de populariteit van de OC threads. Vooral de AMD threads doen het altijd goed.

[...]
Wat allemaal niks afdoet aan het feit dat AMD gewoon keihard moet werken om komend jaar competitief met Intel te zijn, en niet alleen in het ultra-budget segment. Want daar wordt AMD naar toe geduwd door Intel. De 6000 X2 is het beste wat ze hebben en als ze pas in maart/april met de Phenom x2 komen hebben ze echt een probleem.
Gozer wat ben je aan het doen. Je lijkt wel een Cheeta II man. Denk even na denk je echt dat veel mensen overclocken ? Laat staan het kennen ? van de mensen die het kennen durft 90% het niet of zo. En echt bijna niemand doet dat. Dus overclock prestaties zijn niet interessant. Alleen maar om te kunnen zien hoeveel rek er nog in een ontwerp zit. Daarbij gaat de performance per watt omlaag je gaat soms bijna het dubbele aan het stroom verbruiken om 10-20% extra performance te hebben. Niet nuttig IMO.

En ja AMD heeft geen High end cpu op dit moment. Maar ook daar geld hoeveel mensen kopen die ? ook daar weer 90% van alle pc gebruiker hebben een low / mid range CPU. In de server markt heb je wel veel vraag naar de snellere cpu's. Maar ook daar zijn de meeste servers gewoon nog dual core. En geen Quad core. Dus het is nog niet verloren.

Ja ze moeten met een nieuw ontwerp komen dat de C2D kan bijhouden. Maar Intel heeft 2 jaar terug met hetzelfde probleem gezeten en dat was toen ook geen probleem ?

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:28:
[...]

Gozer wat ben je aan het doen. Je lijkt wel een Cheeta II man. Denk even na denk je echt dat veel mensen overclocken ? Laat staan het kennen ? van de mensen die het kennen durft 90% het niet of zo. En echt bijna niemand doet dat. Dus overclock prestaties zijn niet interessant. Alleen maar om te kunnen zien hoeveel rek er nog in een ontwerp zit. Daarbij gaat de performance per watt omlaag je gaat soms bijna het dubbele aan het stroom verbruiken om 10-20% extra performance te hebben. Niet nuttig IMO.
Jij overklokt toch? Ik ook en Mad max volgens zijn specs ook. Genoeg mensen die het dus interessant vinden hier blijkbaar. En Cheeta II ken ik niet :P . Maar ik zeg misschien dingen die een fanboy niet leuk vindt om te horen, waarmee ik niet zeg dat je een fanboy bent overigens. Wie de schoen past trekke hem aan zeg ik altijd maar :P . Zoals ik al vaker aangaf: ik ben zelf een AMD fan en heb nog nooit een Intel gekocht maar ik blijf wel objectief.
quote:
En ja AMD heeft geen High end cpu op dit moment. Maar ook daar geld hoeveel mensen kopen die ? ook daar weer 90% van alle pc gebruiker hebben een low / mid range CPU. In de server markt heb je wel veel vraag naar de snellere cpu's. Maar ook daar zijn de meeste servers gewoon nog dual core. En geen Quad core. Dus het is nog niet verloren.
Je onderschat de impact van High end cpu's, op een cpu van 80 euro maakt een cpu bakker misschien een tientje winst. Op een cpu van 500 euro maak hij honderden euro's winst, je moet al snel 10 budget cpu's verkopen om dezelfde winst te behalen voor het verkopen van 1 high-end cpu :)
quote:
Ja ze moeten met een nieuw ontwerp komen dat de C2D kan bijhouden. Maar Intel heeft 2 jaar terug met hetzelfde probleem gezeten en dat was toen ook geen probleem ?
Jij denkt dat AMD dezelfde reserves in kan zetten als Intel? Als dat zo was had AMD idd niet echt een dringend probleem...

Maar ik HOOP echt vanuit de grond van mijn hart dat AMD dit overleeft (liefst zonder overgenomen te worden oid). Het verleden heeft geleerd dat echt niemand er beter van wordt als er te weinig concurrentie is. Toen AMD performance king was bleven de prijzen van de X2's ook absurd lang stabiel, gewoon omdat er geen enkele noodzaak was ze omlaag te doen, Intel kon er toch niet tegen opboksen.
De celeron is nog steeds de meest verkocht cpu te wereld, dus daar zit echt nog wel markt. Ja AMD kan nu de C2D en de nodige prijs daling heeft gehad (want daarvoor wonnen ze bijna geen markt aandeel terug ;) ) en de K8 al 4 jaar. Dat ze er niet meer tegen op boxen maar gelukkig worden en eerste K10 core volgende maand verzonden.

Want allen pestatie is ook niet alles zoals intel heeft gemerkte hadden ook echt een prijsdaling nodig om weer martkaandeel terug te winnen. (en dan heb ik het niet over de recentie prijsdaling)

En ik snap je wel, maar de vlieg gaat voor 95% niet op, en voor die andere 5% heb je gelijk. ;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 05-07-2007 17:11 (8%)

quote:
Naluh! schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:40:
[...]

Jij overklokt toch? Ik ook en Mad max volgens zijn specs ook. Genoeg mensen die het dus interessant vinden hier blijkbaar. En Cheeta II ken ik niet :P . Maar ik zeg misschien dingen die een fanboy niet leuk vindt om te horen, waarmee ik niet zeg dat je een fanboy bent overigens. Wie de schoen past trekke hem aan zeg ik altijd maar :P . Zoals ik al vaker aangaf: ik ben zelf een AMD fan en heb nog nooit een Intel gekocht maar ik blijf wel objectief.

[...]
Je onderschat de impact van High end cpu's, op een cpu van 80 euro maakt een cpu bakker misschien een tientje winst. Op een cpu van 500 euro maak hij honderden euro's winst, je moet al snel 10 budget cpu's verkopen om dezelfde winst te behalen voor het verkopen van 1 high-end cpu :)

[...]
Jij denkt dat AMD dezelfde reserves in kan zetten als Intel? Als dat zo was had AMD idd niet echt een dringend probleem...

Maar ik HOOP echt vanuit de grond van mijn hart dat AMD dit overleeft (liefst zonder overgenomen te worden oid). Het verleden heeft geleerd dat echt niemand er beter van wordt als er te weinig concurrentie is. Toen AMD performance king was bleven de prijzen van de X2's ook absurd lang stabiel, gewoon omdat er geen enkele noodzaak was ze omlaag te doen, Intel kon er toch niet tegen opboksen.
Ik heb geoverclockt ja. Tegenwoordig alleen maar underclocken voor performance per watt.

En ja ik snap ook wel dat er meer geld verdient wordt op high end cpu's maar even is het geen ramp.

En ik snap dat intel 12x zo groot is en dat is ook een giga probleem maar goed het is even niet anders. Om die reden en omdat intel gewoon agressief is en oneerlijk concurreert wil ik alleen maar AMD.

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:04:
De celeron is nog steeds de meest verkocht cpu te wereld, dus daar zit echt nog wel markt. Ja AMD kan nu de C2D en de nodige prijs daling heeft gehad (want daarvoor wonnen ze bijna geen markt aandeel terug ;) ) en de K8 al 4 jaar. Dat ze er niet meer tegen op boxen maar gelukkig worden en eerste K10 core volgende maand verzonden.
Dude, niet om lullig te doen maar zou je dit even wat beter kunnen formuleren want zo kan ik er geen brood van bakken.

Het is sowieso misschien een aanrader om wat meer op je spelling te letten want er zitten nogal wat fouten in jouw posts, nogmaals: niet om lullig te doen maar het houdt de boel voor ons een stuk leesbaarder als je er een beetje aandacht aan besteedt. Af en toe een foutje valt niemand over maar ik probeer zelf ook altijd de boel een beetje leesbaar te houden ;) .
quote:
Want allen pestatie is ook niet alles zoals intel heeft gemerkte hadden ook echt een prijsdaling nodig om weer martkaandeel terug te winnen. (en dan heb ik het niet over de recentie prijsdaling)

En ik snap je wel, maar de vlieg gaat voor 95% niet op, en voor die andere 5% heb je gelijk. ;)
Intel verloor marktaandeel en heeft even zijn spierballen laten werken, met resultaat.

Overigens vind ik het jammer dat je nog steeds niet in wil gaan op wat nou de nieuwwaarde was van de onderdelen van je systeem toen je ze kocht. Maar als ik zo eens naar je specs kijk denk ik dat ze zeker duurder geweest moeten zijn dan 300 euro :P .
quote:
Astennu schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:20:
[...]

Ik heb geoverclockt ja. Tegenwoordig alleen maar underclocken voor performance per watt.

En ja ik snap ook wel dat er meer geld verdient wordt op high end cpu's maar even is het geen ramp.

En ik snap dat intel 12x zo groot is en dat is ook een giga probleem maar goed het is even niet anders. Om die reden en omdat intel gewoon agressief is en oneerlijk concurreert wil ik alleen maar AMD.
Kan je voor underclocken niet gewoon beter cool'n quiet aanzetten? :?

Even is idd geen ramp, maar zoals het er nu voorstaat gaat "even" minstens een jaar duren en verliest AMD momenteel bakken met geld. Al die geruchten over het zoeken naar investeerders en partners komen niet uit de lucht vallen natuurlijk.

En producten van AMD kopen omdat ze de underdog zijn doe ik niet aan. Ik vind het leuk om voor de underdog te zijn maar ze moeten wel iets laten zien waar ik wat aan heb. En dan hebben ze mij als prijsbewuste overklokker gewoon weinig te bieden op het moment.
dual ownage

Astennu, ik snap je niet hoor :P Je koopt een HD2900XT, waarbij het stroomverbruik je toch niet uit maakt, maar je kijkt wel heel erg naar performance/watt bij cpu's? :P

:: Specs (updated)

quote:
leonpwner1 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:33:
Astennu, ik snap je niet hoor :P Je koopt een HD2900XT, waarbij het stroomverbruik je toch niet uit maakt, maar je kijkt wel heel erg naar performance/watt bij cpu's? :P
Astennu is nogal selectief in zijn beoordelingscriteria per component. :P Maar aan de ene kant AMD kopen en underclocken en aan de andere kant een high-end videokaart kopen die erg veel stroom trekt verbaast mij ook om het maar eens zachtjes te zeggen. :+
Leer eens met de EDIT KNOP omgaan. 8)7 En dan pas andere verbeteren
quote:
[...]

Dude, niet om lullig te doen maar zou je dit even wat beter kunnen formuleren want zo kan ik er geen brood van bakken.

Het is sowieso misschien een aanrader om wat meer op je spelling te letten want er zitten nogal wat fouten in jouw posts, nogmaals: niet om lullig te doen maar het houdt de boel voor ons een stuk leesbaarder als je er een beetje aandacht aan besteedt. Af en toe een foutje valt niemand over maar ik probeer zelf ook altijd de boel een beetje leesbaar te houden ;)
En zoals meer hier weten, ben ik woordblind. Dus graag niet aanvallen op mijn spelling, maar gewoon netjes vragen wat ik bedoelde. bvb (En was het nou echt niet te begrijpen? ik vind het nog wel mee vallen als je kijk wat ik er soms van maak :D )

Ik schijf soms (vooral als ik moe ben) woorden die er niet tussen horen of ik laats ze juist weg. Maar voor mijn staan ze er wel. Dit kost me erg veel energy om een post te posten, wat voor jou van zelf sprekend is.

Madmax moet firefox spelling controlle nog installeren op zijn laptop. :) Maar dat help niet zoveel met mijn probleem.

mad_max234 wijzigde dit bericht 05-07-2007 18:22 (151%)

-=5600+ X2 / HD4870 =-

quote:
leonpwner1 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:33:
Nou das toch niet zo moeilijk? Stel : je wilt highend gamen maar je wilt hem ook als }:O (DPC) gebruiken die 24/7 aan staat, Dan is de keuze toch niet zo moeilijk behalve dat een 8800 GTS Idle 20 watt oid zuiniger
is. Verder vind ik underclocken met CPU mark ook een stuk fijner dan standaard C&C waarmee je vaak lang niet zo laag komt
dual ownage

quote:
Hekking schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:33:
[...]

Nou das toch niet zo moeilijk? Stel : je wilt highend gamen maar je wilt hem ook als }:O (DPC) gebruiken die 24/7 aan staat, Dan is de keuze toch niet zo moeilijk behalve dat een 8800 GTS Idle 20 watt oid zuiniger
is.
DPC kan toch ook gebruik maken van de videokaart..? Althans bij x1900 GPU's?

Ik vind een stroomslurpende videokaart van 200 watt en een zuinige CPU van 60 wat een beetje een contrast :P

:: Specs (updated)

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:12:
Leer eens met de EDIT KNOP omgaan. 8)7 En dan pas andere verbeteren

[...]

En zoals meer hier weten, ben ik woordblind. Dus graag niet aanvallen op mijn spelling, maar gewoon netjes vragen wat ik bedoelde. bvb (En was het nou echt niet te begrijpen? ik vind het nog wel mee vallen als je kijk wat ik er soms van maak :D )
Ik gaf al aan dat ik niet deed om je aan te vallen, dus graag niet insinueren dat ik dat wel doe ;) . En ik begreep het echt niet. Ik kan er wel wat dingen uithalen maar van deze zin kan ik echt geen brood bakken bijvoorbeeld:" Ja AMD kan nu de C2D en de nodige prijs daling heeft gehad (want daarvoor wonnen ze bijna geen markt aandeel terug ) en de K8 al 4 jaar.".
quote:
Ik schijf soms (vooral als ik moe ben) woorden die er niet tussen horen of ik laats ze juist weg. Maar voor mijn staan ze er wel. Dit kost me erg veel energy om een post te posten, wat voor jou van zelf sprekend is.
Het is misschien minder vanzelfsprekend voor mij dan je denkt...

Maar goed, we dwalen af. Ik blijf erbij dat AMD op dit moment buiten het budget- en lower- mainstreamsegment gewoon niks te bieden heeft. Higher-mainstream en high-end zijn compleet voor Intel, en dat gaat deze maand nog een stukje erger worden aangezien Intel weer een prijsverlaging door gaat voeren. Daarmee duwen ze AMD nog verder naar de onderkant van de markt. Zoals het er nu voorstaat kan AMD pas in december beginnen met terugvechten op de desktopmarkt, en niet al volgende maand. En zelfs dan mogen ze waarschijnlijk blij zijn als ze meteen weer in het higher-mainstreamsegment terecht komen omdat de eerste lichting K10's erg laag geklokt lijkt te worden.

Met de penryn van Intel die al in q1 2008 verwacht wordt vraag ik me ook af of AMD het komende jaar ook maar iets in de melk te brokkelen zal hebben in het 150+ euro gedeelte van de markt. En er zijn erg veel mensen die rustig 250 euro neer willen leggen voor een enkel onderdeel van een PC. Zeker als het om zo'n belangrijk onderdeel als de CPU gaat. Intel heeft geleerd dat concurreren op prijs erg effectief kan zijn en als het op een prijzenoorlog aankomt zal Intel ook de langste adem hebben.

Al met al ziet het er slecht tot heel slecht uit voor AMD voor het komende (half) jaar. Het "merk" AMD zal het allemaal vast wel overleven maar of het bedrijf over een paar jaar nog een onafhankelijke speler is op de desktopmarkt valt nog te bezien.

Edit: wat betreft "eerlijk" concurreren waar Astennu het over had las ik vandaag nog leuk stukje over misleidende benchmarkmarketing. Vooral met dit gedeelte ben ik het roerend eens:
"AMD is deliberately leaving out Intel’s best scores, leaving out Intel’s best products that shipped months ago, and putting in theoretical Barcelona scores for products that don’t even have a ship date."

AMD is gewoon een bedrijf net als alle andere bedrijven en zal als het de kans krijgt de consument zoveel mogelijk geld afhandig maken en er zo weinig mogelijk kosten voor maken. Dit is daar maar 1 voorbeeld van. Wat dat betreft snap ik sommige AMD-romantici niet zo goed.

Naluh! wijzigde dit bericht 05-07-2007 19:20 (12%)

Ja die gpu bakkers hebben het nog niet echt door dat ze iets te veel stroom verbruiken.

En je kan met ondervolten samen met C&Q best veel besparen op je verbruik. En dan hoe je niks aan je snelheid in te leveren.

Hier een leuk stukje van Hardware TV van vorige week over ondervolten en onderklokken

http://www.hardware.info/...ervolten_en_onderklokken/

@Naluh!

Is goed, zand erover.

En laten we nu maar stoppen jij heb jou mening over sommige zaken, ik heb daar een andere mening over.

Maar ik heb er geen zin meer in om er met jou verder in discussie te gaan. ;) Je denk nog steeds dat de meest mensen onderdelen kopen van 250 euro per stuk. LoL de meest mensen kopen een heel systeem+monitor van 500 euro of een laptop van 600 euro.

En om dit soort Intel vs AMD discussies te voorkomen kunnen we maar beter stoppen met dit soort posten. Is wat aangenamer voor de rest die het topic ook volgen.

mad_max234 wijzigde dit bericht 05-07-2007 19:26 (50%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws