Gathering of Tweakers

Quicksearch

Samsung LCD TV's :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/images/pt_televisies.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in allerlei soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is welk past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betrokken raakten.

Serienummers :
Uitleg over hoe de serienummers van Samsung TV's in elkaar zit.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
serienummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Een serienummer van een Samsung tv zit met de volgende patroon in elkaar: voorvoegsel-|aa/b/c/d/e
aa = Inch / b = Model type / cc = Model type nummer / d = Kleur / e = extra feature zoals digitale tuner

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b wat we kunnen opsplitsen naar:
  • voorvoegsel- = Le-
  • aa = 32 Inch
  • b = M serie
  • c = 51
  • d = Black
  • e = Niet aanwezig
We weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie komt / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black) / bevat geen extra feature want er is geen extra letter.

Model type nummer heeft een directe relatie op de bijbehorende serie. Nummer 51 kan dus ook in andere series voorkomen maar onderling hebben ze dus weinig met elkaar te maken.

De Samsung televisies / Serie's :
2007 het jaar van True HD en LED. True HD is nu te vinden in de M/N en F serie met als kleinste model een 37" welk te vinden is in de M serie. De M serie positioneert zichzelf als flagship product. In de M serie is over het algemeen de nieuwste technologie terug te vinden. De N serie, geintroduceerd in 2006, staat net onder de M serie. Toen de eerste N serie product de N71 op de markt kwam was het precies hetzelfde als de M71 maar miste de 100Hz feature. Hoe de N serie zich verder zal ontwikkelen is mij nog niet bekend. Daaronder hebben we R serie. De R serie is over het algemeen iets minder dan de M serie alhoewel in sommige tussentijdse periodes toch prima weet te concurreren met de M serie. De R serie is vooral geliefd vanwege de design (zie de R#). Dan hebben we ook nog de F serie. Een beetje een aparte serie ook ontstaan in 2006 en bevatte producten met True HD. De F serie stond min of meer naast de M serie in 2006 omdat de M71 niet True HD was. Update in de F serie is nog niet voorgekomen in 2007 en daarmee zet ik de F serie neer als een soort tijdelijk innovatie serie neer.

Elke serie heeft een andere design en specificaties. Elke serie hanteerd zijn eigen prijs beleid, de M serie is over het algemeen niet goedkoper dan de R serie zelfs al wanneer de huidige R serie product beter zou zijn. Althans dit lijkt het geval.

Huidige series zijn in 2007 geupdate: M / N / R / S. De nieuwe M serie producten M86/87 bevat nog geen LED zoals verwacht was aangezien de M91 dit wel heeft. Wel is elke model boven de en (37" True HD. Zelfde geldt voor de N serie. De 32" model van de M serie is vooralsnog de enige met de 100Hz smooth motion technologie aanboord. Het ziet er naar uit dat de True HD versies dit niet hebben. N Serie heeft geen smooth motion technologie (100hz). Heeft ook 3 HDMI input.

De M86 en M87 zijn precies hetzelfde behalve een klein design verschil. Onderaan de TV zit een strip, bij de een zwart en de ander zilver/wit. Deze design is ook terug te vinden in de nieuwe Samsung LCD monitoren.

De N87 lijkt zoals het eerste product van de N serie, de N71, niet op precies een product uit de M serie. De strip onderaan de TV en de geluids boxen hebben ze nu aan de zijkanten geplakt. Vind het nu meer op een eerdere product uit de T serie lijken. Heeft ook wel iets weg van de S serie qua design. Dynamische contrast ratio is ook met 10000:1 5000 minder dan de M8#.

De R8# serie is gewoon ja weer in alle soorten maten en kleuren te koop. HD ready alleen. Dit maakt het wel iets minder aantrekkelijk aangezien het toch min of meer must is. Update tegenover de R7# zit hem dus ook gewoon vooral in het design, dynamische contrast ook wel maar of dit nou echt op waarheid is berust? zelfde geldt overigens ook voor de overige series. Ik vind echte contrast ratio belangrijker. De R serie is dus echt min of meer het huis tuin en keuken product geworden.

De S8# serie is net als de R8# ook in alle maten te koop. Bevat ook 3 HDMI input poorten. 3 HDMI poorten is dus zo te zien ook wel weer standaard geworden.

Qua series zijn de verschillen dus minimaal maar tegelijker tijd groot. Dynamische Contrast ratio is echt een punt waar ze hier op mikken. van 15000:1 in de M serie tot aan x<10000:1 in de overige series.

De 32" varianten kan je nu voor al vaak minder dan 1000 euro kopen. Een jaar of 1/2 terug moest je hier minimaal 1400 voor betalen. We hebben een verschuiving gezien van 26"/32" mainstream naar 40" mainstream. Het moet steeds groter. Grotere televisies worden nu ook wat meer aantrekkelijker nu de resolutie hoger is. Maar of je een 40" TV op je slaapkamer wilt? In een normale woonkamer, ja wat is normaal, is 32" al "Groot" en kan vaak worden voldaan met een 26". Maar hoe groter zo'n tv hoe meer ervoor gevraagd kan worden.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 / N87 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 / M86 / M87 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# / R8#)
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 / S8# )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
    2007
  • M87 (37">x True HD)
  • M86 (32">x HD Ready - 100hz, 40">x True HD )
  • N87 (40">x True HD)
  • R8# (23">x HD Ready)
  • S8# (26">x HD Ready)
    2006
  • M91 (HD Ready - LED)
  • F71 (True HD
  • N71 (HD Ready)
  • S71 (HD Ready)
  • M71 (HD Ready - 100hz)
  • R7# (HD Ready)
  • M61 (HD Ready)
    2005
  • M51 (HD Ready)

Marktontwikkeling:
Samsung LCD TV's zijn over het algemeen goed betaalbaar, zijn vaak niet het duurst, en bieden toch een hoop. Een trend dat gaande is betreffende de prijs is dat de LCD TV's met de jaren goedkoper zijn geworden. Hierbij is wel op te merken dat wanneer een TV in een bepaalde serie een prijs heeft deze niet veel zal dalen gedurende levensloop. Zelfs nadat er nieuwe modellen op de markt zijn gekomen zal de prijs van bijvoorbeeld een oude M serie TV nog steeds op een dezelfde prijspeil zijn (+/- wat procenten eraf) als bij de introductie. Binnen 6 maanden na de introductie zal zo'n TV zijn definitieve laagste prijspeil bereikt hebben. Waarna de dalingen alleen nog maar trager gaan. Tegen de tijd dat het dan weer wat aantrekkelijk word is er al weer een nieuwe model met natuurlijk betere specificaties.

Wanneer je bijvoorbeeld een oog hebt op de 40M87 en je vindt die te duur dan kan je beter uitwijken naar een serie daaronder welk een lager gemiddelde prijspeil hanteert.

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Common_Video_Resolutions.svg/700px-Common_Video_Resolutions.svg.png

Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien. P is het beste kwaliteit.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico
Om in het servicemenu te komen dien je de volgende handelingen te verichten met je afstandbediening:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv's is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

Via het service menu : (opsommingen van mogelijkheden [afhankelijk van TV])
  • (oudere modellen) Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
  • (nieuwere modellen) Adjust - User Control Init. (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

aex351 wijzigde dit bericht 27-06-2007 00:49 (200%)

< dit stukje webruimte is te huur >

Deel 7 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 6 statistieken :
geopend : 16 april 2007 01:16
gesloten : Nog open
totaal berichten : 1075

deel 5 statistieken :
geopend : 21 februari 2007 20:01
gesloten : 17 april 2007 22:51
totaal berichten : 1054

deel 4 statistieken :
geopend : 2 december 2006 00:54
gesloten : 2 maart 2007 12:51
totaal berichten : 1041

deel 3 statistieken :
geopend : 11 oktober 2006 20:41
gesloten : 2 december 2006 14:03
totaal berichten : 1029

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

aex351 wijzigde dit bericht 25-06-2007 23:51 (98%)

Ik lees niets over de S81serie in de startpost? Is ook een 2007 model.

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Reg. datum: 06 juni 2007

quote:
nnndoh schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:46:
maar mijn vraag is, in handleiding staan voor allelij apparaten code's voor de afstand bediening, weet iemand toevallig een code voor de humax pvr 9200c ? zodat ik de afstandsbediening van de tv ook kan gebruiken voor de pvr? in plaats van de logitech afstandsbediening te gebruiken?
.... daar ben ik ook benieuwd naar!

mbt: Ghosting, ik zal eens kijken of het mij opvalt bij wimbledon. Wanneer het zo is kan ik het ook vergelijken als mijn nieuwe printplaat geplaatst is. Zie hoe ik 'als' gebruik in plaats van 'wanneer', want het is niet dat ik al iets van samsung gehoord heb sinds de monteur 15 juni langsgeweest is.

Reg. datum: 06 juni 2007

Oh @ nnndoh

Sorry, even volledig offtopic: weet jij of er al een firmware update beschikbaar is voor die humax pvr 9200c? Mijn firmware is van december. Ik erger me nogal aan het feit dat de opnametijden niet worden aangepast wanneer de programmering uitloopt. CSI zonder einde is gewoon niet hetzelfde ;)

Bleiter, oe skrif je da?

Ik heb in het PS3 topic gelezen dat iemand met net dezelfde Samsung als de mijne, nl. de LE40F71B zijn firmware heeft moeten updaten om overscan te moeten verkomen.

Nu vraag ik mij af hoe je de firmware van een Samsung TV kunt flashen en waar ik de laatste versie van die firmware kan vinden voor mijn tv? (ik heb nl. geen firmware op de site van samsung gevonden, enkel handleidingen)

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Syg schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:17:
Oh @ nnndoh

Sorry, even volledig offtopic: weet jij of er al een firmware update beschikbaar is voor die humax pvr 9200c? Mijn firmware is van december. Ik erger me nogal aan het feit dat de opnametijden niet worden aangepast wanneer de programmering uitloopt. CSI zonder einde is gewoon niet hetzelfde ;)
een offtopic antwoord,

nee helaas, ze waren aan het beta testen ofzo, zou deze maand moeten gebeuren,
hou anders deze sites in de gaten
DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58

quote:
Mothergoose schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:03:
[quote]XeNoBiTe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:05:
[...]

Ik heb gewoon opgebeld naar de servicedesk en verteld dat ik graag de nieuwe firmware er op wilde. En daarbij zei ik dat ik via via had gehoord dat dit nu gratis gedaan werd. Binnen een week stond de monteur op de stoep en die heeft er netjes de Justscan firmware opgezet.
[/quote

?????????????? ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt
Succes! Gewoon zeggen dat je het van meerdere andere gebruikers hebt vernomen dat het gratis uitgevoerd wordt.

[...]

WAUW, wat een verschil (ik heb nu dus de Just Scan functie) Je hebt gelijk iets van 2cm extra beeld (40" scherm) aan alle kanten als je 1080p via de PS3 aanleverd.
Of wel, geen "just scan" functie is echt zonde bij een medium als Blu-ray.

Ik ben er echt blij mee, eindelijk ECHT Full HD kijken, enig nadeel...............ik moet alles weer opnieuw instellen/afstellen na de firmware update. ;)

Reset your brain!
Reg. datum: 29 oktober 2000

En mag ik van jou weten welke firmware versie dit is?

quote:
Dikkie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:59:
En mag ik van jou weten welke firmware versie dit is?
Zal ik even checken, maar wat ik nu wel heb met "Just Scan" is een groene lijn van 1 pixelbreed aan de linkerkant van mijn scherm bij het afspelen van een blu-ray op de PS3.
Bij HD content van de HDD in PS3 heb ik het niet??

Eens kijken of hier wat over te vinden is op het www.

quote:
Mothergoose schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Zal ik even checken, maar wat ik nu wel heb met "Just Scan" is een groene lijn van 1 pixelbreed aan de linkerkant van mijn scherm bij het afspelen van een blu-ray op de PS3.
Bij HD content van de HDD in PS3 heb ik het niet??

Eens kijken of hier wat over te vinden is op het www.
Je moet de blu-ray/DVD videouitvoer op de PS3 even op RGB zetten ipv Y Pb/Cb Pr/Cr.

PSN ID: DCFreak

Ik heb mijn oog laten vallen op de LE37M87BD. Nu was ik vandaag in de mediamarkt om te kijken of ze dit model hadden staan. Ze hadden echter alleen de LE37M86BD, wat ook een erg mooi scherm is. Wat is nu precies het verschil gussen het 86 en 87 model? Kan het nergens echt terug vinden. Is het de moeite waard om verder te zoeken naar het 87 model of is het verschil dermate klein dat de 86 versie ook prima is.

En aangezien ik geen digitale tv heb: valt er ook prima naar te kijken wanneer je een analoog signaal gebruikt? Hoofdreden om dit scherm te halen is om mijn Playstation 3 op aan te sluiten.

XLerate wijzigde dit bericht 26-06-2007 21:59 (19%)

quote:
DCFreak schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:28:
[...]

Je moet de blu-ray/DVD videouitvoer op de PS3 even op RGB zetten ipv Y Pb/Cb Pr/Cr.
Vrouwtje is nu Tv aan het kijken, probeer het later eens even.
Bedankt

Reg. datum: 13 januari 2004

quote:
XLerate schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:57:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LE37M87BD. Nu was ik vandaag in de mediamarkt om te kijken of ze dit model hadden staan. Ze hadden echter alleen de LE37M86BD, wat ook een erg mooi scherm is. Wat is nu precies het verschil tussen het 86 en 87 model? Kan het nergens echt terug vinden. Is het de moeite waard om verder te zoeken naar het 87 model of is het verschil dermate klein dat de 86 versie ook prima is.
Zie TS
quote:
De M86 en M87 zijn precies hetzelfde behalve een klein design verschil. Onderaan de TV zit een strip, bij de een zwart en de ander zilver/wit.

Aaah... bedankt. Daar heb ik overheen gelezen. Kan iemand me nog wat vertellen over of het kijken naar een LCD met analoog signaal een beetje te doen is?

quote:
XLerate schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:17:
Aaah... bedankt. Daar heb ik overheen gelezen. Kan iemand me nog wat vertellen over of het kijken naar een LCD met analoog signaal een beetje te doen is?
Kwaliteit vind ik niet denderend, vanwege de lage input resolutie, maar het went.
quote:
Rick Molema schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:36:
Ik lees niets over de S81serie in de startpost? Is ook een 2007 model.
Komt omdat die qua specificaties precies hetzelfde is als de S86. Ik verander de S86 in de startpost wel naar de S8# en afwijkende S8# modellen zet ik er apart naast. Dit heb ik ook zo gedaan met de M86 en de M87 waarbij de M86 wel in een 32" uitvoering te verkrijgen is en de M87 niet.

aex351 wijzigde dit bericht 27-06-2007 01:00 (56%)

quote:
DCFreak schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:28:
[...]

Yep, dat is de oplossing, wederom bedankt.

Firmware is nu: 1010SVC

Reset your brain!

1010SVC, dat is behoorlijk oude firmware nog steeds.
versie 1012, 1013 en nu 2000 is al in omloop. Vanaf 2000 zijn de bugs echt geplet.

Naja, afwachten maar, want de monteur kan elk moment binnenstappen

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:45:
[...]

Kwaliteit vind ik niet denderend, vanwege de lage input resolutie, maar het went.

[...]

Komt omdat die qua specificaties precies hetzelfde is als de S86. Ik verander de S86 in de startpost wel naar de S8# en afwijkende S8# modellen zet ik er apart naast. Dit heb ik ook zo gedaan met de M86 en de M87 waarbij de M86 wel in een 32" uitvoering te verkrijgen is en de M87 niet.
Als hij precies hetzelfde is, waarom dan een ander versienummer? Of verschilt het ontwerp?

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

quote:
Dikkie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:51:
1010SVC, dat is behoorlijk oude firmware nog steeds.
versie 1012, 1013 en nu 2000 is al in omloop. Vanaf 2000 zijn de bugs echt geplet.

Naja, afwachten maar, want de monteur kan elk moment binnenstappen
Die 1010SVC firmware is voor de F serie van Samsung en niet de M serie. :)
Maar krijg jij ook een nieuw moederbord? Ik zit ook te wachten op die upgrade, maar heb verder nog niets van Samsung mogen vernemen.

PSN ID: Zwembroek

Reset your brain!

quote:
zwembroek schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:45:
[...]

Die 1010SVC firmware is voor de F serie van Samsung en niet de M serie. :)
Maar krijg jij ook een nieuw moederbord? Ik zit ook te wachten op die upgrade, maar heb verder nog niets van Samsung mogen vernemen.
Over 30 minuutjes kom ik dat te weten.
Van de 4 problemen die ik heb is er maar 1 op te lossen met firmware upgrade(MoviePlus bug). 2 andere door een printplaat te vervangen (SCART-> mits die aan de printplaat zit en 24hz 1080P).

Clouding is een stuk verminderd dus dat laat ik voor wat het is.

Bleiter, oe skrif je da?

Om een firmaware update te krijgen moet ik dus naar Samsung bellen en dan moet er een technieker langskomen?

Ik heb ook al gelezen dat ze een CD met een kabel kunnen opsturen ook. Misschien moet ik best maar eens naar Samsung bellen.

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS

You're online Magician!
Reg. datum: 04 december 2003

Ik heb gisteren (zoals in het vorige topic aangegeven) getest met een monster scart cable a 60 euro. Bij DVD kijken zie ik nog steeds horizontale strepen (banding). Op mijn analoge tv signaal kan ik me hier nog iets bij voorstellen maar niet op DVD. Dus het wordt voor mij ook Samsung bellen, helaas. Ghosting is voornamelijk aanwezig tijdens het normale TV kijken, gek genoeg heeft bijvoorbeeld RTL4 dit heel erg maar bijvoorbeeld sbs of discovery dit al eens stuk minder.

Voor zover ik heb kunnen lezen in de topics zou ik dus een nieuwe printplaat moeten hebben en een software upgrade.

(Ik heb de LE37M87BD btw)

Update: Net Samsung gebeld en wordt morgen terug gebeld voor een afspraak. Persoon melde gelijk dat dit misschien opgelsot zou kunnen worden met een firmware update. Ik verwees naar de dingen die ik hier gelezen had ivm de printplaat en hij antwoordde bevestigend. Dus nu is het even afwachten. Had overigens een aardige medewerker aan de lijn met geen wachttijd! Dus tot nu toe een positief gevoel.

Raenius wijzigde dit bericht 27-06-2007 11:40 (40%)

"Free will ... is an illusion"

Reset your brain!

Monteur is zojuist langsgeweest.
Heb hem een lijst met posts gegeven van het avforums forum waarin de problemen alsmede de bevestiging van het vervangen van de printplaten, werd gemeld.

Hij is er van op de hoogte, maar het wachten is op Samsung NL om de nieuwste firmware vrij te geven. ook de nieuwe printplaten moet worden vrijgegeven aan de engineers.

Hij heeft alles tot aan de printplaat serienummer (wat zit er trouwens bar weinig kabels en electronica in zo'n scherm :) ) opgeschreven en op het moment dat ze alles van Samsung ontvangen wordt een vervolgafspraak gemaakt

quote:
Rick Molema schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:23:
[...]

Als hij precies hetzelfde is, waarom dan een ander versienummer? Of verschilt het ontwerp?
Het design ja. Ze kunnen moeilijk twee dezelfde tv's met een andere design onder dezelfde serienummer naar buiten brengen.

aex351 wijzigde dit bericht 27-06-2007 14:03 (18%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws