Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 82 83 84 85 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2007

Als ik in de auto mijn N95 op "luidspreker" zet, is het geluid uit de speaker goed, echter ik ben aan de andere kant nauwelijks te verstaan. Is er ook een mogelijkheid om een externe microfoon aan te sluiten? (icm mijn pasive houder).

Reg. datum: 25 mei 2007

quote:
P3gasus schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:46:
Zonet ook direct maar een Screenprotector van Brando besteld, iemand ervaring met deze dingen?
Geen ervaring mee. Ik was eerst ook van plan om zoiets aan te schaffen ter bescherming, mar heb het niet gedaan. Na anderhalve maand dagelijks met de N95 in mijn zak rondgelopen te hebben moet ik zeggen dat het scherm nog steeds als nieuw is. Echt geen enkel klein krasje zit erop. Nu probeer ik er wel altijd voor te zorgen om niks anders in mijn zak te doen, maar soms vergeet ik dat wel eens en dan ligtie naast mijn sleutelbos. Naar mijn idee heb je bij normaal dagelijks gebruik geen protector nodig. Tenzij je op de markt dagelijks met kratten van 20 kg sjouwt zoals iemand eerder zei...

Klopt het trouwens dat het enige verschil tussen een actieve en een passieve houder is dat een actieve een ingebouwde lader heeft en een passieve niet? Dat heeft verder dus niks met carkits te maken?

Reg. datum: 11 juni 2007

quote:
harley56 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:09:
[quote]Wicked-Game schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:30:
Gisteren was er een nieuwe versie van de N95 klaar voor mij bij de MM. Na het geval van de DOA, is dit heel snel een nieuwe. En deze draait perfect.

Irritant zeg: ik kreeg gisteren een telefoontje van MM, kan nog zeker 2 weken duren voordat ik er een krijg. Vodafone zou niet kunnen leveren. Vodafone geeft aan helemaal niet aan MM te leveren.
MM krijgt de toestellen van Nokia zelf. 8)7
Baaalen zeg!!!
Inwezen is denk ik Vodafone hier wel de schuldige in, en niet Nokia. Tenzij Nokia slecht aanlevert aan Vodafone. Vodafone moet hem toch branden, en software aanpassen lijkt mij. Dus het is een beetje vingertje wijzen. De MM kan hier helaas weinig aan doen, en zal er alles op alles zetten om het los te peuteren bij Vodafone lijkt me.

Het is namelijk ook onverkoopbaar dat je abbonement al betaald voor iets wat je nog niet kan gebruiken aangezien je de telefoon niet hebt. Hier maakt Vodafone inwezen dus een grote fout. Maar het is afwachten, de mijne fungeert prima. Beter als de eerste die direct DOA was.

Reg. datum: 15 juni 2000

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:22:
Op deze site( http://myn95.com/) staat een mogelijke oplossing tegen de ruis van de headset, mij lukte het echter niet op deze manier. Willen jullie het eens een keer proberen?
Ze bedoelen, mits jij de eerste post bedoeld, de ruis over de speaker van de phone.
Deze ruis is de ruis van de headset maar de normale speaker (waar normaal je telefoon gesprekken over lopen)

quote:
jorngrisel schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:35:
Ik gebruik helaas deze dag nog de Sony Ericsson k750i.. nu zou ik vandaag de N95 krijgen ma dit wordt morgen.. Nu houd ik alles van contactgegevens van mijn telefoon bij met het programma "My Phone Explorer". Vanaf morgen moet ik dus Nokia PC Suite gaan gebruiken. Is er iets dat de contactgegevens converteerd naar die van Nokia PC Suite? Of moet ik echt alles over gaan typen?

Het is geen optie om alles op de K750i naar het simkaartje te kopieren en op de n95 weer op de telefoon omdat dan alle e-mailadressen en dergelijke weg gaan.
niemand O-) ?

Reg. datum: 26 mei 2006

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:22:
Op deze site( http://myn95.com/) staat een mogelijke oplossing tegen de ruis van de headset, mij lukte het echter niet op deze manier. Willen jullie het eens een keer proberen?
Werkt hier wel, ruis door de headset is weg, deze ruis was er bij mij alleen als ik op toetsendrukte, dus vrij logisch dattie nu weg is idd.
Is de ruis bij jou nog steeds aanwezig dan? activeer profiel stil eens en probeer dan eens.

Reg. datum: 26 juni 2007

Heeft hier iemand de Remote Desktop toepassing RDM+ van Shape Services geïnstalleerd??

Ik wel, werkt fantastisch! d:)b Behalve... dat ik de file transfer functie niet werkend krijg! :( Bij een poging een bestand van m'n PC naar mijn telefoon te kopiëren krijg ik de foutmelding
quote:
Acces denied. Please check security settings of your device. Exception: Permission = javax.microedition.io.Connector.file.read
Ik heb heel m'n telefoon en zelfs de handleiding (! ;) ) doorgekeken, maar ik kan nergens vinden of ik inderdaad security settings kan veranderen om dit probleem op te lossen.

Iemand enig idee??

Reg. datum: 04 mei 2007

quote:
Razor109 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:34:
[...]

Werkt hier wel, ruis door de headset is weg, deze ruis was er bij mij alleen als ik op toetsendrukte, dus vrij logisch dattie nu weg is idd.
Is de ruis bij jou nog steeds aanwezig dan? activeer profiel stil eens en probeer dan eens.
Oh ik snap het opeens. Ja dit werkt bij mij ook, maar ik heb nog wel een ruis bij het afspelen van de muziek, waardoor zou dat komen |:( ?

HD4870X2 powering my rig!
Reg. datum: 01 april 2002

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Oh ik snap het opeens. Ja dit werkt bij mij ook, maar ik heb nog wel een ruis bij het afspelen van de muziek, waardoor zou dat komen |:( ?
Gebruik je fatsoenlijke oordoppen?

MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | HD4870X2 @stock | Compaq P1220 22" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5

haha, ik heb verschillende headsets gebruikt hoor, maar het helpt allemaal niets. Vaag probleem...

Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:22:
haha, ik heb verschillende headsets gebruikt hoor, maar het helpt allemaal niets. Vaag probleem...
Wat voor plugs hebben die headsets? Mijn Sennheiser hoofdtelefoon geeft totaal geen ruis, terwijl mijn dure in-ear oordoppen dat wel hebben. Ik denk dat het te maken heeft met de kwaliteit van de 3.5mm plug.

http://www.woutfunnekotter.nl/images/pluggen.jpg
Reg. datum: 30 april 2007

Hmm dat profiel stil selecteren werkt niet voor mij.

Reg. datum: 30 april 2007

foutje

cool koen wijzigde dit bericht 28-06-2007 17:53 (94%)

Reg. datum: 12 november 2000

Ik heb mijn N95 nu ook binnen. Fijn toestel! Als SE gebruiken moet ik wel even wennen aan de menustructuur maar dat begint aardig te komen.

waar ik alleen nog niet uitkom is de email en de navigatie. Bij de email krijg ik geen goede uitgaande server te pakken (iemand die een uitgaande server weet die altijd bereikbaar is? Heb al gezocht een deel 4 maar die van chello werkt bij mij niet). de navigatie vind ik gek, ik heb echt geen idee hoe ik kan zien of er uberhaupt een sat. is gevonden of dat hij ergens mee bezig is. Het boekje helpt ook niet echt, maargoed dat komt vast nog wel. Iemand een mailserver die wel werkt in de aanbieding?

quote:
WoutF schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:41:
[...]

Wat voor plugs hebben die headsets? Mijn Sennheiser hoofdtelefoon geeft totaal geen ruis, terwijl mijn dure in-ear oordoppen dat wel hebben. Ik denk dat het te maken heeft met de kwaliteit van de 3.5mm plug.

[afbeelding]
nou ik gebruik de plug van de ipod headset, een koptelefoon van bose, maar ze hebben allemaal dezefde plug als die van de ipod oortjes.is dat goed? wat betreft die nokia headset: spoel hem door het toilet heen 8)7

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:30:
[...]

nou ik gebruik de plug van de ipod headset, een koptelefoon van bose, maar ze hebben allemaal dezefde plug als die van de ipod oortjes.is dat goed? wat betreft die nokia headset: spoel hem door het toilet heen 8)7
Ik weet niet hoe die er uit zien. Maar ik gok dat de dikte en het materiaal van de kabel/plug er wat mee te maken kunnen hebben. Mijn sennheiser koptelefoon heeft een dik afgeschermd koord met gouden plug, terwijl mijn dopjes een dun draadje en stekkertje hebben.

quote:
WoutF schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:39:
[...]

Ik weet niet hoe die er uit zien. Maar ik gok dat de dikte en het materiaal van de kabel/plug er wat mee te maken kunnen hebben. Mijn sennheiser koptelefoon heeft een dik afgeschermd koord met gouden plug, terwijl mijn dopjes een dun draadje en stekkertje hebben.
oke, ik denk het echter niet. Ik denk dat het echt aan de n95 ligt, aangezien die headsets die ik gebruik het wel doen met mn ipod en eeen ( oudere ) mp3 speler.

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:59:
[...]

oke, ik denk het echter niet. Ik denk dat het echt aan de n95 ligt, aangezien die headsets die ik gebruik het wel doen met mn ipod en eeen ( oudere ) mp3 speler.
Bij mij is het iig zo
Dure headset met dikke kabel/plug --> geen ruis
Oordopjes met dunne kabel/plug--> ruis
:)
Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
Kolibrie18 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:59:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het aan de hardware ligt. De 'geluidskaart' van Nokia. De ruis komt direct als geluid geactiveerd word... sms..beltoon, mp3, toetstoon, etc. En sommige koptelefoons hebben ruisonderdrukking, waardoor het minder lijkt... Via bluetooth heb je er ook last van, al kan het minder opvallen als je geluid van je nokia hard zet en geluid op je bluetooth headset laag zet (want in mijn geval geeft de bleutooth headset geen ruis)

Het is ook niet 'de weg naar de speaker' want anders was er geen ruis met bluetooth.

Elke geluidskaart heeft een ruis, maar bij de nokia is het gewoon heel erg... En het lijkt me een productie fout... En hoe vaker het gemeld wordt.. des te sneller dat het erkent wordt en een oplossing komt... maarja bij sommige koptelefoons val het dus minder op. Dus niet iedereen heeft het in de gaten. Of heeft toevallig een goede versie... maar elke n95 die ik in me handen heb gehad, had deze ruis. helaas...

Is het iemand eigenlijk al gelukt de adressen vanuit Outlook te syncen? Bij mij worden alleen naam en telefoonnummer overgenomen. Maar ivm navigatie wil ik ook graag dat de N95 de adressen uit mijn Outlook bestand meeneemt.

Nou, ik heb mijn N95 inmiddels al omgeruild. De navigatie kreeg ik niet aan de praat, maar het bleek dat de chip in dat toestel niet werkte. Althans, dat vermoedde de verkoper, omdat hij echt niets deed.

vervolgens heb ik bij mijn nieuwe N95 nav4all geinstalleerd en hij is nu proberen een fix te krijgen. het ziet er naar uit dat hij daadwerkelijk wat doet. Maar kun je aan je nokia software eigenlijk zien of hij iets aan het doen is mbt de GPS?

Reg. datum: 09 september 2006

quote:
koentjuh schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:50:

waar ik alleen nog niet uitkom is de email en de navigatie. Bij de email krijg ik geen goede uitgaande server te pakken (iemand die een uitgaande server weet die altijd bereikbaar is? Heb al gezocht een deel 4 maar die van chello werkt bij mij niet). de navigatie vind ik gek, ik heb echt geen idee hoe ik kan zien of er uberhaupt een sat. is gevonden of dat hij ergens mee bezig is. Het boekje helpt ook niet echt, maargoed dat komt vast nog wel. Iemand een mailserver die wel werkt in de aanbieding?
Ook ik heb hem sinds gister binnen (vodafone branded)
Navigatie was even klungelen, maar eerst naar kaarten, dan > opties dan > weergave dan > satelietinfo.
Daar zie je dat hij bezig gaat met 'gegevens ophalen'.
Als het goed is zie je daarna wat lege balkjes, soms 4 soms 5.
Ik moest uiteraard eerst naar buiten en daar een poosje stilstaan met het toestel opengeschoven. (onder een hoek van 45 graden omhoog.) na een poosje worden die lege balkjes ineens vol zwart gekleurd. Dan heeft hij op die sateliet een fix.
Bij 3 of meer satelieten heeft hij een redelijk goede plaatsbepaling en zal het rode kruisje op je map (bij het sateliet tekentje) verdwijnen.

quote:
koentjuh schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:04:
Nou, ik heb mijn N95 inmiddels al omgeruild. De navigatie kreeg ik niet aan de praat, maar het bleek dat de chip in dat toestel niet werkte. Althans, dat vermoedde de verkoper, omdat hij echt niets deed.

vervolgens heb ik bij mijn nieuwe N95 nav4all geinstalleerd en hij is nu proberen een fix te krijgen. het ziet er naar uit dat hij daadwerkelijk wat doet. Maar kun je aan je nokia software eigenlijk zien of hij iets aan het doen is mbt de GPS?
Je kan in het menu van Maps (of via de GPS optie in de telefoonsettings) de satteliet info opvragen. Daar zie je dan dmv balkjes aangegeven hoeveel sattelieten je contact mee hebt.
Reg. datum: 09 september 2006

Misschien kwam het al eerder ter spraken, maar....
Ik heb nog even dat gratis gps navigatie programma van Amazegps geprobeerd. Het werkt uitstekend, met engels gesproken tekst (zelfs in het Danish :+))

quote:
WoutF schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Je kan in het menu van Maps (of via de GPS optie in de telefoonsettings) de satteliet info opvragen. Daar zie je dan dmv balkjes aangegeven hoeveel sattelieten je contact mee hebt.
Hmm, dat is toch vaag. Hij geeft daar aan geen satteliet gegevens te hebben, terwijl nav4all aangaf dat ik op straat x woonde op nummer 20 (nu is dat 25, maar toch redelijk netjes!)

Hij zal hierbinnen sowieso geen satteliet vinden, maar buiten zegt hij dit ook, terwijl het volgens nav4all gewoon moet werken.

EDIT: Bij bepaal plaats heeft hij idd satelietgegevens gevonden, in de zin van nummers. Deze lijkt dus echt prima te werken. Bedankt. Nu ga ik weer verder opzoek naar een werkende uitgaande mail server :)

EDIT2: ook de uitgaande mail werkt nu. Voor iedereen waarbij het nog niet lukt. xs4all is het toverwoord!

Ik ben overigens zeer tevreden met de omruil, het vorige toestel bleek achteraf dus toch iets last te hebben van speling, deze totaal niet! En de GPS deed het dus echt niet van het vorige toestel

koentjuh wijzigde dit bericht 28-06-2007 21:17 (30%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 82 83 84 85 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: