Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 oktober 2006

Hmmz ik weet dat ik op verkeerde gedeelte zit hier maar *knip* niks maar, offtopic is offtopic en dus hoort het hier niet thuis. Vragen horen in een apart topic :)

Rukapul wijzigde dit bericht 23-07-2007 09:30 (75%)

Starzz , White Ztarz (208607)

zoals je zelf al aangeeft, is het dit niet het topic er voor ;)
Misschien zou het makkelijker zijn, als je aangaf wat je wilt doen/worden.
Wat je leuk vindt, waar bij je je twijfels hebt.
In ieder geval op alle vragen van je, is een ja toepasselijk.

Be a man! (Russel Peters).

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO ICT Niveau 4, ITIL.
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Grote automatiseerder voor scholen
Huidige functie: Servicedesk Engineer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: voor zover ik weet niet
GSM: ja, prive gebruiker toegestaan
Auto: ja, Volkswagen caddy met bak reclame derop + tankpas + prive gebruik
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): ¤ 1430,-

Ik heb toch het gevoel dat dit wat aan de lage kant is... Ik ga binnenkort Field engineer worden, en dan zal ik meer op de weg zitten, en ook meer werk moeten verrichten.

Wat is reeel in mijn geval??

Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -

chillahh

Die 7 jaar werkervaring... is dat allemaal relevant? Neem aan dat je niet op je 16e al afgestudeerd was met MBO...

http://www.doemaardie360.nl/index.php?r=20016890

quote:
kevlar01 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:21:
Die 7 jaar werkervaring... is dat allemaal relevant? Neem aan dat je niet op je 16e al afgestudeerd was met MBO...
ja 7 jaar in de ICT gewerkt. Dit was in het begin een vaste baan bij een grote computer keten, Tussendoor allemaal stages, wisselend van Webdesign tot network enginering.

Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -

He, dat kan ik ook wel doen! Gewoon werkervaring neerzetten vanaf mijn eerste aanraking met een pc :+
Nah, toch maar de echte werkjaren dan... ik ga 1 augustus beginnen bij een nieuwe baas:

Leeftijd: 26
Opleiding: A+ Hardware/Software, Network+, Novell CNA
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Webhosting bedrijf
Functie: Junior systeembeheerder
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 25 (op jaarbasis, maar het contract loopt maar 3 maanden...)
13/14e maand of winstuitkering: Dacht van niet...
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Werkweek: 37,5 uur
Maand salaris(bruto): ¤ 2085,-

Let wel: Dit is voor 3 maanden via een uitzendbureau... daarna wordt ik waarschijnlijk aangenomen door het bedrijf zelf, en dan zal er meer mogelijk zijn vermoedt ik.

Functie van junior, omdat ik nog niet eerder webservers heb beheerd, en al helemaal geen Linux servers ;)

Ook ben ik op eigen kosten bezig met een cursus LPI (101/102), dit omdat ik geen werk kon vinden... was koud een week bezig met deze cursus toen deze baan mij werd aangeboden :+

highking wijzigde dit bericht 23-07-2007 09:56 (6%)

Op zoek naar goede MediaCenter software? Probeer FreevoLive!
Linux proberen, maar Windows nog even met rust laten? Probeer MCNLive!

nu met icon
Reg. datum: 09 maart 2003

Leeftijd: 21
Opleiding: Bijna universitaire BSc Informatica, daarna door voor master
Werkervaring: afhankelijk hoe je kijkt, maar toch minimaal 2 jaar
Werkgever: een grote loterij
Functie: Oppakken van achtergebleven projecten en zorgen dat ze afkomen
Vakantiedagen: 25 op basis van 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, ongeveer een maandsalaris
GSM: voor zover ik weet niet
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: leuke kerstpakketten (LCD tv's, TomTom's etc), gratis uitjes, bijv concertgebouw, vanwege giften die wij doen, etc
Werkweek: 12 uur
Maand salaris(bruto): iets meer dan ¤ 2000,- op basis van 40 uur

Dit is een bijbaan voor bij mijn studie informatica. Ik ben vrij makkelijk aan deze functie gekomen, heb niet eens echt hoeven solliciteren, omdat ik al op een andere afdeling van dit bedrijf werkte, namelijk telemarketing. Toen bleek dat ze eigenlijk iemand nodig hadden op de internetafdeling om projecten op te pakken waar het normale team niet aan toe komt door alsmaar nieuwe campagnes e.d. die hen weer deadlines bezorgen. Ze hebben daarvoor eerder iemand in dienst genomen maar die werd al snel weer weggekocht, vandaar dat ze juist een student willen, ze hopen dat ik dan in ieder geval blijf tot ik klaar ben (duurt nog min 2 jaar). Dit zal ook ook zeker doen want het is vlakbij mijn huis en een leuk bedrijf met veel mogelijkheden en een superfijne informele sfeer.

Het salaris lijkt me prima en kan eventueel ook nog stijgen (heb ik gevraagd voor ik akkoord ging). Vooral het feit dat ik max. 12 uur werk (meer in overleg) is erg fijn, dat krijg je niet zo makkelijk bij dit soort banen.

Skin wijzigde dit bericht 23-07-2007 10:18 (4%)

[hier moet nog iets]

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: Relevant voor dit werk 2J
Werkgever: Detach
Functie: Software Tester
Vakantiedagen: 26 op basis van 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, ¤2600
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: leuke kerstpakketten, premievrij pensioen
Maand salaris(bruto): ¤2620 op basis van 40 uur

is dit netjes?

Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5

Return of the legend
Reg. datum: 26 september 2001

Ja is wel netjes gezien je werkervaring (tenminste als het 2 jaar ICT is als het langer ICT is maar ander gedeelte ICT vind ik het wat magertjes, maar das mijn mening).

Coolermaster mod | AMD 64 3200+ | Zalman 400W | 2xHitachi Deskstar s-ata 7k250 7200rpm 8MB RAID-0 | 2x512 Corsair XMS3200LLPT | Asus 6800GT | Samsung Syncmaster 172X | logitech MX510, cordless mx keyb.| | Ferrari 4000 laptop :O|

Reg. datum: 23 december 2005

Ik ga binnenkort een onderhandeling in m.b.t. mijn salaris. Momenteel werk ik als Teamleader van een groep systeembeheerders (unix/windows) bij een ISP, maar krijg ik nog het salaris wat past bij mijn oude technische functie. Feiten:

- 6 jaar ervaring binnen de ICT, 1 jaar relevant voor deze functie
- aansturen ca. 10 FTE
- verantwoordelijkheid voor budgettering
- 24/7 escalatiepunt

persoonlijke informatie:

- autodidact
- 26 jaar oud
- huidig salaris: 2800

Persoonlijk denk ik aan ca. 3500 euro, wat redelijk overeenkomt met een marktconformiteit check die ik ooit (ca. 8 maanden geleden) gedaan heb bij Berenschot. Is dit fair? Of zit er wellicht meer in (of minder)?

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
kellhus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:11:
Ik ga binnenkort een onderhandeling in m.b.t. mijn salaris. Momenteel werk ik als Teamleader van een groep systeembeheerders (unix/windows) bij een ISP, maar krijg ik nog het salaris wat past bij mijn oude technische functie. Feiten:

- 6 jaar ervaring binnen de ICT, 1 jaar relevant voor deze functie
- aansturen ca. 10 FTE
- verantwoordelijkheid voor budgettering
- 24/7 escalatiepunt

persoonlijke informatie:

- autodidact
- 26 jaar oud
- huidig salaris: 2800

Persoonlijk denk ik aan ca. 3500 euro, wat redelijk overeenkomt met een marktconformiteit check die ik ooit (ca. 8 maanden geleden) gedaan heb bij Berenschot. Is dit fair? Of zit er wellicht meer in (of minder)?
Dat is altijd moeilijk te zeggen. 2800 euro klinkt als niet veel voor een teamleider, maar aan de andere kant heb je pas 1 jaar ervaring op dat gebied en willen ze dat je eerst wat ervaring opdoet. Ook de resultaten tellen mee; als je dit jaar al een keer iets succesvol hebt afgerond, dan zul je ook wel stijgen.

Het aantal uren dat je in de week werkt telt ook. 24/7 stand by is geen 24/7 werken. Werk je in principe 32 uur? Dan vind ik 2800 niet bijzonder weinig.

Ik zou zeggen, ga eens ergens anders op gesprek, gewoon om je marktwaarde te peilen. Dan kun je alsnog bij je manager/directeur/whatever aankloppen voor loonsverhoging.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Reg. datum: 23 december 2005

Mijn huidige (en nieuwe) salaris is gebaseerd op een 40-urige werkweek. Ik heb dit jaar ook enkele (aantoonbare) zaken succesvol afgerond en een positieve (ook aantoonbare) evaluatie meegekregen van mijn voormalig leidinggevende.

Misschien moet ik inderdaad eens buiten de deur kijken, al is het alleen maar om te proeven wat mogelijk is (mijn huidige werkgever is ook mijn eerste). Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Leeftijd: 26
Opleiding: VBO Horeca
Werkervaring: In de ict wereld een jaar of 2
Werkgever: 8) Blijf liever een beetje anoniem O-)
Huidige functie: Technical Support Professional
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Voor zover ik weet niet
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden om (gratis) opleidingen te volgen. 100% reiskostenvergoeding.
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1516,17

Is dit salaris een beetje aan de redelijke kant?

Uhm nee, niet echt redelijk nee!

quote:
ArvidWillem schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 02:20:
Uhm nee, niet echt redelijk nee!
Leg uit? Met VBO in een andere richting als opleiding heeft hij mijns inziens niet te klagen, zeker gezien de mogelijkheden tot gratis opleidingen om zo zijn eigen meerwaarde te verhogen.

"technical support professional" klink mooi, maar is vast telefonisch helpdesk werk? Dan is dat redelijk normaal vrees ik.

No production networks were harmed during this posting

quote:
Damian schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:23:
[...]

ja 7 jaar in de ICT gewerkt. Dit was in het begin een vaste baan bij een grote computer keten, Tussendoor allemaal stages, wisselend van Webdesign tot network enginering.
Er stat me iets van bij dat je bijbaantjes/vakantiewerk niet mag meetellen als relevante werkervaring :+
Hmm...anders zouu ik al meer dan 15 jaar ervaring hebben ;)
quote:
exile0000 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:05:
Leeftijd: 27
Opleiding: Scheikundige Technologie aan de TU/e
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: OGD
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: nope
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nope
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, elke vrijdag gratis bier bij de borrel op kantoor, regelmatig uit eten met account managers, praktisch onbeperkt opleidingsbudget voor cursussen, boeken, tijdschriften, seminars, etcetera, veel leuke uitjes en een hele relaxte bedrijfscultuur.
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2600
Heej..oGD zijn dat niet die gasten van TOPDESK?? :)

TheVMaster wijzigde dit bericht 24-07-2007 09:00 (45%)

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:58:
[...]
Er stat me iets van bij dat je bijbaantjes/vakantiewerk niet mag meetellen als relevante werkervaring :+
Hmm...anders zouu ik al meer dan 15 jaar ervaring hebben ;)
Ik neem aan dat dat vooral geldt voor bollen pellen, vakken vullen, etc. Als ik naar mijn eigen "bijbaantje" kijk, dan was dat geschoold en verantwoordelijk werk. Ik heb daar zeker zo veel geleerd als bij mijn huidige werkgever.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

quote:
Volgens mij is OGD gewoon Operator Group Delft, een detacherings club die zich vooral op studenten richt. Zo op het eerste gezicht is er geen relatie met Topdesk...

Ze doen beide, kijk maar eens op http://www.ogd.nl.

quote:
Rinaldo schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:34:
[...]

Zeker lol :)

Ik werk er ook, niet als ICT-er, maar intern op het kantoor in Delft, dus ik pik vaak de vrijdagborrels mee. Eigen bar. Muziek. Gratis bier, fris, popcorn als je het maakt, hotdogs, stokbrood + kaasjes/beleg/salades, chips, kaas, worst. Verder kan je flipperen, tafelvoetballen, Wii-en, gamen achter de PC, soms filmpje kijken, MAME-kast (puzzle fighter _/-\o_ ). En het is er vaak gewoon druk. En er durven zelfs vrouwen te komen. Nee, niks mis met die borrel: alle dingen die een nerd wilt en je kan er niet eens betalen :D
Heh, dus ik zou zowaar jou aan de telefoon kunnen hebben als ik weer eens mijn urenbriefje verneuk? :) Wat is je functie binnen OGD?
quote:
Martin Sturm schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:22:
[...]

Volgens mij is OGD gewoon Operator Group Delft, een detacherings club die zich vooral op studenten richt. Zo op het eerste gezicht is er geen relatie met Topdesk...
OGD heeft Topdesk ontwikkeld, vziw. Vroegah, toen deden ze alleen maar helpdesk detachering, tegenwoordig pikken ze overal een graantje van mee.

(Ikzelf doe tool development en user support bij Philips, bijvoorbeeld.)

Grijze Vos wijzigde dit bericht 24-07-2007 12:43 (25%)

Hanlon's Razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."

quote:

[...]

Ja, dat zijn niet die gasten van TOPdesk. Vroeger was het hetzelfde bedrijf, maar ze zijn allang afgesplitst. Zitten trouwens nog wel in hetzelfde gebouw, Andere vleugel.

EDIT: Hé Rinaldo, jij hier? Wanneer is er weer een LAN-party?

exile0000 wijzigde dit bericht 24-07-2007 15:05 (8%)

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): MBO Informatica Niveau 4, HBO Information Engineering, Certificering HBO Consultancy
Werkervaring: 6 jaar (inclusief stages)
Werkgever: Business Intelligence bedrijf
Huidige functie: Business Intelligence Consultant
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Ja, in vorm van kwartaal bonussen en teambonussen. (kwartaalbonus een maximum van 4000,- Bruto per jaar, Teambonus halfjaarlijks maximum 1000,- bruto per jaar)
GSM: Ja
Auto: Kan, leasebedrag a 750,- euro of kilometergeld a 0,30 cent p/km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. Telefoon/Internet thuis wordt vergoed, opleidingen vergoeding, cursus vergoeding, 28 euro onkosten vergoeding per maand.
Werkweek: 5 dagen maal 8 uur (40 uur)
Maand salaris(bruto): 2640,- Bruto per maand

Wicked-Game wijzigde dit bericht 24-07-2007 15:13 (4%)

quote:
paella schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:01:
"technical support professional" klink mooi, maar is vast telefonisch helpdesk werk? Dan is dat redelijk normaal vrees ik.
Ja min of meer wel, ik doe de hardware ondersteuning enzo. Het klinkt inderdaad mooier dan het is :P Maar ik zie het meer als een begin om aan de juiste papieren te komen. Het salaris is een startsalaris. Ik heb dan wel veel ervaring (vind de werkgever ook) maar wat betreft ICT werk ben ik toch een starter. Al met al ben ik best tevreden over het salaris, ook omdat de opleiding ook echt gratis is. Met bepaalde certificaten kom je toch makkelijker aan leuker en beter betaald werk, je moet toch ergens beginnen hé ;)

Opleidingen die ik krijg zijn o.a. A+ (zeer makkelijk) MCSE/MCSP dus dat is dan wel weer de moeite waard.

Ik heb zelf 1,5 jaar zoiets gedaan, daarna 8,5 jaar windows systeembeheerder geweest en sinds een klein maandje weer een stap gemaakt en nu meer naar netwerkbeheerder gegaan (maar ook nog wat windows beheer). Doe het dus gewoon 1 a 2 jaar en kijk dan rond.

No production networks were harmed during this posting

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws