Gathering of Tweakers

Quicksearch
Veelzijdig stukje vlees ;)

Huidige lijstje:

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO, Hogere Informatica/Bedrijfskundige Informatica (HIO)
Werkervaring: 4 jaar, waarvan 1,5 jaar applicatiebeheer en 2,5 jaar consultancy/developing
Werkgever: kleine detacheerder; in de nabije toekomst ook eigen modules o.b.v. Microsoft Dynamics NAV/ .Net
Huidige functie: Ontwikkelaar/Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering i.c.m. jaarlijkse bonus o.b.v. facturabele uren. Bonus bedraagt maximaal een dubbel maandsalaris. Extra bonus voor het aanbrengen van nieuwe collega's à max. ¤1500 per nieuw aangebrachte werknemer (¤750 voor het op gesprek komen van een potentiële werknemer en nog eens ¤750 als aanstelling volgt na proeftijd van twee maanden).
GSM: Ja, ook voor prive gebruik
Auto: Ja + tankpas, budget ¤650/maand ex. BW, ex. brandstof o.b.v. 48mnd/35k
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Opleidingen volgen o.b.v. 'terugbetaalregeling'. Opleidingsbudget bedraagt ¤2500 per jaar, wordt 'afgeschreven' over vier jaar. Wordt niet ingehouden op het salaris, maar als je binnen vier jaar na het afronden van een opleiding het bedrijf verlaat, moet je het restant (75%/50%/25%, afhankelijk van wanneer je uit dienst gaat) terug betalen.
- 100e netto onkosten vergoeding standaard
- 50/50 pensioenregeling
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): ¤2550,-

Heb nu een lopend contract tot 1 april 2008, maar binnenkort krijg ik een nieuw contract (vaste aanstelling) aangeboden. Daar is dus nog wat uit te halen. Ook even terugkomen op de woorden van de baas ten aanzien van een vergoeding voor het verhuizen >:)

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

quote:
JKVA schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:24:
[...]

In zijn functieomschrijving staat eracter tussen haakjes dat het vakantiewerk betreft.
Marco1983 in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

Ook uit de berekening waarin hij vanuit een uurloon * werkdagen op een maandsalaris uitkomt doet iets dergelijks vermoeden. :P
Ja, het is vakantiewerk. Maar ik hou me eigenlijk wel met zo ongeveer alles qua ICT bezig binnen het bedrijf. Het is dus zeker wel "echt werk". Alhoewel ik ook mijn beperkingen heb, en deze ook gewoon erken. Ik ben daar gaan werken om de tijd tussen mijn vorige en mijn nieuwe opleiding te vullen. Je moet ook kunnen leven, weet je :)

Wanneer ik mijn volgende opleiding af heb dan sta ik er uiteraard weer wat beter voor, en neem ik ook absoluut geen genoegen met minimumloon. En zo te zien is dan zeker gerechtvaardigd aangezien de rest dat hier ook niet doet. Anders kan ik natuulijk net zo goed weer als schoonmaker aan de bak gaan, waar ik sowieso al een ¤200/¤250 (netto) meer per maand verdiende dan het minimumloon.

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
Marco1983 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:17:
[...]

Ja, het is vakantiewerk. Maar ik hou me eigenlijk wel met zo ongeveer alles qua ICT bezig binnen het bedrijf. Het is dus zeker wel "echt werk". Alhoewel ik ook mijn beperkingen heb, en deze ook gewoon erken. Ik ben daar gaan werken om de tijd tussen mijn vorige en mijn nieuwe opleiding te vullen. Je moet ook kunnen leven, weet je :)

Wanneer ik mijn volgende opleiding af heb dan sta ik er uiteraard weer wat beter voor, en neem ik ook absoluut geen genoegen met minimumloon. En zo te zien is dan zeker gerechtvaardigd aangezien de rest dat hier ook niet doet. Anders kan ik natuulijk net zo goed weer als schoonmaker aan de bak gaan, waar ik sowieso al een ¤200/¤250 (netto) meer per maand verdiende dan het minimumloon.
Tja, bij vakantiewerk is het altijd lastig meer te vragen dan de werkgever biedt. Volgens mij heb je als je het zo bekijkt namelijk niet eens zo'n slecht salaris. Ik kan me baantjes herinneren waar ik de helft verdiende. (was toen nog geen 23, meer iets van 19 - 20 ofzo)

Vakantiewerkers zijn voor de werkgever ook minder interessant omdat ze na de vakantie weer weg zijn. Daar wordt dus over het algemeen minder in geinvesteerd. Gevolg, je krijgt niet de super verantwoordelijke rollen, want die geven ze wel aan iemand die vast in dienst is. Gevolg, lager salaris, want je doet minder verantwoordelijk werk.

No offense, maar zo werkt het volgens mij wel. Dat is tenminste mijn ervaring met vakantiewerk. Mensen die ergens lang zitten krijgen meer en als ze 'echt' in dienst komen, nog meer.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Oeps, my bad. Ik vond het hele verhaal wat minder passen hiertussen, maar goed, dat klopt dus.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

If the river was whisky...

Leeftijd: 35
Opleiding: HTS
Certificeringen: Microsoft, Citrix, RSA
Werkervaring: 8 jaar beheer
Werkgever: KPN
Huidige functie: Technisch Consultant
Laptop: ja
GSM: ja, 'onbeperkt' bellen
Vakantiegeld: 8% of zoiets
Vakantiedagen: 195 uur per jaar + 20 dagen ATV
13e maand: Nee
Optieregeling: zo af en toe (gemiddeld 1 per 2 jaar)
Target/Prestatiebeloning: Ja (700-900 euro per jaar)
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. 20% korting op eigen product + toeslagen voor certificeringen.
Werkweek: 37uur
Maandsalaris(bruto): +/- 3900 bruto

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

Leeftijd: 33
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: ICT Consultant bedrijf
Huidige functie: Consultant
Vakantiegeld: Ja, standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: Ja
Auto: Ja, Toyota Avensis Wagon (800ex brandstof + Tankkaart)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus elke maand (bij volle werkmaand nu 1200 euro bruto)
Maand salaris(bruto): 2950

Best toffe werkgever dus :)
Als ik voor hoger uurtarief wordt weggezet, krijg ik 1200 NETTO per maand extra. Hopelijk gebeurt dat snel 8)

Life is what happens while you make other plans.

quote:
BlaTieBla schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:03:
Leeftijd: 35
Opleiding: HTS
Certificeringen: Microsoft, Citrix, RSA
Werkervaring: 8 jaar beheer
Werkgever: KPN
Huidige functie: Technisch Consultant
Laptop: ja
GSM: ja, 'onbeperkt' bellen
Vakantiegeld: 8% of zoiets
Vakantiedagen: 195 uur per jaar + 20 dagen ATV
13e maand: Nee
Optieregeling: zo af en toe (gemiddeld 1 per 2 jaar)
Target/Prestatiebeloning: Ja (700-900 euro per jaar)
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. 20% korting op eigen product + toeslagen voor certificeringen.
Werkweek: 37uur
Maandsalaris(bruto): +/- 3900 bruto
Dat doe je op het eerste gezicht wel goed. :)
En de auto, wat voor kaliber is die?

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO (niet afgemaakt)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Evenementen/Artiestenbureau in Enschede
Huidige functie: Hoofd Multimedia afdeling (grafisch vormgever/flash vormgever/coder, video editor/authorer/webdesigner/webdeveloper) / Creative director
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): ¤ 1200

Volgens mij verdien ik veel te weinig als ik hier zo rondkijk

quote:
JKVA schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:37:
[...]

Tja, bij vakantiewerk is het altijd lastig meer te vragen dan de werkgever biedt. Volgens mij heb je als je het zo bekijkt namelijk niet eens zo'n slecht salaris. Ik kan me baantjes herinneren waar ik de helft verdiende. (was toen nog geen 23, meer iets van 19 - 20 ofzo)

Vakantiewerkers zijn voor de werkgever ook minder interessant omdat ze na de vakantie weer weg zijn. Daar wordt dus over het algemeen minder in geinvesteerd. Gevolg, je krijgt niet de super verantwoordelijke rollen, want die geven ze wel aan iemand die vast in dienst is. Gevolg, lager salaris, want je doet minder verantwoordelijk werk.

No offense, maar zo werkt het volgens mij wel. Dat is tenminste mijn ervaring met vakantiewerk. Mensen die ergens lang zitten krijgen meer en als ze 'echt' in dienst komen, nog meer.
Mwah, het is ook maar gewoon het minimumloon, aangevuld met de vakantiedagen in loon uitgekeerd. Daarbij zit dan ook nog het vakantiegeld er bij. Het is berekend over een tijdsduur van zeven weken in totaal.

offtopic:
Volgend jaar ga ik weer daar stage lopen wanneer school het zo krijgt geregeld dat ik maar vier dagen naar school moet per week. Het jaar daarop heb ik weer vier dagen stage. Ook binnen dat zelfde bedrijf als het goed is. Genoeg tijd om te onderhandelen dus :) Al is het maar over een hogere stagevergoeding! Daarna zie ik het wel allemaal. Zo ver ga ik niet vooruit plannen. Maar ik denk dat ik geen voltijd opleiding meer ga doen hierna, maar echt aan de slag ga ergens. Waar, dat zie ik dan wel weer. Je weet toch nooit wat je tegen komt. Uiteraard zal ik wel blijven leren naast de baan die die ik dan heb.

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
trasparenza schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO (niet afgemaakt)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Evenementen/Artiestenbureau in Enschede
Huidige functie: Hoofd Multimedia afdeling (grafisch vormgever/flash vormgever/coder, video editor/authorer/webdesigner/webdeveloper) / Creative director
Vakantiedagen: 21
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen

Tja je opleiding is dan ook niet zo goed. Als je echter Hoofd van een afdeling bent zou je natuurlijk wel wat meer verwachten, het is natuurlijk de vraag wat de functie precies inhoudt. Een naampje zegt ook niet alles

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
rwb schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:28:
[...]

Tja je opleiding is dan ook niet zo goed. Als je echter Hoofd van een afdeling bent zou je natuurlijk wel wat meer verwachten, het is natuurlijk de vraag wat de functie precies inhoudt. Een naampje zegt ook niet alles
Zoals sanitair manager :P

Ik kreeg dit vandaag aangeboden, ik vroeg me af hoe redelijk dit is, ik heb net m'n opleiding afgerond:

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Informatica (SE)
Werkervaring: 2 Stages van een half jaar + wat bijbanen in Webdevelopment
Werkgever: Webdevelopment
Functie: Webdeveloper
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV 70% vergoed, gratis lunch ;)
Maand salaris(bruto): ¤ 2100

Eerlijk gezegd klinkt "Creative Director" nogal blasé voor iemand van 23.
No offence, maar de titel past gewoon niet bij de leeftijd en ervaring.

Indien je inderdaad zo'n zware functie hebt, dan verdien je inderdaad niet al teveel ;)

Workstation: Intel Q6600, 2 x74GB WD Raptor (RAID0), Asus 8800GTS, 8GB PC6400, Dell 24" TFT- Server: AMD X2 4800+, 5.5TB-RAID6, 4GB

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
trasparenza schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:

Minimumloon voor 23 en ouder is per 1 juli 1317 eurootjes. Succes in het gesprek met je baas.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

If the river was whisky...

quote:
JKVA schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:45:
[...]

Dat doe je op het eerste gezicht wel goed. :)
En de auto, wat voor kaliber is die?
Zwarte Honda Civic Executive. Geen behoefte om het maximale uit de leaseregeling te halen. Ik had nog ruim 200 euro p/m over om te besteden. Deze voldoet ruim.

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

quote:
rwb schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:28:
[...]

true, maar t komt er wel op neer dat ik in een taak heb om alles op te pikken qua multimedia en dus ook de uiteindelijke huisstijl bewaking en kwaliteit van de afgeleverde projecten. en als gezien iedereen perse een functietitel moet hebben binnen het bedrijf :)

quote:
rally schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:05:
Eerlijk gezegd klinkt "Creative Director" nogal blasé voor iemand van 23.
No offence, maar de titel past gewoon niet bij de leeftijd en ervaring.

Indien je inderdaad zo'n zware functie hebt, dan verdien je inderdaad niet al teveel ;)
zoals ik al zei, ik ben wel de eindeverantwoordelijke. de titel boeit me ook niet, en het is een klein bedrijf dus een het is niet te vergelijken met 'echte bedrijven' met 20+ mensen die aan 1 project werken.

quote:
BlaTieBla schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:15:
[...]

Zwarte Honda Civic Executive. Geen behoefte om het maximale uit de leaseregeling te halen. Ik had nog ruim 200 euro p/m over om te besteden. Deze voldoet ruim.
En dat is wel zo aangenaam qua fiscale bijtelling. Ik schrik elke keer weer als ik zie wat voor slechte investering een auto is. 8)7

quote:
trasparenza schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:48:
[...]

zoals ik al zei, ik ben wel de eindeverantwoordelijke. de titel boeit me ook niet, en het is een klein bedrijf dus een het is niet te vergelijken met 'echte bedrijven' met 20+ mensen die aan 1 project werken.
Eindverantwoordelijke en ¤1200 bruto zijn twee dingen die in eider geval niet bij elkaar passen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Weer loonsverhoging gehad:

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: Systeemontwikkelaar
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27 + 2 verplicht
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgever betaald 95% pensionpremie
Maand salaris(bruto): ¤ 2454 (4,4 % verhoging)

Assumption is the mother of all fuck ups

Leeftijd: 25
Opleiding: HBO Netwerk Infrastructure Design
Certificeringen: MCSE 2003, CCNA, CCNP
Werkervaring: 2 stages en 3 jaar in bedrijfsleven
Werkgever: Vastgoedonderneming
Functie: Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 25 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (+/- 8 %) en eindejaarsuitkering
GSM: Ja en PDA met GPRS abonnement
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV 100% vergoed, 65 euro ziektekostenpremievergoeding, hypotheekkorting en/of huurkorting en pensioenpremie wordt 75% vergoed.
Maand salaris(bruto): ¤ 2900

Mojana wijzigde dit bericht 11-07-2007 16:08 (8%)

Je certificaten die heb je gehaald via je werkgever?

Be a man! (Russel Peters).

MCSE 2003 via mijn vorige werkgever (ICT diensteverlener), Cisco cursussen via school (Cisco Network Academy)

Ik heb die opleiding ook gedaan, maar als je CCNx via de Network Academy doet houdt dat absoluut niet in dat je die certificeringen achter je naam mag zetten. CCDx gaat zelfs niet eens via de Network Academy als ik het me goed herinner.

Of heb je de genoemde examens alsnog officieel gedaan?

Flipmo2K wijzigde dit bericht 11-07-2007 14:15 (17%)

Stof is exact hetzelfde, en je moet inderdaad nog extra examens (extern) afleggen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws