Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
SmartDoDo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:33:
[...]
Het is een ongeschreven regel dat een nieuw topic in principe door de oude topicstarter wordt geplaatst. Als deze aangeeft er geen tijd/zin/behoefte aan te hebben kan een ander een vervolg starten.

Nu maakt het op zich niet uit wie een topicstart doet, zolang deze maar wel bijgehouden wordt.

/offtopic
offtopic:
Da's toch onhaalbaar? Stel ik wil reactie posten, maar oude topic is vol... En topicstarter ligt net 2 dagen ziek in bed... Dan ben ik blij dat er een nieuw topic komt, wie het ook doet!

Helsie wijzigde dit bericht 25-06-2007 20:01 (3%)

Acties: [view]

Door: SmartDoDo DT Moderator SG/HK/WI/SF
quote:
Helsie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:01:
[...]

offtopic:
Da's toch onhaalbaar? Stel ik wil reactie posten, maar oude topic is vol...
offtopic:
Wanneer is een topic vol? Pas als er een slotje op zit en dat kan bij 1001, 1050 of 1386 postings zijn ;)

-= Pick my icon =-

Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!

Door: endless Tweakmeatlutser
quote:
hello_moto schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:55:
Huillie, als ik jouw reactie had gelezen, had ik dat heus niet gedaan hoor. Het stond ook nog eens op een andere pagina. Het is net alsof jij alle delen hebt geopend, terwijl je er maar 2 hebt gedaan.

Ik dacht: het topic is bijna vol, dus ik open gewoon een nieuwe.

En wat versta je onder topic runnen? Het lijkt me toch duidelijk.

En zo aanwezig ben je niet, je hebt een stuk of 4/5 postings gedaan in het vorige topic, posts die niks met ''topic runnen'' te maken hebben.

Of praat ik nou onzin of zo :/ ?
offtopic:
Ik doe toch ook niet moeilijk.. :)
En meteen 'huillie' gaan roepen is ook weer nergens voor nodig.

Maar zoals ik hierboven als postte, we gaan door! :)
XTRËËM|RåGË

quote:
SmartDoDo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:02:
[...]
offtopic:
Wanneer is een topic vol? Pas als er een slotje op zit en dat kan bij 1001, 1050 of 1386 postings zijn ;)
offtopic:
True, kijk maar naar de Atos topic die is ruim over de 1000 posts

Btw m'n specs ;) staan op de vorige page. Zijn die een beetje marktconform?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
XTREEMRaGE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:16:
Btw m'n specs ;) staan op de vorige page. Zijn die een beetje marktconform?
Lijkt me wel. Zeker gezien de groei die je kunt doormaken in een functie als SAP consultant. En daarbij post je dat je tevreden bent, da's toch het belangrijkste! :)

XTRËËM|RåGË

quote:
Helsie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:22:
[...]

Lijkt me wel. Zeker gezien de groei die je kunt doormaken in een functie als SAP consultant. En daarbij post je dat je tevreden bent, da's toch het belangrijkste! :)
Dat ben ik :) maar ik moet me zelf wel kunnen onderhouden vandaar ;D. Maar wat me ook over de streep trok, was de doorgroei mogelijkheden die aanwezig was. Maar misschien had ik me meer laten leiden door de secundaire voorwaarders vandaar nog de vraag ;)

XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 25-06-2007 22:51 (10%)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:44:
Huidige functie: Test Engineer ---> en dat blijft dus zo: Test Engineer
Collega tester! :-) Die zie je niet zo heel vaak. Bij welk bedrijf werk/begin je?

Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!

beter poesjes dan katers

quote:
-W0kk3L- schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 05:57:
[...]

Collega tester! :-) Die zie je niet zo heel vaak. Bij welk bedrijf werk/begin je?
tegenwoordig zie je dat steeds meer. Het is helemaal hip.

Trust me, I know what I'm doing

En terecht. Het is een vak apart geworden.

beter poesjes dan katers

quote:
-W0kk3L- schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:22:
En terecht. Het is een vak apart geworden.
eensch, ik ben er niet voor niet in gaan freelancen. ;)

SuperCup 600 #33

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:44:
Binnenkort een nieuwe baan :)

Leeftijd: 33
Opleiding: HBO informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Test Engineer ---> en dat blijft dus zo: Test Engineer
Laptop: Nee ---> Nee
Vakantiegeld: 8% ---> 8%
Vakantiedagen: 25 ---> 24 + 12 ADV ivm 38 uur contract
13/14e maand of winstuitkering (bruto): 13e maand ----> geen 13e maand wel winstuitkering (1200)
GSM: Nee ---> Nee
Auto: Nee ---> Nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: ga er iets op vooruit in totaal (geen ziekenkosten meer, maar wel pensioenregeling nu)
Maand salaris (bruto): ¤2300 bij 40 uur ---> ¤3200 bij 38 uur.

Kortom, ik ga er aardig op vooruit. :*)
Ik lees dat je nu wel een pensioenregeling hebt. Heb je dus hiervoor niks opgebouwd aan pensioen?
Leuke stap voorwaards hoor.
quote:
endless schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:42:
@ TS:

Oud:
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO niveau 4, MCDST, ITIL Foundation
Werkgever: Centric
Werkervaring: 0,5 jaar
Vakantiedagen: 28
Secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekering, 80,- onkostenvergoeding
Maand salaris (bruto): ¤1400,-

Nieuw:
Leeftijd: 20
Opleiding: MBO niveau 4, ITIL Foundation, MCDST, 70-270, 70-290
Werkgever: Centric
Werkervaring: 1 jaar
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering (bruto): winstuitkering (Waarschijnlijk niet.)
Secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekering, 80,- onkostenvergoeding
Werkweek: 40 uur
Maand salaris (bruto): ¤1600,-

Ik ga er dus per 7 augustus 200,- euro bruto per maand op vooruit.
Maar ook 1 dag minder vrij. Hoe is dat mogenlijk?

Funky vidi vici!

quote:
-W0kk3L- schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 05:57:
Ik heb niet voor niets het bedrijf weggelaten :P
Op forums blijf ik liever redelijk anoniem ;)

Testen zie je idd steeds vaker. Het is nog steeds de sluitpost op de begroting, maar vrijwel alle testvacatures vragen tegenwoordig om HBO-ers of hoger. Alleen jammer dat het salaris gemiddeld nog steeds onder dat van programmeurs ligt. In mijn huidige bedrijf merk je toch dat programmeurs na een paar maandjes prima mee kunnen draaien, maar het vereist testers minimaal een jaar of meer om een redelijk niveau van productkennis te ontwikkelen om het goed te kunnen testen.

FunkyTrip wijzigde dit bericht 26-06-2007 09:53 (18%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

quote:
SmartDoDo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:33:
[...]
Het is een ongeschreven regel dat een nieuw topic in principe door de oude topicstarter wordt geplaatst. Als deze aangeeft er geen tijd/zin/behoefte aan te hebben kan een ander een vervolg starten.

Nu maakt het op zich niet uit wie een topicstart doet, zolang deze maar wel bijgehouden wordt.

/offtopic
Heb er ook 1 geopend, maar mij werd niks gevraagd voor het vervolg. Meneer moet niet klagen als iemand anders het heeft gedaan. Want dan kan ik zeggen dat hij 'mijn' topic is gaan runnen.
quote:
FunkyTrip schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:51:
[...]
En zelfs dat lukt niet helemaal (hoewel, definieer anoniem).
[ot]ik zie dat je ook een gamer bent. SAUS, komt mij bekend voor.. toevallig wel eens op crew-nexus gespeeld?[/ot]
quote:
Testen zie je idd steeds vaker. Het is nog steeds de sluitpost op de begroting, maar vrijwel alle testvacatures vragen tegenwoordig om HBO-ers of hoger. Alleen jammer dat het salaris gemiddeld nog steeds onder dat van programmeurs ligt. In mijn huidige bedrijf merk je toch dat programmeurs na een paar maandjes prima mee kunnen draaien, maar het vereist testers minimaal een jaar of meer om een redelijk niveau van productkennis te ontwikkelen om het goed te kunnen testen.
HBO of hoger. Sjah, ik ben zelf maar een MAVO'er, en ik heb het toch prima voor elkaar moet ik zeggen. Met een beetje inzet en initiatief kom je een heel eind. En qua salaris hoef ik niet te klagen. Productkennis moet je altijd opbouwen. En hoe snel dat gaat, hangt af van het project waar je mee bezig bent, en in hoeverre men kennis wil delen (en uiteraard in hoeverre jij er zelf voor open staat).

Wat ik me aanvraag, ik zie bij sommige werkzaam in een bedrijf en 40 uur per week. 23 jaar en dan nog bezig met Hbo opleiding? Hoe is dat mogelijk?

beter poesjes dan katers

quote:
zlatan112 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:03:
Wat ik me aanvraag, ik zie bij sommige werkzaam in een bedrijf en 40 uur per week. 23 jaar en dan nog bezig met Hbo opleiding? Hoe is dat mogelijk?
bedoel je én 40 uur werken én bezig met HBO?

dat lijkt me idd ook lastig. Maar misschien dat ze in dienst van het bedrijf een deeltijd HBO opleiding doen.....?

Ik zelf studeer al jaren op HBO en Universiteit, heb een eigen bedrijf en loopt momenteel 40+ uur stage.
Dit is een kwestie van vroeg eruit, op tijd naar werk/school en 's avonds tot een uurtje of 20 soms wat later werken.
1 of 2 keer in het weekend wat bijwerken en dat moet meer dan voldoende zijn.
168 uur zitten er in een week daar slaap je er een 50-55 van. De rest (meer dan 100) mag je je zelf vermaken. Eitje toch?

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkgever: Atos Origin
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: Requirements Engineer (Informatie Analist)
Laptop: Ja, maar gebruik ik nooit (vaste pc bij klant)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Auto: Ja, lease
Secundaire arbeidsvoorwaarden: 83,- onkostenvergoeding
Maand salaris (bruto): ¤2500,-

met dank aan..................
Reg. datum: 24 januari 2002

quote:
FunkyTrip schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:51:
[...]

Ik begin maandag als test engineer en heb een contract getekend wat lucratiever was dan alle ontwikkelfuncties die me zijn aangeboden. Ter vergelijking voor het ontwikkelen zat het tussen de 2000 en 2200, de aanbieding als test engineer was 2300.
En 2300 als hbo starter is denk ik niet slecht :)

Being Crazy Ownz

ja, of niet

Leeftijd: 24
Opleiding: KHBO Marketing management
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: automatiseerder
Huidige functie: Junior software engineer(doe implementaties, ontwikkelen met VBA/java, stukje sales)
Laptop: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20 euro vergoeding voor gebruik telefoon, 1 maandsalaris per jaar vrij te besteden aan opleidingen
Maand salaris(bruto): 1850,-

Nu zit ik me af te vragen of dit veel of weinig is voor iemand van mijn leeftijd met mijn achtergrond. Ik moet de laatste maanden telkens vaker naar klanten waar ik het implementatie-traject zelfstandig verzorg. eerder deed ik dit onder begeleiding, waar mijn contract ook op gebaseerd is. zou het 'fair' zijn om dit nu opnieuw te bespreken?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Reg. datum: 23 december 2003

Oud, 02-2006:

Leeftijd: 25
Opleiding: VWO,MCP, bijna MCSA
Huidige functie: Gedetacheerd als werplekbeheerder
Vakantiedagen: 20
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget
Werkweek: 32 uur
Maand salaris(bruto): 1480 euro

Nieuw, 06-2007:

Leeftijd: 26
Opleiding: VWO, MCSE, LPIC-1
Werkgever: 7-voudig MS gold partner
Werkervaring: bijna 2 jaar
Huidige functie: Engineer
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 22,5
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Smartphone met push mail
Secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige pensioen premie, mogeljikheden salaris flexibel in te delen
Werkweek: 36 uur
Maand salaris (bruto): ¤2250,-

Ben er dus behoorlijk op vooruit gegaan, al eerder opslag gekregen bij mijn vorige werkgever maar naast het salaris is mijn nieuwe werkgever veel interessanter qua werkzaamheden en mogelijkheden,
werken met de nieuwste software bij leuke klanten, informeel maar duidelijk, voor mij zaken die eigenlijk nog veel belangrijker zijn dan mijn exacte salaris.

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO niveau 4, ITIL Foundation, MCSE Security 2003
Werkgever: bouwkundig installatie bedrijf
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 15
Snipperdagen: 9
ADV dagen: 13
13/14e maand of winstuitkering (bruto): ja, 13e maand
GSM: Nee
Auto: Nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekering, pensioen regeling, studiekostenregeling, treinkosten vergoeding
Maand salaris (bruto): ¤2400,- per 1-1-2008 ¤2560,-

I3jWild wijzigde dit bericht 27-06-2007 16:38 (5%)

Mijn gegevens, ben een starter.

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Technische informatica
Werkervaring: 1,5 jaar ( Stages en bijbaan )
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Momenteel helpdesk, binnenkort systeembeheer
Laptop: nee
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
Auto: ja lease + tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingskosten voor werkgever
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900 + 48 onkosten

Ik was enigsinds teleurgesteld over het salaris, maar ik zag dit bedrag toch vaker langskomen bij HBO starters dus ik denk dat ik wel tevreden mag zijn.

quote:
Vincent17 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:10:
Mijn gegevens, ben een starter.

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Technische informatica
Werkervaring: 1,5 jaar ( Stages en bijbaan )
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Momenteel helpdesk, binnenkort systeembeheer
Laptop: nee
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
Auto: ja lease + tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingskosten voor werkgever
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900 + 48 onkosten

Ik was enigsinds teleurgesteld over het salaris, maar ik zag dit bedrag toch vaker langskomen bij HBO starters dus ik denk dat ik wel tevreden mag zijn.
Je moet niet alleen naar het salaris kijken hoor. Vergeet niet dat je een auto hebt met tankpas, dat je opleidingen krijgt. Dat je feitelijk gezien weinig echte werkervaring hebt. En dat je nog maar 22! bent!

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Griffin2k schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:04:
[...]

Je moet niet alleen naar het salaris kijken hoor. Vergeet niet dat je een auto hebt met tankpas, dat je opleidingen krijgt. Dat je feitelijk gezien weinig echte werkervaring hebt. En dat je nog maar 22! bent!
Wat nog veel meer mee zal spelen is dat een helpdeskbaan typisch niet op HBO niveau is.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws