Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest
Goed... dus... niet dus...
Deze kaart doet exact hetzelfde... vastlopen dus... ergo: het is blijkbaar toch weer wat anders
Ik heb zelfs alle fans (van de kast) op HIGH gezet (en reken maar dat ik mijn bureau-stoel vast moest zetten... anders waai ik weg hier...) en nog preseteert ie het om vast te lopen
Ik heb even een log van Everest online gekwakt en hoop dat 1 van jullie wellicht een 'off-setting' kunnen ontdekken... de enige die opvallend is, is de CPU Core Voltage.
Hier de log-file van Everest (alle case-fans HIGH) [Wide screen warning!]
[edit]
Ik zat mij net te bedenken dat ik de fan van de graka was vergeten op te schroeven
Dus bij deze nog een nieuwe logfile van Everest
Bij deze test, crashed ie dus weer niet... zoals met de vorige kaart...
Zou het dan toch een structurele fout zijn ?!?!
MetalRush wijzigde dit bericht 22-06-2007 02:02 (25%)
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest
Reg. datum: 09 juli 2000
Als je dan nog vast lopers heb kan je zeggen dat er een koeler ontwerp fout is.
Zal me niks verbazen ook met xfx
Yori
De Mhz'en e.d. terug schroeven?
Vanwaar de opmerking overigens 'Zal me niks verbazen ook met xfx'?
Het is iig te proberen... maar zou dat wel zeer teleurstellend vinden... ik heb deze kaart namelijk precies om die reden gekocht (de Ultra XXX uitvoering).
@ yori1989: nope. Maar de kaart houdt de instellingen wel vast, want dat controleer ik altijd met Everest voordat ik ga gamen (Everest draait tijdens het gamen dus wél mee om de temps e.d. te loggen). Dat zie je ook in de bovengenoemde log-files. Standaard draait de fan van de XFX maar op 60% (~1550 rpm), in de logfile zie je dat ie op full-speed draait (~2800 rpm).
Toch maar weer een mailtje naar Alternate en XFX
Dat zal hij inderdaad bedoelen.quote:MetalRush schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:55:
@ suijkerbuijk: wat bedoel jij met 'normale GTX snelheden' ?
De Mhz'en e.d. terug schroeven?
Zo'n XXX uitvoering van XFX is vaak een fabrieks-overclockte versie. Zet hem dus eens op de normale clockspeeds voor de GTX, wat die precies zijn kun je prima op t web vinden.
Ik zal eerlijk zeggen dat XFX ook een merk is waar ik niet aan kom, en al helemaal de OC (XXX) versies niet. Persoonlijk ben ik gewoon niet zo gecharmeerd van XFX en overclock-edities van fabrikanten begin ik sowieso al niet aan.quote:Vanwaar de opmerking overigens 'Zal me niks verbazen ook met xfx'?
Het is iig te proberen... maar zou dat wel zeer teleurstellend vinden... ik heb deze kaart namelijk precies om die reden gekocht (de Ultra XXX uitvoering).
Maar dat is mijn persoonlijke mening en die is voor iedereen natuurlijk weer anders. Als jij een XFX OC kaart koopt is dat jouw goed recht
Anyway, gooi die kaart eens op GTX snelheden en kijk wat hij dan doet.
Het is niet de eerste keer dat dergelijke fabriek-OC kaarten niet goed willen.
Cel 667@1GHz - AthlonXP 1700+ - AthlonXP 2400+ - E2160@3GHz - Q9550
The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Last.fm
De fan is twee centimeter omhoog geplaatst zodat ie nu van beide kanten af lucht kan aanzuigen. Whoohoo big deal. Maar je zou idd wel moeten proberen om hem op standaard Ultra snelheden te laten draaien.quote:Koeitje schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:33:
Ik zou hem op standaard Ultra snelheden gooien. Standaard GTX snelheden zijn niet echt boeiend, aangezien de koeler van de Ultra wel wat verbeterd is tov de GTX als ik mij niet vergis.
Macbook Pro 13": 2,53GHz, 4GB, 64GB X64 Corsair
Reg. datum: 25 september 2006
Ik ben het wel eens met cybersteef: probeer het eens op standaard GTX snelheid. Juist die Ultra snelheid is m.i. "niet echt boeiend". De 8800GTX is uit zichzelf al een beer van een kaart; en er is nog geen spel ter wereld dat de maximum capaciteit van de kaart vraagt, laat staan dat het nodig maakt hem te overklokken. Niet boeiend dus, die extra snelheid. Ten minste niet voor al het gezeik met oververhitting / artifacts / uitval, etc, dat je er voor terug krijgt.quote:Koeitje schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:33:
Ik zou hem op standaard Ultra snelheden gooien. Standaard GTX snelheden zijn niet echt boeiend, aangezien de koeler van de Ultra wel wat verbeterd is tov de GTX als ik mij niet vergis.
Ik zou zeggen: lekker als gewone GTX gebruiken; kan je fan ook een stuk stiller draaien.
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
Tevens een mazzeltje dat een vriend ook een 8800 (GTS) heeft gekocht (Asus) en ik die spullen straks even ga ophalen voor hem. Daar mag ik dan ook even mee testen...
Mocht deze Ultra XXX wél goed functioneren (@ stock), gaat ie natuurlijk ook linea recta terug... ik heb geen Porsche gekocht waar ik mee moet rijden als ware het een Fiat 127
Alternate en XFX hebben iig een mailtje ontvangen. Ben benieuwd naar hun reactie.
Ik lees hier overigens voor het eerst over de ontevredenheid over XFX. Daar sta ik wel van te kijken.
In het verleden heb ik ook verschillende XFX kaarten gehad en was daar best wel tevreden over.
Wat vinden jullie eventueel van deze als alternatief?

MetalRush wijzigde dit bericht 23-06-2007 02:37 (8%)
Reg. datum: 09 juli 2000
Tja ik kan het merk nietquote:MetalRush schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:56:
Ik ga vanavond weer ff testen (@ GTX stock- en @ Ultra stock snelheden).
Tevens een mazzeltje dat een vriend ook een 8800 (GTS) heeft gekocht (Asus) en ik die spullen straks even ga ophalen voor hem. Daar mag ik dan ook even mee testen...
Mocht deze Ultra XXX wél goed functioneren (@ stock), gaat ie natuurlijk ook linea recta terug... ik heb geen Porsche gekocht waar ik mee moet rijden als ware het een Fiat 127
Alternate en XFX hebben iig een mailtje ontvangen. Ben benieuwd naar hun reactie.
Ik lees hier overigens voor het eerst over de ontevredenheid over XFX. Daar sta ik wel van te kijken.
In het verleden heb ik ook verschillende XFX kaarten gehad en was daar best wel tevreden over.
Wat vinden jullie eventueel van deze als alternatief?
[afbeelding]
Maar de koeler ziet er wel goed uit (die koelers kan je ook los kopen)
Maar volgens mij is deze ook al overgeklokt?
Dit is ook een leuke opties
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXNG4
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXCG1
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXVI1
Reg. datum: 09 februari 2005
Heb jij een nieuwe harde schijf? Ik had namelijk een probleem dat mijn systeem ook vast liep. Dit bleek te liggen aan mijn harde schijf die ondanks hdtune (harde schijf test) toch stuk was. Hard Disk sentinal gaf aan dat ie nog 25% health had. In ieder geval nadat ik een nieuwe harde schijf had gekocht was het probleem over. Je kan even proberen te kijken wat er gebeurt als je een andere schijf neemt.
Misschien heb je wat aan deze tip. Het gekke is wel dat ie bij jou vast loopt in spellen. Maar ik zou zeggen probeer es wat.
En daar 100,- meer voor betalen? Onacceptabel!quote:albatross schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:22:
[...]
Ik zou zeggen: lekker als gewone GTX gebruiken; kan je fan ook een stuk stiller draaien.
Last.fm
Ik zeg: "Testen als GTX"
Subtiel, maar belangrijk, verschil.
Als die kaart wel op GTX speeds werkt kun je vervolgens altijd nog keurig omhoog en uitzoeken waar je tegen het dak aan loopt. Als dat ding gewoon niet in orde is dan is hij dat op GTX speeds ook niet en kan ie keihard terug. Gaat hij iets onder de kloksnelheden van de fabriek ineens wel goed lopen, dan lijkt het mij zaak om de koeling eens na te lopen en mogelijk vervanging te laten regelen door de shop. Kan ook gewoon een model zijn wat toch niet lekker wil op die fabrieks-OC.
De bedoeling is natuurlijk wel dat je krijgt waar je voor betaald.
Wat betreft die andere kaart, denk je even aan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? ?
Ultraman wijzigde dit bericht 23-06-2007 01:30 (10%)
Cel 667@1GHz - AthlonXP 1700+ - AthlonXP 2400+ - E2160@3GHz - Q9550
(@ cybersteef, je hebt gelijk v.w.b. de regels maar ik ben benieuwd naar de meningen aangezien er toch een aantal hier rondlopen die niet echt enthousiast zijn over XFX).
@ Blue-Tweaker: ja dit is ook een nieuwe hdd (zie TS) maar ben er van overtuigd dat dat niet het probleem is aangezien het probleem zich niet voordoet als ik de fan van de graka op >85% zet
Toch bedankt voor het meedenken, alle tips zijn tenslotte welkom
@ Koeitje: zo denk ik er nou ook over. Deze kaart is zo op de markt gezet, met "bijpassend prijskaartje". Dan moet ie ook naar behoren functioneren.
@ cybersteef: ik ga zo meteen nog even testen met Ultra en GTX instellingen maar ik heb gisteren (zoals eerder geschreven) even met een Asus 8800 GTS 320 mogen testen. Deze had totaal geen problemen met FarCry (en startte ook direct zonder problemen op, in tegenstelling tot mijn configuratie). Wat mij wél opviel is dat ik ook met deze kaart artifacts had in-game... ergo: ik mis textures (voor ingestelde resolutie) of mijn installatie is niet helemaal lekker verlopen. Andere games hebben geen problemen v.w.b. artifacts.
Tevens heb ik al mijn case-fans weer op LOW gezet maar de fan van de XFX op 90%... gamen is mogelijk tot ik er bij neerval. Ik heb gisteren FarCry, Battlefield 2142, Colin McRae Dirt en Ghost Recon gedraaid, allen zonder problemen.
Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de reactie's van Alternate en XFX.
MetalRush wijzigde dit bericht 23-06-2007 12:49 (7%)
Ik vrees nu (zoals eerder geschreven) dat die hele serie dus niet lekker is (ik kan gewoon botte pech hebben en 2 'defecte' kaarten in rij hebben gekregen maar dat lijkt mij redelijk sterk).
Alternate raad mij aan om voor een alternatief te gaan (een lichtere XFX of zelf een ander merk).
Nu wil(de) ik zoveel mogelijk performance uit mijn graka trekken en zit nu te dubben of ik wellicht een CrossFire setup zou (moeten) kiezen voor eenzelfde performance.
Is er iemand die, bij toeval, een test/review heeft gelezen waarbij een 8800 GTX/Ultra tegenover een CrossFire setup wordt gezet? (want ik denk dat de zwaarst, momenteel verkrijgbare, enkele X2900 niet in verhouding staat met een 8800 zoals de XFX die ik nu heb, nofi)
Last.fm
Dat meen je nietquote:Koeitje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:53:
Voor Crossfire zou je eerst je voeding moeten vervangen, 600watt is niet voldoende.
Deze heeft:
En dan nog te zwak?quote:Stroomsterkte:
- +3,3V 2,8 A
- +5Vsb 3 A
- +5V 2,8 A
- +12V1 20 A
- +12V2 20 A
- +12V3 20 A
- +12V4 20 A
- +12V totaal 36 A
- -12V 0,8 A
een enkele HD2900 zal eerst ook nog wel voldoende zijn.
(of wil je op 20000x12000 20x AA en 40x AF draaien?)
1 HD2900XT vreet net zoveel als 1 Ultra. Dus dan weet je het welquote:MetalRush schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:51:
[...]
Dat meen je niet![]()
Deze heeft:
[...]
En dan nog te zwak?
Weet niet hoe handig je bent met tweaken en hoeveel ruimte je wilt overhouden in je kast kwa pci slots (deze kast is niet erg ruim, weet ik uit ervaring
Last.fm
Het is niet voor het eerst dat stock overclocked kaarten van XFX voor problemen zorgen.
Ze zouden echt eens wat meer aandacht moeten steken in hun kwaliteitscontrole.
[Edit]
Wat vind je hiervan: http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=15620
(Ik weet niet of je aan alternate geboden bent, zo wel mijn excuses).
Da_maniaC wijzigde dit bericht 26-06-2007 08:13 (26%)
Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
@ Koeitje: als een 2900 net zoveel vreet zal een CrossFire opstelling het bij mij idd niet volhouden (mede omdat ik maar 2 PCIe aansluitingen heb (heeft een 2900 ook 2 aansluitingen nodig?)
Ik heb voldoende ruimte over, dus op zich kan ik er wel een andere koeler opschroeven (ook op mijn huidige kaart) maar... zie boven
@ DJ_The_SP: ik had persoonlijk geen slechte ervaringen met XFX. Tevens ook niet eerder van de problemen met stock-overclocked kaarten gehoord/gelezen. Idd erg jammer... niet goed voor hun imago... ik bedenk me voortaan wel voordat ik weer een XFX koop
En op zich ben ik niet gebonden aan Alternate. Handig, voor mij, is gewoon dat ik er dagelijks bijna langkom (ff snelweg af, spullen halen en snelweg weer op).
Op zich een mooie aanbieding maar ook van BFG heb ik geen ervaringen e.d.
Een 2900 heeft ook 2 voeding aansluitingen, een 6 en een 8 pins (waar ook 6 pins in kan). Je kan alleen met de officiele tool overclocken als je een 8 pins aansluiting gebruikt.quote:MetalRush schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:59:
@ Bulls-NL: die koeling is, volgens mij, inderdaad niet afdoende voor deze (overclocked) kaart. Op zich zou ik best willen overstappen naar een andere koeler (dat heb ik XFX ook geschreven) maar dan wél met behoud van de garantie !
@ Koeitje: als een 2900 net zoveel vreet zal een CrossFire opstelling het bij mij idd niet volhouden (mede omdat ik maar 2 PCIe aansluitingen heb (heeft een 2900 ook 2 aansluitingen nodig?)
Ik heb voldoende ruimte over, dus op zich kan ik er wel een andere koeler opschroeven (ook op mijn huidige kaart) maar... zie boven
@ DJ_The_SP: ik had persoonlijk geen slechte ervaringen met XFX. Tevens ook niet eerder van de problemen met stock-overclocked kaarten gehoord/gelezen. Idd erg jammer... niet goed voor hun imago... ik bedenk me voortaan wel voordat ik weer een XFX koop
En op zich ben ik niet gebonden aan Alternate. Handig, voor mij, is gewoon dat ik er dagelijks bijna langkom (ff snelweg af, spullen halen en snelweg weer op).
Op zich een mooie aanbieding maar ook van BFG heb ik geen ervaringen e.d.
edit: als die BFG er 2 maanden geleden was had ik die gehaald
Koeitje wijzigde dit bericht 26-06-2007 12:34 (4%)
Last.fm
Vrijdag kan ik me weer melden bij Alternate (die doen iig hun stinkende best in tegenstelling tot XFX
Daar wordt mijn 2e kaart getest en, bij defect bevonden, wordt kaart 3 van de schappen gehaald en éérst getest voordat ie aan mij wordt toevertrouwd.
Aan 1 kant hoop ik dat kaart 3 het wél goed doet... aan de andere kant heb ik een beetje 'een onderbuik gevoel' hierbij...
De enige optie daarna (mocht kaart 3/4/5 ook niet goed zijn) is een andere kaart...
Ik heb zelf opzich best goede ervaring met XFX, heb er 3 kaarten van gehad waarvan de 2 laatste Extreme Edition's geretourneerd met een smoesje omdat ik vond dat ik niet genoeg overclock ruimte had.
Heb vervolgens dus die Gainward 7800GS+ gekocht.
Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!