Gathering of Tweakers

Quicksearch
De maker van Guitar Hero 1&2 komt nu met Rock Band:

http://img505.imageshack.us/img505/7957/01d6041b5eb745ec9c573d9bg8.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/1636/2ccd149967c5f5c4abff67dyd9.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/5340/7cf86a771a4d77b1e853d9dwq0.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/4261/32fe040b5fa23b9c72bb973ma3.jpg
http://img505.imageshack.us/img505/4115/9424d73789f9cd00d91eb41ah3.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/2267/491880160dcb02f19fcbf26xx6.jpg
quote:
Rock Band is de nieuwste ritme-game van Harmonix, die eind 2007 uit moet gaan komen op de PlayStation 3 en Xbox 360. Het is de bedoeling dat er vier verschillende instrument-controllers op de markt worden gebracht. Twee gitaren (lead en bass), één drumstel en een microfoon voor de zanger. We hebben nu een hele lading nieuwe details voor jullie, en als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven, deze shit gaat héél vet worden.

De game staat op één disc, maar kent vier verschillende campaigns. Het gaat hier dan om de gitaar, de drums, de bas en de zang. Elk instrument is van begin tot eind uit te spelen, maar wil je écht een Rock Band starten dan zullen meerdere instrumenten gebruikt worden in de overkoepelende co-op modus.

Je kunt met maximaal vier spelers tegelijk spelen, zowel online als offline op beide platformen. Elke speler kan zijn eigen moeilijkheidsgraad instellen.
Door middel van het soepele community systeem zal het erg makkelijk zijn om mede-bandleden te vinden.

De fret-boards zijn doorzichtiger zodat je meer kunt zien van de achtergrond. De gitaren zijn aan de linker- en rechterkant van het scherm te zien, de drums in het midden en de zang-lijn scrolled onder aan het scherm.
De Whammy Bar is ook weer terug. Hiermee kun je Rock Band's versie van de bekende Star Power (uit Guitar Hero) activeren.
Er zit een switch op de gitaar waarmee je je eigen geluid kan creëren.

Het zang gedeelte is ook meer uitgediept. De game herkent verschillende toonhoogtes, en als je goed je best doet zal je ook hier Star Power kunnen gebruiken.
De microfoon heeft ook een andere functie. Je kunt er namelijk tegenaan tikken op de maat van de muziek, als er bijvoorbeeld een superlange gitaarsolo in een nummer zit waarbij de zanger niet veel te doen heeft (de microfoon dient dan als tamboerijn)

Ook de drummer heeft zijn eigen Star Power, en een free-form modus waar je lekker op je drums kan raggen.

Als één persoon faalt, dan zal de band gewoon door kunnen blijven spelen. Als een andere persoon zijn Star Power activeert, dan zal die speler weer tot leven gewekt worden. Als de hele band nog staat als het nummer afgelopen is, dan kun je het publiek trakteren op een free-form jam sessie.

Je kunt je eigen personages bouwen, en helemaal aanpassen aan jouw stijl. Zo kun je de kleding veranderen en ook voor de instrumenten kun je meerdere skins kopen. Je kunt zelfs bepalen hoe jouw avatar zich zal gedragen on stage. Gaat 'ie helemaal los, of blijft 'ie stoer op zijn plaats staan?

Er zijn 40 verschillende plaatsen om op te treden.

De instrumenten zijn per platform verschillend. Dit heeft te maken met de verschillende hardware van beide consoles.

Je kunt je eigen Band logo in elkaar zetten.

Vier nummers zijn al bekend, geen van allen zijn covers.

Weezer - Say It Ain't So
Black Sabbath - Paranoid
The Who - Won't Get Fooled Again
Nirvana - In Bloom

Gitaar
Het model van de gitaar is een replica van de Fender Strat.
De Guitar Hero II gitaar van de Xbox 360 werkt wel in Rock Band, maar veel mogelijkheden zul je niet kunnen gebruiken.
Zo heeft de nieuwe gitaar tíen frets in plaats van vijf. Vijf aan de bovenkant van de hals, en vijf aan de onderkant. Deze onderste vijf zijn geplaatst voor de speciale solo-stukken waarin je alleen maar hammer on - en pull off's gebruikt. Hier hoef je dus niet te strummen, en dit is dezelfde techniek die je vaak hoort in van die supersnelle Metal nummers.
In de virtuele winkel kun je effecten kopen die je kunt gebruiken om je eigen geluid te maken, zoals de Flange, Wah, Chorus en de Echo.

Microfoon
Er zal een microfoon op de markt komen met een Rock Band logo er op.
Andere microfoons zullen ondersteunt worden, maar de Xbox 360 headset zal je niet kunnen gebruiken. Deze is simpelweg niet accuraat genoeg voor Rock Band.

Drums
Het drumstel bestaat uit vier drums, een voetpedaal en vier uitschuifbare poten. Hiermee kun je het gevaarte stabiel op de grond zetten.
Natuurlijk zitten er echte drumstokjes bij.
De verschillende drums zullen per nummer aangepast worden. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld een bekken-klank maakt, terwijl je de andere keer weer andere drumgeluiden hoort.
Als je drumt op Hard of Expert, dan zul je écht aan het drummen zijn. Het zal precies zo zijn als het originele nummer dus.
bron: gamez.nl/ownage.nl

Ontwikkelaar: Harmonix
Release: November 2008

Guitar Hero

Reg. datum: 27 september 2006

Lijkt me zeker vet! Al heb ik dan toch altijd zoiets koop een normale gitaar :+ al lijkt het me zeker leuk. Hoe zit het trouwens met een Wii versie? Want Guitar Hero komt wel voor de Wii maar hierover waren wat meer geruchten?

Xdoos Gamertag: Postius

Even schaamteloos mijn reply op de frontpage even copy/pasten :)

Harmonix gaat hiermee dus dezelfde kant uit als Bemani:

Bemani (subdivisie van Konami) is dé grote uitgever van muziekgames in Japan. Zij hebben onder andere het spel Guitar Freaks uitgebracht, dat gekoppeld kan worden met Drummania waardoor je tesamen pittige rocknummers kan spelen. Vooral zeer leuk in de arcadehallen ;).
Echter: bemani heeft deze games officieel nooit buiten Azië gereleased. De weinige arcadekasten die je in Europa kan vinden bevatten grotendeels j-pop/rock en eurobeat muziek, waardoor deze hier niet aanslaan bij het grote publiek. Jarenlang hebben we moeten wachten tot ze dit in het Westen zouden uitgeven.
Dit is er nog steeds niet van gekomen, dus zijn we uiteraard dolblij met het feit dat Harmonix zich op deze markt werpt met Westerse muziek én nog eens succes heeft ook. Het zou me niet verbazen mocht Bemani in de toekomst Harmonix aanklagen wanneer deze een te groot deel van de markt in handen heeft (dit is reeds eerder gebeurd, nadat ze de rechtzaak wonnen schoten ze wakker en werden er plots nieuwe DDR mixes aangekondigd). Ik zeg dan: eigen schuld, Bemani heeft de Westerse markt genegeerd, en Harmonix is hier handig op ingesprongen :)

Enkele bedenkingen:
- Harmonix moet zich ook op de arcademarkt werpen, ook riskeren ze hiermee de toorn van Bemani
- Harmonix hun drumcontroller ziet er veel te suf uit

Dit is Bemani's versie van een drumcontroller: (foto met gsm genomen in donkere Japanse arcade, dus crap kwaliteit :p)
http://www.boe2.be/pictures/mg-arcade/mg-05.jpg

Andere arcadehal: keyboardmania, drummania en guitarfreaks broederlijk naast elkaar, guitar en drum zijn gelinkt uiteraard :).
http://www.boe2.be/pictures/mg-arcade/mg-08.jpg

Komaan Harmonix, jullie maken prachtige games, nu nog beter materiaal aanbieden dan die plastic crap, en we zijn er :)
Console Junkie

heb hem sinds vorige week (PS3 versie, Import) en moet zeggen dat het stukken lekkerder speelt dan Guitar Hero 3, waar guitar hero 3 tegenwoordig alleen nog maar gaat om het zo moeilijk mogelijk maken van liedjes (en dan een fijne controller uitbrengen die noten laat vallen). is Rock Band alleen maar plezier (ookal wordt deze moeilijker naarmate je de moeilijkheidsgraad aanpast).

het drummen is op dit moment mn favoriet en ben heel erg blij met de Downloads tot nu toe toch wekelijks nieuwe liedjes en een Metallica pack!!

het zingen is opzich ook grappig (voor mij eerste game waarin ik daadwerkelijk bereid ben om te zingen, dus geen ervaring met singstar) alleen is het zingen niet echt voor mij gemaakt (tenminste niet de nummers die hoog gezongen moeten worden :P)

Wii!!!

quote:
Donnie Darko schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:29:
heb hem sinds vorige week (PS3 versie, Import) en moet zeggen dat het stukken lekkerder speelt dan Guitar Hero 3, waar guitar hero 3 tegenwoordig alleen nog maar gaat om het zo moeilijk mogelijk maken van liedjes (en dan een fijne controller uitbrengen die noten laat vallen). is Rock Band alleen maar plezier (ookal wordt deze moeilijker naarmate je de moeilijkheidsgraad aanpast).

het drummen is op dit moment mn favoriet en ben heel erg blij met de Downloads tot nu toe toch wekelijks nieuwe liedjes en een Metallica pack!!

het zingen is opzich ook grappig (voor mij eerste game waarin ik daadwerkelijk bereid ben om te zingen, dus geen ervaring met singstar) alleen is het zingen niet echt voor mij gemaakt (tenminste niet de nummers die hoog gezongen moeten worden :P)
Heb zelf ook veel zin in rockstar, jammer dat de gitaren van rockband zoveel slechter zijn dan die van guitar hero. Ja er zitten ook productie fouten in de guitar hero gitaren, maar harmonix heeft al toegegeven dat hun gitaren wel erg veel last hebben van fouten (het is dus niet zo als jij het laat klinken). Sterker nog, harmonix wil zelfs dat de guitar hero gitaren ook op hun spel te gebruiken zijn (wat op de xbox360 prima werkt) maar op de ps3 nog niet.

Console Junkie

quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:01:
[...]

Heb zelf ook veel zin in rockstar, jammer dat de gitaren van rockband zoveel slechter zijn dan die van guitar hero. Ja er zitten ook productie fouten in de guitar hero gitaren, maar harmonix heeft al toegegeven dat hun gitaren wel erg veel last hebben van fouten (het is dus niet zo als jij het laat klinken). Sterker nog, harmonix wil zelfs dat de guitar hero gitaren ook op hun spel te gebruiken zijn (wat op de xbox360 prima werkt) maar op de ps3 nog niet.
ow ik weet ook dat er productie fouten in de Rock Band lijn van spullen zit (zelf tot op heden geen last van en ook ik vind de guitar hero 3 gitaar lekkerder spelen dan de fender die bij rock band zit, alleen laat die van rock band bij mij geen noten vallen en behalve de strum valt het allemaal wel mee hoe slecht die is, die GH3 gitaar kan ik niet gebruiken vanwege het gezeik van Activision)

dat harmonix wil dat guitar hero gitaren gebruikt kunnen worden op de ps3 is niet meer dan normaal (anders zou je voor ieder spel een andere controller kunnen kopen) feit is alleen dat Activision (van Guitar Hero) de patch voor de PS3 tegenhouden omdat ze geld willen zien voor het gebruik van hun controller. wat naar mijn mening belachelijk is maar goed dat is mijn mening ;).

Wii!!!

quote:
Donnie Darko schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:09:
[...]

ow ik weet ook dat er productie fouten in de Rock Band lijn van spullen zit (zelf tot op heden geen last van en ook ik vind de guitar hero 3 gitaar lekkerder spelen dan de fender die bij rock band zit, alleen laat die van rock band bij mij geen noten vallen en behalve de strum valt het allemaal wel mee hoe slecht die is, die GH3 gitaar kan ik niet gebruiken vanwege het gezeik van Activision)

dat harmonix wil dat guitar hero gitaren gebruikt kunnen worden op de ps3 is niet meer dan normaal (anders zou je voor ieder spel een andere controller kunnen kopen) feit is alleen dat Activision (van Guitar Hero) de patch voor de PS3 tegenhouden omdat ze geld willen zien voor het gebruik van hun controller. wat naar mijn mening belachelijk is maar goed dat is mijn mening ;).
Het is simpel weg ook belachelijk, de omgekeerde situatie zag ik eerder plaatsvinden. Kijk dat je als fabrikant niet wilt hebben dat de controller van de concurrent op jouw software wordt gebruikt begrijp ik. Maar dit is omgekeerd, het lijkt mij ook positief als de concurrent graag jouw controller wil gebruiken bij hun software. Maar goed, het is en blijft concurrentie wat in dit geval veel weg heeft van kinderachtig gedrag in een zakelijk jasje.

Burn that Metal
Reg. datum: 07 september 2001

Even topic een rotschop omhoog geven.

Ik zit te twijfelen om dit spel los (game only) te importeren voor de 360.
Nu is me niet helemaal duidelijk of hier regioprotectie ofzo op zit, en of deze dus op mijn europese xbox gaat werken.

Mensen die dit gedaan hebben en hier uitsluitsel over kunnen geven?

[Edit]
Zou je met de gitaren van GH2 en GH3 veel opties missen?

BM wijzigde dit bericht 01-02-2008 11:28 (10%)

hij is alleen speelbaart op een amerikaanse xbox, dus op jouw xbox gaat hij helaas niet werken, anders had ik hem ook allang geimporteerd :P
en met de gitaren uit 2 en 3 kan je gewoon alles spelen, je mist alleen een extra knop om wat aan de toonhoogte te veranderen, maar dit heeft verder weinig invloed op het spel. het schijnt zelfs dat de gitaren van GH beter spelen dan die van rock band :)

Game Error wijzigde dit bericht 01-02-2008 11:29 (49%)

CZGAALVD

En opnieuw een schop omhoog.

Weet er nu iemand toevallig een definitieve releasedatum? Ik heb op google gezocht, en de hoeveelheid "officiële" releasedata verschillen zoveel dat je ervan zou huilen. Ik kom tegen: Q2, Q3, maart, half april, mei, "this summer", september. Kortom, iedereen brengt het nieuws als "confirmed release date", maar niemand lijkt het te weten :|. Je zou gaan denken dat ze Europa gewoon willen overslaan.
Wat sta je nou te kijken!

Tja, in de VS zijn ze begonnen met het uitgeven van losse instrumenten. Dat zouden ze pas doen als ze de vraag van de complete units aankonden. Blijkbaar vinden ze dat belangrijker dan Europa voorzien. Of wachten ze bij EA op Rockband 2?

De site van EA zegt al tijden 6-3-2008, wat nergens op slaat. Ook op het forum van de officiele website blijft het angstvallig stil. Echt bizar dat een uitgever die normaal zo massaal games released wereldwijd voor alle mogelijke platformen nu niets kan vertellen.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:03:
[...]

Het is simpel weg ook belachelijk, de omgekeerde situatie zag ik eerder plaatsvinden. Kijk dat je als fabrikant niet wilt hebben dat de controller van de concurrent op jouw software wordt gebruikt begrijp ik. Maar dit is omgekeerd, het lijkt mij ook positief als de concurrent graag jouw controller wil gebruiken bij hun software. Maar goed, het is en blijft concurrentie wat in dit geval veel weg heeft van kinderachtig gedrag in een zakelijk jasje.
Waren hier al vorderingen in gekomen, of zijn ze nog steeds aan het steggelen? Het ligt toch ZO voor de hand om die GH controllers op Rock Band te laten (en vice versa for the matter).

hmm net ook al even in het 360 topic erover gehad maar de release in Europa is dus inmiddels ongedefinieerd en dus voor onbepaalde tijd uitgesteld

:(

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
In een conferentie voor investeerders heeft CEO John Riccitiello bekend gemaakt dat de Europese release van Rock Band niet eerder plaatsvindt dan in het tweede kwartaal van 2008. In Amerika ligt de game al sinds 20 november van het afgelopen jaar in de winkels.
http://www.psonly.nl/nieu..._niet_eerder_dan_Q2_2008/

Niet eerder dan Q2 is nog altijd vrij vaag, maar EA is 'ons' nog niet vergeten.

Burn that Metal
Reg. datum: 07 september 2001

quote:
Shiver23 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:35:
[...]

http://www.psonly.nl/nieu..._niet_eerder_dan_Q2_2008/

Niet eerder dan Q2 is nog altijd vrij vaag, maar EA is 'ons' nog niet vergeten.
Nah, vergeten niet, maar echt veel interesse lijken ze ook niet te hebben voor alles buiten Amerika...
quote:
Donnie Darko schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:29:

Hoe haal je downloadable content binnen? Ik heb een US account aangemaakt zodat ik bij de RB DLC's kan, maar met een Nederlandse credit card kom ik nog niet echt ver... :/

EDIT:
Heb http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=75023 gevonden. Ga dat nu proberen (via entropay).

Shadow_Zero wijzigde dit bericht 08-03-2008 01:41 (6%)

bij Dimension Plus kan je hem al reserveren....heb dat dus ook al gedaan!

Battlefield 2 Nick: [GoT] Pizzadoos I stats http://bf2s.com/player/pizzadoos/

Op de Wikipedia-pagina van Rock Band (url) staat vermeld dat de Xbox gitaar NIET draadloos wordt ivm licentiekosten van Microsoft. Er komt wel een draadloze gitaar uit, maar die is voor 70 euro los verkrijgbaar.

Balen dat er nog steeds geen datum is, wij zitten hier nu toch echt met spanning te wachten... :D

quote:
Op het Play.com Live evenement in het Wembley Stadion te Londen. Heeft EA laten weten dat de Europese versie van Rock Band extra nummers zal gaan krijgen. Hieronder staan de extra nummers welke naast de originele soundtrack het tot een extra compleet geheel maken.

* Blur - Beetlebum
* Muse - Hysteria
* Oasis - Rock 'n' Roll Star
* Tokyo Hotel - Through the Monsoon
* Die Toten Hosen - Hier Kommt Alex
* Juli - Perfekte Welle
* H-Block X - Countdown to Insanity
* Indochine - L'aventurier
* Les Wamaps - Manu Chao
* Playmo - New Wave

Helaas is een concrete releasedatum nog steeds niet bekend hoewel 22 mei wel als datum gesuggereerd wordt. Het is dus nog even afwachten. Mogelijk dat EA binnenkort met een definitieve datum gaat komen.
http://www.ps3focus.nl/v3/nieuws/bekijk.php?id=8838

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Probleem schijnt in licentieissues te liggen, heb ik ergens vernomen. Grappige is dat een van de salesdudes op kantoor zo'n ding geregeld heeft van de annual sales kickoff, dus we hebben uit de VS een xbox en een rockband doos gekregen. Best leuk op kantoor. ;)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

wii for mii

ik heb m een tijdje geleden gespeeld met een goeie vriend van me.
er zijn een paar dingen die me erg opvielen.
je krijgt er maar 1 gitaar bij.
drummen is super moeilijk maar na veel oefening moet het te doen zijn.
het zingen is redelijk makkelijk.
het gitaar spelen is moeilijker dan GH3 je hebt meer knoppen en opties.
er zit goeie muziek veel bekende nummers en zo..

grote probleem bij rockband is dat de gitaar problemen geeft zo heeft hij al 3 gitaren gehad ze gaan nogal snel kapot.
als ik het goed heb zijn ze daarom weer uit de winkel gehaald :(

deze ruimte is te huur voor reclame doeleinden!

Ze hebben hier nooit in de winkel gelegen. Waar haalt je vriend 3 gitaren vandaan? :?
Reg. datum: 10 oktober 2003

Waar is dit spel te koop? Gaat het nog naar Nederland komen?

wii for mii

quote:
Boeboe schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:52:
Ze hebben hier nooit in de winkel gelegen. Waar haalt je vriend 3 gitaren vandaan? :?
door te werken in een gameshop :P
en er lagen drie pakketen en die zijn op 1 na alle drie weer retour ivm problemen met de gitaar.
ik vermoed dat het import was ;)

ik denk dat we zaterdag weer ff bezig gaan met rockband.
van de drie gitaren is er nog 1 over dus hopen dat ie zaterdag overleeft ;)
quote:
Ryack schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:33:
Waar is dit spel te koop? Gaat het nog naar Nederland komen?
wat ik vernomen heb is het spel heel kort dus al in het buitenland in de winkels geweest maar is nu weer uit de handel gehaald ivm problemen met de gitaar :|
ik denk dat het nog wel even gaat duren voor hij gereleased wordt :'(

nieuws: Europese versie Rock Band krijgt lokale songs

dopje1982 wijzigde dit bericht 20-03-2008 12:26 (32%)

deze ruimte is te huur voor reclame doeleinden!

quote:
dopje1982 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:24:
[...]
wat ik vernomen heb is het spel heel kort dus al in het buitenland in de winkels geweest maar is nu weer uit de handel gehaald ivm problemen met de gitaar :|
Dat is dus een regelrechte leugen. Zelfs de licenties voor Europa waren nog niet in orde, een releasedatum is ook nog niet vrijgegeven.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws