specs: Converse Kingpin Brown +2.00 65ø +2.75 65ø Glas
Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic [ part 7]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw Topic
Via DaFont kwamen er 5 resultaten voor het bovenste die er op leken, maar het niet waren.
- de W moet overal even hoog zijn
- vooral de slinger aan de J is karakteristiek
Voor de onderste 2 kreeg ik verschillende resultaten, terwijl het toch hetzelfde font is lijkt me.
Het moet voor een parodie-t-shirt worden:
Zoiets dus:
Wij verkopen...
geen onzin < 16
< 18 veel sterke verhalen
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Reg. datum: 29 juni 2007
Nadat ik Lynotype FontExplorerX (een gratis en verder uitstekend ! lettertype (font) beheer programma om transparant lettertypes te (de)activeren) heb geinstalleerd, heb ik een probleem met een ontbrekend lettertype: MS SystemEx. Om kort te zijn: FontExplorerX beheert ook de systeem fonts door deze in een speciale map te plaatsen en een shortcut naar dat font te plaatsen in \windows\fonts. Kennelijk is dit proces niet foutloos: enkele fonts worden gewist in plaats van verplaatst naar deze speciale folder. Ik heb Linotype hiervan op de hoogte gebracht, waarbij hun reactie was: "we zijn op de hoogte van dit probleem; het wordt in een volgende versie hersteld; herinstalleer de ontbrekende fonts vanaf de originele Windows CD".
Nadat ik de ontbrekende lettertypes opnieuw heb geinstalleerd, krijg ik nog steeds de melding dat Outlook (2007) het lettertype MS SystemEx Bold mist. Ik kan nergens informatie vinden over dit lettertype, noch op de Microsoft sites, noch bij het doorzoeken van internet. Weet iemand meer over dit lettertype en hoe ik het opnieuw kan installeren?
Bedankt!
Ik heb alles in Firefox al geprobeerd, cache geleegd, franse site geprobeerd... maar hij geeft geen 'custom previews' van plaatjes
* Dark Blue confused, had de site net zelf ff nodig...
Update: even gemaild over het euvel, en de site werkt weer! 'one of the servers was down'. Damn, lijkt me echt ruig om zo'n fontsite in m'n beheer te hebben
Dark Blue wijzigde dit bericht 01-07-2007 22:06 (24%)
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Ik wil namelijk onder mijn logo de url van mijn website hebben. Dit logo+url wordt geplakt op m'n raam zodat mensen hem van buitenaf kunnen zien. Ik woon aan een drukke weg en er is snel verkeer. De meeste lettertypes zijn onduidelijk en ik weet ook niet als ik moet kiezen voor een schreef of schreefloze, gezien het verkeer. Mijn url bestaat uit 9 letters(exclusief www.+ .nl).
Ik denk dat je dan het beste kunt gaan voor een letter, die ook op verkeersborden gebruikt wordt. Dat is toch de letter waar als eerste het oog heen gaat, omdat de mensen tijdens het autorijden constant zoeken naar informatieborden.
Tratex (Scandinavië?)
Roadway (UK / DE)
Blue Highway (VS)
Hit the Road (NL?)
Bij dafont zoeken op 'road' levert veel op

Als ik dit plaatje in WhatTheFont stop krijg ik er maar één glyph uit (waarschijnlijk is het plaatje te klein). Het font is vrij downloadbaar en kom je op zo'n beetje elke Star Trek-site tegen, maar dat wil nog niet 100% zeggen dat er geen copyright op zit... ik wil het namelijk gaan gebruiken voor een groter project. (Voor zover ik weet is het font zelf nog nooit in een Star Trek film/serie voorgekomen)
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
En als je er maar één glyph uit krijgt, is dat dan niet omdat er een lijntje om het plaatje staat? Ik zou hem echt ff strippen van alle overbodige randjes en woordjes, alvorens je hem door wtf haalt.
Dit lettertje is op DaFont ook wel te vinden, en daar staat de maker er ook bij. Mail je die, zeg je hem waarvoor het is, en of hij nog in je project vermeld wil worden. Meestal sturen de fontmakers bij Dafont ook wel een textfile mee in hun zip waarop contact informatie staat en regels voor het commercieel gebruik.
dus: bestaat er een programma dat automatisch de 'full font name' kan uitlezen en in de bestandsnaam kan schrijven (beetje als mp3tag)? dit zou mijn collectie uitfilteren
The presidency has many problems, but boredom is the least of them.
PS. Al gezocht op 'find duplicate fonts'? Vind je zat mee!
Savantas wijzigde dit bericht 09-07-2007 11:58 (46%)
Reg. datum: 14 december 2004
...uit welk font is het volgende logo opgebouwd?

Het gaat niet om de FrescoSans of Rats-Regular, die ook onderdeel uitmaken van hun typo.
Opportunitor wijzigde dit bericht 10-07-2007 15:03 (7%)
(c) Stichting WF5
Ik zit nog wel te twijfelen, maar bv bos en vol hebben andere o's... Denk dat het meer hergebruik van getekende letters is, geen echt lettertype. Of een met meerdere glyphs per letter?
De e en a links- (en rechts-)onder zijn duidelijk anders dan linksboven, en zo zijn er wel meer verschillen.Er kan natuurlijk een verschil in bold en normaal zijn, maar ik vraag het me toch af
Savantas wijzigde dit bericht 11-07-2007 17:05 (54%)
Reg. datum: 14 december 2004
Dat denk ik niet.quote:Savantas schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:19:
Ik vraag me af of het een font is, het in rood omkaderde logo heeft niet alleen dikkere, maar ook iets andere letters (zie bv de boog van de a). Dus denk dat het puur handwerk is.
Er zijn hooguit wat effecten als schaduw, reliëf etc. toegepast. De weergave linksonder zou een 'plain'-versie kunnen zijn, of linksboven een thick/black/bold versie.
De structuur van de glyphs komen overeen. Vergelijk linksboven met rechtsboven en dan bijv. de latters e n o a t r.
(c) Stichting WF5

Hij lijkt extreem veel op Lacuna maar is het toch niet
Iemand een idee?
a life?? Where can i download it??
ik vraag me af of dit geschreven is en mogelijk ingescand, maar het valt wellicht hier te proberen!
het lijkt heel erg op handgeschreven.
http://www.seanjohn.com/
Het gaat dan om de afbeelding die boven in het hoekje zit waar Sean John oplicht als je met je muis erover heen komt.
Ik ben van plan om een logo te maken net als deze dus jullie zouden mij heel blij kunnen maken als iemand het weet!!!
Alvast heel erg bedankt!!!
Asrock VSTA-Dual Core, Intel Core 2 Duo 6450, Asus V9999 256 DDR3, 2048MB werkgeheugen and that's all i think... HELP!!
Mmm seems more like een hele verticaal uitgerekte Verdana ofzo. Vooral omdat die 'I' schreefjes heeft.quote:Ruffian schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:20:
ik ben opzoek naar dit font:
[afbeelding]
Hij lijkt extreem veel op Lacuna maar is het toch niet
Iemand een idee?
Ik zeg, verticaal uitgerekt. (arm ding)
Die van SeanJohn kan ik niet zien omdat de pc op school hier geen goeie Flash versie heeft...
En die laatste van Imperium Galactica... ja, moeilijk, heb net al bij de Greeks zitten kijken op Dafont maar daar staat ie niet bij. Heb je al iets van Charlesworth ofzo geprobeerd?
De stokken van de I in PICASSO zijn langer dan in Verdana, maar verder lijkt hij inderdaad heel veel...
SeanJohn is volgens mij gewoon een handtekening...
Savantas wijzigde dit bericht 12-07-2007 16:41 (9%)
http://www.usedferraris.net/catalog/images/DSCN1851.gif
Ik heb die fontsearch al geprobeert maar dat is een waardeloos ding wat maar blijft zeiken dat je plaatjes te groot zijn ongeacht wat voor grote je ze maakt. Zelfs 1 bij 1 pakt ie niet
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
Succes, anders help ik je morgen wel ff zoeken. Als je alleen het logootje nodig hebt voor je auto dan kun je ook even op www.brandsoftheworld.com kijken
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
Reg. datum: 19 december 2002

iemand een idee welk lettertype dit is?
Savantas wijzigde dit bericht 15-07-2007 23:24 (10%)
Reg. datum: 17 september 2005
AleSyS wijzigde dit bericht 16-07-2007 23:37 (5%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last