Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:55:
[...]
Multitouch in het geval van de Thinkpad betekent dat je de tablet pc zowel met je vingers als met een pen kunt bedienen, maar niet tegelijkertijd (zie ook deze review). Met Multitouch in het geval van de iPhone wordt bedoeld dat twee (of meer) vingers als onafhankelijk input wordt gezien.
Dan alsnog is bijv Microsoft eerder met het uitbrengen van Multitouch en de ontwikkeling daarvan: nieuws: Microsoft zet Surface-gui op tafel
Met dat project zijn ze al sinds 2002 bezig om het te ontwikkelen. Zo zijn er vast nog wel voorbeelden te vinden. Niet echt een interessante discussie dus. :)
quote:
Hoedje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:02:
Ik heb het in de TS toch maar even aangepast naar "de eerste telefoon". Daarvan zijn we iig absoluut zeker van :P. Het is gewoon een lastig verhaal. De combinatie van de gestures, multitouch en vingerbediening is wel redelijk uniek. Volgens mij is Surface van MS het enige andere commerciele product wat dat heeft (alhoewel daar de multitouch via camera's werkt).
Niet meer, nu via sensors. ;)

DaannO wijzigde dit bericht 19-06-2007 10:10 (22%)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Commentaar? Mail me maar

quote:
Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:55:
[...]
Multitouch in het geval van de Thinkpad betekent dat je de tablet pc zowel met je vingers als met een pen kunt bedienen, maar niet tegelijkertijd (zie ook deze review). Met Multitouch in het geval van de iPhone wordt bedoeld dat twee (of meer) vingers als onafhankelijk input wordt gezien.
Dat zou inderdaad kunnen ja :)
Al is het zelfs dan nog niet het eerste apparaat, kijk bijvoorbeeld maar naar de macbooks die scrollen door meerdere vingers te gebruiken, er zit dan geen scherm achter maar het is wel multitouch ;)

Toch ben ik wel benieuwd naar het toestel, al lijkt het me zonder "voelbare" knoppen niet echt een fijn toestel, het is in ieder geval leuk om eens te proberen :)
Reg. datum: 07 april 2005

quote:
Wolfboy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:43:
[...]
Al is het zelfs dan nog niet het eerste apparaat, kijk bijvoorbeeld maar naar de macbooks die scrollen door meerdere vingers te gebruiken, er zit dan geen scherm achter maar het is wel multitouch ;)

Toch ben ik wel benieuwd naar het toestel, al lijkt het me zonder "voelbare" knoppen niet echt een fijn toestel, het is in ieder geval leuk om eens te proberen :)
Dat is dus GEEN multi-touch. Met multi touch kan je tegelijk twee verschillende invoeren doen. Het scrollen met je trackpad is nog steeds maar 1 input.

Leuke info:
M:Metrics heeft een onderzoek gedaan naar het bewustzijn van de iPhone onder haar doelgroep. Uit het onderzoek blijkt dat 64%van de Amerikanen bewustzijn van de iPhone terwijl in Engeland dit slechts 56% is.

M:Metrics zegt dat van deze 64% slechts 14% geïnteresseerd is in het kopen van één. Echter is 67% van deze mensen die een iPhone wil kopen bij een ander netwerk van AT&T welke (zoals jullie waarschijnlijk wel weten) een 5 jarig exclusief contract heeft met Apple.

Reg. datum: 10 augustus 2001

Beetje verkeerd gebruik van 'slechts' in dat stukje. 64% van de Amerikanen zijn bewust van de iPhone, dat zijn er dus zo'n 190 miljoen. En daarvan zijn er 14% geïnteresseerd in het kopen ervan, wat neer komt op meer dan 26 miljoen mensen die er misschien wel wat in zien. Dat noem ik niet niks?

quote:
Hahn schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:44:
Beetje verkeerd gebruik van 'slechts' in dat stukje. 64% van de Amerikanen zijn bewust van de iPhone, dat zijn er dus zo'n 190 miljoen. En daarvan zijn er 14% geïnteresseerd in het kopen ervan, wat neer komt op meer dan 26 miljoen mensen die er misschien wel wat in zien. Dat noem ik niet niks?
Inderdaad, ze hebben het volgens mij regelrecht overgenomen van hun bron. Echter in de EU is dat al een stuk minder, maar nog steeds ontzaglijk veel. :)

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
Ik geloof dat ze het gigantisch verkeerd hebben vertaald..

Het preview stukje over het artikel op de WSJ site
quote:
AT&T Inc. stands a good chance of stealing customers away from other wireless operators by carrying Apple Inc.'s highly-anticipated iPhone, two new consumer surveys show.

Two-thirds of mobile-phone users who are interested in purchasing the iPhone aren't AT&T customers but would be willing to switch carriers to obtain the device, according to a survey in May of about 11,000 cellphone users by M:Metrics Inc., which tracks wireless industry trends.

The carrier with the most to be concerned about is T-Mobile USA, according to the survey, with 12.5% of its customers expressing a high interest in the phone; followed by 8.1% ...
Bron: WJS

Twee derde van de mensen die een iPhone willen kopen, zijn bereid om van carrier te wisselen. Dus niet twee derde die de telefoon zou kopen als die bij een andere carrier zou zijn.
quote:
Wolfboy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Maar voor de MacBooks (en de andere notebooks die dit kunnen) geldt dat die multitouch om te scrollen niet echt multitouch is. Een trackpad werkt door het meten van verstoring in een elektromagnetisch veld (zie Programmable Controller for Capacitance Touch Sensors, pagina 12 en Capacitive Position Sensing). Met twee vingers wordt er een groter gebied verstoort dan met een vinger. Als je dus onderscheidt maakt tussen een groot gebied en een klein gebied kun je dus schakelen tussen muis beweging of scrollen.

Eigenlijk zouden ze de techniek zoals de iPhone die gebruikt multipoint moeten noemen. Dat dekt de lading wat beter, want voor het scrollen met twee vingers gebruik je ook twee gegevens (positie van de vingers en de grootte van het gebied).

Multitouch is trouwens niet bepaald nieuw. Er wordt al ruim 25 jaar onderzoek naar gedaan. Zie bijvoorbeeld Multi-Touch Systems that I Have Known and Loved voor een overzicht.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Paarse Layout \o/

quote:
Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:
[...]
Maar voor de MacBooks (en de andere notebooks die dit kunnen) geldt dat die multitouch om te scrollen niet echt multitouch is. Een trackpad werkt door het meten van verstoring in een elektromagnetisch veld (zie Programmable Controller for Capacitance Touch Sensors, pagina 12 en Capacitive Position Sensing). Met twee vingers wordt er een groter gebied verstoort dan met een vinger. Als je dus onderscheidt maakt tussen een groot gebied en een klein gebied kun je dus schakelen tussen muis beweging of scrollen.
Jammer, maar zo werkt 't niet. De trackpads zijn strict gezien ook multitouch. Je hebt twee aparte plaatsen nodig om het scrollen te laten werken. Je palm eroverheen halen doet niks.

Buiten de trackpad is 't geen multitouch. De trackpad vertaalt de bewegingen naar iets wat binnen de HID-device profile past (scrollen).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Commentaar? Mail me maar

quote:
Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:
[...]
Correct, maar een ander voorbeeld kon ik zo snel even niet bedenken. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat het wel een "iets" andere techniek is.
quote:
Multitouch is trouwens niet bepaald nieuw. Er wordt al ruim 25 jaar onderzoek naar gedaan. Zie bijvoorbeeld Multi-Touch Systems that I Have Known and Loved voor een overzicht.
Interessante link, thx :)

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
DaannO schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:02:
[...]

Dan alsnog is bijv Microsoft eerder met het uitbrengen van Multitouch en de ontwikkeling daarvan: nieuws: Microsoft zet Surface-gui op tafel
Met dat project zijn ze al sinds 2002 bezig om het te ontwikkelen. Zo zijn er vast nog wel voorbeelden te vinden. Niet echt een interessante discussie dus. :)
Die tafel is pas vanaf november te koop, en als we het over de aankondiging hebben dan was de iPhone toch ook eerder ;)

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
Hoedje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:26:
[...]

Die tafel is pas vanaf november te koop, en als we het over de aankondiging hebben dan was de iPhone toch ook eerder ;)
Dan refereer ik alsnog naar zijn post en de laatste link ;)

Daedalus in "[iPhone] Discussietopic"

Wat ik me afvraag van de iPhone is of het mogelijk zou zijn om de iPod camera connector te gebruiken. Hiervoor zijn volgens mij flink wat interessante toepassingen bij te bedenken, voor als je bijvoorbeeld op reis bent. Of voor fotografen die hun foto's willen tonen.

Als dat mogelijk zou zijn denk ik dat ze wel een interessant idee hebben.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
mad_boy1986 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:09:
Wat ik me afvraag van de iPhone is of het mogelijk zou zijn om de iPod camera connector te gebruiken. Hiervoor zijn volgens mij flink wat interessante toepassingen bij te bedenken, voor als je bijvoorbeeld op reis bent. Of voor fotografen die hun foto's willen tonen.

Als dat mogelijk zou zijn denk ik dat ze wel een interessant idee hebben.
Maar is het iPhone scherm daar wel geschikt voor? En hebben huidige camera's ook niet al grote LCD schermen?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Paarse Layout \o/

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:17:
[...]

Maar is het iPhone scherm daar wel geschikt voor? En hebben huidige camera's ook niet al grote LCD schermen?
Camera's van fotografen zeker niet, nee.

Reg. datum: 07 augustus 2006

wie gaat hem begin juli gelijk in amerika bestellen/kopen?

Canona

Doe mij maar de Meizu M8 :+

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

quote:
emuuuh schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:29:
Volgens mij is dit niet te doen, als je er al een te pakken kan krijgen moet je nog maar hopen dat ze niet gelocked zijn op AT&T. Daarnaast heb ik goede hoop op al een tweede versie op het moment dat de iPhone in Europa uitkomt!
www.multitouch.nl ;)

Jef han - pionier op el cheapo multi touch

Alleen is de iPhone wel de eerste toepassing op klein oppervlak, ook een heel onderzoek waard imo

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

quote:
emuuuh schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:29:
Was het van plan, maar aangezien dat ding gelocked is wordt dat niks...

quote:
KeeZ schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:17:
www.multitouch.nl ;)

Jef han - pionier op el cheapo multi touch

Alleen is de iPhone wel de eerste toepassing op klein oppervlak, ook een heel onderzoek waard imo
Projectgroep bij mij op school hebben multitouch-tafel gemaakt:
http://student-kmt.hku.nl...ultitouch_presentatie.mov
http://student-kmt.hku.nl...e/multitouch_detailed.mov

kaassouffle wijzigde dit bericht 20-06-2007 11:01 (61%)

Reg. datum: 13 januari 2004

YouTube on iPhone.... :)

http://images.macrumors.com/article/2007/06/20/12app_300.jpg

Bron: Apple

Paarse Layout \o/

Nee, dat was speculatie. Hoewel 't er wel aan zat te komen, gezien youtube voor appletv.

Reg. datum: 27 december 2004

Nu weten we ook ineens wat dat 12de icoontje aka 'geheime applicatie' is :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws