You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.
Ik vind het veel fijner om niet alles bij me te hebben, een keuze te moeten maken van wat ik een periode echt wil luisteren. Ik denk echt niet dat iedereen graag zijn hele collectie bij zich wil hebben, in de trein zie ik ook alleen maar Nano's en Shuffles, de meeste hebben echt geen iPod video of anders.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Wat wil ik luisteren op mn iPhone ?? Misschien het heetste nummertje van het moment (laatst toegevoegd) en een max van 1GB aan podcasts er bij. Ik heb aan die 2GB wel genoeg, naast mijn 8GB nano.
KeeZ wijzigde dit bericht 18-06-2007 11:02 (89%)
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
En dan? 899,- euro betalen voor het apparaat?quote:CyBeR schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:55:
[...]
Dit is eigenlijk het scenario waar ik een beetje op hoop eigenlijk. Geen gezeik met SIM-locks en branding en weetikhet. (M'n huidige telefoon is ook los gekocht om die reden.) Volgens mij is het enige wat network-support nodig heeft de visual voicemail, die kan me nou echt niks boeien gezien dat ik voicemail uit heb staan.
Vergeet niet, ondanks veel loze claims hier, dat ook in de US flinke korting wordt gegeven op toestellen met een abo. Een 2-jarig abo is nodig om de 8gb versie voor $599,- (ex BTW) een IPhone te bemachtigen.
Laten we 1 van de duurste toestellen pakken:

Dat zijn echt flinke kortingen bij Cingular. De meeste toestellen gaan bij een 2-jarig abo met minimaal 50% korting over de toonbank.
De losse prijs zou gewoon te hoog worden. Tuurlijk betaal je die zelf terug in de vorm van een te duur abo, maar dat voel je niet in 1 keer.
PWM wijzigde dit bericht 18-06-2007 11:26 (22%)
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
Wat ik gehoord heb van medewerker uit een Apple Store, is dat er in Amerika heel weinig korting/subsidie gegeven wordt op telefoontoestellen. In nederland wordt er meer korting gegeven, waardoor de genoemde dollar/euro prijzen waarschijnlijk lager zijn dan genoemd (499 en 599).quote:PWM schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:21:
[...]
En dan? 899,- euro betalen voor het apparaat?
Vergeet niet, ondanks veel loze claims hier, dat ook in de US flinke korting wordt gegeven op toestellen met een abo. Een 2-jarig abo is nodig om de 8gb versie voor $599,- (ex BTW) een IPhone te bemachtigen.
Maar ik zeg er wel bij, ik heb dit gehoord en kan dus niks bewijzen/bevestigen
edit: ik zie dat zijn post is gewijzigd... broodje bokito
webmail wijzigde dit bericht 18-06-2007 11:29 (5%)
Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Sigma 18-200mm F3.5 - 6.3 OS DC | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters
Hier kan je zien dat dat een broodje aap isquote:webmail schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:26:
[...]
Wat ik gehoord heb van medewerker uit een Apple Store, is dat er in Amerika heel weinig korting/subsidie gegeven wordt op telefoontoestellen. In nederland wordt er meer korting gegeven, waardoor de genoemde dollar/euro prijzen waarschijnlijk lager zijn dan genoemd (499 en 599).
Maar ik zeg er wel bij, ik heb dit gehoord en kan dus niks bewijzen/bevestigen
In de US wordt net zoveel, zo niet meer, korting gegeven. Rechts bovenin kan je nog sorteren op prijs. Als je de duurste toestellen neemt, zie je dat daar honderden dollars korting op wordt gegeven.
De korting in het hogere segment is minimaal $200,-, vaak meer.
Overigens is het goedkoopste Abo van Cingular 39,- per maand excl. BTW.
Ik vind het echt een mooi toestel, en ben er erg benieuwd naar. Echter, mensen vergeten wel eens dat dit gewoon het allerduurste toestel op de markt is, zowel bij de consumenten modellen als de zakelijke modellen, is er geen duurdere verkrijgbaar in de US. Dat is nogal wat (op die Gouden toestellen na
PWM wijzigde dit bericht 18-06-2007 11:43 (26%)
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
Dat zie ik niet gebeuren.quote:
D'r is op verschillende plaatsen in documentatie van ATT geschreven dat de iPhone niet gesubsidieerd is.quote:Vergeet niet, ondanks veel loze claims hier, dat ook in de US flinke korting wordt gegeven op toestellen met een abo. Een 2-jarig abo is nodig om de 8gb versie voor $599,- (ex BTW) een IPhone te bemachtigen.
Denk er ook eens over na: subsidies zijn helemaal niet bedoeld om mensen goedkoop een telefoon te geven. Die zijn bedoeld om mensen op jouw netwerk te krijgen ipv dat van de concurrent. De iPhone is, zeker in de US, dusdanig gewild dat dat helemaal niet nodig is. Dus maken ze liever gewoon winst op 't apparaat.
CyBeR wijzigde dit bericht 18-06-2007 14:19 (23%)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dus volgens jou redenatie kunnen ze de iPhone zo duur maken als ze willen want mensen kopen het toch wel? Ik denk dat ze wel degelijk de iPhone gaan subsidiëren, mensen zullen hem wel kopen, maar nog meer kopen hem als hij goedkoper te krijgen is.quote:CyBeR schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:13:
[...]
Dat zie ik niet gebeuren.
[...]
D'r is op verschillende plaatsen in documentatie van ATT geschreven dat de iPhone niet gesubsidieerd is.
Denk er ook eens over na: subsidies zijn helemaal niet bedoeld om mensen goedkoop een telefoon te geven. Die zijn bedoeld om mensen op jouw netwerk te krijgen ipv dat van de concurrent. De iPhone is, zeker in de US, dusdanig gewild dat dat helemaal niet nodig is. Dus maken ze liever gewoon winst op 't apparaat.
En kan je even een stukje uit het document van At&t quoten waarin wordt gemeld dat de iPhone niet mee doet aan die subsidie trend?
Nee. Je kunt niet opeens 5 miljoen vragen voor een telefoon. Je moet een prijs bedenken die dusdanig is dat:quote:DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:25:
[...]
Dus volgens jou redenatie kunnen ze de iPhone zo duur maken als ze willen want mensen kopen het toch wel?
a) je er een goede winst op maakt, met marges die ook je support en dergelijke meenemen
b) je afzetmarkt niet te klein wordt omdat al je klanten 't niet kunnen of willen betalen.
Die prijs moet redelijk zijn voor wat je krijgt. Daar is Apple altijd vrij goed in geweest. Zie ook bijvoorbeeld dat hun 12" laptops goedkoper waren dan 17"-es, waar dat bij andere bedrijven andersom is. Dat vinden mensen onlogisch: "waarom is dit kleine ding duurder dan die mooie grote?".
Prijzen bepalen is de grote kunst van zaken doen: maximaliseren hoeveel winst je maakt. Dat doe je niet door je product zo duur mogelijk te maken, want dan koopt niemand 't. Goedkoper product -> vaker verkocht -> meer winst. Aan de andere kant: een te goedkoop product zal mischien nog vaker verkocht worden, maar dan maak je er alsnog minder winst op. Volgens mij heb ik dit geleerd bij economie basis.
Ik ben 't aan het opzoeken. Het stond in een van de eerste gelekte documenten.quote:En kan je even een stukje uit het document van At&t quoten waarin wordt gemeld dat de iPhone niet mee doet aan die subsidie trend?
http://www.engadgetmobile...nda-for-atandt-employees/
"no subsidies are being offered at this time."
CyBeR wijzigde dit bericht 18-06-2007 14:45 (4%)
In die documenten staat bij de eerste Q&A dat het nog niet bekend is qua prijzen etc en dat die vlak voor de lancering bekend gemaakt zullen worden.quote:CyBeR schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:42:
[...]
Nee. Je kunt niet opeens 5 miljoen vragen voor een telefoon. Je moet een prijs bedenken die dusdanig is dat:
a) je er een goede winst op maakt, met marges die ook je support en dergelijke meenemen
b) je afzetmarkt niet te klein wordt omdat al je klanten 't niet kunnen of willen betalen.
Die prijs moet redelijk zijn voor wat je krijgt. Daar is Apple altijd vrij goed in geweest. Zie ook bijvoorbeeld dat hun 12" laptops goedkoper waren dan 17"-es, waar dat bij andere bedrijven andersom is. Dat vinden mensen onlogisch: "waarom is dit kleine ding duurder dan die mooie grote?".
Prijzen bepalen is de grote kunst van zaken doen: maximaliseren hoeveel winst je maakt. Dat doe je niet door je product zo duur mogelijk te maken, want dan koopt niemand 't. Goedkoper product -> vaker verkocht -> meer winst. Aan de andere kant: een te goedkoop product zal mischien nog vaker verkocht worden, maar dan maak je er alsnog minder winst op. Volgens mij heb ik dit geleerd bij economie basis.
[...]
Ik ben 't aan het opzoeken. Het stond in een van de eerste gelekte documenten.
http://www.engadgetmobile...nda-for-atandt-employees/
"no subsidies are being offered at this time."
Verder is dit koffie dik kijken, maar ik denk wel dat we er van uit kunnen gaan dat hij daar met een abo over de toonbank zal gaan en subsidie.
Dat gaat om de abonnementsprijzen en de contractvoorwaarden en dergelijke, en die zijn idd nog steeds niet bekend (da's wel iets waar mensen op dit moment helemaal gestoord van worden btwquote:DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:56:
[...]
In die documenten staat bij de eerste Q&A dat het nog niet bekend is qua prijzen etc en dat die vlak voor de lancering bekend gemaakt zullen worden.
Met abo zeker. Maar niet met subsidie. Mischien op een later moment, dan zal de prijs dus onder $499 komen te liggen. (Hoewel er een verplichting schijnt te zijn tot het ook moeten aanbieden van telefoons zonder abo, maar daar weet ik het fijne niet van.)quote:Verder is dit koffie dik kijken, maar ik denk wel dat we er van uit kunnen gaan dat hij daar met een abo over de toonbank zal gaan en subsidie.
CyBeR wijzigde dit bericht 18-06-2007 15:14 (7%)
Daarnaast zou hij als enige WiFi ondersteunen...maar de N95 heeft dat toch zkr ook!
http://www.apple.com/pr/library/2007/06/18iphone.html

Dit is wel een positief bericht. De batterijduur is dus verbeterd, dat lijkt me alleen maar positief. Het glas weet ik niet zo zeker. Ik vraag me af wat de eigenschappen daarvan zijnquote:Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:54:
De batterij heeft een capaciteit van 8 uur talktime...
Daarnaast zou hij als enige WiFi ondersteunen...maar de N95 heeft dat toch zkr ook!
[afbeelding]
In Amerika heeft de N95 geen Wifi volgens mij, net als de blackjack. Providers willen niet dat een telefoon Wifi heeft, want de kunnen ze hun veel te dure dataplannetjes niet verkopen.
You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.
Hm, glas? Ik dacht dat 't gewoon polycarbonaat was?quote:Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:54:
[afbeelding]
Edit:
Ah:
En belangrijker, want nog niet bekend:quote:Apple also announced that the entire top surface of iPhone, including its stunning 3.5-inch display, has been upgraded from plastic to optical-quality glass to achieve a superior level of scratch resistance and optical clarity.
Overigens, als je als gebruiker de 250 uur standbytime haalt kun je je telefoon imo beter verkopenquote:In addition, iPhone will feature up to 250 hours—more than 10 days—of standby time.
CyBeR wijzigde dit bericht 18-06-2007 16:21 (35%)
Wel weer een zeer hoog heb-gehalte, ook, doen ze weer heel netjes die Apple ppl...
mpty wijzigde dit bericht 18-06-2007 17:28 (43%)
Inmiddels heeft Apple het plaatje gewijzigd, en hun zogenaamde verkooppunt zelf onderuit gehaald door te vermelden dat de N95 idd ook WiFi aan boord heeftquote:Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:54:
[afbeelding]
Ik weet niet, mss dat Nokia een bekende naam is voor eventuele early adapters? Om als die link gelegd is op die manier meer mensen over de denkbeeldige streep te trekken?quote:Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:43:
[...]
Inmiddels heeft Apple het plaatje gewijzigd, en hun zogenaamde verkooppunt zelf onderuit gehaald door te vermelden dat de N95 idd ook WiFi aan boord heeft
Tot zover wordt verwacht dat 't ding een SIMlock heeft waar dus eerst nog even omheen gewerkt moet worden. Mocht 't apparaat onverhoopt geen simlock hebben en ook zonder contract verkocht worden (zie ontbreken van 't "contract required" regeltje in de advertenties) dan verwacht ik er heel snel een zooi op eBay e.d. te zien staan.
CyBeR wijzigde dit bericht 18-06-2007 18:03 (61%)
Ik denk dat het komt omdat de N95 momenteel tot één van de populairste mobieltjes behoort, en dat Apple dan net doet dat zij meerwaarde hadden met WiFi aan boord (wat de N95 ook heeft).quote:mpty schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:51:
[...]
Ik weet niet, mss dat Nokia een bekende naam is voor eventuele early adapters? Om als die link gelegd is op die manier meer mensen over de denkbeeldige streep te trekken?
Toch kun je de twee toestellen natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
Als de praktijk daar in de buurt komt, ben ik wel benieuwd welke onderdelen ze gebruikt hebben. Immers, geheugen komt van de geheugenboer, schermen van de schermboer etc. en in feite zijn alle onderdelen hetzelfde als wat andere fabrikanten gebruiken. Of Apple heeft deals gesloten met toeleveranciers dat zij nieuwe technologieen krijgen.
Alors.
Altijd leuke grafiekjesquote:Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:54:
[afbeelding]
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Dit topic is gesloten. ![]()