micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
iworx.media | Flickr | Last.FM
Hoe zit dat met fouten in posts van andere users in zo'n FAQ trouwens? Neem aan dat je niet discussie gaat voeren in zo'n FAQ zelf. leon1e in "FAQ: MacBook" hier bijvoorbeeld:
Da's niet waarquote:Let op! Uit de licentievoorwaarden: dit is bèta software, de licentie verloopt op 30 september 2007 of bij de eerstvolgende commerciële release van de Apple Software (Leopard), welke eerder komt.
-> is dit wel een functie die een forum moet hebben.
Naar mijn mening is dit wel iets voor got, mar niet in het huidige forum.
Toch is het een erg god idee.
inno
Ik denk dat je dan zaken heel makkelijk terug kunt vinden zoals ik vaak kon terug vinden in de geweldige FAQs van WOS.
Nitai wijzigde dit bericht 14-06-2007 11:49 (51%)
Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83
inno
Dat lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Natuurlijk hebben we altijd Schop een Modje, maar het zou bijvoorbeeld ook in een TopicReport of PM kunnen, al maakt dat discussie wat lastiger. Hier hebben we nog niet echt over nagedachtquote:R4NCOR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:
Hoe zit dat met fouten in posts van andere users in zo'n FAQ trouwens? Neem aan dat je niet discussie gaat voeren in zo'n FAQ zelf.
Het zal inderdaad nooit zo goed werken als een wiki. Misschien ooit wel een leuke nieuwe feature voor Reactquote:mr.inno schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:07:
Naar mijn mening is dit wel iets voor got, mar niet in het huidige forum.
Tuurlijk, het is algemeen bekend dat wij luie donders zijnquote:Nitai schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:
Leuk ideeNeemt wat werk uit handen voor modjes...heheh
Is inderdaad een veelgestelde vraag, ziet er goed uitquote:RobbertC schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:56:
Ik vind het wel een goed idee. Heb ook al m'n eerste post gemaakt in het Macbook Pro topic, hoop dat die zo de bedoeling is?
micheljansen.org
Reg. datum: 07 december 2004
Dit zal alleen maar leiden tot betere en uitgebreidere faq's. Want dat in je eentje moeten doen lijkt mij inderdaad onbegonnen werk. En alles in de startpost, of elke vraag in een andere post, wat maakt het uit. Via de index kan je toch gemakkelijk overal naar toe.
Vraagje: wordt de index in de startpost automatisch aangepast als er een extra faq bijkomt? Of vergt dat nog steeds manueel werk van jullie uit? In het eerste geval zitten jullie op rozen
edit: blijkbaar niet als ik in de osx faq kijk. Jammer, dit zou nog wel geautomatiseerd mogen gebeuren. Nu is het telkens nodig dat een mod de startpost edit met de nieuwe entries van nieuwe faqs.
alvi wijzigde dit bericht 14-06-2007 15:23 (14%)
Why don't you go poke the plant for a while.
Wel jammer dat nu al vrij algemene FAQ's bij een specifiek product geplaatst wordt, zoals "Kan dat opstartgeluid ook zachter" bij de Macbook FAQ.
Reg. datum: 07 december 2004
Dan is het aan de gebruiker om ook even de faqs te doorlopen van een paar heel gelijkwaardige producten. Daar is nog niemand van gestorven. Beetje zoeken zal je altijd wel hebben.quote:Cubix schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:38:
Goed idee dit!
Wel jammer dat nu al vrij algemene FAQ's bij een specifiek product geplaatst wordt, zoals "Kan dat opstartgeluid ook zachter" bij de Macbook FAQ.
Bvb, je weet gewoon dat een mac mini en een macbook in feite dezelfde apparaten zijn. Dus je kan je informatie een beetje bij beide halen (behalve natuurlijk over specifieke macbook hardware, but you get the point)
MBP 2.2Ghz / 4GB / 120GB / 128MB VRam
Klopt, dat werkt (nog) niet zo. Het zou in principe wel mogelijk moeten zijn met JavaScript, want de posts hebben, zo lang ze netjes volgens de template worden gemaakt, een erg herkenbare XPATH signatuurquote:alvi schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:02:
edit: blijkbaar niet als ik in de osx faq kijk. Jammer, dit zou nog wel geautomatiseerd mogen gebeuren. Nu is het telkens nodig dat een mod de startpost edit met de nieuwe entries van nieuwe faqs.
Dat is inderdaad iets waar veel vragen over kunnen komen. Gelukkig mag iedereen dat nu toevoegenquote:B-Top schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:00:
Voor de MacBook Pro FAQ : Misschien handig om het verschil tussen een CD en een C2D uit te leggen, zeker nu details met betrekking tot Leopard bekend zijn.
micheljansen.org
Ratel, ratel, ratel...
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Wij hebben duidelijk een verschillend gevoel voor humorquote:jbroeders schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
Wat een titel voor drie simpele faqs! Verder goed initiatief, maar het had wel met wat minder poeha aangekondigd mogen worden.
micheljansen.org
Done. Added bij Mac Book Pro, maar gaat eigenlijk op voor alle macs, denk ik ?quote:[b][message=28225385,noline]dawuss schreef op donderdag 14 juni 2007 @
[...]
Dat is inderdaad iets waar veel vragen over kunnen komen. Gelukkig mag iedereen dat nu toevoegen
MBP 2.2Ghz / 4GB / 120GB / 128MB VRam
Bezoek ook eens qixis.com!.
Zo als een FAQ lijst voor mensen die willen gaan switche.quote:Daedalus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:47:
Om te beginnen en te kijken of het werkt zijn er drie FAQ's gemaakt, maar daar hoeft het natuurlijk niet bij te blijven. Als je een goed idee hebt voor een nieuwe FAQ, mag je dat natuurlijk hier melden, of contact met ons opnemen via DM/Mail/IRC/ICQ/MSN.
inno
Hoe zie je dat precies voor je? Ik denk namelijk dat vrijwel alle "frequentlyl asked questions" belangrijk zijn voor een switcher.quote:mr.inno schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:11:
[...]
Zo als een FAQ lijst voor mensen die willen gaan switche.
micheljansen.org
en misschien onderverdelen in catagorieen? hardware(geheugen, geluidskaarten videokaarten) software(programma's die gewoon goed werken en handig zijn) , systeem (macbook, MBP, iMac, Mac Mini)
tot nu toe zeer goed idee, maar wanneer krijgt gathering.tweakers die mooie layout van tweakers.net???
Macbook 1,8 Dual core met 2 Gig DDr2
Nou, switchers stellen bijna altijd vragen over programma's en instellingen. Dingen die ze altijd al deden op windows en nu op mac willen doen..quote:dawuss schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:21:
[...]
Hoe zie je dat precies voor je? Ik denk namelijk dat vrijwel alle "frequentlyl asked questions" belangrijk zijn voor een switcher.
In de faq voor switchers kun je dan dingen aan halen als.
- msn
- file shares
- printers
- 2 knopige muis
- veel gemaakte fouten
- top 10 tips
mr.inno wijzigde dit bericht 15-06-2007 17:07 (3%)
inno
Het belangrijkste voor een switcher is de vraag of er een vervanger is voor "Applicatie X" en zo ja, wat dit dan is + in hoeverre het "Applicatie X" ook echt vervangt.quote:mr.inno schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:06:
[...]
Nou, switchers stellen bijna altijd vragen over programma's en instellingen. Dingen die ze altijd al deden op windows en nu op mac willen doen..
In de faq voor switchers kun je dan dingen aan halen als.Dat zijn de eerste paar dingen die in mij opkomen. Ik denk dat het kijken naar de topics die wannabe switchers starten een verdere indruk geeft over wat er in zo'n faq kan staan
- msn
- file shares
- printers
- 2 knopige muis
- veel gemaakte fouten
- top 10 tips
Daar zou een apparte switch-faq voor gemaakt kunnen worden. Oppassen dat het niet teveel op dat handige software topic gaat lijken, maar ik denk dat er wel wat mee te doen valt.
Loenatik + Linux = Loenix © Q || Blog - Mac - Linux - RAID - other ||
Pagina: 1