Gathering of Tweakers

Quicksearch
Joss is toch beetje onze held hier he ;) Wees lief voor hem :D

Nou heb Quali gedaan... eerste ronde schrok ik me te pletter met een bar slechte tijd... OMG!! Dit wordt 3x niks. Volgende rondje ging al beter en moest dan maar tevreden zijn met een middenmoot van de 14. Daarna zie ik dat ik 90 revs had 8)7
Daarna ging het wat beter en ben ik tevreden met een 5e plek voor nu. Zal waarschijnlijk wel een plekje 10-12 worden hoop ik. Voldoende uitzicht op een leuke race.

Maak me wel zorgen voor de DRP eigenlijk. Ben zwaar ontevreden over me DQP. Het zit me niet lekker. Maar volgens mij ben ik niet de enige.

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Bij mij gaat het allemaal een stuk slechter als vorig seizoen in de qualificaties. Ik denk dat de schuld hiervan toch bij de slechtere driver ligt, want zo veel doe ik niet anders. Ik hoop in ieder geval dat ik veel races uitrijdt zodat ik toch iedere keer wat puntjes bij elkaar sprokkel.
quote:
Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:54:
[...]
Ik heb dit seizoen nog niet getest... vorige race had ik niet genoeg reserveonderdelen en deze race hoor ik teveel verhalen dat het compleet fout gaat (en als ik slijtage doorreken zou ik na de race iig geen brakes meer over hebben (niet dat die duur zijn, maar toch)).
Een beetje de Spykerfilosofie dus, die doen het ook zo geweldig zonder te testen :)

Marzman wijzigde dit bericht 14-06-2007 17:45 (44%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
Marzman schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:42:
Bij mij gaat het allemaal een stuk slechter als vorig seizoen in de qualificaties. Ik denk dat de schuld hiervan toch bij de slechtere driver ligt, want zo veel doe ik niet anders. Ik hoop in ieder geval dat ik veel races uitrijdt zodat ik toch iedere keer wat puntjes bij elkaar sprokkel.
Je hebt ook veel ervaren Nederlanders/Belgen in je groep he. Uiteindelijk gaat het inderdaad om de race. Vorig seizoen was ik ook slecht in kwalificatie (ondanks 60 pole skill geloof ik), maar in de races ging het een stuk beter... Daar wordt dan ook het meeste geld op je bankrekening bijgeschreven.
Komt goed ;) Ik sta nog steeds op pole (ik blij het herhalen: met pole skill 3), met 0.3 op de nummer 2 en 3.3 op de nummer 13 :P Ben benieuwd of ik ook van pole mag vertrekken, zou mijn 2e keer zijn :D Denk wel dat er veel mensen de mist in gaan met de banden. 32/36 en 38 graden is niet niks.

Was het maar vrijdag 19.00 :P
quote:
Marzman schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:42:
Een beetje de Spykerfilosofie dus, die doen het ook zo geweldig zonder te testen :)
Die zijn er ook snel van af gestapt. Mijn intentie is niet om niet te testen, ik WIL wel. Het huidige systeem werkt echter niet, waarbij de kans dat je de race uitrijdt met 50% afneemt. Bovendien heb ik een goede motor, banden, gearbox, fw/ae/rw dus ik maak me nog geen zorgen :9

Joss wijzigde dit bericht 14-06-2007 17:50 (19%)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Reg. datum: 02 maart 2006

Is het echter wel echt waar dat het testen niet werkt, nouja, minimale kans om de race fatzoenlijk uit te rijden?
Persoonlijk denk ik dat dit juist wel goed is, het geeft een extra keuze. Of je gaat testen en zal daarom daar voordeel uit halen in de volgende races, of je test niet en je haald daar een groot voordeel in de race die je op dat moment heb te rijden.
Persoonlijk vind ik dit juist een goede manier. Nu kan je race opofferen om daarna beter te worden. Dit is in het echt dan welligt niet zo, maar maakt het voor het spel wel leuker al zeg ik eht zelf :p

quote:
Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:48:
[...]
Die zijn er ook snel van af gestapt. Mijn intentie is niet om niet te testen, ik WIL wel. Het huidige systeem werkt echter niet, waarbij de kans dat je de race uitrijdt met 50% afneemt. Bovendien heb ik een goede motor, banden, gearbox, fw/ae/rw dus ik maak me nog geen zorgen :9
Persoonlijk had ik ook liever pas een nieuwe motor na het testen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Je kan natuurlijk nog steeds makkelijk testen alleen zul je dan in de race met lagere revs moeten rijden.

My minicity

quote:
Marzman schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Persoonlijk had ik ook liever pas een nieuwe motor na het testen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Je kan natuurlijk nog steeds makkelijk testen alleen zul je dan in de race met lagere revs moeten rijden.
Tsja, volgende race zal ik sowieso testen. Heb wat extra onderdelen klaar liggen dan. Wil sowieso mijn coureur trainen, heb namelijk een jong talent aangenomen om verder te trainen... dat lukt amper zonder te testen. En wat betreft de revs tijdens de race... die komen nooit zelden boven de 97%.

Jeej, met een 85% DQP heb ik een 4e kwalificatietijd behaald!

Toch vind ik dat omzetten naar DRP lastig.... Ik had nog 60 punten te verdelen terwijl ik er dus al 71 had gedaan.

71 was 100%
Verdeling was:
acc=16=(23%)
rem=25=(34%)
top=21=(30%)
kerb=9=(13%)

Dus dan is de gedachte: 71+60=131
131 is 100%
acc = 23% van 131
rem = 34% van 131
top = 21% van 131
kerb= 13% van 131

Toch? (ik heb 1% ruimte)

Of klopt mijn gedachtengang niet?

Laten we het eens worden..

quote:
Thije schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:34:
Jeej, met een 85% DQP heb ik een 4e kwalificatietijd behaald!

Toch vind ik dat omzetten naar DRP lastig.... Ik had nog 60 punten te verdelen terwijl ik er dus al 71 had gedaan.

71 was 100%
Verdeling was:
acc=16=(23%)
rem=25=(34%)
top=21=(30%)
kerb=9=(13%)

Dus dan is de gedachte: 71+60=131
131 is 100%
acc = 23% van 131
rem = 34% van 131
top = 21% van 131
kerb= 13% van 131

Toch? (ik heb 1% ruimte)

Of klopt mijn gedachtengang niet?
Zoals ik het lees klopt het niet, maar het is een kwestie van proberen. Ik denk dat ik het al gevonden heb. Zo veel mogelijkheden zijn er niet om een DQP om te zetten in een DRP :)

My minicity

Reg. datum: 06 juli 2006

ik heb sinds dinsdag m'n eigen teampje maar ik snap nog niet echt wat de bedoeling is. Kan ik ergens een Nederlandse tutorial vinden? Heb de begin post doorgelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk.

:*)

Wat is je ingame naam?

Laten we het eens worden..

ingame nick = artzeh

quote:
Ik denk dat Thije je echte (race)naam bedoelde ;)

ah snap eindelijk wat ik verkeerd doe.. ik had geen team gemaakt in office. Race instellingen heb ik echt nog geen idee van maar we zien wel hoe dat gaat lopen :P

Rpol wijzigde dit bericht 14-06-2007 21:15 (78%)

Ik heb deze week ook een teampje aangemaakt. De eerste race als 6e gekwalificeerd en uiteindelijk 2e geworden, dat alles met een dqp van rond de 40% :D

De race werd verreden met een max temp van 44 C, vandaar ook zware problemen met mijn banden (3x ontploft). 2 ronden voor het einde viel ik uiteindelijk uit omdat ik zonder fuel stond.

Inmiddels sta ik voorlopig als 5e gekwalificeerd, maar helaas was mn dqp slechts 44 % ... duidelijk een punt waar ik aan moet werken. Verder is het best een geinig spel (naast hattrick).

C4G25 - Rob Hogenboom

F1Time C2G2

quote:
Rpol schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:58:
ah snap eindelijk wat ik verkeerd doe.. ik had geen team gemaakt in office. Race instellingen heb ik echt nog geen idee van maar we zien wel hoe dat gaat lopen :P
Volgensmij heb je dan toch iets verkeerd begrepen. Een team is niet noodzakelijk en zelfs compleet overbodig als je geen teamgenoot zoekt/vind.

ehm, ff een vraagje, iemand al ervaring wat regen met je verbruik doet?
Het lijkt me nml dat je in de regen meer benzine verbruikt dan als het droog is... en enig idee hoeveel dan (ongeveer)
Volgens mij is dat hier nog niet echt besproken (in de vage zin hè, snap dat ik geen exacte data hoef te verwachten)

(jaja, temp etc qua invloed weet ik, maar deze wist ik nog niet)

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C3G11 * Golf? Het 2008 GoT Open

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:54:
Het lijkt me nml dat je in de regen meer benzine verbruikt dan als het droog is... en enig idee hoeveel dan (ongeveer)
Volgens mij is dat hier nog niet echt besproken (in de vage zin hè, snap dat ik geen exacte data hoef te verwachten)

Ik zou eerder zeggen minder omdat je zachter rijdt.

My minicity

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:54:

Ik ben er zelf nog niet officieel uit, gezien al mijn regenraces ook regen warmup waren geloof ik. Qua logica kan je ook twee kanten op: aan de ene kant rij je in de regen een stuk minder snel, aan de andere kant heb je meer wielspin... Maar ik neem aan dat het minder snelle de doorslag geeft in de brandstofberekening.

1e race een DQP van 44 %, nu 59 %, het gaat al wat beter :P Tijdens de eerste race had ik meteen kwallie gedaan, niet getest, geen warmup ofzo dus beetje dom bezig geweest :P Magoei, begin al wat meer te snappen van het geheel, nu verer kennis uitbreiden... en hopen de resultaten te verbeteren (1e race uitgevallen zonder benzine :P ).

De eerste die beweerd dat ik normaal ben is gek
FC Railrunner (767420) Divisie VII.669 | F1Time C3G8 Frans Lambers-Meeuwig

Dank beiden, ik gok wel wat en neem een buffertje mee :)
Had mn auto dus flink afgetankd over het circuit geramd en kwam zelfs nog tot een 5e tijd :s
Maar daar hoor je me niet over klagen, al zullen er nog wel een man of 3 onder komen...

Gaat een leuke race worden, temp stijgend van 28 graden naar 37graden en een warmup in de regen en de race droog. Dat belooft een hoop ploffende banden en benzinegrappen, laat staan de standaard gb-problems en enginefailures :D

Pole position kwijt op 0.080 ;(

Edit: Testbug is confirmed en opgelost. Stel dat je geen brakes meer overhoud tijdens! het testen, dan krijg je toch dezelfde uitslag als wanneer je wel je 50 ronden uitrijdt. Ik ga maar eens testen dus :)

Joss wijzigde dit bericht 15-06-2007 09:23 (77%)

hmmm, inmiddels 7e op de grid...

Ah testen heeft weer nut, eerst maar eens zien hoeveel motor en gb ik dan overhoudt, want dat zal niet aangepast zijn denk ik zo...?
(waar kun je trouwens na de race zien hoeveel % er nog over was van je motor en gb?)

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:03:
hmmm, inmiddels 7e op de grid...

Ah testen heeft weer nut, eerst maar eens zien hoeveel motor en gb ik dan overhoudt, want dat zal niet aangepast zijn denk ik zo...?
(waar kun je trouwens na de race zien hoeveel % er nog over was van je motor en gb?)
Tadas gaat het als het goed is voor de volgende race weergeven in het racereport of live race (begreep ik niet zo goed).

De test wordt gereden op 90 revs, dus je kan zelf wel een beetje uitrekenen hoeveel % je verliest in 50 rondjes. Ik zal je verklappen, het ligt tussen de 8 en 22 :P

quote:
Joss schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:06:
[...]

Tadas gaat het als het goed is voor de volgende race weergeven in het racereport of live race (begreep ik niet zo goed).

De test wordt gereden op 90 revs, dus je kan zelf wel een beetje uitrekenen hoeveel % je verliest in 50 rondjes. Ik zal je verklappen, het ligt tussen de 8 en 22 :P
Ahh, prima, dan kan ik dan eens zien hoe gehavend het kreng aan de finish komt (qua motor en gb dan hè) en eens bekijken hoe en wat qua testen en wat het kan opleveren.
Heb inmiddels iig fabrieksruimte en onderdelen zat en ben ook wel tevreden met 96% staat waarin de wagen op de grid staat.

Waarom kiezen?

13 hebben de Q erop zitten en ik sta nog steeds op pole :D.

Zo te zien zijn alle snelle jelles van de vorige race toch een stukje trager dan ik....en mijn startgewicht is niet eens optimaal :P.

Toch vind ik het lastig een pitstrategie te bepalen met een zinderende hitte van ver boven de 40 graden 8). Het wordt dus weer hoog tijd aandelen te kopen voor rubberfabricerende bedrijven, want er zal weer een hoop nodig zijn....als ik nou nog eens me kon herinneren hoe ik die dqp had omgezet naar drp....

Intel C2D 6600, Asus P5B-E, 2.0GB DDR2PC-5300 RAM, Asus 1950Pro 256MB

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws